• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Clonazolam blackouts: Tripreport(s)

nausea

Wijs gebruiker
Hey jongens, ik heb een week of twee geleden clonazolam in huis gehaald omdat het goedkoop was en ik enigszins benieuwd was naar benzo's. Nu heb ik het een paar keer geprobeerd en wat een spul zeg.

De eerste keer dat ik het probeerde nam ik 1 pellet van 0,5 mg, geen hoge dosering dus. Ik zat me thuis een beetje te vervelen op m'n kamer, beetje youtube kijken en weet ik wat. Het effect was een beetje dromerig, alsof je midden in de nacht wakker wordt en nog half slaapdronken bent. Nu klinkt dit niet heel positief maar ik vind dat gevoel heer-lijk. Het geeft ook een licht euforisch gevoel maar het gaat niet gekoppeld met energie, het was gewoon een soort relaxte blijdschap, beter gezegd tevredenheid. Ik dacht dus: Verdikkeme, dit is gemaakt voor mij. Relaxt, fuzzy, euforisch, perfect. Lijkt een beetje op een paar theelepels rode kratom, alleen duurt het een stuk langer.

Nou, hier komt dus de dooddoener: De volgende ochtend werd ik wakker, had volgens mij 9-10 uur geslapen. Hoe dom het ook klinkt dit is in het weekend vrij normaal voor mij, ik slaap normaal gesproken lang en stevig door. In ieder geval, ik lag nog in bed naar het plafond te staren omdat ik me probeerde te bedenken wat ik allemaal had gedaan de nacht ervoor. Hoe hard ik ook nadacht, ik kon oprecht niet bedenken wat ik allemaal had gedaan, het was alsof het van m'n geheugen gewist was. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik gewoon een beetje muziek had geluisterd en vroeg was gaan slapen. Tevreden hiermee stapte ik uit bed, en wat zie ik: Mijn bureau, compleet anders ingericht dan normaal (bureau-inrichting? zeg je dat zo??). Er stonden opeens 50 pennenbakjes en tierelantijntjes en weet ik veel wat voor troep ik op m'n kamer had gevonden, vrijwel allemaal van toen ik een kind was. Ik had oprecht geen herinnering hier aan. Na 30 seconden met vraagtekens boven mijn hoofd gestaard te hebben kwam het beeld van de vorige nacht weer een beetje samen, maar eerlijk gezegd was ik een beetje verontrust erdoor. Natuurlijk niet omdat m'n bureau er anders uitzag maar omdat ik me er precies niks van kon herinneren dat ik dat had gedaan.

Gezien ik het nu toch een beetje eng spul vond besloot ik natuurlijk om het nog een keer te doen. Volgens mij 0.75 mg genomen toen. Niks geks gebeurd, buiten dat ik om half zes(!) 's middags wakker werd en m'n ouders dachten dat ik dronken was, puur door de after effects.

De laatste keer vond ik nog wel het raarste. Had vgm 1 mg genomen, afijn niks aan het handje. Mezelf kennende gewoon muziekje opgezet en lui zitten zijn. Daarna naar bed gegaan, dacht ik tenminste. Klaarblijkelijk heb ik m'n hele gezicht vol zitten kliederen met, ahem, zeer abstracte 'makeup'. Ik kwam hier achter doordat ik de volgende dag door mn foto's aan het scrollen was en 3 keer raden wat er op de foto's in kwestie stonden. Ik zou ze maar al te graag posten maar wil niet echt herkenbaar zijn hier lol. Wederom, niks maar dat ook niks van herinnerd.

Nu zijn dit natuurlijk gewoon domme dingen die niet zo veel uitmaken aangezien ik gewoon thuis was en niks gevaarlijks heb uitgehaald maar toch vind ik het, hoewel erg leuk, maar en eng spulletje.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Als je er zo heftig op reageert dat je black-outs krijgt (wat niet heel gek is zonder enige tolerantie) dan snap ik eerlijk gezegd niet waarom je van 0.5 mg naar 0.75 mg naar 1 mg gaat. Dat zijn serieuze doseringen, en je begint meteen bij een benzo die enorm potent is. Pas ermee op zou ik zeggen want dit zijn geen onschuldige middelen. Ik heb zelf denk ik wel enige benzotolerantie (neem regelmatig eens een keer etizolam of een lichte dosis clonazolam om te slapen) maar ik ga zelfs met die waarschijnlijke tolerantie nooit over 0.5 mg heen, meestal neem ik een half zegeltje, 0.25 mg. Als je zo hoog begint te doseren als jij nu doet zit je binnenkort aan een benzo-afhankelijkheid vast en dat wil je niet. Zeker als je het effect blijkbaar zo prettig vindt, lijkt het me gevaarlijke business.

Overigens staan benzo’s (met name op hogere doseringen) erom bekend om black-outs te kunnen veroorzaken en die kunnen er in ernstigere gevallen toe leiden dat mensen zonder zichzelf er nog echt bewust van te zijn meer benzo’s gaan innemen, met alle mogelijke linke gevolgen van dien. Je leest zoiets regelmatig hier op het forum, beter voorkomen dan genezen lijkt mij...

nausea

Wijs gebruiker
Bedank voor jullie reacties, was eig beetje vergeten wat de common dose was enzo lekker dom.. Maar is idd goed idee om dr meer op te letten lol, vergeet soms beetje dat het ook geen speelgoed is :tongueout: Zit er over te denken ook om t weg te pleuren, wil dr wel wat van voelen maar vind die blackouts maar niks lol en kan ook van mezelf vrij roekeloos zijn soms

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Bedank voor jullie reacties, was eig beetje vergeten wat de common dose was enzo lekker dom.. Maar is idd goed idee om dr meer op te letten lol, vergeet soms beetje dat het ook geen speelgoed is :tongueout: Zit er over te denken ook om t weg te pleuren, wil dr wel wat van voelen maar vind die blackouts maar niks lol en kan ook van mezelf vrij roekeloos zijn soms

Benzo’s zijn zeker geen speelgoed. Ze staan bekend om hun ellendige en zonder professionele hulp/afbouw zelfs gevaarlijke afkick, en verslaving ontstaat snel. Er kunnen na enkele dagen op rij gebruik soms al bepaalde afkickverschijnselen ontstaan. Als je roekeloos kan zijn zou ik afspraken maken met jezelf of met anderen waardoor je er niet zomaar bij kan en de keren dat je het doet de dosis echt bescheiden houden.

nausea

Wijs gebruiker
Benzo’s zijn zeker geen speelgoed. Ze staan bekend om hun ellendige en zonder professionele hulp/afbouw zelfs gevaarlijke afkick, en verslaving ontstaat snel. Er kunnen na enkele dagen op rij gebruik soms al bepaalde afkickverschijnselen ontstaan. Als je roekeloos kan zijn zou ik afspraken maken met jezelf of met anderen waardoor je er niet zomaar bij kan en de keren dat je het doet de dosis echt bescheiden houden.
Dankje, ga ze denk ik weg doen, denk dat het wel een probleem kan worden anders. Ik hou het lekker bij wiet voorlopig als k wil relaxen :smoke:

Flualhamdulillam

Badass junkie
En ik vind het nogal een hoge dosering voor een benzo-noob.
Ik ben gewend om voor heel veel drugs in de ‘strong’ dosisrange (op Psychonautwiki) aan te zitten. Met benzo’s vind ik dit veel... Etizolam gaat voor een sterke dosis tot 5mg... Van 1 ben ik suf genoeg om te gaan slapen, mét nog restjes stimulatie van andere drugs!

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ik hou het lekker bij wiet voorlopig als k wil relaxen :smoke:
Dat zou ik sowieso doen, als je puur wilt relaxen. Benzo’s zijn hier imo te verslavend voor. En tbh, ook helemaal niet zo recreatief... Ik heb alleen etizolam geprobeerd en ervaar weinig tot geen recreatieve effecten, ben dan ook niet heel erg fan van downers.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dat zou ik sowieso doen, als je puur wilt relaxen. Benzo’s zijn hier imo te verslavend voor. En tbh, ook helemaal niet zo recreatief... Ik heb alleen etizolam geprobeerd en ervaar weinig tot geen recreatieve effecten, ben dan ook niet heel erg fan van downers.

Ik heb het idee dat benzo’s vooral ‘recreatief’ zijn voor mensen die snel/vaak onrustig of angstig zijn. Het angstremmende effect is dan het recreatieve, denk ik. Ik gebruik op werkdagen methylfenidaat (op recept) en kan me in de uitwerking ervan soms nogal onprettig voelen, nerveus, als je dán dus een benzo neemt - wat ik zelden doe omdat er zo’n verslavingsgevaar in schuilt - dan voelt dat prettig. Op wat hogere doseringen kunnen benzo’s je ook een beetje ongeremd maken, wat iets weg heeft van aangeschoten zijn. Makkelijker dingen eruit flappen. Dus ik snap het wel, het recreatieve. Gebruik ze zelf alleen functioneel. Etizolam vind ik trouwens nog een van de meer recreatieve benzo’s, clonazolam is voor mij puur een versuffer.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Het angstremmende effect is dan het recreatieve, denk ik. Ik gebruik op werkdagen methylfenidaat (op recept) en kan me in de uitwerking ervan soms nogal onprettig voelen, nerveus, als je dán dus een benzo neemt - wat ik zelden doe omdat er zo’n verslavingsgevaar in schuilt - dan voelt dat prettig.
Ah ja nu je het zegt! Dat lees ik van wel meer downers, dat veel mensen die gewoon lekker in hun vel zitten (zonder anxiety of nervositeit) ze weinig recreatief vinden. Makes sense, ik ben bijna altijd happy en zorgeloos, dus daarom doet het mij niet zo veel naast versuffen.
Daarom vond ik het moeilijk om de verslavingspotentie in te zien als je geen problemen hebt met slapen. Maar als het eventuele angst en onzekerheid verminderd snap ik heel goed hoe het verslavend kan zijn.
Op wat hogere doseringen kunnen benzo’s je ook een beetje ongeremd maken, wat een beetje weg heeft van aangeschoten zijn. Dus ik snap het wel, het recreatieve.
Aan alcohol vind ik het versuffende het minst leuk, ik drink altijd met mate zodat ik wel dronken ben maar niet te suf en lomp wordt. De ongeremdheid van benzo’s zou ik vast als recreatief kunnen ervaren, maar de bijkomende sufheid zou ik jammer vinden. Gelukkig zijn er genoeg andere recreatieve middelen 😋

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ah ja nu je het zegt! Dat lees ik van wel meer downers, dat veel mensen die gewoon lekker in hun vel zitten (zonder anxiety of nervositeit) ze weinig recreatief vinden. Makes sense, ik ben bijna altijd happy en zorgeloos, dus daarom doet het mij niet zo veel naast versuffen.
Daarom vond ik het moeilijk om de verslavingspotentie in te zien als je geen problemen hebt met slapen. Maar als het eventuele angst en onzekerheid verminderd snap ik heel goed hoe het verslavend kan zijn.

Aan alcohol vind ik het versuffende het minst leuk, ik drink altijd met mate zodat ik wel dronken ben maar niet te suf en lomp wordt. De ongeremdheid van benzo’s zou ik vast als recreatief kunnen ervaren, maar de bijkomende sufheid zou ik jammer vinden. Gelukkig zijn er genoeg andere recreatieve middelen 😋

Ik kan je hierin volgen. Ik ben over het algemeen ook geen echt downer-type persoon. Ik vind aangeschoten zijn wel lachen maar dat lamme verdovende van teveel gezopen hebben is vreselijk. Dit is tevens een reden waarom ik niet zo heel vaak disso’s of cannabis gebruik. Beide zijn interessante middelen en cannabis kan voor mij zonder tolerantie zelfs flink trippy worden, love dat, maar ik word er zo suf en soms draaierig van, en dat houdt me dan toch wat tegen. En als bijvoorbeeld ketamine niet dat ‘teveel alcohol’-achtige gevoel gaf op hogere doseringen zou ik het mogelijk wel eens vaker doen, want met het tripeffect kan ik me vermaken. Maar na de piek moet je dat verdoofde effect best nog even uitzitten daar heb ik dan vaak geen zin in, lol.

Ik ben een matige slaper en tegelijkertijd krijg ik ADD-medicatie wat het slaapgebeuren allemaal niet bepaald beter maakt. (Ik neem die meds niet permanent trouwens, maar nu in ieder geval wel tijdelijk nodig). Daarnaast veel werkstress momenteel. Een lastige combinatie. De sneaky benzo’s lonken altijd. Als je een benzo neemt in de nerveuze en wat opgejaagde uitwerking van een stim, zeker als je hoog zit qua stress, dan word je gedachtengang rustiger. Ik ben me erg bewust van de gevaren en ik neem ze alleen wanneer echt nodig om te slapen (met tijd ertussen), zeldzame uitzonderingen daargelaten als ik een paniekaanval denk te krijgen. Maar eigenlijk dus sowieso niet recreatief. Al kan het wel chill aanvoelen, zo’n etizolammetje.

Anyway, heel omslachtig gelul over mezelf hier, totaal niet relevant (sorry TS), maar ik wilde maar zeggen: zelfs voor mensen die niet perse downer-fans zijn, kan het gebruik van deze middelen zeer makkelijk geleidelijk stiekem en evil je leven binnensluipen. Zelfdiscipline is nodig. Ik ervaar mezelf over het algemeen niet als verslavingsgevoelig maar ik weet dat ik als lastige slaper moet oppassen met deze groep middelen.

En inderdaad, genoeg ander recreatief spul! Heb je van cannabis niet meer dat suffe, overdreven lamme gevoel? ( * Edit: dacht gelezen te hebben dat je wiet rookte maar je zegt dat eigenlijk niet perse hier, indien niet, excuus voor de overbodige vraag.) Hoor wel eens dat dat minder wordt bij tolerantie, waardoor je in ieder geval nog íets kunt uitvoeren zoals gamen of film kijken. Ik lig stoned alleen als een vegeterende aardappel op de bank en vind alles teveel moeite. Neem nog net de moeite om te ademen. :’D

Flualhamdulillam

Badass junkie
Beide zijn interessante middelen en cannabis kan voor mij zonder tolerantie zelfs flink trippy worden, love dat, maar ik word er zo suf en soms draaierig van, en dat houdt me dan toch wat tegen.
Same! Weet de avond nog dat ik me doodschrok door visuals. Met wiet..! Ik had geen idee dat het mogelijk was 🤣
Wiet doe ik langer en maakt me niet altijd zo suf eigenlijk. Wederom ervaar ik dit als een kwantitatieve kwestie. Less is more IMO!

En als bijvoorbeeld ketamine niet dat ‘teveel alcohol’-achtige gevoel gaf op hogere doseringen zou ik het mogelijk wel eens vaker doen, want met het tripeffect kan ik me vermaken. Maar na de piek moet je dat verdovende effect best nog even uitzitten daar heb ik dan vaak geen zin in, haha.
Mwa nee, ik heb twee keer een middel dosis 2F-DCK gedaan, nooit hoger. Dat kon ik wel waarderen, het voelde op die dosis meer als alcohol, maar zonder het draaierige en/of misselijkheid. Kan me wel
Voorstellen hoe dat in intensiteit toeneemt met hogere dosissen, ik ga het sowieso eens proberen want het trippen staat mij ook wel aan!

Als je een benzo neemt in de nerveuze en wat opgejaagde uitwerking van een stim, zeker als je hoog zit qua stress, dan word je gedachtengang iets rustiger. Ik ben me erg bewust van de gevaren en ik neem ze alleen wanneer echt nodig om te slapen (met tijd ertussen), heel zeldzame uitzonderingen daargelaten als ik een paniekaanval denk te krijgen. Maar eigenlijk dus sowieso niet recreatief.
Kan me helemaal vinden in dit gebruik! Als je ogen nog wijd open staan van resterende stimulatie, knijpt etizolam goed je oogjes toe 😋. Op die manier is het een baas voor ‘functioneel’ gebruik.
Ik ervaar mezelf over het algemeen niet als verslavingsgevoelig maar ik weet dat ik als matige slaper moet oppassen met deze groep middelen.
Verstandig, mensen met slaapproblemen en mentale instabiliteit/nervositeit/angst moeten dus extra oppassen. Makes sense!

Inderdaad, genoeg ander recreatief spul! Heb je van cannabis niet meer dat suffe, overdreven lamme gevoel? Hoor wel eens dat dat minder wordt bij tolerantie, waardoor je in ieder geval nog íets kunt uitvoeren zoals gamen of film kijken. Ik lig alleen als een vegeterende aardappel op de bank en vind alles teveel moeite. :’D
Soms wel hoor. Ik rook het laatste tijd een stuk minder. Voorheen rookte ik elke dag wel wiet, maar was enkele weken terug een tijd gestopt. Zonder tolerantie, lig ik echt snel plat 🤣. Ook al doe ik er 0.1g in, ik kan echt super suf en loom worden... Maar vaker ervaar ik toch mentale stimulatie, duidelijke toename in creativiteit ook! Als ik een wandeling maak onder invloed van cannabis kom ik op de grappigste ideeën en kan ik echt genieten van muziek!
Maar dan ben je ook wel een beetje actief bezig, lopend. Merk dat met cannabis je eigen instelling ook veel bepaald, als jij de verwachting hebt dat cannabis je gaat vloeren, dan zal dat sneller gebeuren. Je moet je ‘luiheid’ als het ware niet de overhand laten nemen tijdens het blowen 😋

Boyman

Bewuste gebruiker
Ik heb het idee dat benzo’s vooral ‘recreatief’ zijn voor mensen die snel/vaak onrustig of angstig zijn. Het angstremmende effect is dan het recreatieve, denk ik. Ik gebruik op werkdagen methylfenidaat (op recept) en kan me in de uitwerking ervan soms nogal onprettig voelen, nerveus, als je dán dus een benzo neemt - wat ik zelden doe omdat er zo’n verslavingsgevaar in schuilt - dan voelt dat prettig. Op wat hogere doseringen kunnen benzo’s je ook een beetje ongeremd maken, wat iets weg heeft van aangeschoten zijn. Makkelijker dingen eruit flappen. Dus ik snap het wel, het recreatieve. Gebruik ze zelf alleen functioneel. Etizolam vind ik trouwens nog een van de meer recreatieve benzo’s, clonazolam is voor mij puur een versuffer.
Hier kan ik me heel goed in vinden. Heb ooit plotseling last gehad van steeds erger wordende anxiety en paniekaanvallen. Omdat het zodanig erg was dat ik niet meer kon functioneren kreeg ik tijdelijk oxazepam voorgeschreven en wauw, dat gevoel van eindelijk weer eens rust in je hoofd en je lekker normaal voelen... Dat was echt wel bijna onmiddellijk verslavend. Ik heb ook iets langer gedaan over het stoppen ermee dan ik eigenlijk had moeten doen 😅. Nu dat ik gewoon weer lekker in mn vel zit en me niet meer gespannen voel, doet een benzo me eigenlijk ook weinig meer.

Om terug te komen op de topic zelf, wees er echt voorzichtig mee! Benzos staan echt bekend als verslavend en aan je verhaal te zien ben jij ook wel redelijk verslavingsgevoelig 😉 en wat al gezegd werd, als je al clona gebruikt, doe het dan alleen voor het slapen. Weeg vooral voor jezelf af of je het de risico's waard vindt, je geeft zelf aan wel van het gevoel te houden maar is het echt zo fijn als je er de volgende dag toch niks meer van af weet?

Bovenaan