De lsd kronkel

Dag allemaal :w

Ik heb nu al een aantal keer getript (paar keer paddo's -, 3 keer LSD).

Bij de laatste 3 keer lsd heb ik iedere keer harder het besef gehad over iets. Hoe alles eruitziet en in elkaar past, dat alles een soort van energie is en zelfs hoe het moet voelen om dood te gaan. Niet in de negatieve zin dan, meer een soort van vredige gerustelling dat het volgens mij wel ongeveer zo zou moeten voelen (terug 1 worden met het universum, hoe je was voordat je geboren werd)

Maar het lijkt altijd wel een beetje dezelfde opbouw te hebben en op het moment dat ik dat besef kan ik gewoon niet uitleggen wat ik bedoel.. Maar ik veronderstel dat wel wat meer mensen dit gehad hebben in hun trip, dus dat er ook wel iemand een ietswat verklaring voor heeft.. Ik heb ook gelezen dat dit wel de kronkel van LSD word genoemd. (maar als ik dit probeer uit te leggen aan mede trippers kijken ze altijd gek naar mij en vragen ze meer uitleg, alsof ze weten waar ik het over heb maar me voor de gek houden :tongueout:)

Ik hoop dat ik ietswat duidelijk ben, al betwijfel ik het ten zeerste, ik snap het zelf ook niet al te goed :tongueout: maar wat meer info over deze bepaalde 'kronkel' zou ik wel apprecieren ^^

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Eenwording/versmelting met alles ervaren veel mensen onder invloed van lsd, vanwaar dit komt heb ik geen flauw idee...
Heb die kronkel ook met paddo's etc...

universal*flow

Belezen gebruiker
oh cool, jij hebt er een woord voor!

Ik weet precies wat je bedoeld. Alles past perfect. Het is zo en moet zo zijn. Onverklaarbaar maar o zo simpel. Met geen duizend woorden te omschrijven. Alles heeft een exact tegenovergestelde (denk aan: dag/nacht, man/vrouw, tijdens een trip zul je dit in alles zien)

Ja hiervoor neem ik een trip, dit is mijn reden. Want naar mijn idee opent LSD een zesje zintuig die wij als mensheid lang geleden verloren zijn. Waarschijnlijk op het moment waarop wij dachten "intiligenter" te worden als mensheid.

Maar ik begrijp wat je bedoeld, er zijn veel mensen die ik tegen kom, waarbij het lijkt dat ze dit gevoel niet hebben of kennen. Misschien denken ze dat het te mooi om waar te zijn is, of dat ze gek worden. (misschien ben ik dat wel, of jij :wink: )

Ook heb ik iets gehoord over dat het gevoel van een sterke LSD trip overeen komt met een "bijna dood ervaring". Hier heb ik nog geen research over gedaan, dus kan daar dan ook niets over zeggen.
Kan iemand mij hier iets bij brengen? :)

Dit is een fenomeen wat helaas zijn waarde verliest wanneer dit geprobeerd wordt te verklaren in woorden. Ik weet wel precies wat je bedoelt! Ik heb vernomen dat er in het japans een woord bestaat voor dit gevoel ( of het gevoel wat men krijgt bij het beseffen van de paradoxen en oneindigheid van het universum met een machtig gevoel van respect en vrede wat daarbij hoort)

DIt heeft denk ik niet zozeer met LSD te maken, danwel paddo's/xtc/meditatie maar eigenlijk elke vorm van uitstijgen boven het 'normale'

:rock:

MisterJ

Experimenterende gebruiker
Ik weet niet of ik het hier goed interpreteer, maar in mijn ogen wat jij beschrijft lijk op perfecte harmonie/euforie, waar je op het punt in je trip eigenlijk niets anders kan doen dan vooruit staren en zitten/liggen en dan het enige wat je denkt is: "Dit is perfect!" ( bij mij i.i.g.)

hippievogel

Experimenterende gebruiker
this is where you loose your mind and you enter into a state of cosmic unity and transcedent enlightment you experience Bliss and Harmony,>
A harmonious inner awakening is characterized by a sense of Peace and mental illumination
that brings with it an insight into the meaning and purpose of life.

Direct perception of unity is the very heart of mystic experience, accompanied by
powerful feelings of PEACE.
Dominating this ecstatic state is the feeling of intense love. You are a joyful part of all Life.

Pervasive feelings of the “All rightness of the Universe” and a humble gratitude are the
overwhelming emotional responses to union or communion with the divine.
Psychedelic experience emphasizes the unity of things, the infinite dance...You are the
wave, but you are also the ocean.
The mystic perceives all things as one, all men as his brothers, all creatures as his fellows
and all matter holy.
The soul emerges into the radiance of the Divine Light and experiences spiritual rebirth,
salvation, redemption, resurrection, reunion

http://www.lsdexperience.com/PDF/ecstasy.pdf
http://www.lsdexperience.com/PDF/unity.pdf

Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and
dangerous hallucination.
Leary insisted that the insane rat race was the real “narcotic escape” and that people
could find a new kind of harmony by “sanitizing” themselves with LSD.
Living experience of man’s inescapable union with the infinite abolishes the fear,
insecurity and pride underlying all evil action.
Looking at things bit by bit, we lose sight of the relationships and unities between the
bits.
LSD is a key to opening up sensory, cellular and precellular consciousness so that you
that you flow and harmonize with these different levels.
The LSD experience is all about merging, yielding, flowing, union, communion. It’s all
lovemaking.
The LSD experience spurs a driving hunger to communicate in new forms, in better
ways, to express a more harmonious message, to live a better life.
Ecstatic and unitive feelings of belonging, infuse the individual with strength, zest, and
optimism, and enhance self-esteem. They cleanse the senses and open them for the
perception of the extraordinary richness, beauty, and mystery of existence.
Every cell in your body is singing its song of freedom—the entire biological universe is
in harmony, liberated from the censorship and control of you and your restricted
ambitions.

Bovenaan