De Vliegenzwam

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Iets roken is per definitie slecht voor je longen.
Ik las dat zelfs bij vaporizen er schadelijke stoffen vrij kunnen komen.

Ik twijfel alleen een beetje bij DMT, aangezien dat natuurlijk pure kristallen zijn die verdampen als je ze verhit.

Atropa

Bewuste gebruiker
Maar heeft er nou al eens iemand de gate gevonden van dit mysterieuze gewas? Want ik geloof gewoon niet dat die trits aan ervaringen van mensen waarin er niets tot nauwelijks gevoelt wordt iets zegt over de amanita zelf.

Alle voedingsregels in acht nemen, veel oraal innemen en mantra meditatie moet IMO wel een diepgaand effect geven.

JJJ

Bewuste gebruiker
Spirit Quest zei:
@ ErnstJünger: Fijn dat je even het even het "diefstal" verhaaltje uit de lucht hebt gehaald. De soort is inderdaad niet beschermd maar staat op de "Rode lijst" van zeldzame paddenstoelen.
Dat snap ik niet, alles op de rode lijst is volgens mij beschermd. Maar de vliegenzwam is één van de meest voorkomende paddenstoelen, verre van zeldzaam, dus ik kan me sowieso niet voorstellen dat die bedreigd is.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
JJJ zei:
Spirit Quest zei:
@ ErnstJünger: Fijn dat je even het even het "diefstal" verhaaltje uit de lucht hebt gehaald. De soort is inderdaad niet beschermd maar staat op de "Rode lijst" van zeldzame paddenstoelen.
Dat snap ik niet, alles op de rode lijst is volgens mij beschermd. Maar de vliegenzwam is één van de meest voorkomende paddenstoelen, verre van zeldzaam, dus ik kan me sowieso niet voorstellen dat die bedreigd is.

Volgens mij ook,

En als je ze plukt in een bos, is dat bos 99% zeker weten van staatsbosbeheer (of andere instantie in die trant). Daaruit mag je eigenlijk niets meenemen, nog geen eikeltje.

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Gisteren weer naar een goed stekkie geweest...
En nu liggen / hangen ze allemaal mooi te drogen.

Valt me op dat ik er nu weinig ben tegengekomen met beestjes erin, vorig jaar was dat wel even anders.

LOTP

Newbie
Hey,

Ik heb een vliegenzwam gevonden. En ik heb het witte gedeelte uit de hoed gehaalt zodat het beter kan drogen. Maar het is m'n eerste keer dus ik heb nog wat info nodig (:

Is het gevaarlijk/slecht voor je? en wat moet je doen als er iets misgaat?
Is alle giftige stof eruit als je het laat drogen?
Hoelang duurt het voordat de trip is uitgewerkt en hoeveel moet je ongeveer van de paddenstoel nemen?
Als je last van astma of iets anders hebt, kun je het dan wel nemen of is het gevaarlijk?
Kun je angstaanvallen krijgen? en de tijd na dat je de trip hebt genomen flashbacks krijgen?
Kun je het door eten/cake heendoen of krijgt het dan weer de giftige stoffen terug?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden!

Bye!

paddofiel

Experimenterende gebruiker
Wat maakt het uit of je ze plukt, als je de ondergrondse schimmel van de paddenstoel niet vernietigd, zal hij het volgende jaar weer vrolijk en nieuw uit de grond springen :rock:

JJJ

Bewuste gebruiker
Hislordship zei:
In wat voor gebieden vind je de vliegenzwam?
Overal, maar wel altijd onder bomen. In het bos maak je een goede kans, maar ook in wegbermen staan ze veel.

Arenshi

Bewuste gebruiker
Toen ik de amanita rookte sneed ik ongeveer 1mm onder het rode velletje, samen met het velletje zelf natuurlijk, af. Dit liet ik dan drogen op de kachel of wanneer ik geen zin had om lang te wachten gewoon in de microgolf, maar niet te heet want dan zijn ze niets meer waard. Vervolgens alles in een pijpje doen en genieten. De geur van de rook valt inderdaad wel wat tegen vind ik, maar de smaak daarentegen is nog wel te appreciëren.

Om verder nog op je vragen te antwoorden:

-Is het gevaarlijk/slecht voor je? en wat moet je doen als er iets misgaat?

Nuja roken is in principe altijd ongezond, maar ik denk niet dat het ongezonder is dan een sigaret.
Er kan zoveel misgaan, hangt af van wat natuurlijk, als je verwijst naar een bad trip dan kan ik je alleen maar aanraden om kalm te blijven en je eigen proberen duidelijk te maken dat een bad trip maar tijdelijk is en dat het binnen enkele uurtjes afgelopen is.

-Is alle giftige stof eruit als je het laat drogen?

Ja, wanneer het correct gedroogd is wel.

-Hoelang duurt het voordat de trip is uitgewerkt en hoeveel moet je ongeveer van de
paddenstoel nemen?

Hangt ook weer af van persoon tot persoon. Voor een persoon van +- 90kg word ongeveer 30g gedroogde amanita muscaria aangeraden. (Weeg je 60kg dan is het 20g... etc.)

-Als je last van astma of iets anders hebt, kun je het dan wel nemen of is het gevaarlijk?

Paddo's beïnvloeden geen ADHD, astma, etc..

-Kun je angstaanvallen krijgen? en de tijd na dat je de trip hebt genomen flashbacks krijgen?

Angstaanvallen, ja waarschijnlijk. Flashbacks weet ik niet.

-Kun je het door eten/cake heendoen of krijgt het dan weer de giftige stoffen terug?

Je kan het inderdaad met eten combineren.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Er zijn nog zeker vliegenzwammen te vinden. Even goed zoeken langs bermen of in een bos en je hebt er zo een aantal :) Succes!

Bovenaan