coke werking neemt af?

sonnoz

Experimenterende gebruiker
Hey lieve mensen, ik had eens een vraagje.

Na een avondje gebruiken met m'n vriendin, meestal na de kroeg, lijkt het wel of de werking wat minder wordt. Meestal gebruiken we samen nog geen gram. Vaak beginnen we rond 22.00 en rond een uurtje of 06.00 is de lol er wel af. Werkt het niet echt meer en zijn we gewoon moe. Nog een lijntje extra doet niet veel meer. Is dit gebruikelijk?

SoulAssassins

Badass junkie
Wellicht ligt tolerantie op de loer en het is normaal als je op het eind het beu bent ,teminste dat heb ik.
Ik merk ook ALS is wat pak dat ik steeds meer hits nodig heb om het oppeppende gevoel te behouden ,vooral als je seks heb gehad kan coke niet meer opboksen tegen je vermoeidheid

_shikantaza

Badass junkie

Na een avondje gebruiken met m'n vriendin, meestal na de kroeg, lijkt het wel of de werking wat minder wordt. Meestal gebruiken we samen nog geen gram. Vaak beginnen we rond 22.00 en rond een uurtje of 06.00 is de lol er wel af. Werkt het niet echt meer en zijn we gewoon moe. Nog een lijntje extra doet niet veel meer. Is dit gebruikelijk?
Hoort bij cokegebruik. Tolerantie bouwt zich vrij snel op en meer nemen geeft voornamelijk bijwerkingen. Het is een teken van je lijf om te stoppen.

sonnoz

Gebruik nu een jaartje ongeveer 2x per maand. Sex is voor ons geen ding op drugs. Dat vinden we arelaxed.

sonnoz

Hoort bij cokegebruik. Tolerantie bouwt zich vrij snel op en meer nemen geeft voornamelijk bijwerkingen. Het is een teken van je lijf om te stoppen.
Die bijwerkingen die erger worden herken ik me wel lichtelijk in denk ik. Maar echt overmatig gebruik ik niet denk ik.....

FerdFatoehaus

Badass junkie
Is logisch. Niet eens perse tolerantie op lange termijn maar je lichaam is op + zit al vol met coke. Dus je hebt steeds meer nodig om tot hetzelfde effect te komen. Dus of meer halen, of lekker naar bed gaan.

Ik zou voor het laatste kiezen. 06:00 is een mooie tijd om te gaan slapen.

sonnoz

Is logisch. Niet eens perse tolerantie op lange termijn maar je lichaam is op + zit al vol met coke. Dus je hebt steeds meer nodig om tot hetzelfde effect te komen. Dus of meer halen, of lekker naar bed gaan.

Ja zoiets is denk ik het geval. Ik ervaar het niet als vervelend hoor. Vroeg het me gewoon af. En inderdaad op zich prima dat de avond dan over is. Slaap meestal binnen een half uurtje wel.

SoulAssassins

Badass junkie
Gebruik nu een jaartje ongeveer 2x per maand. Sex is voor ons geen ding op drugs. Dat vinden we arelaxed.
Ik ga er lekker op en ook zonder die zooi is de sex nog steeds geweldig bij ons ,maar met coke is alles zo intenser wat je wel snapt denk ik.

StraffeNeel

Badass junkie
Sex is voor ons geen ding op drugs.
Voor ons niet op coke (coke gebruiken we niet meer). Met pep, truffels of 1p-lsd heel leuke en bijzondere seks gehad. Met mdma werkt het meestal net weer wat minder.
Toen ik een tijdje wat meer coke deed, was ik in gedachten regelmatig bezig met het volgende gebruik. Daarnaast had ik na een nachtje coke tot wel een dag of vijf moeite om te kunnen genieten van m'n dagelijkse dingen waar ik normaal veel plezier uit haal. Tijdens gebruik was ik vooral met mezelf bezig en de volgende lijn coke, terwijl zo'n lijn eigenlijk heel weinig deed. Net als bij sigaretten, roken doe ik ook al tijden niet meer.

SoulAssassins

Badass junkie

Slecht bij 2 keer gebruik na ruim 16 jaar trad er tolerantie op ,de eerste keer was iedere hijs een ware ontploffing in me hersens maar met de 2e keer was het totaal afwezig of ieder geval bijna weg en mijn stemming was gewoon hetzelfde als de eerste keer dus ja voor mij was na 2 keer al prijs

sonnoz

Voor ons niet op coke (coke gebruiken we niet meer). Met pep, truffels of 1p-lsd heel leuke en bijzondere seks gehad. Met mdma werkt het meestal net weer wat minder.
Toen ik een tijdje wat meer coke deed, was ik in gedachten regelmatig bezig met het volgende gebruik. Daarnaast had ik na een nachtje coke tot wel een dag of vijf moeite om te kunnen genieten van m'n dagelijkse dingen waar ik normaal veel plezier uit haal. Tijdens gebruik was ik vooral met mezelf bezig en de volgende lijn coke, terwijl zo'n lijn eigenlijk heel weinig deed. Net als bij sigaretten, roken doe ik ook al tijden niet meer.
De drugs die jij noemt heb ik geen ervaring mee en dus ook niet met sex in die combinatie. Staan allemaal wel op mn lijstje om eens te proberen. Maar sowieso eerst een paar keer "gewoon" ervaren. Ik heb geen haast. Dat bezig zijn met de volgende keer gebruiken herken ik zeker. Misschien maar even mak aan nu het nog kan.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Slecht bij 2 keer gebruik na ruim 16 jaar trad er tolerantie op ,de eerste keer was iedere hijs een ware ontploffing in me hersens maar met de 2e keer was het totaal afwezig of ieder geval bijna weg en mijn stemming was gewoon hetzelfde als de eerste keer dus ja voor mij was na 2 keer al prijs
Het gaat hier om snuiven niet om roken dacht ik. Roken geeft een heel ander effect en tolerantie werkt ook anders.

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Volgens mij is er een slechte batch aan het rondgaan. Na bijna een jaar had ik opnieuw wat aangekocht en ik had er niets aan, zelfs de lekkere geur was een fractie van wat het zou moeten zijn en ik vertrouw mijn vendor echt wel.

SoulAssassins

Badass junkie
Het gaat hier om snuiven niet om roken dacht ik. Roken geeft een heel ander effect en tolerantie werkt ook anders.
Effect tussen roken en snuiven is de halfwaardetijd,met snuiven blijft je langer in de rush dan roken maar effectief hetzelfde dus tolerantie bouw je op beide manieren hetzelfde op

SoulAssassins

Badass junkie
Freebase en shotten is echt veel verschil en hang je vrijwel onmiddellijk aan,ik maakte oplaatst speedball en dan is het einde zoek

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Jawel. Modus Vivendi in Brussel.
Oooh dat is nieuw voor me. Ik had er nog over horen praten tussen politixi maar wist niet dat het al in actie was. Wordt dat ook anoniem behandeld en stuur je daar gewoon je staal naartoe? Of vragen ze eerst om een bezoek te brengen om een vragenlijst in te vullen? Dat was ook een van de denkpistes bij het opzetten van zo een centrum om een “gebruikersvriendelijk” of demografie te kunnen verkrijgen.

_shikantaza

Badass junkie
Oooh dat is nieuw voor me. Ik had er nog over horen praten tussen politixi maar wist niet dat het al in actie was. Wordt dat ook anoniem behandeld en stuur je daar gewoon je staal naartoe? Of vragen ze eerst om een bezoek te brengen om een vragenlijst in te vullen? Dat was ook een van de denkpistes bij het opzetten van zo een centrum om een “gebruikersvriendelijk” of demografie te kunnen verkrijgen.
Ik heb er geen ervaring mee, en ik vind de website nogal wazig maar kijk zelf maar even: http://modusvivendi-be.org/

sonnoz

Dat testen met coke vind ik altijd lastig. Als het in huis is moet het gebruikt worden. Xtc koop ik wat groter in en die laat ik wel altijd testen.

Brakka Mang

Badass junkie
Die bijwerkingen die erger worden herken ik me wel lichtelijk in denk ik. Maar echt overmatig gebruik ik niet denk ik.....
Zou ook de kwaliteit kunnen zijn. Twee keer per maand is te weinig im tolerantie op te bouwen. Denk dat je het meer in die hoek moet zoeken.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Effect tussen roken en snuiven is de halfwaardetijd,met snuiven blijft je langer in de rush dan roken maar effectief hetzelfde dus tolerantie bouw je op beide manieren hetzelfde op
Snuiven en roken is een wereld van verschil. Met roken duurt de rush veel korter en is het effect veel heviger waardoor je sneller tolerantie op bouwt.

Vraag aangezien het over de sluipmoordenaar coke gaat. Gebruik zo af en toe in het weekend bij kameraden. niks aan de hand en willen praten. Maar zo snel ik thuis kom klap ik dicht en komt er geen verzoenlijk woord uit. Vaak is mijn zus dan nog wakker en die wilt het liever niet hebben. kan het daar aan liggen dat het gevoel meespeelt?

StraffeNeel

Badass junkie
Vraag aangezien het over de sluipmoordenaar coke gaat. Gebruik zo af en toe in het weekend bij kameraden. niks aan de hand en willen praten. Maar zo snel ik thuis kom klap ik dicht en komt er geen verzoenlijk woord uit. Vaak is mijn zus dan nog wakker en die wilt het liever niet hebben. kan het daar aan liggen dat het gevoel meespeelt?
Coke zit op je gevoel. Je gaat het najagen bij regelmatig gebruik. Van af en toe een weekend naar elk weekend naar extra brede weekenden. Door de week doe je je dingen nog, maar eigenlijk wil je weer weekend/coke. Als je dan af en toe een weekend zonder doet, omdat je dat hebt afgesproken of zo, dan valt het stil en is er geen ruk aan. Toch maar wat bestellen dan???? .... Beter gebruik je tripmiddelen, veel meer fun. Nu kan je misschien nog eenvoudig terug (niet iedereen kan cold turkey stoppen zonder hulp, de meesten niet).

Brakka Mang

Badass junkie
Het versterkt, dus ook angst. Als je met een angstig gevoel naar binnen gaat zou het misschien daardoor kunnen komen.

Bedankt voor je antwoord had al zo'n gevoel dat het er mee te maken had. Heb zelf liever niet dat ze het ook weer zal het daardoor wel erger maken

Gebruik nog zo heel af en toe was van mijn 18e tot aan 22 toe zo'n 2 a 3x per maand toen een jaar gestopt en nu 1x per 1 a 2 maand

SoulAssassins

Badass junkie
Snuiven en roken is een wereld van verschil. Met roken duurt de rush veel korter en is het effect veel heviger waardoor je sneller tolerantie op bouwt.
Top duidelijk ,ik ben geen snuiver maar old skool chinezer ALS ik wat pak ,ik denk dat het er gewoon ingebakken is bij mij en heel dat ritueel geeft me dan een kick.

Lemmy

Badass junkie

Ja, als je blijft gebruiken, snel na elkaar, dan neemt de werking af.

Pietlul

als je de gedeeltes leest in prive fora van bep verslaving vereniging lees je dat mensen vinden dat ze in de problemen zitten als ze vaker dan 1x per maand gebruiken. daar begint het ongeveer meestal dat mensen vinden dat ze inde shit zitten. Cravings te hardnekkig etc... hopeloosheid etc. vooral het volk wat 1x per week doet of vaker zit dik in de shit.
conclussie 1x per maand is vaak zat en wat betreft gewenning al helemaal.

Laatst bewerkt:

Colekkr

Belezen gebruiker
Tolerantie treedt bij coke heel snel op inderdaad. 2x per maand is nog “ok”, maar kijk aub uit dat het niet meer wordt. Alsjeblieft geloof me, bij coke gaat dit snel naar 1x in het weekend, naar 2x in het weekend, naar elke gelegenheid die er is gebruiken. Echter is 1 gr voor 2 man in dat tijdsbestek niet veel en sta ik er nog van te kijken dat ivm met het frequente gebruik na die uren nog wat doet. Dus wat dat betreft is dat totaal niet gek hoor.

echter heb ik het idee (en geloof me ik merk dat), dat je voor jezelf een bevestiging zoekt en eigenlijk al vaker gebruikt dan je eigenlijk aangeeft. Aub als dat zo is, hier is de plek om dat te zeggen. Maar ik kan er naast zitten hoor, dan oprecht m’n excuus en zoals al gezegd het advies uit te kijken…. Je mag me altijd een pb sturen.

Bovenaan