Cocainegebruik

nightfly

Newbie
Ik gebruik ongeveer een gram cocaine per weeK. Soms komen er vrienden over de vloer die me soms nog een lijntje aanbieden. Het weegt soms financieel wel op me, maar verder studeer ik hard (informatica tweede jaar). Ik hoop binnen x-aantal tijd mijn diploma te hebben en te gaan werken. Met blowen ben ik gestopt omdat ik te suf van wordt. Ben ik nu fout bezig? Wat denken jullie? Wat is normaal gebruik, en wat is misbruik? Graag jullie tips ...

TrippyShit

Badass junkie
Licht aan jezelf vooral. Een vriend van mij gebruikte eerst ook een gram coke per week en dat ging uiteindelijk de verkeerde kant op. Nu doetie het zogenaamd 1x in de 3weken een beetje. Maar hij liegt ons wel voor over andere keren waar die ook gebruikt heeft..

Ik denk dat je die vraag aan jezelf moet stellen. Heb je het gevoel dat je die gram 'nodig' hebt om je ding te kunnen doen. Je zegt dat je het financieel merkt. Das wel een flink minpunt vind ik zelf. Je gebruikt hoort je niet financieel problemen te geven. Gebruik je eigenlijk ook doordeweeks? Of is die gram voor in het weekend. Als je ook doordeweeks gebruikt vind ik wel dat je fout bezig bent. Coke is sneaky spul. Dat moet je niet elke dag gebruiken. Een gram per weekend moet kunnen als je dat gewoon goed in de hand kan houden en de afspraken na kan komen die je met jezelf daarover maakt. Voor mij gelukkig easy, vind het niet zo boeiend spul..

Vanadesse

Wijs gebruiker
nightfly zei:
Ben ik nu fout bezig? Wat denken jullie? Wat is normaal gebruik, en wat is misbruik? Graag jullie tips ...
Diep van binnen kun je zelf ook antwoord geven op die vragen. Je weet zelf het beste of je te ver gaat of niet, dat kan niemand anders beter bepalen dan jijzelf. Houd jezelf niet voor de gek, maar weer eerlijk tegen jezelf, dan vind je ook alle antwoorden bij jezelf!

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Ik zou het niet kunnen 1 gram per week.
Stel dat ik coke echt leuk zou vinden, zou ik het nog niet doen omwille van het geld.

50 euro aan eender welke drug > 1 gr coke

Flameon

Badass junkie
De hoeveelheid is vaak niet van belang, de rede van gebruik is belangrijker.
Waarom gebruik je coke? Puur voor de gezelligheid of zit er diep van binnen iets anders achter?
Harder kunnen studeren, verdriet verwerken, je niet happy voelen zonder coke?

psych-out

Bewuste gebruiker
1gram per week valt nog mee maar pas er mee op want coke is geen goedkoop drusje dus stel een limiet op want anders vergooi je al je geld aan drugs en dat is natuurlijk ook niet goed.
en coke is een geniepig drusje vind ik het is wel duur maar oooh zo lekker dus best hard verslavend.

succes en gebruiken met maten !!! :mrgreen:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zegt het feit dat je deze vraag moet stellen al niet genoeg eigenlijk ?

TrippyShit

Badass junkie
Oehh, nou ben je gedisst

Hoe was die pompoen extract trouwens? Hier ben ik heel benieuwd naar. Had jij ook zo'n kater van die zalm?

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ah, ja dat extract was een prima ervaring. Kwam op na ongeveer een uurtje, en 'lichtzoet oranje' is de beste manier om de trip te omschrijven. Maarja, als je eenmaal drinkt wil je meer, je kent het...

En de zalm is ook goed te doen, mits niet te vaak. Iets met je serotoninehuishouding, en vis-psychose. Een vriend is ooit eens een week doorgegaan op het spul, en behalve dat hij op een gegeven moment in een opwelling een gigantisch aquarium voor zichzelf heeft gekocht, begon het ook nogal te stinken na een tijdje. Rectaal goed te doen, though.

Judas

Wijs gebruiker
nightfly zei:
Ik gebruik ongeveer een gram cocaine per weeK. Ben ik nu fout bezig? Wat denken jullie? Wat is normaal gebruik, en wat is misbruik? Graag jullie tips ...

Je bent hartstikke fout bezig dude. Je vraagt 'wat is misbruik', maar je bedoelt 'ben ik verslaafd?'
Het antwoord daarop zal duidelijk worden als je een paar maanden probeert te stoppen.
Dan zal je zien wie de meester is en wie de slaaf.

En verder: ook met deze hoeveelheid breng je zware schade aan je body toe. Of je er nu wel of niet wat van merkt. Iedere keer dat je high wordt, krijgt je hart een flinke klap te verduren met belastend littekenweefsel tot gevolg. Met dit systematische gebruik ontregel je tevens de neurale huishouding onder je schedelpan: je bent continu bezig je dopaminereserves leeg te slurpen. De kans is groot dat je hierdoor op een langdurige depressie afstevend. Om nog maar niet te spreken over het mogelijk optreden van gevaarlijke gevoelens van desorientatie en depersonalisatie die pas na lange tijd (soms wel een jaar) overgaan.

Je studeert. Je gelooft dus in je toekomst, in een carriere. Dat mooie perspectief gaat niet samen met de witte sloper.
Maak je honger naar coca kapot voor de coca jou vernietigen kan.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Yeti heeft het al weer eens heel mooi verwoord :wink:

Naar mijn idee ben je al verslaafd waarom doe je het anders al elke week, en neem je meer als je vrienden je het aanbieden,als je verstandig was en het kon laten deed je dat niet.
Met coke is het probleem dat het onschuldig begint en het er steeds meer insluipt, en je houd je voor (jezelf voor de gek houden) kan wel een keertje of nog een beetje ,ach het laatste dan enz

En zo ziet je binnen de kortste keren aan de grond financieel, en dan zal alles moeilijker gaan inclusief je opleiding, als die je lief en je leven zal je er echt mee moeten kappen! :)

ik heb het laatste jaar coke ontdekt en ben dit toen steeds vaker gaan gebruiken. ben er nu mee gestopt omdat ik niet meer in de hand had wat ik gebruikte. het begon ooit met soms een keer een lijntje van iemand anders tijdens een avond flink zuipen. daarna kocht ik mijn eigen "halfje". na een tijdje was het zonder dat ik het eigenlijk echt doorhad steeds vaker raak. vaak op vrijdagavond als ik met vrienden een biertje ging drinken haalde ik al een pakkie. dat was dan ook niet altijd op dezelfde avond leeg zodat ik zaterdag ook nog wat had. later kocht ik er een per keer dat ik uitging. daarna wil je steeds meer en haalde ik soms wel drie pakjes per avond. ik ging er echt heel anders van gedragen, wat natuurlijk op het moment van gebruiken wel relaxed is. achteraf had ik steeds vaker spijt en heb ik besloten er echt mee op te houden. in het begin miste ik echt wat als ik ging drinken. toen tijdje gewoon niet echt uit geweest en vooral vrienden die het ook vaak deden niet echt veel meer gesproken. als je echt jezelf in de hand kan houden en het mischien één keer per maand kan doen is het wel oke denk ik, maar dit ging dus niet voor mij op. ik ben er eigenlijk wel klaar mee en ga het denk ik nooit meer doen.

TrippyShit

Badass junkie
Weet je wat het is met cocaine. Er zijn mensen die er wel mee om kunnen gaan, en mensen die er niet mee om kunnen gaan. Een tussenweg is er niet. En als je er niet mee om kan gaan moet je het niet gebruiken. Klaar. Houden bij 1 maand? Dat lukt niet. Uiteindelijk sluipt het er weer terug in. Dan kan je wel steeds ophouden en proberen bij 1 maand te houden wat 2x lukt voor je weer meer wil/gebruikt. Is dat het waard? Er zijn mensen die er wel mee om kunnen gaan, en mensen die er niet mee om kunnen gaan. Een tussenweg is er niet.

Niet persoonlijk naar jou gericht trouwens :wink:

Bovenaan