CRYSTAL METH

Carlitos

Badass junkie
Ze zeiden over meth,dat als je echt jarenlang addict bent,het op een gegeven moment niet meer werkt in je hersens dat systeem is zo uitgeperst,kapot gemaakt,verrot geraakt,noten gekraakt.

:wave:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Na 2 jaar meth, werkt t niet meer. en dan heb je een levenslange "cold-turkey" die je zelfs met heroine niet valt op te lossen... Hopeloos lijkt me dat.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Voor mij ook nooit geen meth...

Ook niet in dat leuke bejaardentehuis waar ik wel graag mijn laatste daagjes wil slijten. :wave: :mrgreen:

Carlitos

Badass junkie
Als meth komt,denk ik dat ze het eerder zeggen dat het ''gewoon'' speed is.Zo krijg je ze verslaafd want ze hebben het immers gevoeld,en hard ook waarschijnelijk met die meth

Solidius

Badass junkie
phy zei:
Meth is inderdaad Yaba. En het sloopt je tot op het bot. Amerikaanse docu of niet, wat ze zeggen is de waarheid. Je beloningssysteem wordt getriggerd door meth. Je hebt oneindig veel energie en kracht. Je hebt je nog nooit zo gelukkig gevoeld. Maar je lichaam wapent zich tegen de drug en door je beloningssysteem te slopen. Effect: Steeds minder bevrediging van meth en het leven. Je verandert in een kapotbevredigd hoopje ellende.
Je bent geen ervaringsdeskundige ondanks dat je wel zo probeert over te komen met bovenstaande tekst. Je veroordeelt zomaar een drug zonder dat je 'zelf weet' hoe het voelt / werkt, dat vind ik diep triest. Je gelooft dat het zo is omdat je dat ergens hebt gezien of gehoord. Dat je er geen voorstander van bent mag duidelijk zijn, en dat is je goedrecht, maar als je hier komt om onzin als feiten te verkopen ben je toch echt aan het verkeerde adres.

Welke onzin? Je dopamine receptoren (wat wat jij noemt, "beloningsysteem") worden ook actief gesteld na consumptie van bijvoorbeeld coke / speed /etc. dus als dat zo zou zijn dan zou de wereld nu volzitten met (hoe verzin je het) "kapotbevredigde" mensen. Als je weet wat verantwoord drugsgebruik is dan weet je ook dat niet iedereen gelijk zijn / haar inboedel verkoopt om 24/7 aan de <vul hier een drug naar keuze in> te zitten.

Ik heb niets persoonlijk tegen jou maar wel tegen mensen die met zero experience doen alsof ze het naadje uit de kous weten over een substantie.

phy

Bewuste gebruiker
Ik heb ook nooit gezegd dat ik alles weet en zeker niet dat ik een 'ervaringsdeskundige' ben. Ik zeg wat ik heb gelezen/gezien/gehoord over meth. En dat was geen prettig beeld. Ik weet ook heus wel dat meer drugs de dopamine receptoren prikkelen.

Ik zou het inderdaad nooit gebruiken. Voel je niet aangevallen, dat is gewoon mijn mening. Ik weet zeker niet alles, maar genoeg om te weten dat het niets voor mij is.

Misschien doe ik een aantal mensen tekort die wel met een drug als meth om kunnen gaan. In dat geval mijn excuses.

[/i]

Solidius

Badass junkie
Fair enough :)

phy zei:
Ik zou het inderdaad nooit gebruiken. Voel je niet aangevallen, dat is gewoon mijn mening. Ik weet zeker niet alles, maar genoeg om te weten dat het niets voor mij is.
Waarom zou ik me aangevallen moeten voelen met het feit dat jij geen c-meth wilt gebruiken? :mrgreen:
Dat is juist een verstandige beslissing en kan ik alleen maar aanmoedigen.

Neemt niet weg dat ik het wel een keer wil proberen, for science!

buzzrider

Wijs gebruiker
waarom zou je niet een keer meth proberen en daarna nooit meer?
gewoon om het eens meegemaakt te hebben...

geloof mij, ik ben ook geinformeerd dus ik zeg dit niet zomaar. ik weet wat het doet....

ik vraag me gwn af, waarom niet een keer?

buzzrider

Wijs gebruiker
loadrunner zei:
Na 2 jaar meth, werkt t niet meer. en dan heb je een levenslange "cold-turkey" die je zelfs met heroine niet valt op te lossen... Hopeloos lijkt me dat.
idd
als de receptoren eenmaal "kapot" zijn, valt er nix meer te fixen...
ik weet niet of het nu net 2 jaar is, ik dacht dat het toch iets langer was mss?
ik kan verkeerd zijn hoor...

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Klinkt te verrot om het te willen proberen :( Getsie, je moet echt zuinig zijn op je lichaam, en je receptoren, en je geluksstofjes!! Daar ben ik de laatste tijd sowieso wel achter. Er hangt veel vanaf! :hearteyes:

inferno33

Bewuste gebruiker
Dat zeggen ze allemaal, één keer proberen,, er zullen er vast zijn die het kunnen, maar ik wil het risico niet eens nemen.. Je verliest er gewoon teveel mee als het fout gaat, want meth daar kom je niet meer af.

Maar ik gun iedereen het een keer te doen en er daarna af te blijven.. zolang we maar een report krijgen he :wink: .

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Gewoon afblijven, nu kan het nog... Als je minimaal 7 keer in de week meth gebruikt, dan is het na 2 jaar ongeveer dat je er zoveel voor nodig hebt, dat t gewoon onbetaalbaar is, je raakt gewend aan de grote prikkeling van receptoren, je "normale" gevoel wordt dan het gevoel wat je hebt na een hit... zeg maar het niet "ziek" voelen.

op dit punt is het al duidelijk zichtbaar, aan de diverse rimpels, verkleuringen van de huid e.d. ingevallen wangen, gebrek aan vet in je lichaam, weinig weerstand.

Een ondergemiddeld gebruiker, zou t wel 4 jaar kunnen volhouden. Een overmatig gebruiker, is na anderhalf jaar al een wrak.

Ik kan niets zeggen over dat je na één keer proberen, niet verslaafd bent.
De keer dat ik MDMA probeerde, wilde ik alleen maar meer, maar heb toch niet gedaan, en dat was al lastig. Laat staan dat het gevoel bij meth een aanal keren zo geweldiger is...

Northawke

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
TechNora zei:
En idd in het bejaardentehuis jezelf snoeihard naar de dood helpen, en alvast in de hemel zijn :hearteyes:

Jullie zijn af en toe geniaal ... lekker met zijn allen in een' speciaal' bejaarden tehuis waar de ouderen nog kunnen leven ! Waar je zonder aangekeken te worden je joinjt kan rollen en een snuifje k nuttigt, en dat allemaal in een speciaal ingerichte gebruikers ruimte geheel in buddhabar stijl.

Iedere dag feest, een vaste legale chemist ter ons beschikking. Hij deelt onze medicijnen uit. Hij begeleidt ons als wij de spuit er niet meer uit kunnen trekken vanwege de flash van de diamorfine.

zou dit niet een gat in de markt zijn ?

:hearteyes:

Waar kan ik me aanmelden? :mrgreen:

Santa Maria

Experimenterende gebruiker
lysergine25 zei:
TechNora zei:
En idd in het bejaardentehuis jezelf snoeihard naar de dood helpen, en alvast in de hemel zijn :hearteyes:

Jullie zijn af en toe geniaal ... lekker met zijn allen in een' speciaal' bejaarden tehuis waar de ouderen nog kunnen leven ! Waar je zonder aangekeken te worden je joinjt kan rollen en een snuifje k nuttigt, en dat allemaal in een speciaal ingerichte gebruikers ruimte geheel in buddhabar stijl.

Iedere dag feest, een vaste legale chemist ter ons beschikking. Hij deelt onze medicijnen uit. Hij begeleidt ons als wij de spuit er niet meer uit kunnen trekken vanwege de flash van de diamorfine.

zou dit niet een gat in de markt zijn ?

:hearteyes:

Zeker wel :stoned:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
TechNora zei:
Zet mij alvast maar op de wachtlijst!!! :hearteyes: En ik stem voor een groot badhuis met warme baden, en sauna's! En genoeg LSD voor iedereen! :hearteyes:

hehe schrijf mij ook alvast maar in :mrgreen: :stoned:
Zou tenminste nog een leuk eind zijn van je leven ipv die oersaaie bejaardentehuizen van tegenwoordig..

pieter-b

Wijs gebruiker
hehe...zusterrrr!!!!!! :grin: :grin:
(lol..dan loop je daar als ouwe wel ff hard te gaan :mrgreen: :mrgreen: )

pieter-b

Wijs gebruiker
het is geen pop ...het is een japanse 'subcultuur' die zich bezig houdt met het zich verkleden als b.v. manga en anime chars :wink:
Het heet kigurumi

azgaza

Badass junkie
pipoxyz zei:
het is geen pop ...het is een japanse 'subcultuur' die zich bezig houdt met het zich verkleden als b.v. manga en anime chars :wink:
Het heet kigurumi

Wat naar zeg. Dat is gewoon nog naarder dan manga dingen zelf.

Northawke

Wijs gebruiker
pipoxyz zei:
Het heet kigurumi

Daar ben ik mee bekend. :wink: De opmerking was puur als geintje bedoelt.

@ azgaza: Wat is er naar aan manga?

Willemijn

Bewuste gebruiker
Eckster C zei:
Asfaltjunkie zei:
Meth wordt in Azie volgens mij Yaba en Shabu genoemd toch?

In 2006 was ik door de Fillipijnen aan het reizen en had ik een paar dagen een tricycle+chauffeur gehuurd. Deze jongen was 19jaar en zat een vol jaar aan de shabu. Hij zag eruit als een compleet versleten man van 50+ jaar oud. echt heavy shit dus!

toch niet

Toch wel :)
in azie noemen ze dat yaba :wink:

Allolalie

Bewuste gebruiker
zolang ik fit ben en de oudste generatie al toe is aan het woon zorg en tripcentrum, wil ik wel zorg verlenen, als ik dan ook maar een plekje mag reserveren voor als het mijn tijd is en in mijn vrije uurtjes mee mag spacen :wink:

frapannn

Bewuste gebruiker
DrMed zei:
Van wat ik gezien heb kun je volgens mij beter experimenteren met heroine dan met crystal meth.
Echt een ziekelijk krachtige, destructieve en verslavende drug, kan me goed voorstellen dat het heel heftag is :wink:

Check deze documentaire eens om een indruk te krijgen: http://thepiratebay.org/tor/3607572/Nat ... eth_DVDrip

Sorry, voor de leden

Ey dokter, jij weet precies heel veel hé, ook met me xanax topic, enkele weken zwaar afkicken halo daar ik kick niet af van cocaine ofzo hoor...
Beter met heroine experimenteren, jij lult echt heel veel, he

takala

Bewuste gebruiker
nu zijn we wel lekker off topic aant gaan (hoewel een hippietehuis me wel doet watertanden :mrgreen: En ik zal dan wel de chemist aan huize zijn!

Over meth dus: er zijn gewoon een aantal drugs (vraag maar aan de gebruikers) die niet of althans zeer moeilijk louter recreatief te gebruiken zijn. Denk maar aan, freebase coke (crack), sommige opiaten (vb Hero) en methamfetamine. Het werkt op zich zoooo verslavend dat het moeilijk zal zijn het te laten...

Ik zie nu al teveel amfetamines op de goa. Zou dit dan nog vervangen worden door methamfetamine, zie ik het niet rooskleurig in! (hoe heftag het ook is)

Bovenaan