Dopamine

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Is er iets op de markt dat je Dopamine sneller kan bijvullen net zoals L-Tryptofaan voor je Serotonine?

Als het goed is werkt Speed op je Dopamine syteem geloof ik....

flash kieke

Wijs gebruiker
Trip Unit zei:
Is er iets op de markt dat je Dopamine sneller kan bijvullen net zoals L-Tryptofaan voor je Serotonine?

Als het goed is werkt Speed op je Dopamine syteem geloof ik....

Da werkt op dopamine ja.

ik denk niet dat er een middel bestaat om u dopamine aan te vullen :)

Qocaïne

Badass junkie
Mensen met de ziekte van Parkinson hebben waarschijnlijk een tekort aan dopamine. Die mensen kunnen het medicijn L-Dopa gebruiken, daaruit kan het lichaam zelf dan meer dopamine aanmaken.

Waarschijnlijk kan je L-Dopa dus ook gebruiken na een nachtje flink doorhalen op de speed. Zodat je lichaam meer dopamine kan aanmaken!

bron

flash kieke

Wijs gebruiker
Qocaïne zei:
Mensen met de ziekte van Parkinson hebben waarschijnlijk een tekort aan dopamine. Die mensen kunnen het medicijn L-Dopa gebruiken, daaruit kan het lichaam zelf dan meer dopamine aanmaken.

Waarschijnlijk kan je L-Dopa dus ook gebruiken na een nachtje flink doorhalen op de speed. Zodat je lichaam meer dopamine kan aanmaken!

bron

waar kunde da kopen?

En kun je het halen zonder doktersvoorschrift of zo :smoke:

Qocaïne

Badass junkie
flash kieke zei:
Qocaïne zei:

bron

waar kunde da kopen?

En kun je het halen zonder doktersvoorschrift of zo :smoke:

Ik neem aan dat je alleen aan L-Dopa kan komen met een doktersvoorschrift. Tis volgens mij niet iets wat ze verkopen in smartshops! :)

nexus

Experimenterende gebruiker
Dopamine ontstaat door decarboxylatie uit Dopa, dat in levende organismen wordt gevormd door oxidatie van het aminozuur tyrosine

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dopamine

voor de omzetting van tyrosine naar l-dopa heeft het lichaam foliumzuur nodig (vit B11)

de reactie van L-dopa naar dopamine heeft dan weer Pyridoxine (=vit B6) nodig

http://66.249.93.104/search?q=cache:qXu ... =clnk&cd=8

Tyrosine en vitamine B complex dus. Op voorwaarde dat er te weinig dopamine in de hersenen aanwezig is. Anders worden het teveel aan tyrosine toch voor iets anders gebruikt...

In de smartshops verkopen ze producten die tyrosine bevatten. Alleen wel tegen de gebruikelijke woekerprijzen

Rain

Bewuste gebruiker
Pas op! Zodra men middelen gaat gebruiken die de verloren hoeveelheden stoffen aanvullen, gebeurt dit in feite op een chemische manier.. niet natuurlijk dus. ALs je dit regelmatig doet, bestaat er kans dat de hersenen de stof helemaal of nog amper uit zichzelf aanvullen aangezien ze het toch toegedient krijgen...

Mischien lul ik, doe ff research :wink: :openmouth:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
laan zei:
Pas op! Zodra men middelen gaat gebruiken die de verloren hoeveelheden stoffen aanvullen, gebeurt dit in feite op een chemische manier.. niet natuurlijk dus. ALs je dit regelmatig doet, bestaat er kans dat de hersenen de stof helemaal of nog amper uit zichzelf aanvullen aangezien ze het toch toegedient krijgen...

Mischien lul ik, doe ff research :wink: :openmouth:
ik denk dat je wel gelijk hebt

A

Anonymous

Gast
Ja dat in principe je lichaam denkt van: Oh daar hoef ik geen energie meer in te steken want dit ene stofje doet het vanzelf.

Goed denkwerk :)

nexus

Experimenterende gebruiker
Kan inderdaad. Maar dat effect is waarschijnlijk ook weer omkeerbaar.

Mja, Als je elke dag suplementen nodig hebt om je dopamine terug op peil te krijgen zou ik me minder zorgen maken om dat effect. Deste meer om de reden dat je dopamine alweer zo laag is...

Verliefdheid versneld de opname van dopamine in het dendriet. Cocaïne, adrenaline, amfetamines ook. Morfine en opiaten vertragen dat proces

Bovenaan