• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Dexamfetamine live tripreport (10mg)

nausea

Wijs gebruiker
Ja ik hoor jullie al denken: 10mg? Dat haalt toch niets uit? Nou ja kijk, ik heb het een tijd geleden voorgeschreven gekregen voor ADD en werd al helemaal loco en el coco van 5mg, dus better safe than sorry :P

Waar? M'n slaapkamer
Hoeveel? 10mg dus, plus 3mg bromazolam maar dat is dagelijks voor mij (oeps, ben er aan aan het werken hoor niet getreurd)
Waarom? Ik verveelde me enorm lol, weinig kans om het nog te krijgen omdat 'k heb aangegeven dat het niet voor me werkte dus geen kans op verslaving :)

23:00 Ingenomen, heb in de come-up een stuk van The Dirt gekeken (hele slechte Netflix-doc lol). Rond 00:00 begon ik het te voelen! Beetje zweterig maar ja, merk dat 'k meer energie heb (duh), muziek klinkt top! Die Antwoord en Motley Crue klinken heerlijk, high power dans bullshit! Lig lekker in m'n bedje te headbangen:relieved: Verveel me wel een beetje omdat 'k weinig heb gepland dus vandaar dit topic, iemand nog wakker? Heb zin om te lullen :P

Ik hou jullie geüpdatet! Ook met de come-down enzo, of 'k een beetje kan slapen (hoop het lol), al dat :)

nausea

Wijs gebruiker
00:53, Dit is wel echt een chille dosis! Net dat energieke en licht euforisch maar weinig bijwerkingen (komt waarschijnlijk ook door de benzo), zit gewoon lekker in m'n eentje te chillen en te lezen :) Vraag me af wat er zou gebeuren als 'k iets meer zou nemen maar bewaar dat maar voor een andere keer, anders gaat slapen hem niet worden :P Maar voel me niet alsof 'k heel strak sta ofzo, voelt als je eerste keer koffie drinken lol. Klinkt alsof er weinig aan is maar vind het wel fijn dat 'k nog een beetje bij mezelf blijf ipv als een malloot te gaan dansen haha

Edit: Haha zie net dat er geen hond online is :P Ach ja

nausea

Wijs gebruiker
01:05, Handschoenen aangedaan, heb het opeens vet koud? Leidt niet echt af dus zo erg is het allemaal niet. Krijg overigens zieke flashbacks van Motley Crue's Too Fast For Love, toen 'k 11 was zat ik er altijd op te viben in de auto :relieved: Sommige muziek wordt gewoon nooit oud. Zijn er überhaupt mensen die drugs gebruiken zonder muziek? Muziek is altijd de highlight van m'n tripervaringen, kan me niet voorstellen om zonder muziek te zijn! Ben overigens wel zo iemand die geen 5 minuten kan lopen zonder muziek dus misschien ligt het volledig aan mij :P

nausea

Wijs gebruiker
Haha thx voor de support @CeeCee , voel me helemaal goed :relieved: Voel het meer inkicken, als die 5mg maar zonder die scherpe randjes :) Album in link is overigens echt een goudmijntje, ik ga helemaal los (normaalgesproken ook maar nu in het bijzonder haha)

nausea

Wijs gebruiker
2:00, Lichamelijk voel ik me een stuk chiller. Heb het niet koud of warm meer, gewoon normaal gelukkig :) Voel ook m'n keelpijn niet meer gek genoeg, weet iemand hoe dit komt? Naja, ben allang blij dat 'k weer lekker kan playbacken zonder pijn :P Voel me ook een beetje moe, geen idee hoe dat komt:sweatsmile: Voel me wat ingekakt maar zodra 'k m'n ogen dicht doe voel 'k me gewoon wakker, alsof 'k om 1 uur 's middags ben gaan liggen? Was een beetje moe vandaag dus waarschijnlijk heeft het daarmee te maken. Voel me goed maar kijk toch uit naar morgen, een nachtje goede slaap:sweatsmile: Lekker! Ben benieuwd naar de comedown, vorige keren was het overdag en best heftig maar overdag ben 'k sowieso niet in m'n element. Heb geen gek hoge dosis dus misschien als 'k er doorheen kan slapen is het morgen prima? En anders op de blaren zitten :P Niks mis mee, had toch niets op de planning haha

Nihilist88

Badass junkie
Ja ik hoor jullie al denken: 10mg? Dat haalt toch niets uit? Nou ja kijk, ik heb het een tijd geleden voorgeschreven gekregen voor ADD en werd al helemaal loco en el coco van 5mg, dus better safe than sorry :P

Waar? M'n slaapkamer
Hoeveel? 10mg dus, plus 3mg bromazolam
Als je ADD hebt en op 5mg helemaal loco gaat, da's best bizar. Dus het werkt zelfs in lage dosis té stimulerend en gaf niet de vrij opwekkende concentratie?

Ikzelf gebruik 40mg Methylfenidaat verlengde afgifte (rilatine). Heb je Methylfenidaat dan al geprobeerd, startend met 10mg?

Wat is het nut van Dexamfetamine + bromazolam, werken beide toch tegen?

nausea

Wijs gebruiker
2:10, Tijd gaat snel man! Voel m'n hartslag e.d. weer een beetje, nog steeds vrolijk :)

Als je ADD hebt en op 5mg helemaal loco gaat, da's best bizar. Dus het werkt zelfs in lage dosis té stimulerend en gaf niet de vrij opwekkende concentratie?

Ikzelf gebruik 40mg Methylfenidaat verlengde afgifte (rilatine). Heb je Methylfenidaat dan al geprobeerd, startend met 10mg?

Wat is het nut van Dexamfetamine + bromazolam, werken beide toch tegen?
Ik snap het zelf ook niet :sweatsmile: Misschien omdat 'k lichamelijk totaal niet druk ben, eerder wat sloom hahaha. Heb methylfenidaat geprobeerd maar het hielp me totaal niet, werd alleen maar prikkelbaar ervan :/ Dex hielp beter maar had er te veel lol in om het als medicijn te gebruiken :P En over die broma, ben helaas afhankelijk ervan op het moment dus het moet wel :/ Maar vind het eig fijner zo, voel me nog een beetje mezelf ipv een gekke stuiterbal :P

nausea

Wijs gebruiker
3:35, Ben toch niet zo'n upper-persoon. Voelt niet slecht ofzo maar heeft meer irritante bijwerkingen dan dat je ervan kan genieten :/ Snap wel waarom mensen het op feestjes ed nemen maar zit me nu een beetje te vervelen en weet dat 'k voor min. 1,5 uur niet kan slapen lol (ga ook niet bijpakken). Ben wel benieuwd naar de comedown, vorige keer was die super a-relaxt maar misschien is het prima als je er doorheen tukt? Iig, lekker jazzmuziekje opstaan, beetje forums lezen, vermaak me best :) Ben wel een beetje moe lol

nausea

Wijs gebruiker
4:30, Zit voor nu naar ouwe lullen-rock te luisteren en ga over een half uurtje proberen te tukken. Was een beetje saai tripreport sorry lol, ik dacht 'k post hier weer ff iets maar ben vergeten hoe je online iets interessants moet schrijven :P

Naja conclusie: Was chill, niets om over naar huis te schrijven maar gewoon relaxt :) Fijne avond gehad, teruste jongens:blueheart:

nausea

Wijs gebruiker
Joehoe was 'k weer, slapen ging redelijk :) Voel me wel een beetje ..Niet slecht maar niet supervrolijk :/ Maar goed dat gaat vanmiddag, vanavond of hoogstens morgen wel over, heb ook weinig gegeten dus ga dat zo lekker doen (ben net wakker, don't judge me 'tis ten slotte zondag :P). Dip valt reuze mee, gisteravond ook heb gewoon zitten chillen :relieved: Toen 'k het als medicijn gebruikte (in lagere doseringen) had 'k constant een dip, waarschijnlijk omdat 'k het heel de dag gebruikte (nou ja, wanneer het moest dus 2 keer een dosis) behalve 's avonds dus misschien dat 'k dan crashte? Dit gaat nergens naartoe, prima spulletje maar 'k hou het denk ik toch bij een jointje/spacecake als 'k me wil vermaken:sweatsmile:

Edit: Opstaan gaat wel een stuk makkelijker, normaal zit 'k nog een uur in m'n bed te sukkelen maar ben er zo uitgesprongen toen 'k wakker werd :)

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
01:05, Handschoenen aangedaan, heb het opeens vet koud?
Je lichaamt stuurt al het bloed naar de spieren, het hart, en de longen omdat speed de vluchtstand aan zet, die eigenlijk bedoelt is om keihard weg te rennen als ineens een olifant achter je aan zit ofzo. Omdat je handen en voeten daardoor slecht doorbloed raken kun je koude handen en voeten hebben. Ook kun je gaan rillen omdat je lichaam zichzelf wil blijven warmdraaien. Maar dat is ook gelijk het risico van stimulerende middelen zoals amfetamine: je kunt oververhit raken, en hoge koorts is echt gevaarlijk. Dus probeer gevoelens dat je het koud hebt een beetje te negeren. Het is misschien een beetje onprettig, maar het is een bijwerking van de amfetamine.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Zijn er überhaupt mensen die drugs gebruiken zonder muziek? Muziek is altijd de highlight van m'n tripervaringen, kan me niet voorstellen om zonder muziek te zijn!
Telt het gezang van vogels ook als muziek?

Eigenlijk zijn het een stel beesten die keihard lopen te schreeuwen dat het hun fucking boom is en of er nog wat te neuken valt.
Maar omdat wij de taal niet spreken klinkt het net als een mooie serenade. Of misschien zijn vogels wel veel beschaafdere beesten dan wij en kunnen ze op virtuoze wijze duidelijk maken wie er in dat territorium op rechtmatige wijze de dienst uitmaakt. Weet ik veel.

Ik heb namelijk geen muziek nodig tijdens mijn trips als er ook vogels zijn.

Okee, behalve kraanvogels dan. Die beesten kramen echt een vals schijtgeluid uit wat het meest wegheeft van iemand die harde scheten door een trombone probeert te laten.

nausea

Wijs gebruiker
:frowning: pas je goed op jezelf, @nausea ? Niet te vaak dit soort fratsen uithalen.
Tuurlijk :relieved: Heb gewoon m'n research gedaan, gebruik weinig nieuwe dingen (naja, geen, behalve dit dan) en die benzo's zijn wel een probleem idd :/ Wil stoppen maar heb mezelf net naar een stabiele dosis gewerkt (als in elke dag dezelfde dosering ipv ene dag meer dan de andere), afbouwen wordt een pleuresgezeik maja eigen schuld. Is helaas al een tijdje gaande overigens, maar ben wel met succes met o-dsmt en andere benzo's gestopt dus met wat wilskracht kom ik er wel bovenop :)

Je lichaamt stuurt al het bloed naar de spieren, het hart, en de longen omdat speed de vluchtstand aan zet, die eigenlijk bedoelt is om keihard weg te rennen als ineens een olifant achter je aan zit ofzo. Omdat je handen en voeten daardoor slecht doorbloed raken kun je koude handen en voeten hebben. Ook kun je gaan rillen omdat je lichaam zichzelf wil blijven warmdraaien. Maar dat is ook gelijk het risico van stimulerende middelen zoals amfetamine: je kunt oververhit raken, en hoge koorts is echt gevaarlijk. Dus probeer gevoelens dat je het koud hebt een beetje te negeren. Het is misschien een beetje onprettig, maar het is een bijwerking van de amfetamine.
Ohh oke wist 'k niet, thx! Ben niet echt bekend met uppers, wist wel dat je veel moet drinken en niet oververhit moet raken maar eig niet waarom :P Maar thx voor de uitleg!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ohh oke wist 'k niet, thx! Ben niet echt bekend met uppers, wist wel dat je veel moet drinken en niet oververhit moet raken maar eig niet waarom :P Maar thx voor de uitleg!
Je moet genoeg drinken :wink:

Bij empathogene stimulerende middelen zoals MDMA kan het hormoon ADH extra uitgescheiden worden. Dat hormoon legt de nieren plat, waardoor je lichaam niet meer in staat is om urine te produceren. Daardoor verdunt je bloed als je te veel water drinkt, en dat kan levensgevaarlijk zijn. De zoutbalans in het lichaam verandert dan, waardoor lichaamscellen kunnen opzwellen en zelfs kapot klappen door de druk (osmose). Als je lichaamscellen opzwellen dan heet dat een oedeem, en de nare realiteit is dat vooral de hersenen daar vatbaar voor zijn omdat die opgesloten zitten in je hersenpan waardoor de druk nergens heen kan.

Maximaal 1 glas per uur is genoeg. Tenzij het misschien achterlijk heet is en je 6 liter water per dag moet drinken. Maar als het zo warm is dan is het sowieso dom om aan de stimulerende middelen te gaan.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dat hadden wij op school gehad. De osmotische waarde van uiencellen bepalen met verschillende concentraties water en zout. Je ziet bij een te hoge zoutwaarde de cellen letterlijk knappen onder een microscoop.

Was heel interessant.
Heb je eraan gedacht om tegen de docent te zeggen dat het voor je werkstuk noodzakelijk is om te experimenteren of MDMA daadwerkelijk problemen met osmose kan verergeren?

nausea

Wijs gebruiker
Je moet genoeg drinken :wink:

Bij empathogene stimulerende middelen zoals MDMA kan het hormoon ADH extra uitgescheiden worden. Dat hormoon legt de nieren plat, waardoor je lichaam niet meer in staat is om urine te produceren. Daardoor verdunt je bloed als je te veel water drinkt, en dat kan levensgevaarlijk zijn. De zoutbalans in het lichaam verandert dan, waardoor lichaamscellen kunnen opzwellen en zelfs kapot klappen door de druk (osmose). Als je lichaamscellen opzwellen dan heet dat een oedeem, en de nare realiteit is dat vooral de hersenen daar vatbaar voor zijn omdat die opgesloten zitten in je hersenpan waardoor de druk nergens heen kan.

Maximaal 1 glas per uur is genoeg. Tenzij het misschien achterlijk heet is en je 6 liter water per dag moet drinken. Maar als het zo warm is dan is het sowieso dom om aan de stimulerende middelen te gaan.
Klinkt gezellig ._. Christus zeg. Gewoon water gedronken wanneer 'k dorst had, ong een liter in 5-6 uur dus is niets engs gebeurd :P Gebruik nooit uppers, max 2 keer per jaar maar vaak niet eens dus wist 't allemaal niet :/ Gelukkig maar dat 'k nauwelijks iets van uppers neem lol. Maar hoe wordt er zo makkelijk gedaan over coke/xtc-gebruik op feestjes etc als al dit kan gebeuren? Rare wereld ._.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maar hoe wordt er zo makkelijk gedaan over coke/xtc-gebruik op feestjes etc als al dit kan gebeuren? Rare wereld ._.
Het is niet zwart-wit he. Drugs zijn niet óf slecht, óf goed.

De bijwerkingen die ik noem zijn risico's, maar lang niet iedereen krijgt daar last van. De voordelen van drugs zijn hartstikke duidelijk, dat heb je vannacht ook ervaren. De nadelen kunnen in zeldzame gevallen desastreus zijn. Als jij dan zoiets hebt van 'waarom zou je zelfs een kleine kans willen lopen op een hersenoedeem?' Dan lijkt me dat een heel rationele en gezonde reden om niet zulke middelen te gebruiken :wink:

nausea

Wijs gebruiker
Het is niet zwart-wit he. Drugs zijn niet óf slecht, óf goed.

De bijwerkingen die ik noem zijn risico's, maar lang niet iedereen krijgt daar last van. De voordelen van drugs zijn hartstikke duidelijk, dat heb je vannacht ook ervaren. De nadelen kunnen in zeldzame gevallen desastreus zijn. Als jij dan zoiets hebt van 'waarom zou je zelfs een kleine kans willen lopen op een hersenoedeem?' Dan lijkt me dat een heel rationele en gezonde reden om niet zulke middelen te gebruiken :wink:
Haha ben nog een beetje wazig, merk toch dat 'k een lichte dip heb, vat alles zo serieus op :P Maja eerlijk, de 2 RC uppers die 'k heb gebruikt (3m en 6-apb) waren 1 keer nooit meer. Geen helle-ervaring ofzo, gewoon het gezeik niet waard met die dip, slechte slaap bla blah. Komt waarschijnlijk ook door m'n ADD dat 'k me een beetje verveel aan de uppers lol, ben wel wat vrolijker en energieker maar daar houdt het zo'n beetje op. Naja, heb 'k geluk mee eigenlijk :P Zit 'k d'r niet aan vast :relieved:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Haha ben nog een beetje wazig, merk toch dat 'k een lichte dip heb, vat alles zo serieus op :P Maja eerlijk, de 2 RC uppers die 'k heb gebruikt (3m en 6-apb) waren 1 keer nooit meer. Geen helle-ervaring ofzo, gewoon het gezeik niet waard met die dip, slechte slaap bla blah. Komt waarschijnlijk ook door m'n ADD dat 'k me een beetje verveel aan de uppers lol, ben wel wat vrolijker en energieker maar daar houdt het zo'n beetje op. Naja, heb 'k geluk mee eigenlijk :P Zit 'k d'r niet aan vast :relieved:
Ja dat is denk ik een goede manier om ernaar te kijken en ermee om te gaan :thumbsup:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dit live tripreport is wel een mooie leerzame, omdat het echt laat zien wat stims doen: het begint allemaal hyper en positief en zakt dan af naar verveling en een dip(je).

Overigens vind ik het wel een heel hevige reactie voor zo’n lage dosering dex.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heb je ervaring met (lis)dexamfetamine? Wat vond je er zelf van vergeleken met TS?

Ja zeker, dexamfetamine, vroeger regelmatig genomen, al is de laatste keer lang geleden. Ik gebruikte het vooral functioneel, dus om te studeren/werken op lagere doseringen (10-20 mg). Ik ging er zeker niet zo van stuiteren als TS.

Ik heb het ooit eenmalig op echt hoge dosering geprobeerd (meen in totaal 70-80 mg) en dan vond ik het nog moeilijk te onderscheiden van ‘gewone’ speed. Voor recreatie kun je dus i.m.o. ook net zo goed pep nemen, want veel goedkoper.

Over het algemeen heeft dex een wat meer smooth effect, minder fysieke bijwerkingen, het is iets potenter dan pep, maar dat laatste merk je niet zo bewust omdat het dus ook wat minder lichamelijk (en dus gevoelsmatig wat subtieler) werkt.

Van echte XXL-diehard pepliefhebbers zoals @StimsalaBanne destijds hoorde ik dat door hen dex als wat ‘flauwer’ werd ervaren, zij missen echt het noradrenaline-gedeelte. Maar mensen die die fysieke stimulatie minder waarderen, kunnen dex prettiger vinden.

nausea

Wijs gebruiker
Dit live tripreport is wel een mooie leerzame, omdat het echt laat zien wat stims doen: het begint allemaal hyper en positief en zakt dan af naar verveling en een dip(je).

Overigens vind ik het wel een heel hevige reactie voor zo’n lage dosering dex.
Dankje, blij dat iemand er toch wat aan heeft :sweatsmile: Die lage dosering, sja. Ben een beetje een lichtgewicht (met alles hoor) en gevoelig voor depressie dus heeft waarschijnlijk daarmee te maken, plus met AD(H)D ben je constant op zoek naar een nieuwe kick dus als je het voelt aankomen als je je verveelt is het gelijk van 'wow' en wanneer je het voelt afzwakken is die verveling weer terug, denk dat het meer in m'n hoofd zit dan dat het aan de dosering ligt. Voor iedereen anders natuurlijk, ben ook geen stims gewend dus het is ook een beetje alsof je voor het eerst wiet rookt als tiener ofzo haha

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dankje, blij dat iemand er toch wat aan heeft :sweatsmile: Die lage dosering, sja. Ben een beetje een lichtgewicht (met alles hoor) en gevoelig voor depressie dus heeft waarschijnlijk daarmee te maken, plus met AD(H)D ben je constant op zoek naar een nieuwe kick dus als je het voelt aankomen als je je verveelt is het gelijk van 'wow' en wanneer je het voelt afzwakken is die verveling weer terug, denk dat het meer in m'n hoofd zit dan dat het aan de dosering ligt. Voor iedereen anders natuurlijk, ben ook geen stims gewend dus het is ook een beetje alsof je voor het eerst wiet rookt als tiener ofzo haha

Ja, deels herkenbaar. Ben zelf ook depressie-gevoelig (en vermoedelijke ADD). Het metabolisme van iedereen is weer anders, en verwachtingspatroon - naast totaal geen tolerantie hebben - speelt natuurlijk een grote rol!

Hoe is de dip nu?

nausea

Wijs gebruiker
Ja, deels herkenbaar. Ben zelf ook depressie-gevoelig (en vermoedelijke ADD). Het metabolisme van iedereen is weer anders, en verwachtingspatroon - naast totaal geen tolerantie hebben - speelt natuurlijk een grote rol!

Hoe is de dip nu?
Wat vervelend voor je :/ Gaat wel oke hier, voel me niet top maar ook niet kut. Geen zin om dingen te doen, wil gewoon dat het avond is zodat 'k lekker kan gaan slapen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ga je weer bromazolam nemen? Je weet dat het een keer moet ophouden. Hoe ben je van plan dit te gaan doen? Afbouwen? Dat gaat moeilijk met die 3mg pellets.

Je kunt pellets in principe breken. Maar ik ken de werking en het metabolisme van bromazolam niet, dus daar spreek ik me niet over uit.

Verder is een ‘middenin-een-dip’-situatie misschien niet het juiste moment om je hoofd te gaan breken hoe je van je benzo’s afkomt, tenzij die dips iets dagelijks zijn.

Zou nu vooral goed voor jezelf zorgen.

nausea

Wijs gebruiker
Ga je weer bromazolam nemen? Je weet dat het een keer moet ophouden. Hoe ben je van plan dit te gaan doen? Afbouwen? Dat gaat moeilijk met die 3mg pellets.
'Tis niet echt een keuze meer om 't wel of niet te nemen. Voor nu. Natuurlijk wil 'k er vanaf maar zit net op een stabiele dosis en heb nog slaapproblemen door die o-dsmt, ga niet mezelf martelen door precies vandaag te gaan afbouwen zeker omdat 'k vannacht ook niet goed geslapen heb. Ik snap waarom je het zegt hoor, no hard feelings, maar 'tis nu even het moment niet, wil vannacht gewoon rustig slapen. Plan is langzaamaan afbouwen, desnoods met een andere benzo maar liever niet. Als het te lastig blijkt tripje huisarts. Wou dat 'k niet afhankelijk was van dat klotespul maar 'tis nu even zo. Wil uiterlijk juli van die zooi af, ik neem het ook niet voor m'n plezier weet je? Thx voor je bezorgdheid, ik snap het maar vertrouw er op dat 'k al lang cold turkey was gegaan als het niet levensgevaarlijk was.

Bovenaan