Dextroamfetamine?

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Dit weekend heb ik voor het eerst in lange tijd nog eens speed gebruikt. En damn, het was écht goeie speed! Maar wat me opviel is dat het gevoel dat ik er van kreeg licht anders was als het oude gevoel van speed. Het was meer mentaal, iets rustiger en subtieler en minder strak. Ik begon er ook niet zo heel hevig bekken van te trekken. Het gevoel was zelfs een beetje te vergelijken met coke, maar dan langer werkend. De kater de volgende dag viel ook nog heel goed mee.
Zou dit dextro kunnen geweest zijn volgens jullie? Want ik denk dat ik is ergens gelezen heb dat dat meer mentaal en subtieler was. Heeft iemand hier ervaringen met dextro?
Het was alleszins een hele aangename ervaring waar uiteraard geen slaap aan te pas kwam. Voor herhaling vatbaar dus! :hearteyes:

_Kat_

Bewuste gebruiker
Ik heb nog nooit dex genomen, heb het hier wel liggen. Maar alles wat je zegt klinkt echt 100% als dex. Ergens deze maand zal ik er zelf aan geloven. :P

Frisko

Badass junkie
ik weet ook dat je 2x zo snel paranoia werd ervan en dat de smaak veel scherper is,VEEL scherper en het brand als de tering... :)

3970

Wijs gebruiker
Dat is mijn ervaring inderdaad ook zo met Dex, en dat is ook de reden waaom ik Dex boven gewone amfetamine verkies :hearteyes:

Hemi

Antondebeuker

Experimenterende gebruiker
Dat is zeker wel de dex ja, ik ben er ook zeer over te spreken, lekker helder in je hoofd, eten is geen enkel probleem en niet zo brak op maandag. :smoke:

Alleen een beetje oppassen met doseren, van grote hoeveelheden word je wel erg vaag in je hoofd :grin: :grin:

Allolalie

Bewuste gebruiker
Mijn eerste ervaring met dex beleef ik op het moment al een erg ruime 48 uur wakker. Die tijd besteed aan het maken van een school werkstuk. Als ik het in een metafoor zou moeten beschrijven, zou ik het een hogesnelheidstrein noemen, aan het razen op een hoge snelheidslijn. Binnen zit je rustig....Wel een beetje hoofdpijn van het landschap dat voorbij schiet door de ruiten.

Wjoewie gelukkig is dat verslag bijna af, nog een paar uur, inleveren en dan mijn lichaam de rust gunnen, die het zeker verdiend heeft.... :openmouth:

joint20

Ik krijg het van de dokter voorgeschreven, pure in capsules, wordt er onwijs rustig van..

Um

Belezen gebruiker
dex is lekker voor je hoofd, euforisch, meer mentaal, minder jagend voor je lichaam

alleen ben ik nu nog wakker en heb al lang niet meer mijn bed gezien, blijf ik toch jammer vinden, zou graag iets hebben waardoor het plots uitwerkt en klaar

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Um zei:
dex is lekker voor je hoofd, euforisch, meer mentaal, minder jagend voor je lichaam

alleen ben ik nu nog wakker en heb al lang niet meer mijn bed gezien, blijf ik toch jammer vinden, zou graag iets hebben waardoor het plots uitwerkt en klaar

:wave: oxazepam :hearteyes:

Skippy

Wijs gebruiker
Dextro en oxazepam , lekker combi :P

Het is wel fijn vind ik dextro, maar je word er idd wel paranoia van, erger dan pep vind ik zelf.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Skippy zei:
Dextro en oxazepam , lekker combi :P

Het is wel fijn vind ik dextro, maar je word er idd wel paranoia van, erger dan pep vind ik zelf.

Het is en blijft natuurlijk niet goed, maar ik doe het puur en alleen als de werking van de pep eigenlijk niet meer merkbaar is en ik nog steeds niet in slaap kan komen en dan ook maar 1 tabletje van 10 mg.

honingolie

Bewuste gebruiker
Ik merk bij dex alleen dat ik meer paranoia ben en geestelijk vermoeid wordt als het uitwerkt als ik heb gesnoven heb.. Het werkt dan ook wat korter, wat wel weel een voordeel kan zijn als je niet te lang wakker wilt blijven.
Bommetjes van 30mg geven al een goede rush, niet te hard maar toch genoeg om lekker actief te zijn :mrgreen:

@joint20 hoeveel krijg je voorgeschreven dan per dag? Is het tegen ADD?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
honingolie zei:
Ik merk bij dex alleen dat ik meer paranoia ben en geestelijk vermoeid wordt als het uitwerkt als ik heb gesnoven heb.. Het werkt dan ook wat korter, wat wel weel een voordeel kan zijn als je niet te lang wakker wilt blijven.

Dex werkt helemaal niet korter dan normale pep, maar juist veeeeeeeeeeeel langer! Toen ik het voor het eerst deed, ben ik bijna 90 uur wakker geweest op nog geen halve gram. Ik had me een beetje verkeken op de dossering, wat een fucking PARA was dat zeg!!!! :openmouth:

joint20

honingolie zei:

20mg per dag. Het is idd tegen add, werkt beter als ritalin, dex heeft veel minder bijwerkingen.

Endymion

joint20 zei:
honingolie zei:

20mg per dag. Het is idd tegen add, werkt beter als ritalin, dex heeft veel minder bijwerkingen.

Yeah right.

Dextro wordt gegeven aan mensen bij wie ritalin niet goed of voldoende werkt. Ze beginnen niet voor niks met ritalin, dat is een stuk milder.

Ik gebruik beide en heb dit zelf ook niet anders ervaren.

Misschien dat jij minder bijwerkingen hebt met dextro en dat het voor jou beter werkt maar dat is heel wat anders dan "dex is beter en heeft minder bijwerking".

honingolie

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
Addick zei:
Mischien bedoelt in verhouding met bom :) .

Een bom dex werkt 5x langer door dan een bom normale speed.....

Heb je wel es een bommetje van 20-30mg genomen? Dat werkt bij mij hoogstens 12-13 uur, terwijl als ik het gesnoven heb het al na zo'n 8 uur is uitgewerkt. Een halve gram is ook belachelijk veel :openmouth:

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
honingolie zei:
Marla Singer zei:
Addick zei:
Mischien bedoelt in verhouding met bom :) .

Een bom dex werkt 5x langer door dan een bom normale speed.....

Heb je wel es een bommetje van 20-30mg genomen? Dat werkt bij mij hoogstens 12-13 uur, terwijl als ik het gesnoven heb het al na zo'n 8 uur is uitgewerkt. Een halve gram is ook belachelijk veel :openmouth:

Dat is interesant.
Zelf doe ik bijna altijd een bommetje dus ik kan het niet bevestigen of ontkennen.

Hebben meer mensen deze ervaring ???

joint20

Endymion zei:
joint20 zei:
honingolie zei:

Yeah right.

Dextro wordt gegeven aan mensen bij wie ritalin niet goed of voldoende werkt. Ze beginnen niet voor niks met ritalin, dat is een stuk milder.

Ik gebruik beide en heb dit zelf ook niet anders ervaren.

Misschien dat jij minder bijwerkingen hebt met dextro en dat het voor jou beter werkt maar dat is heel wat anders dan "dex is beter en heeft minder bijwerking".

Idd had moeten zeggen dat het voor mij personelijk beter werkt.
Maar dat jij ook bijde gebruikt en niets anders ervaart zegt toch ook niks ?
Overigens is het vaak zo dat ADD'rs beter reageren op dexamfetemine dan methylfenidaat.

Dat ritalin eerst keus is heeft niks te maken omdat het minder sterk is, het is veel meer onderzocht als dex, en er is veel meer over bekend over de gevolgen op lange termijn gebruik.

Dextro-amfetamine
Dextro-amfetamine is ook een wekamine; het lijkt op Ritalin wat betreft effect en bijwerkingen. Het werkt iets langer dan Ritalin (4-5 uur). Het wordt door de apotheek bereid in capsules. Dextro-amfetamine wordt gegeven als Ritalin onvoldoende effect heeft of teveel bijwerkingen geeft.
Het is goed mogelijk dat dextro-amfetamine dan wel goed werkt; het is in elk geval de moeite waard het te proberen. Omdat dextro-amfetamine tweemaal zo sterk werkt als Ritalin, wordt de helft van de dosis van Ritalin geadviseerd voor dextro-amfetamine. Dextro-amfetamine is minder onderzocht dan Ritalin en daarom tweede keus.

Bron:
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?...beelden=ziektebeeld_item&item_id=461&letter=A

peppie

Belezen gebruiker
Als je vindt dat ritalin niet goed\onvoldoende werkt, kun je dan gewoon vragen aan de arts om het eens met dextro te proberen ?
Had er nog nooit van gehoort en mijn arts heeft het er nooit over gehad.
Ritalin op het werk gebruiken vindt ik helemaal niets, wordt er eerder onrustig van i.p.v. rustiger.

Talec

Bewuste gebruiker
Re:

Um zei:

yeah heb het zelfde probleempje hier :) kdacht dat ik nu wel eindelijk wat kon pitten
heb denk ik toch max 4 uurtjes geslapen. Tzou zalig zijn he om iets te vinden om
toch wat meer rust te kunnen hebben

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
Re: Re:

Talec zei:
Um zei:

yeah heb het zelfde probleempje hier :) kdacht dat ik nu wel eindelijk wat kon pitten
heb denk ik toch max 4 uurtjes geslapen. Tzou zalig zijn he om iets te vinden om
toch wat meer rust te kunnen hebben

klap 20 mg valium en rook 5 gram wiet

succes :wink:

gtje

Bewuste gebruiker
hey boys klinkt heel dom misschien ... maar is dextro amfetamine ook op recept te verkrijgen ??? een maat van me is er achte3r gekomen dat die add heeft ...

hij voelde zich al raar vanaf zijn 15de ... maar door een te laag ..???? dopa nog wat????
kon die niet niet meer functioneren tijdens het ridjen en veroorzaakte een ongeluk ...
hij schijnt hier baat bij te hebben en we willen hem op de juiste manier helpen ...

momenteel zit hij te experimenteren met speed/ amfetamine ... maar ja hier zit natuurlijk ene hoop ander rotzooi doorheen ... en hij en wij willen dat hij het op ene normale manier en vooral veilig manier gaat gebruiken omdat dit nog wellis lang kan duren voordat die daar vanaf komt...

medicijnen krijgt die nog niet ... hij meot eerst therapie en onderzocht worden ... ze doen in dit soort gevallen dus duidelijk moeilijk om medicijnen te krijgen... jochies is zo ten einde raad omdat die merkt dat hdet slechter met hem gaat dat diezelfs opzoek is via internet ritalin te krijgen enzow met alle gevolgen van dien ...

so dit schets ff de situatie ... ik vraag dus niet om dextro amfetamine ofso ... wil graag weten of het legaal en op recpet verkrijg baar zou zijn ... en /of er trowuens andere medicijnen zijn die beter werken ... laatst kreeg die iets daar kreeg die spontaan zware hardkloppingen van en werd zwaar para ( op lage dosis ) ... speed in het pakketje werkt fantastisch zegtie ... maaqr ja afhanelijk izjn van de jongens op straat ???? nee bednakt tog...

greetzza gtje

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Het is legaal verkrijgbaar, maar dat moet hij regelen via zn psych. Ik ken een jongen die zwaar adhd en add heeft en die krijgt het inderdaad ook voorgeschreven. Maar ik geloof dat je het wel erg zwaar te pakken moet hebben wil je dat voorgeschreven krijgen hoor.

honingolie

Bewuste gebruiker
Hij zou het er met z'n psychiater over kunnen hebben. Het is wel verstandig om eerst het onderzoek af te wachten, voordat hij zelf aan het experimenteren slaat. Ik heb het idee dat dextroamfetamine nog niet zo bekend is onder psychiaters, het is nog een relatief nieuw middel in NL en de meeste psyciaters schrijven liever eerst ritalin/concerta voor. Denk er niet te licht over, het zijn en blijven amfetaminen waar je waarschijnlijk de rest van je leven aan vast zit, en echt gezond is dat ook niet.
Hij zou het op z'n minst in een later stadium kunnen overleggen met z'n psych, er worden in de VS goede resultaten mee behaald, maar er kleven ook nadelen aan.

gtje

Bewuste gebruiker
@ ExceptionalInsight: adhd en add???? lijkt me sterkt ... want het zijn allebei tegenpolen van elkaar ... adhd ben je zwaar hyperactief door het teveel aan dopamine ( correct me if i spelt wrong ) bij add heb je te kort aan dopamine waardoor je trager reageer ... in erg gevallen lijkt het net of je alsheimer hebt ... je vergreet binnen een paar seconde wat je ging doen en gaat naar het volgende toe ..

mijn maatje is net als ik kok ... je wilt neit weten hoeveel dingne hij heeft aangebrand en laten overkoken ( kan de beste overkomen maar zoveel slaat echt alles )

@ honingolie: tnxx voor je antwoord .. tsjaa je lichaam vol gooien met ritalin is ook niet erg bevordelijk je kunt er goed depressief van worden en zo zijn er nog wel dat kleine addertjes onder het gras, maar ben wel met je eens dat hij niet moet experimenteren en dat hij uiteindelijk het best passende medicijn moet zien te krijgen , mocht dat dextro zijn ok mocht dat ritalin zijn ook goed

greetzzz gtje

Complicity

Belezen gebruiker
gtje zei:
@ ExceptionalInsight: adhd en add???? lijkt me sterkt ... want het zijn allebei tegenpolen van elkaar ... adhd ben je zwaar hyperactief door het teveel aan dopamine ( correct me if i spelt wrong ) bij add heb je te kort aan dopamine waardoor je trager reageer ... in erg gevallen lijkt het net of je alsheimer hebt ... je vergreet binnen een paar seconde wat je ging doen en gaat naar het volgende toe ..
Dit lijkt mij sterk. Bron?

Soma

Bewuste gebruiker
Ik heb ADD en het voelt idd soms wel alsof ik een zwaar tekort aan dopamine heb, maar die vergelijking met alzheimer vind ik wel wat extreem..

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Complicity zei:
gtje zei:
Dit lijkt mij sterk. Bron?
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik ken meerdere mensen met adhd waar het zeker niet staat voor 'alle dagen heel druk', integendeel.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
adhd= Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder, oftewel aandachtstekort/hyperactiviteitstoornis

alle dagen heel druk :tearsofjoy:

alle dagen veel drugs :rock:

Miss-Behaviour

Belezen gebruiker
Ik heb dit een aantal keer gebruikt, fijn spul, zeker fijn spul... een keer in de ochtend genomen en de hele dag aan het opruimen geweest :grin: Kan het nu nergens meer vinden helaas...

_Kat_

Bewuste gebruiker
Re: Re:

psychopsychedelic zei:
klap 20 mg valium en rook 5 gram wiet

succes :wink:

:tearsofjoy:

Ik heb nooit Valium gebruikt maar een beetje wiet helpt altijd. Tenzij ik veel te veel genomen had, dan was ik gewoon genaaid! Weer een hele avond gek worden met mezelf. Ach ja. :P

Bovenaan