Coke & alcohol

dzN

Belezen gebruiker
Gebruiken jullie graag de combi Coke & alcohol?

Waarom wel ?

Waarom niet ?

Ben van plan dit voor eerste keer te doen. En zou graag weten dat dit een goeie combi is ofniet.

:wave:

Gemini

Badass junkie
Het is een slechte combi, I know, maar toch is dat eigenlijk de enige situatie waarin ik coke gebruik. Ik krijg pas echt zin in coke (als ik het bij me heb) als ik wat alcohol op heb.
Ik kan me ook niet heugen wanneer ik het ooit nuchter heb gebruikt..

De afgelopen tijd ben ik wel minder gaan drinken als ik coke heb gebruikt, omdat ik merk dat de kater de dag erna zo hevig is. Als ik nu coke op heb, dan ga ik meestal snel over op de cola, omdat ik het effect van de alcohol toch niet meer voel.

acidboy

Badass junkie
De kater van coke + alcohol is zo heftig bij mij dat ik het dus nooit combineer.

Bovendien wil ik niet in de situatie komen dat ik na elke keer bier drinken zin krijg om coke te halen.

L

Lid 6909

Gast
Coke is mij te duur.
Maar de keren dat ik het gebruikt heb(20?), of nog eens gebruik (x?:grin:) was wel onder invloed van alcohol.

Tsja, het drinkt zo lekker weg dan!

kiekert

Bewuste gebruiker
Heerlijke combi. Maar ook gevaarlijk, want ik had op een gegeven moment het pavlov effect. Bij een biertje 'zou ik wel wat extra's lusten'..

Daarom besloten te stoppen met coke (deed het incidenteel, maar als het er was kon ik het niet laten liggen) tot begin volgend jaar.

pablooowz

Newbie
En heb je de combi al uit geprobeert??Het is zowiezo niet aan te raden,alleen de meeste mensen gebruiken juist coc zodra ze gedronken hebben. Je krijgt er meer zin in wanneer je een biertje of 2 achter over hebt geslagen. Try it :grin: suc6 pablooowz

_Kat_

Bewuste gebruiker
meisje20 zei:
Het is een slechte combi, I know, maar toch is dat eigenlijk de enige situatie waarin ik coke gebruik. Ik krijg pas echt zin in coke (als ik het bij me heb) als ik wat alcohol op heb.
Ik kan me ook niet heugen wanneer ik het ooit nuchter heb gebruikt..

De afgelopen tijd ben ik wel minder gaan drinken als ik coke heb gebruikt, omdat ik merk dat de kater de dag erna zo hevig is. Als ik nu coke op heb, dan ga ik meestal snel over op de cola, omdat ik het effect van de alcohol toch niet meer voel.

Is er dan ooit sprake geweest van "verstandig" gebruik? :P No offense, ik vond het alleen een grappige post. Alleen op DF zul je zoiets kunnen zeggen waarna er ook niemand is die er een op- of aanmerking op heeft. :tearsofjoy: (Behalve ik nu, maar negeer mij maar lekker.)

Delirium

Badass junkie
dzN zei:
Gebruiken jullie graag de combi Coke & alcohol?

Waarom wel ?

Waarom niet ?

Ben van plan dit voor eerste keer te doen. En zou graag weten dat dit een goeie combi is ofniet.

:wave:

Als je onder "goed" verstaat, "lekker" dan is coke en alcohol zeker een gogo.

Zoals al gepost is het niet echt gezond, maarja, welke drugs is dat wel.

dzN

Belezen gebruiker
pablooowz zei:
En heb je de combi al uit geprobeert??Het is zowiezo niet aan te raden,alleen de meeste mensen gebruiken juist coc zodra ze gedronken hebben. Je krijgt er meer zin in wanneer je een biertje of 2 achter over hebt geslagen. Try it :grin: suc6 pablooowz

Ik zelf heb de combi nog niet gebruikt. Maar heb wel een vriend die in het begin niets anders deed, nu meer dan 1 jaar verder, gebruikt hij de combi niet meer. IK weet niet waarom...
Maar wanneer ik hem toen zag wanneer hij de combi gebruikte, was hij elkes keer stomdronken, en amuseerde hij zich wel. Daarom ben ik er ook nieuwsgierig achter.

Ik heb wel de combo Coke en wiet gebruikt... maarja :wink:

Judas

Wijs gebruiker
je vriend zal wel flinke pijn in zijn lever gekregen hebben. dit orgaan en je hart gaan door de combi 10x zo snel naar de verdoemenis. vindt zelf de combi-roes de lekkerste dope-ervaring die ik voor mogelijk houdt maar ik houdt het ondanks de hemelse euforie die hij teweegbrengt voor gezien. doe het niet! je gaat er binnen korte tijd totaal stuk van. door de coca ga je onaanvaardbaar veel zuipen en door de alco ga je onaanvaardbaar veel snuiven. tot alle flessen bier, wijn & wodka en alle sealtjes sosa leeg zijn. :kots:

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ieder zijn ding ... na enkele glazen alcohol in een lijntje coke wel lekker maar er zijn vele lekkerder dingen

Ellesdee

Badass junkie
Deze combinatie kan je lever beschadigen. Als je drinkt en tegelijkertijd coke gebruikt, drink je vaak veel, zonder dat je het zelf merkt.Zowel alcohol als coke zorgen ervoor dat je hartslag toeneemt. In combinatie verhogen zij je hartslag extra, waardoor je hart een grotere behoefte heeft aan zuurstof. Coke vernauwt echter je hartvaten, waardoor je zuurstoftoevoer juist wordt afgeknepen.

Coke en alcohol vormen in je lichaam een nieuwe stof, cocaethyleen. Ook deze stof verhoogt je hartslag. De werking van cocaethyleen is vergelijkbaar met die van coke. Deze twee stoffen vormen opnieuw een belasting voor je hart, omdat de zuurstofbehoefte verder toeneemt, terwijl je hartvaten alleen maar verder worden afgeknepen. Dit alles kan leiden tot een acuut zuurstoftekort in je hartspier en tot hartritmestoornissen.

dzN

Belezen gebruiker
yeti zei:
je vriend zal wel flinke pijn in zijn lever gekregen hebben. dit orgaan en je hart gaan door de combi 10x zo snel naar de verdoemenis. vindt zelf de combi-roes de lekkerste dope-ervaring die ik voor mogelijk houdt maar ik houdt het ondanks de hemelse euforie die hij teweegbrengt voor gezien. doe het niet! je gaat er binnen korte tijd totaal stuk van. door de coca ga je onaanvaardbaar veel zuipen en door de alco ga je onaanvaardbaar veel snuiven. tot alle flessen bier, wijn & wodka en alle sealtjes sosa leeg zijn. :kots:

blijf jij maar dromen, hij deed 2 lijnen op een avond :wink:

Judas

Wijs gebruiker
dzN zei:
blijf jij maar dromen, hij deed 2 lijnen op een avond

"We are such stuff as dreams are made on; and our little life is rounded with a sleep"
William Shakespeare, The Tempest Act 4, scene 1, 148-158

Judas

Wijs gebruiker
ok DZN, waarde vriend, ik zal het hele vers uit DE STORM van Shakespeare voor je vertalen waarin de profeet Prospero wijze woorden spreekt:

'zoals ik je voorspeld heb, zijn we allen geesten, en
lossen we op in de lucht, in ijle lucht:
en gelijk het ongegronde weefsel van dit visioen
de in nevelen gehulde torens, de indrukwekkende paleizen,
de heilige tempels, de gigantische aardbol zelf,
zie, al wat het herbergt, zal verwijnen,
en zoals deze onwezelijke vertoning zal vervagen,
zullen ook wij geen spoor achter laten,
wij zijn de stof
waar dromen van gemaakt zijn;
en ons korte bestaan
is omringd met slaap.'

Denk dat Shakespeare goed gezien heeft dat het leven slechts een korte droom is. Dus droom ik inderdaad lekker door. Maar de slaap waar Prospero in het stuk over spreekt is de dood. Vindt het tof als we allemaal gelukkig kunnen (dag)-dromen (=leven dus). En vooral de combi alco/coca vergroot volgens medische deskundigen de kans om snel door een hartstilstand of leverinfarct de BIG SLEEP in te glijden. Wilde je alleen waarschuwen niet types als ik achterna te gaan. Voor je er erg in hebt heeft de cocaethyleen je in de greep en zit je met 2 verslavingen: cocaine en alcohol. Denk ook niet te licht over cocaine op zich. Je hoeft het maar een paar keer te gebruiken en je moet knokken tegen de drang om die heerlijke rush weer toe te laten in je lijf.

Jammer dat we zo'n kwetsbare fysieke wezens zijn. Als het menselijk lichaam 1000 maal zo veel kon hebben, dan zoog ik me iedere week vol als een stofzuiger en tankte ik ondertussen flink wat liters pure stolichnaya.

hoop dat alles nu duidelijk is.

ik ga lekker powerliften en met de halters stoeien en wens jou een great weekend :grin: :grin: :grin:

Bovenaan