crack

Marcko

Belezen gebruiker
ik zie op tv hoe ze met deze pijp crack roken. Hoe gaat dat in zijn werk?

Bijlagen

• crack-pipe.jpg
    crack-pipe.jpg
    23,3 KB · Weergaven: 8.114

Pieter210

Bewuste gebruiker
Zou er niet aan beginnen; je longen gaan naar de klote en je kunt zo dood neervallen door vaatvernauwing bij je hart of in je hoofd.

Maar sorry, dat was geen antwoord op je vraag... :rock:

Albino

Bewuste gebruiker
Ik heb er ook wel eens over nagedacht, net zoals heroine om het gevoel is te ervaren. Maar bij zinnen gekomen en de kans is (erg) aanwezig dat je het na één keer nog een keer gaat doen en so on. Kijk maar naar andere drugs die je hebt gedaan, heb je dit daadwerkelijk bij 1x gelaten? Natuurlijk is dit anders beladen maar het gevaar is zo groot, je leven kan (en gaat) er daadwerkelijk helemaal kapot aan, moet er niet aan denken. Be smart and don't do it :wink:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Crack oftewel basecoke is meestal eenrichtingsverkeer. Na de eerste hit zit je constant achter dat gevoel aan. Er zijn meerdere manieren om crack/basecoke te roken. Sommige doen het vanaf folie net als heroine chinezen. Een pijpje wordt ook regelmatig gebruikt op straat met een beetje sigaretten as erin waardoor de coke niet in het pijpje komt. Weet verder niet of het voor de verbranding is of iets dergelijks. Maar as inademen is nog ongezonder als de coke zelf. Mensen maken pijpjes van verschillende dingen zoals limonadeflesjes of limonadeblikjes.

Je hebt ook nog een glazen pijpje zoals op het plaatje. Eerst verhitten ze een stukje staalwol zodat de giftige dampen eruit gaan. Dat stoppen ze in een glazen buisje en dan leggen ze daar de crack/basecoke op. Vervolgens verhitten ze de coke waardoor het vloeibaar wordt en in de staalwol trekt. Zo valt de coke er niet uit als het bijvoorbeeld snel weg moeten doen voor de politie. Het pijpje op het plaatje lijkt me eerlijk gezegd wel de makkelijkste manier om het te roken. Denk dat dit vooral in Amerika zo wordt gedaan heb zelf alleen mensen met de bovenstaande manieren zien basen.

Crack is de verslaving niet waard er zijn geen succesvolle gezonde crackverslaafden. Het vreet je als persoon op maar ook je geld en alles wat je liefhebt. Crack is in mijn ogen veel gevaarlijker als heroine. Niet doen dus.....

Marcko

Belezen gebruiker
willemv zei:
. Een pijpje wordt ook regelmatig gebruikt op straat met een beetje sigaretten as erin waardoor de coke niet in het pijpje komt. Weet verder niet of het voor de verbranding is of iets dergelijks. Maar as inademen is nog ongezonder als de coke zelf. ...
Als je de crack zonder as op het pijpje doet smelt het en loop alle olie naar de bodem van de pijp.
Er moet(en) ook nog gaas(jes) in de pijp.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Oké had al zo'n beetje het idee heb er zelf in het verleden nooit echt op gelet wat de functie van de as was. Vijf gaasjes op elkaar hebben ongeveer hetzelfde effect of een propje staalwol werkt denk ik ook wel...

dernael

Bewuste gebruiker
Crack makes people wack..

Interesse is nooit verkeerd, maar begin er alsjeblieft niet aan. Ik heb meerdere van mijn vrienden onderuit zien gaan door het witte brokje, ze zijn er nooit meer bovenop gekomen en hebben zichzelf in een sociaal isolement gewerkt.

Say NO to crack and hero. Met mate gebruiken is bij deze stoffen niet van toepassing.

p.s.
Ik vraag me ineens iets af, zou je crack ook via een vaporiser kunnen roken?

Groetjes,
Dernael. :stoned:

Marcko

Belezen gebruiker
Ja dat kan. Gebruik overigens al jaren crack; begin nu de nadelen in te zien. Gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het is enkel een kwestie van tijd dat je er lichamelijk aan onderdoor gaat. Op termijn is het behoorlijk schadelijk en voor de hersenen kan het ook nooit gezond zijn. Heb zelf in het verleden meerdere malen gebased maar gelukkig kon ik het erbij laten te duur en teveel geren en onrust. Het is wel 1 van de meest intense rushes die ik heb ervaren op uppers alleen het is zo snel voorbij.

Pieter210

Bewuste gebruiker
catootje zei:
Ja dat kan. Gebruik overigens al jaren crack; begin nu de nadelen in te zien. Gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig.

Hoe bedoel je "gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig"...?

:rockband:

Marcko

Belezen gebruiker
Pieter210 zei:
catootje zei:

Hoe bedoel je "gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig"...?

:rockband:
Dat ik het niet elke dag nodig heb en eten komt op de eerste plaats

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Een verslaving wil niet zeggen dat je niet eet, heb nooit slecht gegeten. Heb alles altijd gehad maar ben toch verslaafder dan verslaafd. Verslaafd zijn is afhankelijk zijn van een middel en dat het je leven negatief beïnvloedt. Lichamelijk of geestelijk het kan in zoveel wegen en crack is gewoon tegenover zoveel andere drugs extreem schadelijk en verslavend.

Als ik de kans zou krijgen om het weer een keer te doen dan sla ik direct af. Wil het niet hoe verleidelijk het ook is vooral omdat het maar kort werkt dus dan is het van ach 1 keer is net zo goed als niets doen. Maar na die eerste trek wil je constant hetzelfde weer voelen en erin blijven hard blijven gaan..

Marcko

Belezen gebruiker
Pieter210 zei:
Maar hoeveel gram per week gebruik je ongeveer? -Als ik vragen mag natuurlijk-
Meestal een gram maar als ik geld heb of mijn vrienden gaat er wel eens 3 gram per avond doorheen.

Pieter210

Bewuste gebruiker
catootje zei:
Pieter210 zei:
Maar hoeveel gram per week gebruik je ongeveer? -Als ik vragen mag natuurlijk-
Meestal een gram maar als ik geld heb of mijn vrienden gaat er wel eens 3 gram per avond doorheen.
Persoonlijk ben ik blij dat ik gestopt ben met de coke. Hoewel het retelekker is, beangstigde mij het perspectief dat ik uiteindelijk mijn geest en lichaam aan het vernielen was.

Heb je wel eens speed gebruikt? Ikzelf nog nooit (dus kan er ook niet over meepraten), maar is dat misschien een wat minder slecht alternatief voor je dan crack/coke?

Marcko

Belezen gebruiker
Speed is veel slechter je krijgt er puistjes van en je kunt niet slapen. Het duurt ook veel te lang.

Pieter210

Bewuste gebruiker
catootje zei:
Speed is veel slechter je krijgt er puistjes van en je kunt niet slapen. Het duurt ook veel te lang.
Okido.

Zou wel minderen als ik jou was, een gram per week klinkt voor mij toch als redelijk verslaafd; zijn toch 10-15 lijntjes...

Bij voorbaat excuses als je dit belerend op je overkomt.

walnootje

Belezen gebruiker
catootje zei:

Puisjes krijg je niet zo heel snel van speed hoor, vaak alleen als je echt verslaafd bent of wel heel veel gebruikt, en zelfs dan zou ik me nog eerder zorgen maken over mijn lijk bleke kop en mijn egoistische/paranoide gedachtes.

Heb zelf eigenlijk nooit coke gebased, lijkt mij persoonlijk helemaal niks. Ik zeg maar zo, wat je niet kent mis je niet! (naja in de meeste gevallen dan). :wink:

Marcko

Belezen gebruiker
Catootje; mijn wederhelft, zegt:Zoals bij veel gezondheidsproblemen wordt het krijgen van een psychose veroorzaakt door een combinatie van factoren. Nog niet alle details van hoe psychoses ontstaan zijn duidelijk, maar het is wel duidelijk dat genetische factoren èn persoonlijke omstandigheden zoals bijvoorbeeld vermoeidheid en stress een rol kunnen spelen bij het ontstaan van een psychose. Drugsgebruik kan ook onder die persoonlijk omstandigheden vallen.
Het lijkt erop dat drugs op verschillende manieren kunnen bijdragen aan een psychose. Soms is het 'het laatste zetje' dat ervoor zorgt dat mensen die kwetsbaar zijn voor een psychose ook daadwerkelijk psychotisch worden. Bij sommige middelen en doseringen zijn de effecten zo heftig, dat je niet per se een grote kwetsbaarheid hoeft te hebben om van een trip in een psychose terecht te komen. Dit zie je bijvoorbeeld bij hoge doseringen van speed of cocaïne.

Daarnaast zijn er aanwijzingen dat cannabisgebruik op jonge leeftijd mensen kwetsbaarder maakt voor het krijgen van psychosen. Dat komt waarschijnlijk doordat de hersenen van pubers zich nog volop moeten ontwikkelen. Cannabisgebruik lijkt die ontwikkeling in sommige gevallen negatief te beïnvloeden. Je kunt hier meer over lezen op de website van het Trimbos. Daar is ook een link te vinden naar het hele wetenschappelijke artikel.

Duidelijk is in ieder geval dat mensen die al kwetsbaar zijn voor het krijgen van psychose extra voorzichtig moeten zijn met het gebruiken van drugs.
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik.

Arnie87

Belezen gebruiker
I kben van mening dat je van sommige drugs weg moet blijven, ook crack........ stel limieten ... crack is te extreem man....

Albedo

Wijs gebruiker
Heb tijdje base coke gebruikt. Is alweer ruim jaar geleden. Echt mijn best gedaan om die zogenaamde "hemel" te bereiken. Nooit gelukt. Wel eens dichtbij misschien maar zoals eerder gezegd duurt het erg kort en het effect wordt steeds minder.

Kwam er mee in aanraking mee via vriendin die het gebruikte. Vond het wel fascinerend moet ik zeggen. Soort van ritueel zo'n pijpje, zeefje, as, brokje, aansteker, etc. Veel leuker vind ik dan pilletje, glaasje water en that's it.

Ben van mening dat het toen vooral aan de matige kwaliteit lag van de base coke. Zou het best nog eens willen doen, maar dan maak ik het zelf van snuifcoke en kook/was ik het uit om zeker van te zijn dat het zo puur mogelijk is.

Bovenaan