Coca plant

Bollie

Bewuste gebruiker
Hallo iedereen.

Ik heb onlangs een aanbieding gekregen om een zaadje van een echte coke plant te kopen.
Nu is m'n vraag. Is het moeilijk om zo een plant te onderhouden ?
Na hoelang tijd kan je deze plant oogsten, en is het moeilijk om de coke dan van de bladeren te onttrekken ?

Zal ik dan van m'n eigen coke kunne snuiven?
Hoeveel gram haal ik ongeveer uit 1 plant ?

Alvast hartelijk bedankt...
Hopelijk zijn hier kenners.

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
een kenner ben ik alleszins niet
maar de cocaplant groeit in de tropen en subtropen, en zal dan ook echt wel zo'n klimaat nodig hebben om goed te kunnen groeien, denk ik toch
om van cocabladeren coke te krijgen, moet dit toch wel een redelijk ingewikkelde (chemische) behandeling ondergaan (daarom is coke ook zo duur), en denk dus niet dat het makkelijk is om zelf te doen...
denk ook niet dat je veel coke haalt uit 1 plant...

Bollie

Bewuste gebruiker
ik heb gelezen op internet dat de coke onttrekken van de bladeren net super makkelijk is. Alleen kan ik nergens vinden hoe...

Cocaine is totaal niet duur, als je bij de oorsprong kijkt hoor.
In colombia betaal je 50 cent voor een volledige gram, pure coke.
( daar hebben we het dan over coke die tientallen keren beter is van kwaiteit dan hier )

Waarom is coke dan zo duur ?
-----------------------------------

TRANSPORT !!!
Ken jij iemand die 10 jaar cel overheeft om enkele kilo's cocaine over de grens te slepen ?

De mensen die dit doen zijn gekken, en deze vragen dan ook hun prijs...
Meestal worden deze meer dan duizenden euro's betaald, en automatisch word dit dan verrekend in de prijs van de coke.

Neem aan dat de meeste cocaine van belgie aankomt tegen een mooi prijsje van 10 euro, hier in zaventem...
De grote dealers verkopen deze dan door tegen 20 euro per gram ( in grote hoeveelheden ) en verkopen dit dan weer door aan anderen tegen 35 euro de gram, en die mensen gaan ze meestal verkopen aan 50 euro, de normale prijs die bij betalen.

Niemand doet illigale zaken zonder winst te maken he !
Der hangen altijd celstraffen en zware geldboetes vanaf !

Maar als je op reis gaat naar colombia, kijk ff rond op straat. Je zult ze daar gewoon zien verkopen tegen half eurootje...
Voor die mensen is dat veel geld. Maak wel dat je daar niet neergeschoten word, voor je mooie kleren :mrgreen:

En loop nooit door de coca-velden :sunglasses:

doopie

Bewuste gebruiker
Ik heb 8 plantjes staan.
Kan je zeggen ze zijn moeilijk te onderhouden.
Als je geld wil verdienen neem dan wietplanten want cokeplanten groeien gewoon te langzaam.

Een cocaplant is pas na 2 jaar een beetje op grote hierna haal je +- per jaar 2 kilo blad eraf.
Uit 1 kilo bladeren (goede kwaliteit) haal je +- 10 gram coca pasta, dit betekend dus 20 gram per jaar per plant.
Haal hier de tijd en het geld af wat je erinstopt (cocaplanten hebben speciale grond en voeding nodig ook moet je ze steeds overpotten dit alles is vrij duur) en je zal zien dat het niet echt aantrekkelijk is.

Hou er ook rekening mee dat als je een plant van 2 jaar oud wil hebben dit je zeker zo'n 1000 euries gaat kosten.
Heb hier wel eens een plant langs zien komen van 7 jaar oud en 1,5 meter hoog die wegging voor 7000 euro.
Dus geen goedkope hobby.

Bollie

Bewuste gebruiker
mag een zaadje overkopen voor 50 euro...
Maar 10 gram per plant is wel nog leuk.
Het gaat em niet over geld te winnen hoor.
Het gedacht alleen al dat je een avondje per jaar met al je maten kan snuiven van je eigen plant is toch prachtig ???

:mrgreen:

Bedankt voor informatie !

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Bollie zei:
Cocaine is totaal niet duur, als je bij de oorsprong kijkt hoor.
In colombia betaal je 50 cent voor een volledige gram, pure coke.
:sunglasses:
Een maat van mij is in Colombia geweest en was 5 euro kwijt voor een grammetje....

Mac...

Badass junkie
sos ontrekken van een plant is idd heel erg moeilijk. Maar dat is idd niet de rede waarom het zo duur is.

Mja kan er niet zo heel veel info over geven, want heb er de ballen verstand van.

Bollie

Bewuste gebruiker
ga het toch overwegen een plantje in huis te nemen.
Ik zie wel wat ik ervan terrecht breng. Kga het allesinds met liefde behandelen...
Ik hou jullie op de hoogte !

pillywilly

Experimenterende gebruiker
ik dacht altijd dat die plantjes die niet op de goede hoogte groeien.
veel te weinig /tot niks produceren.
vandaar zuid amerika (peru,bolivia ect ect)

maarja als het echt zo is, wel gaaf :grin:

Bovenaan