Ik mag hier niks goedpraten, maar uit ervaring weet ik dat iemand die het wil er toch een weg naartoe vind. Ik kan je alleen adviseren voorzichtig te zijn.
De bloeddruk stijgt niet super veel met Dex (normaal gezien) en hartkloppingen komen wel voor maar (bij een gezond) hart valt dat wel mee en duurt het meestal niet zo lang.
kwa drugmisbruik zitten we hier een beetje met een dilemma hè, het is bekend dat add en adhd personen gevoeliger zijn voor verslaving, net omdat ze aan self medicatie gaan doen. Vele studies wijzen dan ook uit dat een stimulans voorschrijven bij zo een persoon er net voor kan zorgen dat de van de rest af blijft of daar geen behoefte meer aan heeft. Zo is het vroeger bij mij gelopen. Mijn psychiater wist van mijn verleden maar ook waarom ik dat deed.
Dex moet je niet elke dag gebruiken je kan dat intermittent of enkel wanneer je intensieve informatie verwerking moet doen inschakelen. Zo schrijven de artsen het ook steeds vaker voor. Bij mij is het nu even anders omdat ik nog een heel andere problematiek heb die maakt dat ik even voor lange tijd baat heb bij dagelijkse behandeling.
ik kan het je zeker niet aanraden. Hartstoornissen zijn de grootste contra-indicator hier.
mocht je het toch willen doen en je koopt het via straat: neem niet te veel, als je van nl bent, laat het dan ook zeker testen. Hoe meer versneden met andere amfetamine hoe lastiger het kan uitpakken. Vermijd ten alle tijden caffeine, zorg dat je voldoende elektrolyten binnenkrijgt. Dat is voor een gewoon persoon belangrijk, maar voor jou zeker. Stofjes zoals natrium, calcium, kalium, magnesium hebben een belangrijke rol in het regelen van de vloeddruk en hartslag. Vermijd vette maaltijden die belasten het hart extra.
overweeg toch nog maar een aantal keren of je dit wilt. Heb je al eens aan je psychiater gevraagd waarom methyl wel kan met je hart en Dex niet (naar mijn ervaring was er kwa hart en poliswaarde weinig verschil tussen de 2), mijn hart deed op methylfenidaat zelfs hevigere reacties dan op Dex.
ik kan er niet genoeg op hameren, doe je het toch, houd je dosis dan laag! Verzet je tegen de zin om toch meer te willen voelen en laat je sample zeker testen. Doe eventueel een zelftest al kan je daar weinig uithalen, conteminatie met andere stoffen wordt wel beter in te schatten. Tegenwoordig heb je meerdere reagents (5-6) wat toch heel wat mogelijkheden geeft om bepaalde stoffen uit te sluiten tegenover enkele jaren gelden (3 reagents).
reagents interpreteren is voor een leek moeilijk een andere is een puurheid stip test, maar ook die zijn niet zo eenvoudig.
groeten!