ok DZN, waarde vriend, ik zal het hele vers uit DE STORM van Shakespeare voor je vertalen waarin de profeet Prospero wijze woorden spreekt:
'zoals ik je voorspeld heb, zijn we allen geesten, en
lossen we op in de lucht, in ijle lucht:
en gelijk het ongegronde weefsel van dit visioen
de in nevelen gehulde torens, de indrukwekkende paleizen,
de heilige tempels, de gigantische aardbol zelf,
zie, al wat het herbergt, zal verwijnen,
en zoals deze onwezelijke vertoning zal vervagen,
zullen ook wij geen spoor achter laten,
wij zijn de stof
waar dromen van gemaakt zijn;
en ons korte bestaan
is omringd met slaap.'
Denk dat Shakespeare goed gezien heeft dat het leven slechts een korte droom is. Dus droom ik inderdaad lekker door. Maar de slaap waar Prospero in het stuk over spreekt is de dood. Vindt het tof als we allemaal gelukkig kunnen (dag)-dromen (=leven dus). En vooral de combi alco/coca vergroot volgens medische deskundigen de kans om snel door een hartstilstand of leverinfarct de BIG SLEEP in te glijden. Wilde je alleen waarschuwen niet types als ik achterna te gaan. Voor je er erg in hebt heeft de cocaethyleen je in de greep en zit je met 2 verslavingen: cocaine en alcohol. Denk ook niet te licht over cocaine op zich. Je hoeft het maar een paar keer te gebruiken en je moet knokken tegen de drang om die heerlijke rush weer toe te laten in je lijf.
Jammer dat we zo'n kwetsbare fysieke wezens zijn. Als het menselijk lichaam 1000 maal zo veel kon hebben, dan zoog ik me iedere week vol als een stofzuiger en tankte ik ondertussen flink wat liters pure stolichnaya.
hoop dat alles nu duidelijk is.
ik ga lekker powerliften en met de halters stoeien en wens jou een great weekend