• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

DMT (x4)

JanDeMan

Experimenterende gebruiker
Had al eens DMT + LSD combo gedaan(1 februari) en die heeft m'n leven omgesmeten(op een positieve manier). Sinds begin maart was dit gelukzalige gevoel iets minder. Maar ik had dus wel een hele maand een soort afterglow. High on life?
(over die combo moet ik hier ook nog eens een trip report posten!)

Vandaag had ik er alweer wat bemachtigd en heb ik het in totaal 4 keer gedaan. Omdat ik er altijd iets te veel in detail op in ga, en omdat het al 20 na 1 is ga ik - proberen - het beperkt te houden.

Trip 1:
17.20-30
Hoeveelheid: veel :grin: Ik had wat teveel in m'n vaporizer gedaan en ik zou dit er nooit uitkrijgen. Ik dacht dat ik wel 2-4 hits kon nemen en de rest dan wel terug samen zou kleven.
Eerste hit ging vrij vlot binnen en was ook wel redelijk groot. Dit komt in orde!
Nog een 4 tal hits en ik leg het pijpje naast me. Vriend V was erbij. Ik begin wat visuals te zien, maar krijg niet veel gevoel.

Ik zie zo iets maar met nog een liggende boeddha op de achtergrond. Ondanks dat het beeld min of meer statisch is verschuiven de kleuren wat. Volgens V had ik de grootst mogelijke glimlach op m'n gezicht :mrgreen: . Opeens zit ik in een kamer van 2m hoog, 4m breed en 2-3m diep. Links staat iemand die met z'n hand naar me toe komt, maar hij heeft niet veel effect. Centraal is een soort boekenplank als

Maar dan gesloten(behalve de voorkant, je zou er wel boeken in kunnen zetten). In de plank zitten 1 à 3 mens-achtige projecties. Ook in dezelfde 6 hoofdkleuren. Helemaal rechts staat nog iemand. Het lijkt me een beetje een rare scène.
Ik doe m'n ogen open en alles is wat vreemd, het perspectief van de wereld klopt niet helemaal.. Ik doe m'n ogen terug dicht. De visuals zijn niet meer zo cartoony(dikke scheidingslijnen) zoals daarnet maar meer zoals

Random fractalen die in elkaar overgaan. Vrij vaag wel. Niet zo extreem duidelijk als het eerste. Ik probeer dingen uit te leggen aan V. Hoe mijn geest niet helemaal kan bevatten dat ik iets zo duidelijk zie terwijl het er toch niet is. Ik probeer er met m'n hand naar te grijpen, maar dit doet natuurlijk niets(ogen zijn nog altijd dicht). De beweging voelt -leuk- raar aan. Ik beweeg wat met m'n armen voor het gevoel, maar dit haalt me alsmaar meer uit m'n trip.
Na wat natrippen ben ik terug +- oké. Een beetje teleurgesteld. De vorige keer had ik niet zo'n duidelijke visuals denk ik, maar toen had ik meer gevoel qua ruimte-tijd. Alsof ik in de vierde dimensie zat en in de ruimte.

Ik game een beetje met V, en als die vertrekt ga ik mee naar buiten, maar ik ga richting winkel om nog wat te halen om te eten en drinken. Plan is: terugkomen van de winkel: dmt -> eten -> serietje bekijken -> nog eens dmt?

Trip 2:
19u30
Hoeveelheid: Ik doe er slechts een heel klein beetje bij, en denk -lees: hoop- dat er nog genoeg in zit van de vorige keer.
Enkele hits later lig ik weer op m'n bed. De visuals zijn even mooi en in duidelijke felle kleuren. Een soort van circustent met 6 verschillende kleuren: Oranje, geel, geelgroen, felgroen, blauw, paars. Het is alsof ik perfect in het midden van de tent sta en de kleuren samenkomen in de punt vanboven, maar toch zijn ze overal duidelijk gescheiden. De kleuren golven wat in elkaar(blijven wel gescheiden, beetje S vormen) alsof het tentzeil wappert. Het beeld blijft echter weer statisch. ugh. Alweer dus heel mooie en duidelijke visuals, maar niet het ruimte-tijd-4e dimensiegevoel. Alles wat ik wou, maar toch ook niet.

Nog even natrippen en ik ga m'n pizza in de oven steken. Pizza eten terwijl ik de nieuwe aflevering van Vikings bekijk(vette serie trouwens :tongueout:). Erna game ik nog wat(Wolfenstein: Enemy Territory -> oldschool, maar wat nostalgie + zalige gameplay + gratis)

Trip 3:
22u
Hoeveelheid: Middelgrote tot volwaardige dosis.
Qua visuals herinner ik me er niet veel van, maar ik had wel meer het gevoel dat ik er echt was. Ik herinner me de keer voor m'n eerste doorbraak en m'n eerste doorbraak en had het gevoel dat ik er misschien wel zou geraken. Ik kreeg bevestiging dat de afgelopen 2 trips visueel wel zeer mooi en duidelijk waren, maar dat ik nog niet een echte breakthrough had gehad.
De visuals worden zo levendig en ik heb het gevoel dat ik er echt ben. In een milliseconde denk ik:"Als ik er echt ben kan ik toch veel beter zien met m'n ogen open?" Noooooo! Altijd als ik tijdens visuals m'n ogen opendoe krijg ik ze moeilijk terug. Het perspectief van verschillende dingen in m'n kamer klopt weer niet, dingen verschuiven een beetje. Ik probeer er nog van te genieten en dit lukt vrij goed. Met gesloten ogen heb ik weer vage fractalen/patronen in instagramkleuren. Ik kijk naar de wand naast m'n bed en zie er een soort van engel in. Beetje in de stijl van christelijke iconen met zo'n boog er rond, maar met overal bewegende 2cm grote spermacellen in. Wanneer ik op de sperma focus zie ik enkel nog de contouren van het icoon en wanneer ik daar op focus zie ik dan weer dingen kriebelen op de muur. Ik sluit m'n ogen en zie wat vage fractaal-achtige patronen. Ik kijk terug naar de engel op de muur, maar ze is weg. Hier en daar zie ik wel nog wat spermacellen kriebelen in m'n ooghoeken, maar ik besef dat het gedaan is. Nuja. Mooi geweest voor vandaag. Misschien nog een theetje drinken en iets van serie bekijken.

Terwijl ik op m'n pc zit zoek ik op wat de beste manier is, hoe lang je tussen trips moet wachten en hoe je zonder weegschaal een beetje je dosis kan inschatten.
Tussen trips hoef je niet te wachten. Andere keren had ik gelezen dat je 1u moet wachten tussen trips, maar dit klopt blijkbaar niet. Qua hoeveelheid mag je +- het volume van een BB nemen en dit leek mij wel ongeveer te kloppen(vorige keer had ik 200mg, in 4 gedeeld en het komt wel +- overeen). De beste manier is blijkbaar:
Eerste hit -> Zo groot mogelijk
2e(en mss 3e hit) ook zo groot mogelijk, maar hier doe ik het wat rustiger om m'n longen wat te sparen.
Laatste(3e/4e) hit -> Monstermegahit -> smoking tool wegleggen, comfortabel plekje vinden, uitademen en wachten.

Trip 4:
00.00
Dosis: 1.2-1.5x het volume van een BB. Ik gok dus 50-75mg
Effect: volledige doorbraakpiuqdfipuqsdpijnsdc

Maar het is 2u. Dit schrijf ik morgen wel. Kwestie van de spanning er in te houden :wink:

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
hahaha, nou ben ik wel benieuwd hoor!!!

Net zelf hermaline freebase (rookbare MAOI) binnengekregen. Ben van plan dit een half uurtje voor mijn dmt te proberen in de vapouriser pijp. Zou dmt trip moeten verlengen en geeft meer tijd om dmt in te nemen voordat de afbraak begint.

JanDeMan

Sorry, door wat schoolwerk kon ik het gisteren niet typen. Vandaag heb ik al m'n werk 's middags gedaan. 11u30 klaar -> nog eens dmt doen. Net feestje gehad met een 30-tal DMT geesten. Rare dinges :) Ben er wel vrij fris uitgekomen en had zin om een report te schrijven.

Maar eerst de trip van maandag, die was nog wat anders en moet eerst afgewerkt worden :grin:
Trip 4:
00.00
Dosis: 1.2-1.5x het volume van een BB. Ik gok dus 50-75mg
Muziek: Aphex Twin - Selected Ambient Works( Vol. 1 of 2, ben het niet meer zeker)
Licht: Kamer volledig donker op Itunes Klassieke Visuals na die fullscreen op m'n gedimde computerscherm aan staan
Effect: volledige doorbraak. Of toch net niet?

Ik neem de eerste twee hits en voel dat het wel goed komt. Ik probeer nog een laatste zware hit te nemen en ben zeker.
Het begin komt vrij snel op en bijna meteen zie ik een duidelijke hallucinatie. Ik zie een persoon die ik zelf shiva noem.
Hah, ik had zelf die naam shiva gegeven omdat ik dacht dat het paste. Nu ik er een afbeelding bij opzoek zit ze ongeveer hetzelfde:

Alleen zag ik ze niet zo, maar was ze volledig opgebouwd uit wiskunde figuren
Mijn shiva had haar linkerhand(rechts voor ons) ook verticaal, maar met het 'blad' naar mij gericht en in het midden van haar lichaam. Alsof je zou bidden met maar 1 hand. De andere arm ging naar links. Volledig uit proportie, maar toch ook niet. De arm verdwijnt uit m'n gezichtsveld en plots komt hij er terug in. Recht in m'n hart. Ik moet meekomen. Nu? Nu! Ik heb het gevoel dat ik volledig doorbreek, laat m'n lichaam los en kom in een soort kamer met enkele personen in.

Ik had wat gelezen op een forum over 5Meo-DMT en mensen die er ademhalingsproblemen van kregen. Bij trip 1 had ik ook al opgemerkt dat ik af en toe vergat te ademen.

Op het moment dat ik m'n lichaam zo goed als verlaten heb, merk ik m'n ademhaling niet meer. Ik herinner wat ik gelezen had, panikeerde een beetje en probeer normaal te ademen. Ik voel m'n lichaam helemaal niet meer, behalve dan m'n ademhaling. Of het zuurstofniveau in m'n longen nu goed is weet ik echt niet meer, maar ik blijf duidelijk in en uit ademen. Door dat ik me probeer te focussen op m'n ademhaling is de doorbraak precies niet meer volledig. Ik open m'n ogen, negeer alles en hoop dat ik niet stik.
Doordat ik dacht dat ik stikte probeerde ik - denk ik - te veel te ademen en heb ik wat gehyperventileerd - denk ik. Ik stop met het overdreven ademen en doe het rustig. "Zou ik even in een zak moeten blazen?" Ik kijk rond in m'n kamer. Dit is de DMT wereld die ik me herinner! Alles is alsof ik in een computer zit ofzo. Een beetje cybergevoel. Wit, Zwart, grijstinten, felgroen en rood. In een hoek waar een stoel staat met kleren staat nu een kubus van ruw 1m³ die echt strak is. Elk oppervlak in m'n kamer is ook volledig glad en mooi en strak. Het wit is echt wit. De steunbalk van het dak springt uit het schuine plafond en elk oppervlak heeft een volledig andere tint grijs.
De grote kubus is opgebouwd uit kubusjes van 0.1m³ die aan en uit gaan. De randen geven een groene gloed af. Maar echt de randen, zonder dikte, zoals je het alleen kan zien op een computermodel. Ondanks het feit dat er helemaal geen lichtbron is, is er toch licht. Ik kijk nog wat rond en alles is zeer interessant om naar te kijken, maar buiten de kubus is er niets dat ik me herinner.

Omdat ik tevoren had gelezen dat je niet hoeft te wachten tussen 2 trips verwarm ik mijn vaporizer terug en probeer er nog een hit uit te halen. Ik zit recht op m'n bed. (links is een muur + het schuine plafond van het dak. Rechts staat m'n bureau, rechtvoor me is de hoek met de kubus die er inmiddels nog maar vaag is.)
Ik kan er nog 2 of 3 hits uit halen. Ik kijk naar de hoek en zie niet de kubus maar wel allemaal patronen zweven door de lucht. Alsof er in de lucht flinterdunne, transparante computerschermen zijn met fractaalachtige patronen(denk minority report). Vooral rode kleuren nu. Ik kijk naar m'n bureau en zie 2 sfinxen zitten. WAT?
Ik had vandaag een workshop over het prototypen van een cad-model adhv karton op deze manier:

De sfinxen zijn op deze manier opgebouwd en bestaan uit dezelfde dunne lagen die in de lucht zweven, maar zijn net iets scherper, helderder, ook rood en hebben een soort algemene rode gloed.

Ik denk DIT IS HET. Dit is wat ik wou toen ik voor de eerste keer hoorde over psychedelische drugs of zelfs drugs in het algemeen. Waarom zou dit slecht zijn? Zolang ik me maar realiseer dat het niet echt is natuurlijk.
Ik voel weer aanwezigheden. Niet van de sfinxen, gelukkig, daar zou ik wel een beetje bang voor zijn. Ik zie stukken van mensen rondwandelen. Alsof het geesten waren, maar toch zijn ze er echt. Ik kan verstaan dat mensen denken dat ze contact hebben met geesten, god, doden,... als ze dmt genomen hebben.
Ik sta recht en begin wat te dansen in m'n kamertje. Af en toe zie of voel ik iemand ergens passeren. De sfinxen zijn weg. De geesten beginnen ook alsmaar vager te worden tot ik helemaal niets meer zie behalve beetje warped perspectief.
Ik laat me op m'n bed vallen.
Een beetje beangstigd omdat ik terugdenk aan m'n ademhalingsproblemen, maar al snel realiseer ik dat ik waarschijnlijk niet ging stikken. Ik herinner m'n eerste doorbraak en denk dat ik m'n lichaam toen wel volledig kon loslaten(alhoewel ik toen ook lsd had genomen).

Ik ben blij. Blij omdat ik terug weet wat de dmt-wereld juist is. Die 4e dimensie en dat ruimte-tijd gevoel heb ik niet helemaal ervaren zoals de vorige keer, maar ik denk dat de lsd het toen redelijk versterkt had. Of Ik moet nog meer experimenteren en beter doorbreken.
Ik ben blij omdat ik weet dat het geen slechte dmt is. Met die eerste 3 trips had ik enkel visuals en vreesde ik dat het misschien enkele stoffen miste?
Geen erg, alles komt in orde.
Ik blijf nog wat op m'n bed liggen tot de playlist is afgelopen. Ik ga naar m'n computer om vriend V te vertellen dat het gelukt is. Het is 00.28. Dit heeft nog geen half uur geduurd. Het leek minimum één uur en terwijl ik op m'n bed lag dacht ik dat het waarschijnlijk al 1u30 ofzo was. Ik ben redelijk fris terwijl ik vandaag heel de dag moe was en liep te gapen.

Dit was het zowat. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft. En om m'n dealer te citeren:
May all beings be free and happy

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Zo, dat klinkt als een stevige ervaring. Allereerst wil ik je complimenteren met je muziekkeuze. dat zijn inderdaad fijne albums van Aphex. Knap dat je nog zoveel kunt vertellen over je trip. Ik probeer het ook altijd te onthouden, maar na een paar seconden is te te complex om er ook maar iets van mee terug te krijgen en laat ik het los en geniet ik er maar gewoon van.
Dat je je nog bewust bent van je ademhaling geeft aan dat je er nog niet bent. Bij een breakthrough schijnt het dat je je totaal niet meer bewust bent van je ademhaling. Je lichaam bestaat simpelweg niet meer. Tijd ook niet. Zolang je kunt kiezen of je je ogen kunt opendoen of dichthouden zit je nog in de voorfase.

Ikzelf ben nog niet op zoek naar mijn breakthrough en geniet nog intens van de voorfase.
Ook vind ik het fijn om de muziek te blijven horen in mijn trip, iets wat in breakthrough niet meer mogelijk is omdat de hele setting dan niet meer waaarneembaar is. Daarom neem ik ook altijd een beetje speed voordat ik dmt neem (ja, ik weet het, echte psychonauten worden al naar bij het idee alleen al) maar daardoor weet ik zeker dat de muziek prominent aanwezig is ipv die zoemtoon die ik zonder hoor, en hoef ik mij niet te veel zorgen te maken over de dosis. Doorbreken gaat je niet lukken dan (schijnt ook zonder al moeilijk te zijn). Daarnaast houdt ik mijn dosis altijd onder de 40 mg.
Het gevoel dat je ademhaling stokt is dus normaal. Laatst had ik zelfs het idee dat er iets in mijn keel klemzat, maar omdat ik weet dat dmt je niet gaat laten stikken liet ik dat idee alweer snel los. (wel gechecked of ik aansteker nog wel in mijn hand had, je weet maar nooit....) Door de speed kan het trouwens wel zijn dat je trip een beetje "hostile" overkomt, maar ook dat zie ik niet als iets negatiefs en kan ik wel van genieten.

Op zich wel grapping dat zoveel mensen andere entiteiten zien in hun trip. Ik ben meestal alleen in een ruimte doorspekt van een spectakel van geometrische patronen en figuren, wel voel ik soms de aanwezigheid van iets of iemand, of nemen de patronen vormen aan van iets dat lijkt op een lichaam of armen, maar het is eigenlijk nooit echt een duidelijk aanwezig persoon zoals de shiva die je omschrijft.

Ik heb wel gemerkt dat ik met een 2e trip minder diep kom dan de eerste. De eerste trip op een dag moet perfect zijn, de overige trips zijn gewoon minder visueel en trekken je er minder hard in.
Ook ben ik van mening dat juist de eerste hijs het belangrijkste is. Deze moet knetterhard zijn, en moet je ook goed lang vasthouden. (Ik tel meestal tot 20 voordat ik uitblaas, en met de hijs zelf nemen ben ik ook al een goede 30 seconden bezig omdat mijn pijp dan het beste werkt.) Op aanraden van het dmt-nexus forum heb ik de GVG gekocht. (glass vapour genie). was er in begin beetje sceptisch over, maar het ding werkt zo fijn dat ik nooit meer terug ga naar de bong methode. (verkrijgbaar bij azarius sinds kort) Kost een hoop, maar daarmee kun je met 1 hijs een hele dosis binnenkrijgen als je er eenmaal handig mee bent.

Wat gebruik jijzelf voor het roken?

JanDeMan

d1g1tal1s zei:
Ikzelf ben nog niet op zoek naar mijn breakthrough en geniet nog intens van de voorfase.
Ook vind ik het fijn om de muziek te blijven horen in mijn trip, iets wat in breakthrough niet meer mogelijk is omdat de hele setting dan niet meer waaarneembaar is. Daarom neem ik ook altijd een beetje speed voordat ik dmt neem (ja, ik weet het, echte psychonauten worden al naar bij het idee alleen al) maar daardoor weet ik zeker dat de muziek prominent aanwezig is ipv die zoemtoon die ik zonder hoor, en hoef ik mij niet te veel zorgen te maken over de dosis. Doorbreken gaat je niet lukken dan (schijnt ook zonder al moeilijk te zijn). Daarnaast houdt ik mijn dosis altijd onder de 40 mg.
Het gevoel dat je ademhaling stokt is dus normaal. Laatst had ik zelfs het idee dat er iets in mijn keel klemzat, maar omdat ik weet dat dmt je niet gaat laten stikken liet ik dat idee alweer snel los.

Wat gebruik jijzelf voor het roken?

Ik ben eerder een autodidact psychonaut, heb nog nooit speed gebruikt en ben eigenlijk een beetje vies van snuiven in het algemeen. Maar kan dus niet echt voorstellen wat de combo zou zin.
En inderdaad, ik ben eigenlijk niet volledig doorgebroken door dat gedoe met m'n adem. Nu ik van jou hoor(lees) dat je er niet van gaat stikken stelt me dat ergens gerust en ben ik wat meer klaar voor de volgende keer - denk ik. Nu je zegt dat je meer van de voorfase geniet, realiseer ik me dat ik dat zelf ook doe. De volledige doorbraak van de eerste keer was wel nog wat anders, en daar herinner ik me ook bitterweinig van.

Voor het roken gebruik ik een zelfgemaakte vape/pijp-dingetje. Peer-lamp nemen, middenste er uit halen, wat afschuren, reinigen met zout en water, dop van een fles + ducttape en buisje van een simpel wietpijpje.
Ik studeer nog, zit wel op kot, maar toch leef ik nog thuis(weekends/zomer/vakanties) en 'investeer' liever niet in bongs ofzo, beetje schrik dat mama dat zou vinden + spendeer m'n geld liever aan andere dinges :smoke: Alhoewel ik voor dmt toch op zoek ven naar iets beter. De lamp is nu ook een beetje beginnen barsten, dus die ga ik niet meteen gebruiken. Het voordeel is wel dat'k hem gewoon kan weggooien.

Als je in de voorfase zit, doe je dan ogen open of toe?
Ik ben nu de laatste keren begonnen met ogen toe, maar plots wordt het zo realistisch dat'k m'n ogen opendoe omdat ik het gevoel heb dat ik er echt ben, maar, wordt er dan toch een beetje uitgehaald. Gisteren was m'n kamer echter zo goed als volledig donker en had ik echt een zalige ervaring. Alle vormen worden gereduceerd tot het minimum en soms zijn ze echt niet meer herkenbaar. Een blikje(cola, iced-tea) wordt een cilinder die eerst smaller is, dan langer, dan terug normaal, dan terug die randjes heeft,... De hallucinaties waren ook zo realistisch.
Het is een totaal andere ervaring dan met je ogen toe, maar zou er graag eens met iemand over praten om te vergelijken. Kan er wel inkomen dat er rond dmt sektes ontstaan :grin:

De mensen die ik zie zijn ook altijd redelijk menselijk. Soms idd wel enkel armen en een romp zien, of een hoofd met schouders en armen, maar ik heb wel het gevoel dat ze er zijn. Alsof een soort zesde zintuig wordt ingeschakeld. Gisteren bijvoorbeeld was ik in m'n kamer, maar er was zeker 30 man en zo voelde het ook echt. Wanneer ik dichter kwam gingen ze ook naar achter. Toen het begon uit te werken werden de 'geesten' wat vager. Een meisje ging weg door de muur en ik had iets van: nee, nog niet gaan, is het al gedaan?! Dan nog een restjeshit kunnen nemen en het feestje was weer even vertrokken. Wel niet meer zo leuk/echt/realistisch..

Gisteren heb ik het ook in 2 hits kunnen doen. Na de 2e hit had ik door dat het goed ging komen en had al moeite om m'n pijpje weg te kunnen leggen.
Qua aansteker gebruik ik eerst m'n zippo(waar ik recent een dmt-molecule heb in laten zandstralen. Als iemand vraagt wat het is zeg ik nicotine :mrgreen:) om heel de lamp te verwarmen in de hoop het condens wat te reduceren. Net voor ik m'n eerste hit neem schakel ik over op een gewone aansteker, kwestie van niet weg te vallen in de trip met een aansteker die niet uit gaat.

Oh en, ik ben een analyst, alles wat ik zie probeer ik zo goed mogelijk te bevatten. Als ik dit vertel aan mensen ofzo denken ze vaak dat ik er dan niet van geniet, maar het is gewoon op een andere manier denk ik.

Bijlagen

• vape.jpg
    vape.jpg
    213,7 KB · Weergaven: 1.078

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Als je in de voorfase zit, doe je dan ogen open of toe?

Ik houd mijn ogen altijd open als ik aan het roken ben, Doorroken totdat je eigenlijk niet meer snapt wat je ook al weer aan het doen bent. Het moment waarop je colablikje een strakke cylinder wordt idd. Dan gaan liggen op lekker zacht kleedje op de grond met kwaliteitsspeakers links en rechts van je hoofd en de basbox boven je hoofd (op de grond, als je lig he. Niet proberen een basbox boven je hoofd te houden tijdens het trippen want dat gaat echt pijn aan je neus doen vroeg od laat. )
Deze setting kan ik er het verst in omdat de muziek je gaat "omsluiten" Als je dan eenmaal ligt ogen dicht en dicht houden!!! meestal heb ik mijn handen over mijn ogen om licht eruit te houden. donker is het mooiste met meeste visuals.

Qua aansteker gebruik ik eerst m'n zippo(waar ik recent een dmt-molecule heb in laten zandstralen. Als iemand vraagt wat het is zeg ik nicotine :mrgreen:) om heel de lamp te verwarmen in de hoop het condens wat te reduceren. Net voor ik m'n eerste hit neem schakel ik over op een gewone aansteker, kwestie van niet weg te vallen in de trip met een aansteker die niet uit gaat.

Dat was het eerste wat ik dacht toen ik zippo las haha., idd, wat als je wegzakt en je aansteker is nog aan :openmouth:
Gloeilamp methode heeft mij nooit echt aangestaan, Resulteerd in volledige hoestbui.

Bovenaan