De Spiegel

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
*Ik wou dit topic eigenlijk bij [Speed] of [XTC] zetten, maar omdat ik alleen nog maar speed en xtc heb gebruikt zet ik dit bij [Drugs] omdat ik niet weet hoeveel andere soorten drugs er zijn met deze bijwerkingen*

Hoewel de effecten van speed en xtc niet echt overeenkomen bij mij, vind ik de kater van deze drugs wel erg op elkaar lijken.

Dit topic gaat vooral over ''hallucinaties''.

Wanneer hallucinaties optreden weet je zeker dat er 'iets' aan de hand is. Hallucinaties zijn een signaal die je hersens geven dat er iets niet pluis is. En gelukkig geven je hersens dat signaal! Want je zou lekker doorgaan met slikken en snuiven als je lichaam je geen teken zou geven dat het genoeg geweest is.

Dat kan (naar mijn weten) komen door slaapgebrek en/of drugs.
En hoe bijzonder is het, dat deze twee onderwerpen zoveel met elkaar te maken hebben.
Eigenlijk is het niet bijzonder, maar aan de andere kant juist weer wel.
Ons lichaam zit namelijk zo logisch in elkaar. Daar moet je respect voor hebben.

Je kan hallucineren als vervelend ervaren, of juist als iets interressants. Maar vaak begint het leuk, en eindigt het vervelend. En dat heeft alles te maken met je humeur, want wanneer jij je goed voelt zul je ook geen vervelende hallucinaties krijgen, maar wanneer jij je NAAR voelt zul je die wel krijgen.
Je hersens kunnen het allemaal niet meer verwerken. Maar als je dat niet beseft, dan lijkt het wel alsof 'iets' je wat duidelijk wil maken.
Dat gevoel had ik tenminste toen ik voor de eerste keren drugs gebruikte. Maar al snel kom je erachter dat je jezelf gewoon aan het slopen bent. Als je de volgende ochtend in de spiegel kijkt bijvoorbeeld (en je ziet er al niet zo schattig uit), dan komen die hallucinaties vanzelf als je maar lang genoeg kijkt. Om het allenmaal even wat erger te laten lijken!
Maar het zijn je eigen gedachten die dat laten zien. Het is puur waar je bang voor bent en wat je juist 'niet' wilt zien. En daarom ga je zo lang kijken, jouw ideeen maken het veel erger dan het is.

Brillen op de gezichten van mensen, Gewoon de schaduw in iemands gezicht natuurlijk!
Maar die schaduw lijkt eigenlijk ook wel weer op een bril, tenminste als je maar genoeg fantasie (of drugs) hebt.

Eigenlijk kun je het zo gek niet bedenken.
En ik vind het erg interressant,
Als je maar lang genoeg wakker bent, of de juiste middelen hebt gebruikt, kun je alles zien wat je maar wilt zien.

Stripfiguren in de wolken bijvoorbeeld;
En als je maar lang genoeg kijkt en fantaseert gaan die figuurtjes vanzelf bewegen.

...Nou als je zoiets voor het eerst meemaakt weet je niet wat je overkomt natuurlijk.

Je kan hele bijzondere dingen meemaken, spirituele dingen zelfs.

Op dat moment weet je zeker dat het een teken was.
Maar eigenlijk was het gewoon een teken van de hersens.
Het 'teken' dat jij (bewust of onbewust) wilde zien op dat moment.

Maar dat soort dingen kunnen wel een enorme impact hebben naar mijn weten.

Alleen wat er zo lullig aan is,
is dat je de volgende dag nog niet helemaal verlost bent van die hallucinaties.

Je voelt je wel down, lusteloos en leveloos.
Maar je hersens geven je nog steeds dat teken dat er 'iets' mis is.
En in dat geval is het slapeloosheid i.c.m de schade die je hebt aangericht met de drugs.

Ja wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten.
Dat zeg ik ook altijd tegen mezelf voordat ik iets snuif of slik, maar op dat moment beleef ik alles op een heel andere manier. Want je weet niet hoe het gaat lopen.
Als je eenmaal onder invloed bent sta eigenlijk niet in voor wat je doet. En je kan me ongelijk geven... Maar iedereen kent dat gevoel wel de volgende dag;

Als je onder invloed bent kun je de mooiste momenten beleven, en op dat moment lijkt het zo belangrijk. Maar de volgende dag vraag je je echt af wat er in godsnaam met je aan die hand was op dat moment. Het is suddenly helemaal niet meer belangrijk. Wat jammer eigenlijk!
En waarom is dat?
Ja omdat je genotssysteempje op re-loading staat natuurlijk!
Dat snap je zelf ook wel op dat moment.

Maar leuk is het niet xD

Nou je raadt het al,
Ik zit in een dipje haha!
Maar het is niet ernstig gelukkig. Ik kan nog om mezelf lachen.
En ik verveel me een beetje.

zo grappig als ik een drugskater heb, dan 'mis' ik gewoon iets.
Anders dan bij drank.
Je 'mist' iets maar je kan niet zeggen wat het precies is.

Nouja, het maakt ook niet uit. Vanavond slaap ik in ieder geval heerlijk, dat weet ik zeker.

(Om misverstanden te voorkomen: Er zullen vast mensen zijn die er anders tegen aan kijken. Door bijvoorbeeld hullucinogene middelen die zij wel eens gebruiken. Lees bovenstaande tekst nog eens voordat je vaag gaat doen!)

Iedereen is vrij om zijn mening te geven!
Ik ben erg verveeld nu (en ik HAAT zondagen, met of zonder kater!)

Verder hou ik nog steeds van iedereen, Zelfs zonder dopamine/serotine/adrenaline of whatever!! xD

En waarom ik de titel 'De spiegel' heb genoemd weet ik eigenlijk ook niet...
Dat was m'n inspiratie waarschijnlijk~! :grin:

pascal828

Badass junkie
Leuk om te lezen op de vage zondagmiddag.
Ik heb zelf nooit heel erg last van dipjes en/of katers.

Alhoewel ik net heb proberen te slapen, maar kon echt niet slapen.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Maar hallucinaties hoeven geen teken te zijn dat er iets niet pluis is.

Iedereen verbeeld zich wel eens iets...
Maar dingen zien/horen/voelen/ruiken die er niet zijn lijkt me een teken dat er iets niet pluis is.

Maargoed ligt toe?

BTW,
ik herrinner me plots dat ik gister avond echt helemaal gek aan het worden was.
Ik was echt gesloopt, en zag ze al aardig vliegen.
Toen ik op m'n handen keek zag ik beestjes over mijn vingers lopen
(deed me denken aan de lange termijn effecten over speed die je vaak op internet leest *beestjes op/onder huid)

Ik wist dat het niet echt was dus ik maakte me niet zo druk. Maar als ik me erop ging concentreren kon ik ze zelfs voelen. En het kon zelfs zo erg worden dat ze over mijn hoofd liepen en in m'n nek.

Ook dat heb ik nooit meegemaakt. Zo bedoel ik maar, hallucineren kan heel vervelend zijn.
Als je niks wilt zien kun je je ogen dicht doen. Maar je gevoel schakel je niet 123 uit.

Oom Klaas

Badass junkie
Op salvia heb ik toch echt dingen gevoeld die een mens zelfs niet zou kunnen voelen, en opzich vond ik niet dat er toen iets niet pluis was. Of doelde je op de hallucinaties na pep en xtc alleen?

En dingen als beestjes enzo zijn wel een teken dat er iets niet pluis is, paranoïde door slaaptekort waarschijnlijk :P

Beanhead

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Op salvia heb ik toch echt dingen gevoeld die een mens zelfs niet zou kunnen voelen, en opzich vond ik niet dat er toen iets niet pluis was. Of doelde je op de hallucinaties na pep en xtc alleen?

En dingen als beestjes enzo zijn wel een teken dat er iets niet pluis is, paranoïde door slaaptekort waarschijnlijk :P

Ik hààt paranoia.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Beanhead zei:
Oom Klaas zei:

Ik hààt paranoia.

Ja dat bedoel ik, ik heb nooit salvia gebruikt. Dus ik snap jij misschien andere ervaringen hebt bij hallucinaties. Maar ik bedoel inderdaad de hallucinaties na pep en xtc.

Die hoeven trouwens niet altijd met paranoia of slaaptekort te maken te hebben. Want ik heb onder invloed van xtc echt de meest buitengewone en meest bijzondere dingen gezien die ik echt nooit had willen missen.

Helaas zijn er ook heel veel hallucinaties die ik liever WEL gemist had :grin: En dat komt inderdaad duidelijk en alleen door slaaptekort :xtc:

Oom Klaas

Badass junkie
Tijdens de xtc hoeven ze zeker niet door slaaptekort te komen nee, met de (on)juiste dosering krijg je wel mooie dingen te zien ja :grin:

Bovenaan