DMAE en XTC

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Sinds een paar dagen slik ik DMAE voor betere concentratie en geheugen en het werkt echt als een tierelier. (Of het is een placebo-effect, maar m'n tentamen leren ging top!) Ik ben ook lekker energiek en m'n mood is goed. :hearteyes: Nu vroeg ik me alleen af of:

Is het slecht is om op dezelfde dag xtc als DMAE te slikken aangezien het allebei de neurotransmitters stimuleert?

Of kan ik beter twee dagen ervoor geen DMAE slikken en twee dagen erna niet? Of kan het zijn dat de xtc nog meer gaat werken?

Bedankt alvast! :wave:

blu

Bewuste gebruiker
DMAE is een precursor van de neurotransmitter acetylcholine (via choline), die vooral betrokken is bij de impulsoverdracht van je zenuwen naar je spiercellen. MDMA stimuleert de afgifte en remt de heropname van (onder andere) serotonine. Omdat DMAE en MDMA betrokken zijn bij 2 verschillende neurotransmitters, is het niet gevaarlijk om ze gelijktijdig te gebruiken.

DMAE is trouwens wel verwant aan de amfetamines, maar lijkt meer op speed dan op MDMA.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
blu zei:
Omdat DMAE en MDMA betrokken zijn bij 2 verschillende neurotransmitters, is het niet gevaarlijk om ze gelijktijdig te gebruiken.

Dat vind ik wel discutabel moet ik zeggen want er wordt ook aangeraden om niet speed en xtc tegelijk te gebruiken terwijl daar ook twee verschillende neurotransmitters worden gebruikt (dopamine en serotonine)...

Kvind het trouwens wel gek dat je DMAE gewoon zo kan kopen in de winkel terwijl het een aanverwant is van speed.

Stylus

Belezen gebruiker
Speed en MDMA wordt afgeraden omdat het beide op het cardiovasculaire systeem werkt (bloeddruk omhoog, hartslag omhoog, in te grote mate is dit gevaarlijk). Daarbij betekend verwant nog niet dat het ook maar iets van dezelfde werking heeft. Dat ene andere stofje kan het verschil betekenen tussen zwaar giftig en geen effect, om maar een voorbeeld te noemen.

W.F.L.

Badass junkie
Stylus zei:
Speed en MDMA wordt afgeraden omdat het beide op het cardiovasculaire systeem werkt (bloeddruk omhoog, hartslag omhoog, in te grote mate is dit gevaarlijk).

Klopt. Speed maakt overigens ook wel serotonine vrij, maar niet zo veel als MDMA. Zelf krijg ik van de combinatie MDMA en speed (en dat hoeft niet per se gelijktijdig te zijn!) een gevaarlijk hoge oogboldruk in m'n linkeroog, terwijl ik dit van MDMA of speed alleen nooit heb. Ik zag dat Marla Singer ook een keertje gesprongen aders gekregen had van speed met MDMA. Heb het overigens ook met de combinatie 4-FMP/speed, dus ik denk dat het wel duidelijk is dat die lekkere combinatie je bloeddruk nog meer de hoogte injaagt dan gewoon speed en MDMA afzonderlijk.

Wat niet wil zeggen dat de combinatie niet te doen is of meteen extreem gevaarlijk is overigens, maar er is wel een verhoogd risco aan verbonden. Maarja, het is wel een lekkere combo. De lekkerste combinaties hebben vaak wel het grootste risico.. :P

DMAE combineren met MDMA lijkt me wel veilig, maar zelf zou ik het gewoon niet doen, simpelweg omdat ik er het nut niet van in zie. Ik hou niet zo van de gedachte van drugs te combineren, en zo moeilijk is het toch niet om even te kappen.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
DMAE combineren met MDMA lijkt me wel veilig, maar zelf zou ik het gewoon niet doen, simpelweg omdat ik er het nut niet van in zie. Ik hou niet zo van de gedachte van drugs te combineren, en zo moeilijk is het toch niet om even te kappen.

Nee absoluut niet. DMAE is superchill voor school (tentamens en papers schrijven), merk echt dat ik veel geconcentreerder ben en veel sneller verbanden leg e.d. Maar wilde het even checken misschien hadden andere mensen ervaringen met de combo XTC en DMAE en wellicht was het heel chill om te combineren of helemaal niet juist.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
DMAE zit onder ander gewoon in voeding, in sardientjes zit het bijvoorbeeld heel veel. De toxiteit is te verwaarlozen en er zitten veel positiefe effecten aan, het is niet echt een drugs, maar meer een voedingsupplement. Het heeft ook een sterke anti-oxidante werking wat je wel kan gebruiken bij MDMA. Ik zie geen gevaar, maar je kan altijd een online huisarts vragen of er een wisselwerking is.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Hm...nog steeds koppijn van de DMAE, ook af en toe steken in m'n lever en hartstreek....zou dit weggaan? Of ben ik er misschien allergisch voor??

Bovenaan