dodelijke xtc!

Flameon

Badass junkie
Helaas dat er een dode te betreuren is. Ik geloof graag dat er een te hoge dosis in zo'n tabletje zat, maar wat ik ook heel graga geloof is dat de combinatie deze deze jongeman heeft gebruikt heel gevaarlijk kan zijn.

Drientje

DF-koning
Flameon zei:
Helaas dat er een dode te betreuren is. Ik geloof graag dat er een te hoge dosis in zo'n tabletje zat, maar wat ik ook heel graga geloof is dat de combinatie deze deze jongeman heeft gebruikt heel gevaarlijk kan zijn.

Ow zeker waar! Paddo's zijn sowieso geen middel om me te spelen! Je moet en erg ervaren gebruiker zijn wil je paddo's met iets kunnen combineren!

Jammer dat ie dood is, en die dosis lijkt me ook niet zo'n probleem nu ik erover nadenk, overdosis xtc heb je pas met dosissen van 7 gram of meer per dosis.

Flameon

Badass junkie
Een overdosis van MDMA krijg je inderdaad niet zo heel gauw. Dan moet hij toch aardig wat geslikt hebben en dat was hier zo te lezen niet het geval. Jammer dat mensen als deze zo onverstandig met drugs omgaan en mdma en de paddo's weer een slechte naam krijgt.

shokora

Wijs gebruiker
Gaap wat een mongool. Paddo's in combinatie met alcohol is al zeker niet aan te raden, maar om er dan ook nog MDMA bij te nemen is wel heel debiel. Waarschijnlijk was het zelfde gebeurt als er gewoon een normale hoeveelheid MDMA in de pillen zat. Wel apart overigens dat ze er niet gewoon even bij vertellen hoeveel mg MDMA er in de pillen zat, want 'veel meer dan normaal' heb je nou niet bepaald veel aan.

[edit] o wacht, hij is overleden? strange ._.'. Het is redelijk moeilijk om met 1 pil een MDMA overdosis te krijgen (je kan een fucking gram op eten) en naar mijn weten zijn er inderdaad geen problemen met MDMA/Paddo's. Als je er alcohol bij gaat drinken on the other hand, dan ga je wel kapot aangezien alcohol en MDMA je beiden uitdrogen en je hart tekeer gaat als ik weet niet wat.[/edit]

takedown84

Belezen gebruiker
ik vind de titel ook zo dom, "dodelijke xtc in omloop"...
ligt helemaal niet aan de xtc, ligt gewoon aan de achterlijke combo

nicolai

Wijs gebruiker
ik had dit gister al gepost in een ander topic. ik heb het van een ander forum waar vrienden van deze arme ziel opzitten. waarschijnlijk is hij gestorven aan uitdroging.

en ja het is geen slimme combinatie...maar we weten allemaal dat er risico`s aan drugs verbonden zijn. er zijn duizenden mensen die wekelijks veel meer combineren...dit soort gevallen blijven gewoon uniek.

in die pillen zat trouwens niet te veel mdma hoor. want die vrienden hadden allemaal ook pillen op en een daarvan werkt bij unity. 130/141

krijg net te horen dat ze getest zijn op 145

davie

Wijs gebruiker
Nu staat er weer in de media dat X de oorzaak is, maar ik denk ook dat die combi veel gevaarlijker is dan alleen X.

Hij had beter psychedelische amfetaminen kunnen pakken.

shokora

Wijs gebruiker
MDMA is toch een 'psychedelische amfetamine' (als je daar mee tenminste penethylamine bedoelt)?

Anyway, 145mg MDMA?! Dat is totaal niet genoeg om ook maar enige problemen te veroorzaken. Typisch telegraaf weer, achterlijke media hetze creëeren met onvolledige informatie waar vervolgens nog een verkeerde conclusie uit getrokken wordt en later geen rectificatie neer te zetten (heerlijk toch, beinvloeden van mensen). Ik wil nu wel eens weten hoeveel paddo's en alcohol deze persoon op had en aan wat voor gezondheidsproblemen deze persoon leed. Als je een zwak hart hebt en je gebruikt MDMA/alcohol tegelijkertijd is dat sowieso al een extreem hoog risico.

davie

Wijs gebruiker
shokora zei:
MDMA is toch een 'psychedelische amfetamine' (als je daar mee tenminste penethylamine bedoelt)?

Daar heb je wel gelijk in. MDMA zijn de echte pillen en ik denk wel 90% of meer van de totale X. Daarnaast heb je ook nog pillen met psychedelische amfetaminen zoals MDEA of MDA. MDEA en MDA zijn aan MDMA verwante stoffen.

MDMA -> heeft een dubbel effect. Enerzijds is het een stimulerend middel met een oppeppende werking. Anderzijds is er een bewustzijnsveranderend effect: de waarneming wordt intenser en het gevoel van verbondenheid met anderen neemt toe.

MDEA -> geeft oppeppende effect sterker dan het bewustzijnsveranderende effect. Het lijkt daardoor meer op speed, dat alleen oppeppend werkt. Werkingsduur is korter dan MDMA: 3 tot 5 uur.

Een gebruiker die op zoek is naar het bewustzijnsveranderende effect, kan daardoor gemakkelijk in de verleiding komen om een 2e of zelfs 3e MDEA-pil te nemen, met alle risico's van dien. Hier zijn ook een paar overlijdens gevallen van bekend. Sommige beginnen pas te werken na 2 uur en dan pakken ze na 1 uur of iets langer er nog 1.

MDA -> overheerst de bewustzijnsveranderende werking. Werkingsduur: 6 tot 8 uur, dus langer dan echte XTC.

Zo is MDEA meer speedy, terwijl MDA ook nog tripeffecten geeft. Dus MDA ga je meer van trippen dan MDMA. Maar MDMA zijn het meest verkocht. Dus je moet wel een beetje uitkijken welke pillen je neemt. MDMA herken je aan de spikkels. Stel je hebt een keer MDEA en denkt dat het MDMA is dan kan het weleens fout aflopen.

shokora

Wijs gebruiker
Ok, dat klopt. Wat overigens niet waar is, is dat je MDMA aan spikkels herkent. Je kunt aan de buitenkant niet zien wat er in zit, daar MDMA ook maar gewoon een wit poeder is.

-spaceman-

Badass junkie
aan de zijkant van het bericht...

Levensgevaarlijk
XTC in omloop !

vatte ik op als, Levensgevaarlijk! XTC in omloop!

:grin: :grin:

OOOHHH NEEEEEEEEEEEEEEEJJJJ

davie

Wijs gebruiker
shokora zei:
Ok, dat klopt. Wat overigens niet waar is, is dat je MDMA aan spikkels herkent. Je kunt aan de buitenkant niet zien wat er in zit, daar MDMA ook maar gewoon een wit poeder is.

Oke er bestaan ook mdma pillen zonder spikkels, maar die spikkels komen juist door het maken ervan een te hoge temperatuur. Let maar eens goed op de pillen die je krijgt. Je ziet dan bruine spikkeltjes.

3970

Wijs gebruiker
Damn, en wat denk je dat ik gekocht heb afgelopen weekend? :( Heb ze allemaal maar in de vuilnisbak gepleurd, better safe than sorry!!

Maar serieus; blijkbaar heeft de politie dit verhaal zo in de media gebracht, ze maken zich met dat soort uitspraken wel nog belachelijker als dat ze al waren....denken ze nu echt dat de jeugd en de gemiddelde gebruiker niet weet wat de waarheid is??? Sukkels....

On topic; verschrikkelijk natuurlijk voor de nabestaanden...blijkbaar had ie vroeg op de avond een half portie paddo's op, later 3 wijntjes, en weer later 1 pilletje....dus niet eens zo'n mega-slechte combi, niet overdreven iig. Maar er zal wel een duidelijk oorzaak voor zijn overlijden zijn, en ik durf er wel blauwe driehoekjes op in te zetten dat dat niet de MDMA is geweest! :)

shokora

Wijs gebruiker
Vooral de combo MDMA + alcohol doet het hem. Ik zou niet raar op kijken als bij autopsie blijkt dat deze persoon (onwetend) aan een hartprobleem lijdde.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
shokora zei:
Vooral de combo MDMA + alcohol doet het hem. Ik zou niet raar op kijken als bij autopsie blijkt dat deze persoon (onwetend) aan een hartprobleem lijdde.

Maar die autopsie komt er niet, want hij is doodgegaan door de xtc.

:rolleyes:

azgaza

Badass junkie
Paddo´s + XTC is zeker geen dodelijke combo, en met alcohol veroorzaakt extra uitdroging maar daar komen een hoop mensen schijnbaar goed mee weg, en zo veel had hij dus niet gezopen.. ik denk dat de doodsoorzaak óf bij een heel zwak hart, of een allergie voor xtc, óf iets heel anders gezocht moet worden, best vreemd namelijk. Wel vreselijk voor de familie en vrienden natuurlijk, maar van dat bericht klopt geen fuck.

Atropa

Bewuste gebruiker
Mijn kringen gebruiken deze pillen al 3 jaar en ze zijn 141 mg per stuk en al sinds 2005 bekend. Ze zijn zuiver en bevatten MDMA. IMO die beste die er zijn qua dosering.

Heb zelf eens 500 mg MDMA in 1 keer oraal ingenomen en ondanks de effecten veels te heftig waren en ik me ultra zacht en waus voelde en zo stijf stond als een kanarie voelde m'n hart niet hevig aan ofzo. Gewoon versnelt maar niets ernstigs.

Wat wel extreem was, was de extreme behoefte aan suikers, lichthoofdigheid lag continue op de loer, elk kwartier een vol glas fris erin 2 uur lang. En ik danste niet, was zo wazig en zacht dat ik echt een softy was, maar een super strakke bek.

Alcohol en Xtc is een dikke no go. Vragen om vocht verlies en zout ontneming.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Ik had ook al bij de telegraaf gereageerd onder Amsterdamse uit Amsterdam. Gewoon ontzettend jammer dat er weer verkeerd wordt geïnformeerd over XTC...spijtig dat er weer iemand moet overlijden...toch ben ik van mening dat de dood kan volgen vanwege misbruik en niet gebruik van drugs...

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
een of andere doorgeflipte boer gaat zuipen paddo's eten,....klapt ng een pilletje
een goeie pil, welbekende blauwe mitsu's welke van de ''velen'' remakes en drukken ze hier bedoelen i dont know, ze vermelden ook dat ze hoger gedoseerd zijn als ''normaal'' :openmouth:
dat is een rare opmerking want niks is normaal in de drugswereld, sommige slikke 20 mitsu's en sommige niet meer dn 1tje, meeste overleven, een man overleid na innamen van combi alcohol en mdma, mogenlijke sterfoorzaken zijn oververhitting uitdroging, hartproblemen, zelfmoord

en dan krijgt een onschuldig klein snoepje een verschrikkelijke naam in de krant :openmouth:

fucking poepnieuws tegenwoordig :kots:

KNIFTIGEKARELTJE

Bewuste gebruiker
Oh ja hoor en de beste XTC pil ooit gemaakt word weer slecht in het nieuws gebracht doordat een of andere ïk heb er geen andere woorden voor LULHANNES" En Paddo's erbij vreet en ook nog denkt ah zuipen kan geen kwaad.

Als je een beetje bekent bent met Drugs weet je dat dit onverantwoord gedrag is.
een te hoge dosis is onzin van de driehoekige blauwe Mitsu's zijn naar mijn weten een paar varianten waarvan de hoogste zo een 300mg bevat een dosis die dus niet dodelijk is.

Ik laat me niet afschrikken en ga dit weekend weer lekker hard op men driehoekjes :)

En blijkbaar is de Televaag zo goed geinformeerd dat ze niet eens een juiste afbeelding erbij kunnen zetten. Nu heb ik zowieso een hekel aan die krant waar je belangrijk nieuws eens ergens op pagina 5 onderin in een hoek weggedrukt kant lezen. Maar op de voorpagina het werlednieuws kan vinden wie Joling nu weer in zen reet pakt.

Achja weer het zoveelste anti-drugs bericht door de onwetende medemens ik betreur het :(.

dirtbag

Bewuste gebruiker
ah een blauwe mitsu, dat zijn fijne pilletjes :grin:
jammer dat hij het met de dood heeft moeten bekopen...

cobhc

Belezen gebruiker
Atropa zei:
Mijn kringen gebruiken deze pillen al 3 jaar en ze zijn 141 mg per stuk en al sinds 2005 bekend. Ze zijn zuiver en bevatten MDMA. IMO die beste die er zijn qua dosering.

Heb zelf eens 500 mg MDMA in 1 keer oraal ingenomen en ondanks de effecten veels te heftig waren en ik me ultra zacht en waus voelde en zo stijf stond als een kanarie voelde m'n hart niet hevig aan ofzo. Gewoon versnelt maar niets ernstigs.

Wat wel extreem was, was de extreme behoefte aan suikers, lichthoofdigheid lag continue op de loer, elk kwartier een vol glas fris erin 2 uur lang. En ik danste niet, was zo wazig en zacht dat ik echt een softy was, maar een super strakke bek.

Alcohol en Xtc is een dikke no go. Vragen om vocht verlies en zout ontneming.
Bij een hoge dosering kan het zijn dat je bloedsuiker spiegel daalt dat komt omdat de lever geen glucose meer afgeeft omdat die het te druk heeft met xtc uit het lichaam te krijgen (heb dat gehoord van mijn kinderarts heb zelf diabetes :tongueout: ) Ook een van de redenen waarom ik nooit amfetaminen kan gebruiken

Maan

Newbie
Aanvullende info uit Gelderlander dd 28-10;

NIJMEGEN - De politie in Nijmegen waarschuwt voor gevaarlijke xtc-tabletten. Een 20-jarige Nijmegenaar blijkt afgelopen zaterdagochtend te zijn overleden na het slikken van één xtc-pil, in combinatie met paddo's en alcohol.

Nader onder zoek leert dat bewuste xtc-pillen (blauw, driehoekig en voorzien van Mitshubishi-logo) een hogere dosis van de werkzame stof MDMA bevatten: 1,2 tot 1,8 keer de normale hoeveelheid. "Dat maakt ze extra gevaarlijk, ook omdat de hoeveelheid werkzame stof sterk varieert", aldus een politiewoordvoerder. Nog niet duidelijk is waar de pillen vandaan komen.

De Nijmegenaar heeft de drugs thuis gebruikt, in het bijzijn van zijn vriendin en een familielid, liet de politie gisteren weten. " Vrijdagavond heeft hij paddo's gebruikt, rond een uur of één heeft hij drie glazen alcohol genuttigd en later die nacht nog één xtc-pil." Hij stierf kort nadat hij in het Radboudziekenhuis was opgenomen.

Verslavingszorginstantie Iriszorg begrijpt dat de politie aandacht vraagt voor de blauwe xtc-pillen, maar plaatst wel kanttekeningen. "Het is goed dat iedereen extra oplet, maar besef dat er ook andere xtc-pillen met een hoge dosis in omloop zijn", zegt preventiemedewerkster Irmgard Poelmans. Tweede opmerking: omdat veel gebruikers juist op zoek zijn naar xtc-tabletten met een hoge dosis, zou de oproep zelfs – onbedoeld – een averechts effect kunnen hebben.

Volgens verslavingsarts Maarten Belgers van Iriszorg leidt één xtc-pil doorgaans niet tot problemen, maar schuilen de risico's in het combineren van drugs. "Zowel xtc als alcohol heeft een uitdrogend effect. Dat kan leiden tot het uitvallen van organen." De combinatie van paddo's (die lichamelijk weinig doen), drie glazen alcohol en één xtc-pil is volgens Belgers niet in alle gevallen fataal. "Als het écht mis gaat, is er meestal sprake van een optelsom van bijkomende lichamelijke en geestelijke risicofactoren, bijvoorbeeld hoge bloeddruk of suikerziekte." Of je goed hebt geslapen en gegeten en goed in je vel zit, speelt ook mee.

Gebruikers kunnen hun pillen elke donderdag laten checken bij de testservice van Iriszorg (Oranjesingel 44, 17.00 tot 20.00 uur).

dfssdfde

Badass junkie
Maan zei:
Volgens verslavingsarts Maarten Belgers van Iriszorg leidt één xtc-pil doorgaans niet tot problemen, maar schuilen de risico's in het combineren van drugs. "Zowel xtc als alcohol heeft een uitdrogend effect. Dat kan leiden tot het uitvallen van organen." De combinatie van paddo's (die lichamelijk weinig doen), drie glazen alcohol en één xtc-pil is volgens Belgers niet in alle gevallen fataal. "Als het écht mis gaat, is er meestal sprake van een optelsom van bijkomende lichamelijke en geestelijke risicofactoren, bijvoorbeeld hoge bloeddruk of suikerziekte." Of je goed hebt geslapen en gegeten en goed in je vel zit, speelt ook mee.
Ah, toch iemand die nadenkt voor hij begint te roepen dat er "dodelijke xtc" in omloop is.

caatje

Badass junkie
Kijk een wat eerlijker beeld van hoe en wat. Nog altijd weten we nu niet wat de ware doodsoorzaak is maar wel wordt onderkend dat er meerdere factoren meespelen.

Maan

Newbie
Jammer alleen dat niemand in NL dit meer leest & onthoudt.... Kop van eerder geplaatste tekst is pakkender en typisch telegraaf als je t mij vraagt..

azgaza

Badass junkie
Iniedergeval erkennen ze dat er meestal iets mis is met iemand die aan zo'n combinatie sterft, natuurlijk is xtc met alcohol sowieso al slecht maar ik denk dat die persoon zijn hart toch niet in orde is geweest, kan haast niet.

tomz0r

Badass junkie
Ik kan me zo ergeren aan dit soort berichten! Dit artikel is duidelijk geschreven door iemand die geen verstand van zaken heeft. Lekker pakkende titel, gevaar van drugs benadrukken want dat is wat mensen willen lezen en klaar. Voor de lol noemen ze ook nog eens de kleur en opdruk van de pil erbij, terwijl dat helemaal niks zegt. Helemaal bij blauwe mitsubishi's niet. Mensen moeten echt geinformeerd worden over de gevaren van drugs, en niet deze bullshit aanhoren.

Neemt niet weg dat ik het heel erg vind voor hem en zijn familie en vrienden. :(

KNIFTIGEKARELTJE

Bewuste gebruiker
En na die 2 die ik gepost heb de dag erna nog 2 en loop nog steeds vrolijk rond :tongueout: !!! Boh wat was me het weer een weekendje met zen allen zwaar naar de klote , 1 nieuweling geintroduceerd in het wereldje dat xtc-gebruiken heet en hij vond het prachtig. We hebben dan ook voor onze space-avonden de perfecte locatie een paar vrienden van ons wonen in anti-kraak in een oud verzorgingstehuis vier verdiepingen dakterassen bovenop het dak over eindhoven uitkijken etc.
Tijdens deze avonden worden ook de nodige foto's geschoten en ben ze nu aant uploaden naar mijn myspace. Wat een Gruwelijk weekend kan er nog steeds van nagenieten. Over 2 maandjes ofzo weer met onze spacekornuiten.
Voor een indruk van deze wazige feestjes moet je maar es op men myspace kijken .
http://viewmorepics.myspace.com/ind....viewPicture&friendID=5927295&albumId=2228608

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Ik vind het erg dat iemand dit door xtc heeft meegemaakt.
Maar vind persoonlijk ook dat ze eens een artikel mogen schrijven over de mooie kanten van x.
Ze moeten het niet altijd in een slecht daglicht stellen.

Schrijvers moeten is volledig leren zijn vind ik soms :tongueout:
De nadelen mogen zeker vermeld worden, maar de mooie kanten ervan mogen ook eens aan bod komen :grin:

Serenity

Badass junkie
Wat natuurlijk wel zo is, is dat de overheid verplicht is burgers te waarschuwen voor dit soort dingen. Jammer is, is dat ze géén details geven over wat er in godsnaam in zat, hoeveel alcohol hij heeft gedronken en wat voor een paddo's hij heeft genomen.
Sowieso, als dit bericht niet in de telegraaf stond en het zou iets uitgebreider en met verstand van zaken geschreven zijn, zouden mensen het misschien nog echt serieus nemen.

Bovenaan