• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Crystal meth - eerste keer - oraal

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Hellooow.

Na een half jaar zonder drug gebruik vond ik het nog eens tijd om iets te gebruiken.

Kwam toevallig iemand tegen die meth verkocht en heb meteen een half grammetje meegenomen. Prijzig.. maar verwachte er wel veel van in tegenstelling tot coke/prijs verhouding.

Uiteindelijk ik en mijn vriendin elk een bommetje. Na enkele tiental minuten sloeg het in. Praatkicks voor de rest van de avond.. maar ik merkte tot ik ongeremd geil bleef, ook al leg ik de focus op iets anders, zoals normaal bij speed me wel lukt.

Eind resultaat.. veel te lang liggen foeffelen. Ik denk ondertussen 24 uur verder, eindelijk het toppunt bereikt zeg maar, kwamen we in een rare vibe.. Hyperfocus op social media en na 30-32 uur 2 uurtjes in slaap gevallen. Wakker geworden en we waren redelijk numb door de dag heen, niet slecht voelen, maar ook niet goed, of blij, of verdrietig.. idk how to explain. Gewoon lui geweest in bed en nog altijd wel een soort na-effect qua geilheid & hyperfocus tot dezemorgen.

Dus naar mijn gevoel heeft het 30-40 uur geduurd eer dat de effecten echt volledig weg zijn.

Vond de high zelf intenser als speed, een heel stuk zelfs.

Qua cravings viel het echt goed mee

Maar merk dat ik ondertussen nu ik wakker ben weer, terug hyperfocus heb om te typen enzovoort. Dit terwijl ik sinds de eerste dosis niets heb bijgenomen. (Dinsdag, zijn nu vrijdag) Dus heb wel het gevoel dat het nog een beetje na-leeft in mijn brein.

Ik neem aan dat dit wel iets met de huishouding van stofjes in de hersenen te maken zal hebben, en niet zozeer met dat de drug nog actief is in mijn systeem.

Vond het in ieder geval dat de stigma die aan de drug hangt, onterecht was. Na een keer verslaafd etc, je kent de verhalen wel.

Nu veronderstel, dat als je het rookt/spuit idd wel wat heftiger zal zijn.. maar dat is bij cocaïne en speed ook zo.

Ik vond het de moeite waard, en het geld waard. Heb er ook zeker van genoten.

Maar het hoeft geen tweede keer om eerlijk te zijn aangezien de effecten zolang nazinderen.

Zeehond

Badass junkie
Interessant om te lezen, dank voor je report.
Zeker omdat je een bommetje hebt genomen oraal.
Ben benieuwd welke dosering jullie hebben genomen.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Interessant om te lezen, dank voor je report.
Zeker omdat je een bommetje hebt genomen oraal.
Ben benieuwd welke dosering jullie hebben genomen.
Om heel eerlijk te zijn, zou ik het niet weten.. ik had ongeveer 0.45gr, verdeeld over 2 bommetjes op enkele shards na. Ik schat een 150-200mg per bommetje.

Nu weet ik niet als enige tolerantie voor gewone amfetamine (speed) bij methamfetamine een rol speelt? (Zwaar verslaafd geweest vroeger)

Zeehond

Badass junkie
Om heel eerlijk te zijn, zou ik het niet weten.. ik had ongeveer 0.45gr, verdeeld over 2 bommetjes op enkele shards na. Ik schat een 150-200mg per bommetje.

Nu weet ik niet als enige tolerantie voor gewone amfetamine (speed) bij methamfetamine een rol speelt? (Zwaar verslaafd geweest vroeger)
Ik heb even gelezen op psychonautwiki en Reddit, maar daar zijn de oral doseringen veel en veel lager!
60mg schijnt al een hoge dosis te zijn.
Weer je zeker dat je 150-200mg ineens hebt gedoseerd 😅😅?

Casrus

DF-koning
Dank je voor dit tripreport. Heb zelf nooit meth geslikt, maar wel gerookt en het is bij me gespoten.

Toen ik 's middags een beetje rookte en later niet, kwam ik gewoon in slaap.
Toen ik 's nachts rookte kon ik pas de volgende dag slapen.
Toen ik het geslamd kreeg, bleef ik twee dagen wakker. Daarna tien dagen comedown.

Laatst bewerkt:

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Vind reports over drugs als heroïne en meth altijd interessant, omdat ik die middelen zelf nooit zou nemen, dus bedankt!

Vind altijd bizar om te lezen hoe lang de nawerking en comedown duren bij Meth..

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Ik heb even gelezen op psychonautwiki en Reddit, maar daar zijn de oral doseringen veel en veel lager!
60mg schijnt al een hoge dosis te zijn.
Weer je zeker dat je 150-200mg ineens hebt gedoseerd 😅😅?
Neem aan dat de kwaliteit die hier te verkrijgen valt stukken lager is dan in landen zoals Amerika. Jammer genoeg niet laten testen, maar ja. Zeer zeker.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Vind reports over drugs als heroïne en meth altijd interessant, omdat ik die middelen zelf nooit zou nemen, dus bedankt!

Vind altijd bizar om te lezen hoe lang de nawerking en comedown duren bij Meth..
Heb ook echt sinds ik vandaag wakker werd, het gevoel dat ik op speed had de day after. Extreem moe, rare dromen, futloos. Dit 4-5 dagen na de dosis.

Dus ja, kan wel bevestigen dat de Naderking lang duurt.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Voor de rest, raad ik het ook niemand aan, hou het gewoon op speed. De high is niet zo veel sterker als gewoon speed als je 3 weken niet gebruikt en dan weer wel.

Maar merk wel dat ik stiekem liever meth opnieuw zou doen nu dan speed. In ieder geval denk ik dat als het gespoten of gerookt word dit gevoel nog enorm zou versterkt worden.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
@LiveFastDieYoung bedankt voor het delen van je ervaring. Zelf durf ik crystal meth niet te proberen. Wat ik tot nu toe heb gelezen en gehoord van mensen is dat de high nog een stuk hoger is dan bij speed of coke. Zeker als het gerookt of gespoten wordt. Maar de kater schijnt ook niet mis te zijn. Bovendien zijn de cravings voor veel mensen echt sterk en langdurig. Ik denk gewoon niet dat ik zin heb om de rest van mijn leven tegen die cravings te moeten vechten.

Ik hoop dat je het bij deze ene keer kunt houden. Met een speed verslaving in je verleden had ik het risico sowieso niet genomen denk ik…

hou ons maar op de hoogte hier. Ben benieuwd of je nog last krijgt van cravings en zo ja hoe je daar mee omgaat…

Casrus

DF-koning
Nee in tegendeel zelfs.
Meth wordt geproduceerd in Nederlandse en Vlaamse labos en zijn vaak heel puur.
Op homo dating sites staan vaak her en der profielen van chemsexers.

Een paar jaar terug beklaagde een van de heren zich erover dat de meth in Nederland vergeleken met die in Duitsland erg zwak was. Het kan zijn dat er inmiddels betere meth verkrijgbaar is.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Op homo dating sites staan vaak her en der profielen van chemsexers.

Een paar jaar terug beklaagde een van de heren zich erover dat de meth in Nederland vergeleken met die in Duitsland erg zwak was. Het kan zijn dat er inmiddels betere meth verkrijgbaar is.

Ik houd mijn hart vast. Ik hoor dat mannen verdwijnen van Facebook, hun huis kwijtraken, sterven. Willen we dat, met zijn allen?

Dat spul is heftig man!

Staan we straks weer allemaal achter Amsterdam CS te pijpen voor een geeltje?
Ieder z'n beestje denk ik.
Meermaals meth gebruikt en ondanks dat het heerlijk was nooit problemen mee gehad. Deze mening is misschien controversieel maar ik vind dat meth een veel ergere naam en reputatie heeft dan het verdient. Er is ergere shit verkrijgbaar, legaal zelfs.

Casrus

DF-koning
Meermaals meth gebruikt en ondanks dat het heerlijk was nooit problemen mee gehad. Deze mening is misschien controversieel maar ik vind dat meth een veel ergere naam en reputatie heeft dan het verdient. Er is ergere shit verkrijgbaar, legaal zelfs.
En het is zo gezond voor je! (zeiden die heroinegebruikers ook altijd)...

Bij ons is meth ´nieuw´, in Amerika zijn ze ondertussen bezorgd dat de fentanyl vervuild is met benzos...

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
En het is zo gezond voor je! (zeiden die heroinegebruikers ook altijd)...

Bij ons is meth ´nieuw´, in Amerika zijn ze ondertussen bezorgd dat de fentanyl vervuild is met benzos...
Geen enkele drug is gezond voor je als je het misbruikt. Meth wordt soms zelfs als medicatie voorgeschreven. Maar ga er niet teveel positieve propaganda rond schrijven.

Casrus

DF-koning
Geen enkele drug is gezond voor je als je het misbruikt. Meth wordt soms zelfs als medicatie voorgeschreven. Maar ga er niet teveel positieve propaganda rond schrijven.
Dat weet ik, want ik kijk al jaren filmpjes over meth op youtube.

De documentaire Meth (2006) heb ik meermalen gezien., en ik heb zo´n beetje alle kijkbare gay filmpjes over chemsex gekeken door de jaren heen.

Laatst zag ik een documentaire over meth in Nieuw Zeeland, dan wel Australie. Ik viel bijna van mijn stoel dat ze het meervoudig gebruik op 20 % schatten in plaats van 99,9 % en zeiden dat de meesten die het gebruikten dat incidenteel en zonder problemen deden.

Normaal is er altijd weer een ´nieuwe ergste drugs aller tijden ontdekt´.

Danny46

Bewuste gebruiker
Hellooow.

Na een half jaar zonder drug gebruik vond ik het nog eens tijd om iets te gebruiken.

Kwam toevallig iemand tegen die meth verkocht en heb meteen een half grammetje meegenomen. Prijzig.. maar verwachte er wel veel van in tegenstelling tot coke/prijs verhouding.

Uiteindelijk ik en mijn vriendin elk een bommetje. Na enkele tiental minuten sloeg het in. Praatkicks voor de rest van de avond.. maar ik merkte tot ik ongeremd geil bleef, ook al leg ik de focus op iets anders, zoals normaal bij speed me wel lukt.

Eind resultaat.. veel te lang liggen foeffelen. Ik denk ondertussen 24 uur verder, eindelijk het toppunt bereikt zeg maar, kwamen we in een rare vibe.. Hyperfocus op social media en na 30-32 uur 2 uurtjes in slaap gevallen. Wakker geworden en we waren redelijk numb door de dag heen, niet slecht voelen, maar ook niet goed, of blij, of verdrietig.. idk how to explain. Gewoon lui geweest in bed en nog altijd wel een soort na-effect qua geilheid & hyperfocus tot dezemorgen.

Dus naar mijn gevoel heeft het 30-40 uur geduurd eer dat de effecten echt volledig weg zijn.

Vond de high zelf intenser als speed, een heel stuk zelfs.

Qua cravings viel het echt goed mee

Maar merk dat ik ondertussen nu ik wakker ben weer, terug hyperfocus heb om te typen enzovoort. Dit terwijl ik sinds de eerste dosis niets heb bijgenomen. (Dinsdag, zijn nu vrijdag) Dus heb wel het gevoel dat het nog een beetje na-leeft in mijn brein.

Ik neem aan dat dit wel iets met de huishouding van stofjes in de hersenen te maken zal hebben, en niet zozeer met dat de drug nog actief is in mijn systeem.

Vond het in ieder geval dat de stigma die aan de drug hangt, onterecht was. Na een keer verslaafd etc, je kent de verhalen wel.

Nu veronderstel, dat als je het rookt/spuit idd wel wat heftiger zal zijn.. maar dat is bij cocaïne en speed ook zo.

Ik vond het de moeite waard, en het geld waard. Heb er ook zeker van genoten.

Maar het hoeft geen tweede keer om eerlijk te zijn aangezien de effecten zolang nazinderen.
weetje; in de 2de wereldoorlog kregen de mannen aan het front dit middel ook met als doel onvermoeibaar door te kunnen vechten het werd gegeven onder de naam Pervitin,gewoon bij de apotheek verkrijgbaar destijds :fearscream:

Danny46

Bewuste gebruiker
Dank je voor dit tripreport. Heb zelf nooit meth geslikt, maar wel gerookt en het is bij me gespoten.

Toen ik 's middags een beetje rookte en later niet, kwam ik gewoon in slaap.
Toen ik 's nachts rookte kon ik pas de volgende dag slapen.
Toen ik het geslamd kreeg, bleef ik twee dagen wakker. Daarna tien dagen comedown.
Das een lange weg 10 dagen :(

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
@LiveFastDieYoung bedankt voor het delen van je ervaring. Zelf durf ik crystal meth niet te proberen. Wat ik tot nu toe heb gelezen en gehoord van mensen is dat de high nog een stuk hoger is dan bij speed of coke. Zeker als het gerookt of gespoten wordt. Maar de kater schijnt ook niet mis te zijn. Bovendien zijn de cravings voor veel mensen echt sterk en langdurig. Ik denk gewoon niet dat ik zin heb om de rest van mijn leven tegen die cravings te moeten vechten.

Ik hoop dat je het bij deze ene keer kunt houden. Met een speed verslaving in je verleden had ik het risico sowieso niet genomen denk ik…

hou ons maar op de hoogte hier. Ben benieuwd of je nog last krijgt van cravings en zo ja hoe je daar mee omgaat…
Cravings vallen al bij al nog mee, niet erger als speed in mijn ogen. Minder als bij coke.
Mhm. Klopt ergens wel.

Ik vind meth ook duizend keer zuiverder aanvoelen als speed, op vlak van.. daar waar speed zorgt voor lichamelijke klachten.. doet meth dit weer niet. (Honeygrade spots, Speeddick, etc .)

Dutchversa

Belezen gebruiker
Dat weet ik, want ik kijk al jaren filmpjes over meth op youtube.

De documentaire Meth (2006) heb ik meermalen gezien., en ik heb zo´n beetje alle kijkbare gay filmpjes over chemsex gekeken door de jaren heen.

Laatst zag ik een documentaire over meth in Nieuw Zeeland, dan wel Australie. Ik viel bijna van mijn stoel dat ze het meervoudig gebruik op 20 % schatten in plaats van 99,9 % en zeiden dat de meesten die het gebruikten dat incidenteel en zonder problemen deden.

Normaal is er altijd weer een ´nieuwe ergste drugs aller tijden ontdekt´.
Hoi,
Dank voor je berichtje. Heb je een aantal linkjes of zoekwoorden voor de “gay filmpjes” waar je het over hebt?

Menno

Experimenterende gebruiker
Gister voor het eerst in jaren weer eens harddrugs gebruikt en mijn allereerste keer Crystal, heb denk in een paar uur tijd een half grammetje weggerookt maar ik vond het lang niet zo bijzonder als de verhalen die ik hoor... inderdaad een beetje sterker als speed maar voorderest vind ik het nou njet echt de "beste/sterkste" drugs die er is

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Gister voor het eerst in jaren weer eens harddrugs gebruikt en mijn allereerste keer Crystal, heb denk in een paar uur tijd een half grammetje weggerookt maar ik vond het lang niet zo bijzonder als de verhalen die ik hoor... inderdaad een beetje sterker als speed maar voorderest vind ik het nou njet echt de "beste/sterkste" drugs die er is
Hoe is de nawerking / comedown?

Casrus

DF-koning

ROA scheelt héél erg bij meth. (Maar heb er zelf nog maar twee geprobeerd).

Kan Hels zijn of alleen maar jammerlijk afhankelijk van hoe goed je tijdens je ervaring voor jezelf zorgt.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
ROA scheelt héél erg bij meth. (Maar heb er zelf nog maar twee geprobeerd).

Kan Hels zijn of alleen maar jammerlijk afhankelijk van hoe goed je tijdens je ervaring voor jezelf zorgt.
Het moeilijke is tijdsbesef. Kan dat je na vier dagen pas beseft dat je eigenlijk al lang zou moeten gegeten hebben omdat het maar als 1 dag aanvoelt.

Timers zetten kan hierbij helpen

Casrus

DF-koning
Het moeilijke is tijdsbesef. Kan dat je na vier dagen pas beseft dat je eigenlijk al lang zou moeten gegeten hebben omdat het maar als 1 dag aanvoelt.

Timers zetten kan hierbij helpen

Bij mij was het geen probleem, aangezien we praktisch de hele tijd onze telefoons aanhadden.

Zelf moest ik mijn PreP medicatie iedere dag slikken, waardoor ik ondanks het dagenlange wakker zijn toch precies wist hoe laat het was.

Heb gelezen en ondervonden dat als je tijdens de high goed genoeg voor jezelf zorgt (en verder ook niet overdrijft), dat dan de comedown veel beter te handelen is.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Als je weet hoe idioot de high is...

Geldt dat niet vooral/alleen wanneer het gerookt wordt (of gespoten)? In reports die ik heb gelezen waar het oraal wordt genomen, klinkt het vaak ‘gewoon’ als sterke speed, een soort super speed, intenser, maar ook weer niet idioot veel heftiger of anders. Maar dat heeft dan dus wellicht met de ROA te maken. Meth staat natuurlijk algemeen bekend als een enorm zware drug, maar oraal lijkt dat dus relatief “nog mee te vallen”. Alleen wordt het vaak niet op die manier genomen.

Ikzelf begin er trouwens ook niet aan, te riskant. Wel prettig dat er reports over worden geschreven! Bedankt. :)

Voor TS en anderen die er ervaring mee hebben: met welke sterktefactor zou je meth - oraal - vergelijken met zuivere (!) amfetamine? Hoeveel keer sterker voelt het aan?

Casrus

DF-koning
Geldt dat niet vooral/alleen wanneer het gerookt wordt (of gespoten)? In reports die ik heb gelezen waar het oraal wordt genomen, klinkt het vaak ‘gewoon’ als sterke speed, een soort super speed, intenser, maar ook weer niet idioot veel heftiger of anders. Maar dat heeft dan dus wellicht met de ROA te maken. Meth staat natuurlijk algemeen bekend als een enorm zware drug, maar oraal lijkt dat dus relatief “nog mee te vallen”. Alleen wordt het vaak niet op die manier genomen.

Ikzelf begin er trouwens ook niet aan, te riskant. Wel prettig dat er reports over worden geschreven! Bedankt. :)

Voor TS en anderen die er ervaring mee hebben: met welke sterktefactor zou je meth - oraal - vergelijken met zuivere (!) amfetamine? Hoeveel keer sterker voelt het aan?

Heb het nooit oraal gedaan, maar heb dat ook gehoord.

En speed helemaal nooit gebruikt (al heb ik het wél ooit gekocht), dus daar weet ik ook niks van.

Heb wel een kennis die erbij zweert, maar weet niet meer of hij ooit methamphetamine heeft gebruikt.

Weet wel zeker dat hij de voorkeur geeft aan gewone speed.

Laatst bewerkt:

Relmuis

Wijs gebruiker
met welke sterktefactor zou je meth - oraal - vergelijken met zuivere (!) amfetamine? Hoeveel keer sterker voelt het aan?
Paar keer in de vriendenkring genomen, begin jaren 90.
'Meth' bestond nog niet, alleen de verzamelnaam speed, soms was dat methamfetamine.
Dan namen we een half likje ipv een heel, weegschalen bestonden ook nog niet.
Amfetamine namen we 100/125 mg, dus in het geval van methamfetamine de helft hier van.
Kan niks over de puurheid zeggen maar dat was vast goed.
Het werkt niet zozeer sterker maar anders; op het einde van het feestje; "ik weet niet wat het is met dat spul maar ik ben helemaal vergeten m'n pil in te nemen".
Zoiets.

Paar jaar geleden dex-methamfetamine geprobeerd.
Daar weet ik wel de zuiverheid van, net als van de amfetamine van die avonden, uitstekend.
100/125 mg dl-amfetamine vs 30/40 mg d-methamfetamine.
Heb nog nooit een crash gehad na amfetamine, na methamfetamine voelde ik me niet helemaal ok.
Dat hoorde ik ook van een vriend.
Zou kunnen dat zelfs deze dosis neurotoxisch is.
Ik zou niet veel hoger gaan, denk dat dan bijwerkingen toenemen.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter

Klopt. Enkel voelt oraal een stuk euforischer aan en duurt het enorm lang voordat het uitwerkt. Ging er ook nogal roekeloos op doen wat met amfetamine minder het geval was.

IMG_2970.png

Menno

Experimenterende gebruiker
Voor mij vrijwel helemaal niks maar dat heb ik eigenlijk nooit gehad zelfs na 4 nachten vol aan verschillende soorten drugs,
Ik heb op 't moment nu zo'n 5 keer een half grammetje weggerookt samen met mijn huisgenoot, ik heb er zelf nooit moeite mee om te stoppen en heb zelf ook nog nooit het initiatief genomen wat te halen maar ik sla het niet af als het er is, ik snap zeker dat dit voor mensen heel verslavend kan zijn... ik heb dan weer het geluk dat ik een fulltime stoner ben en niks liever heb als een lekker jointje

Zweevteev

Wijs gebruiker
Eind resultaat.. veel te lang liggen foeffelen.
Grappig, dit had ik ook. Toen ik voor het eerst methamfetamine gebruikt had, dacht ik "Nou, dit wordt sowieso een gekke BDSM-avond." Eindstand: heb urenlang alleen maar zitten lullen met m'n vriend en 12 uur na mijn laatste gebruik was de behoefte om intiem te zijn er ook totaal niet. We waren heel de dag gewoon borderline-psychotische zombies.

Neo-Shulginist

Badass junkie

Klopt; the route of administration (ROA) maakt veel uit. Bij roken of injecteren krijg je een veel hogere piekconcentratie in het bloed. Dan duren de effecten korter, maar zijn veel intenser. Mensen zijn gewend om speed te snuiven, en denken dat je meth moet roken of injecteren. Dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking. Ga even dagen achter elkaar speed injecteren en zie hoe je er dan aan toe bent...

Een punt van methamfetamine is dat het heel goed oplost in water. Nog beter dan amfetamine. Daardoor is de biobeschikbaarheid van methamfetamine bijna 100%. Oftewel: bijna alle meth die je inneemt komt uiteindelijk in het brein aan daar waar het zijn effect uitoefent.

Daarnaast heeft meth iets meer affiniteit nog voor serotonine-receptoren in vergelijking met speed.

Maar de verschillen zijn vooral groot in wat beperkte recreatieve doseringen. 30 milligram meth komt volgens tripreports en doseeradviezen ongeveer overeen met 60 milligram amfetamine. Dus dan lijkt het net twee keer zo sterk. Maar die verschillen worden dus steeds minder naarmate je vaker bijpakt en/of hoge recreatieve doseringen neemt.

Wat wel een verschil is: methamfetamine wordt door het lichaam afgebroken tot amfetamine. Daardoor blijft het inderdaad wel wat langer doorwerken.

Als je even op pagina 59 van het rapport Ranking van Drugs kijkt, dan zie je een samenvatting die het RIVM heeft gemaakt over de verschillen en overeenkomsten tussen methamfetamine en amfetamine. Hun conclusie?

"In het algemeen neemt men aan dat metamfetamine potenter is dan amfetamine; het zou sneller en beter
in de hersenen doordringen en langer werken. Experimentele studies wijzen echter uit dat beide drugs
ongeveer even potent zijn. In zelftoedieningstudies nemen proefdieren dezelfde hoeveelheid
amfetamine als metamfetamine en in drugdiscriminatie studies blijken ratten tussen beide stoffen geen
onderscheid te kunnen maken. Toch zijn er wél kleine verschillen te zien tussen beide in studies waarin
enkelvoudige hoge doseringen worden gebruikt. Deze verschillen (kwantitatief en kwalitatief) zijn
zowel op het niveau van neurochemische- als gedragseffecten waargenomen. Ten slotte is het van
belang om op te merken dat amfetamine een metaboliet van metamfetamine is, zodat een
metamfetaminegebruiker uiteindelijk aan beide stoffen wordt blootgesteld"

Methamfetamine wordt in het onderzoek wel als gevaarlijker geclassificeerd. Voornamelijk door de gebruikswijze, iets hogere kans op verslaving, maar juist minder gevaar voor de samenleving als geheel (omdat er in 2009 geen productielocaties hier werden gevonden en omdat gebruik van meth in Nederland vrij marginaal is terwijl speed door redelijk wat mensen wordt gebruikt).

Laatst bewerkt:
Bovenaan