Doornappel

Onlangs veel gelezen over deze 'drug' en z'n geschiftheid. Is er soms nog iemand die hier persoonlijke ervaringen of verhalen over heeft ?

Mvg

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Het gerucht gaat dat vrouwen er wel redelijk goed tegen kunnen, en dat mannen vaak meteen helemaal door draaien op datura. Maar of dat een feit is weet ik niet, alleen van iemands persoonlijk verhaal begrepen.

Verder kan ik je er weinig over vertellen, maar wat ik je wel kan zeggen is dat als ik de alkaloïden kon extraheren en de doses wist dat ik het zeker zou proberen. :P

Birdo

Experimenterende gebruiker
http://www.erowid.org;
genoeg reports..

Vaak staat er een plantje uit de Datura familie op de voorpagina
( is willekeurig, maar viel me op ), anders even zoeken.

Na veel lezen ben ik erachter gekomen dat het grootste gevaar ligt in
het feit dat de meeste mensen niet door hebben dat ze trippen,
geen idee meer hebben dat ze de plant / zaadjes / blaadjes hebben gegeten,
en vaak genoeg gelezen dat mensen op het politiebureau of in het ziekenhuis
met een katheter bij zinnen kwamen..

Lijkt me iets wat een bijzondere ervaring kan zijn ( hele gesprekken voeren
met mensen die je hallucineert, etc etc ),
maar het is een stofje ( atropine geloof ik ) die je NOOIT zonder sitter zou moeten doen.
Alleen weet ik niet of je op het moment dat je onder invloed bent door hebt
dat je een bijzondere ervaring hebt, omdat het blijkbaar zo vaak voorkomt dat
je niet door hebt dat je tript.

Dus geen persoonlijke ervaring van mijzelf ( betwijfel of ik dit ooit zal willen proberen ),
maar gebaseerd op wat ik erover gelezen heb, ik zou zeggen kijk eens op Erowid.

Luomo

Zou best wel eens 1 zaadje willen verorberen. Eén symbolisch zaadje en kijken wat het doet..

Roseta Stoned

Belezen gebruiker
Hoeveel van die zaden moet je eten om iets merken? Laten we zeggen: waar je sowieso iets merkt en de kans op vergiftiging minimaal is. De inhoud van de zaden kan natuurlijk sterk uiteen lopen. Wellicht een idee om het een paar keer te proberen en de dosis telkens met een zaadje op te voeren. Wel met een sitter erbij want de verleiding is denk ik vrij groot om te zeggen "fuck it, ik neem er gewoon een bij dan merk ik het wel" en als toetsing aan de werkelijkheid.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
hislordship zei:
Ik heb gister wat ingelezen over dit middel en het schijnt dat de meeste er bad op gaan.

Omdat bijna altijd een overdosis genomen word. De grens tussen een goede doses en te veel is minimaal, en je weet nooit hoeveel er in zo'n zaadje zit.

Als je dit wil gebruiken zou je eigenlijk de stof er uit moeten halen en dan precies afwegen wat je nodig hebt. Maar zo simpel is dat niet. Plus dat je denk ik zo weinig nodig hebt dat het niet zo makkelijk te wegen is.

Hislordship

Wijs gebruiker
DrippTone zei:
hislordship zei:
Ik heb gister wat ingelezen over dit middel en het schijnt dat de meeste er bad op gaan.

Omdat bijna altijd een overdosis genomen word. De grens tussen een goede doses en te veel is minimaal, en je weet nooit hoeveel er in zo'n zaadje zit.

Als je dit wil gebruiken zou je eigenlijk de stof er uit moeten halen en dan precies afwegen wat je nodig hebt. Maar zo simpel is dat niet. Plus dat je denk ik zo weinig nodig hebt dat het niet zo makkelijk te wegen is.

Daar heb je idd gelijk in ik had het er eigelijk ook ff bij moeten zetten dat er bijna altijd een OD genomen word.
Ook is het idd het beste de stof eruit te halen maar zoals je al zegt is dat waarschijnlijk idd niet zo simpel.

Angramar Temenos

Badass junkie
Als ik ooit aan zuivere scolopamine en atropine kan komen zal ik het doen; De plant zelf eten lijkt me veel te gevaarlijk.. Ik heb wel eens het omgekeerde gehad; Extreem verward raken uit mezelf (zonder drugs dus), denken dat ik ben vergeten dat ik drugs had gebruikt en flippen omdat ik dacht dat ik datura heb gehad :(

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Een "winkelketen" verkocht altijd doornappelolie, als insektenverdrijver( voor waterverdampertje met kaarsje eronder dinges) maar daar doen ze nu methanol eniets anders in, waaroor je t niet recreatief meer kan gebruiken... t was altijd uitverkocht, totdat een onozele brugklasser vroeg naar halucineerolie, iets met een"d" .Ik hoorde het hele verhaal, in de winkel. De chef haalde per direct de flesjes uit de schappen...

Hislordship

Wijs gebruiker
loadrunner zei:
Een "winkelketen" verkocht altijd doornappelolie, als insektenverdrijver( voor waterverdampertje met kaarsje eronder dinges) maar daar doen ze nu methanol eniets anders in, waaroor je t niet recreatief meer kan gebruiken... t was altijd uitverkocht, totdat een onozele brugklasser vroeg naar halucineerolie, iets met een"d" .Ik hoorde het hele verhaal, in de winkel. De chef haalde per direct de flesjes uit de schappen...

Klote brugklassertje... die gozer had beter moeten weten dan naar halucineerolie te vragen :confused:

Oom Klaas

Badass junkie
Maar goed ook voordat iedereen aan de doornappel gaat voor schooltijd :tearsofjoy:
Shit examens, stress, yeah dikke bom doornappel :rockband:

Atropa

Bewuste gebruiker
Ik heb het nooit gedaan maar...

viewtopic.php?f=21&t=6638

Lees dit even heel goed door en besef dat er niets over datura reports gelogen is. Voor meer verwijs ik je naar erowid. Alle reports omschrijven dezelfde vorm, nadat je het genomen hebt wordt men slaperig en het zicht wordt onderwaterachtig en er komt overgevoeligheid voor licht. Je ogen kunnen zich totaal niet meer focussen en je wordt heel slap, heet, droog en raakt verwaand in een delirium.

Prompt hoor je de bel of de deur dichtvallen, niets aan de hand, je voelt nog niets van de drugs en alles ziet er normaal uit en je krijgt van een groep vrienden bezoek, je praat wat, zij praten terug, je rookt een sigaret en geniet van ieders aanwezigheid, je voert uitgebreide conversaties en krijgt response terug, dan draai je je om en kijk je terug en is iedereen weg, heb je geen sigaret meer in je handen en wordt je zeer angstig, maar voor dat je er erg in hebt komen er dwergen uit je TV gelopen of insecten die over je heen lopen en je voelt ze ook echt op je lichaam. De hallucinaties en scenario's zijn zeer uitgebreid, en zien er precies zoals uit als wanneer je nuchter naar de wereld kijkt, en mensen praten gewoon normaal terug en jij spreekt ook gewoon normaal. In de werkelijkheid is het wat gebrabbel.

Deze scenario's kunnen 24 tot 72 uur aanhouden en in de week erna kunnen er alsnog schrikreacties en beelden flashen in je zicht.

Er zijn grote en veel lichamelijke risico's aan verbonden, stikken, uitdrogen, hartaanval, verlamming, ademhalingsdepressie, dodelijke koorts van boven de 40 graden, en je wordt compleet krankzinnig en de realiteit is echt verdwenen. Je kunt woede uitbarstingen hebben , of opvliegend gedrag waarvan je achteraf niets meer weet.

Vrouwen en doornappel is een oude mythe, vreemdgenoeg zijn het relatief vaak vrouwen die deze planten consumeren. Na het lezen van veel reports op erowid is er wel wat voor te zeggen dat vrouwen er iets beter mee om zouden kunnen gaan. Vooral feministische vrouwen en vrouwen die innerlijk vurig zijn.

Chris Pontius

Badass junkie
DrippTone zei:
hislordship zei:

Ik ben nog nooit een positief report tegengekomen, voor zo ver ik weet is het gewoon altijd freaky.

KoxBox

Badass junkie
Waarom zou iemand dit willen nemen... Sommige dingen moet je echt gewoon laten voor wat ze zijn.

KoxBox

Badass junkie
Maar dit middel is toch echt wel extreem, dat je je laat verleiden tot hoogstens heroïne of ander opiaten tot daar aan toe maar doornappel... Dat gaat te ver vind ik.

Hislordship

Wijs gebruiker
KoxBox zei:
Maar dit middel is toch echt wel extreem, dat je je laat verleiden tot hoogstens heroïne of ander opiaten tot daar aan toe maar doornappel... Dat gaat te ver vind ik.

Idd doornappel is gewoon te extreem vind ik ook. ik bedoel het is niet alleen levensgevaarlijk maar ook is de kans nog eens klein dat je leuk tript.

Chris Pontius

Badass junkie
hislordship zei:
KoxBox zei:

Idd doornappel is gewoon te extreem vind ik ook. ik bedoel het is niet alleen levensgevaarlijk maar ook is de kans nog eens klein dat je leuk tript.
ergens snap ik ook wel dat mensen er zo nieuwsgierig naar kunnen zijn, het is zo'n unieke ervaring en al is het dan op het moment niet leuk (en gevaarlijk) kan je er misschien later toch goed op terug kijken.
voor mij is het meer dan 1 stap te ver, eerder een giganstische

te ver voor mij :P

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Als je kon kiezen tussen de zevende schaal van de hel met datura, of ergens in de bossen tussen de paddestoelen, en kabouter verschijningen, of zingende zeemeerminnen die je niet kan vinden

Angramar Temenos

Badass junkie
De reports die ik erover lees lijken mij vooral een zeer versterkte versie van een psychose. Veel van de dingen die ik lees in tripreports ervan herinner ik me uit m'n psychotische periode, alleen wel een stuk minder heftig. Wss is een extreem heftige acute psychose vergelijkbaar ermee; Gelukkig daar geen ervaring mee; Enkel een zeer langdurige psychose waar vooral verwardheid en waanideeën de boventoon voerden, met nauwelijks echte hallucinaties. Datura lijkt me ook zo eng omdat de grens tussen dodelijke en recreatieve dosis zo dichtbij is, en het middeltje een natuurproduct is waarvan je nooit precies weet hoe sterk het is.

gandwarf777

Belezen gebruiker
dat gevaar van overdosering kan je vermijden door datura gewoon te roken, het gaat direct je bloed in, het veiligst is mischien nog wel om een hele grote hijs te nemen en dan snel de datura joing of waterpijp uit je buurt halen(omdat mensen meestal niet doorhebben dat ze aan het trippen zijn en mischien gewoon domweg doorgaan met datura roken). al weet ik niet of één volle hijs genoeg is. ik heb wel enkele reports gelezen van mensen die datura rookten en die kwamen er het meest positief uit vergeleken met thee en zaden eten.

Einstein

Badass junkie
gandwarf777 zei:
dat gevaar van overdosering kan je vermijden door datura gewoon te roken
Nee.
gandwarf777 zei:
snel de datura joing of waterpijp uit je buurt halen(omdat mensen meestal niet doorhebben dat ze aan het trippen zijn en mischien gewoon domweg doorgaan met datura roken)
Leuk hoor, een middel waarbij je niet eens doorhebt dat je aan het trippen bent. Kenmerkend ook voor het gevaar van datura.
gandwarf777 zei:
al weet ik niet of één volle hijs genoeg is. ik heb wel enkele reports gelezen van mensen die datura rookten en die kwamen er het meest positief uit vergeleken met thee en zaden eten.
Zal best. Als iemand bereid is het risico te nemen, veel plezier met je psychose en mogelijk permanente depersonalisatie. Koop paddo's ofzo.

Bovendien is dit topic meer dan een jaar oud.

parcival

gandwarf777 zei:
dat gevaar van overdosering kan je vermijden door datura gewoon te roken, het gaat direct je bloed in, het veiligst is mischien nog wel om een hele grote hijs te nemen en dan snel de datura joing of waterpijp uit je buurt halen(omdat mensen meestal niet doorhebben dat ze aan het trippen zijn en mischien gewoon domweg doorgaan met datura roken). al weet ik niet of één volle hijs genoeg is. ik heb wel enkele reports gelezen van mensen die datura rookten en die kwamen er het meest positief uit vergeleken met thee en zaden eten.
Omdat ook het grootste gedeelte van de atropine/scopolamine verbranden tijdens het roken. De 2 methodes zijn echt niet vergelijkbaar.

Dreuzel

Newbie
hoi, wat ik begrepen heb, is dat elke individuele plant een andere sterkte heeft dus als je het echt wil nemen, begin je gewoon met een zaadje(wss voel je niks ) dus de volgende keer neem je er twee enzovoort. een bol bevat +- 150 zaadjes en je kan het een paar weken bewaren.

veel succes

cadou

Belezen gebruiker
De schrijvers van Uit je bol hebben veelvuldig geexperimenteerd met Datura, hebben het over een dosis van rond de 10 zaadjes voor een zware trip. Alle drugs brengen risico´s mee, maar ik denk dat je aan mag nemen dat de natuur voornamelijk volgens het principe van ritme en voorspelbaarheid werkt, en dat als er dus veelvuldig is geexperimenteerd met een dosis van 10 zaadjes, je er vanuit mag gaan dat je van 1 zaadje niet gek wordt of dood gaat. De kans dat je die ene plant treft die de verdeling van zijn werkzame stof geconcentreerd heeft in dat zaadje dat jij uitzoekt is te vergelijken met die ene fucked up xtc pil die je neemt of die vervuilde cocaine die je verkocht is, om maar iets te noemen. Die risico´s worden veelvuldig genomen door gebruikers, dus als het iets is wat je heel graag wil leren kennen, go for it! Wel even eerlijk bekennen...... heb zelf datura in de tuin staan en heb er ook nog nooit iets mee gedaan, maar heb nu ik iets ouder wordt ook niet meer die onbedwingbare nieuwsgierigheid naar alles wat onder drugs valt die ik in mijn tiener en twintiger jaren had, en waarvan ik me voor kan stellen dat dat voor anderen nog wel geldt. Mocht je het proberen, schrijf een report!

lolnoob

Bewuste gebruiker
Lijkt me dan handig om een groot aantal zaden te pakken, deze in stukjes te snijden en daaruit weer 1 zaadje samen te stellen. Dan kun je kijken hoe gevoelig het is en dit zou ongeveer gelijke sterkte moeten hebben als je weer het gewicht van 1 zaadje pakt en die gebruikt. Dan kun je 10x het gewicht nemen, wat ongeveer gelijk zou moeten zijn aan 10 gemiddelde zaadjes.

Ik heb trouwens na dit topic gelezen te hebben iets van 20 tripreports gelezen en geen enkele had er iets goeds over te zeggen. Na een jaar hebben sommigen nog problemen en de helft eindigt in het ziekenhuis/politiebureau. Niet echt aan te raden dus :P

Einstein

Badass junkie
Cadou, bedenk dat:
- datura waarschijnlijk geen middel is dat je überhaupt leuk wil vinden (effecten zijn vergelijkbaar met Alzheimer en/of een zeer tijdelijke psychose)
- de lichamelijke en geestelijke gevolgen van een overdosis scopolamine of hyosciamine net een tikkie erger zijn dan kotsen vanwege je verkeerde XTC-pil of poedersuiker in je neus door slechte coke. Denk bij datura eerder aan bijvoorbeeld levenslange depersonalisatie of ernstige (levensgevaarlijke) uitdroging en oververhitting.

Zelfs al zou je met dit middel willen experimenteren ("Go for it" lijkt me niet echt een handig advies voor stoffen van dit kaliber), dan nog zijn de bijwerkingen niet bepaald een risico dat je graag wilt nemen. Geloof me, de natuur is onvoorspelbaarder dan je zou willen. De variatie in potentie mag dan klein zijn, het verschil tussen een nauwelijks werkzame dosis en een zware overdosis is mogelijk nog kleiner.
Ik vind het nogal vreemd dat je blijkbaar Uitjebol hebt gelezen, maar toch de nadelen en bijwerkingen wegwuift. Datura is geen gezellig tripmiddeltje waardoor je op een vrolijke zaterdagmiddag de blauwe golfjes kan gaan tellen, het is extreem zwaar spul.
Als je het écht nodig vindt een dosis datura in je bakkes te stoppen is de methode van lolnoob misschien wel een goed idee, hoewel het dan nog steeds risky business is. Het beste is om de pure gezuiverde stoffen te hebben. Ik raad dit middel echter aan niemand aan.

cadou

Belezen gebruiker
@Einstein,

Ik wuif zeker niets weg, ik ga ervan uit, vind dat ik ervan uit mag gaan, dat iemand die over dit middel nadenkt op de hoogte is van de gevaren en de risico´s die zeer, zeer reeel zijn. Daarnaast vind ik dat je er ten onrechte vanuit gaat dat een drugservaring per defintie ´leuk´moet zijn. Ik heb in mijn 32 jarige leventje bijna alle hallucinogenen gebruikt en geen van alle waren leuk in de zin van party, of een ontspannende avond. De meeste waren heftig, emotioneel en erg diepgaand, maar vooral erg leerzaam. En dat is nou net wat ik bedoel, als iemand nou dolgraag een Datura ervaring wil, dan is het risico aanvaardbaar, zoals met alle drugs. Dat betekent niet dat je onverantwoordelijk moet zijn, zaols bijna al die idioten van die tripreports op eowid. Mensen die 150 zaadjes opeten en het dan raar opkijken als ze totaal gestoord worden. Ik vind alleen dat als je nou heel graag datura wil proberen, om wat voor reden dan ook, je je gevoel moet kunnen volgen zonder dat iedereen schreeuwt dat je per definitie dood zult gaan, of een rottrip zult hebben. Ik heb op de kibboets in Israel een keer een lsd trip gehad die mij enorm gesterkt heeft in mijn karakter terwijl het op het moment zelf de meest vervelende trip ooit was. Ik zag alles in brand staan om me heen en had het gevoel dat ik zelf ook in brand stond, Het was in 1 woord verschrikkelijk, en dat uren en uren lang. Toen het uiteindelijk uit begon te werken, was ik zo trots op mezelf dat ik het aangekund had om dat zolang te voelen zonder gek te worden. Maar nogmaals datura is een klasse apart, en zoals gezegd, ik heb al jaren zo´n ding in de tuin staan en zit er ook niet aan, maar ieder zijn ding.

Einstein

Badass junkie
cadou zei:
Ik vind alleen dat als je nou heel graag datura wil proberen, om wat voor reden dan ook, je je gevoel moet kunnen volgen zonder dat iedereen schreeuwt dat je per definitie dood zult gaan, of een rottrip zult hebben.
100% mee eens. Neemt echter niet weg dat je dan erg zeker van je zaak moet zijn wil je dit proberen, de kans dat je dood gaat of een rottrip gaat hebben is en blijft groot zonder zeer adequate voorbereiding. Er zijn ook veel malloten op de wereld (ik denk zelfs dat de malloten de grootste doelgroep voor datura zijn, o.a. wegens de illegale status van andere middelen) die de gevolgen van een trip niet overzien.
Bovendien denk ik dat mensen die serieus datura willen proberen ook moeite zouden moeten doen om veiligheidsmaatregelen te nemen, zoals het inschakelen van een goede tripsitter en (zo mogelijk) ook het zuiveren van de werkzame stoffen.
Als laatste: er is en blijft een verschil tussen "niet leuk" en "gevaarlijk en/of traumatiserend".

Bovenaan