Wow wat heftig.
Je schrijft ook dat je functioneel gebruikt. Nu snap ik dat met kratom.
Maar functioneel gebruik voor mentale.problemen snap.ik niet zo?
Is dat niet een verkapte verslavingssmoes? With all respect
Ik ken de cirkel wat je omschrijft. Maar na een tijd besefte ik dat ik ook ontwennig bestreed. Ik heb ook als minderjarige benzo's gekregen. En kan nu pas sinds een half jaar zonder slapen.
Wilde alleen even kwijt hoe heftig ik je post vind en respect dat je blijft proberen er gezond mee.om te gaan.
Het functioneel gebruik van medicijnen is natuurlijk voor een reden, symptoom bestrijdend zo probeer ik ze dan ook te gebruiken
En daarom zijn het ook meds en geen genotmiddel van oorsprong zoals drugs en alcohol
Het is geen verkapte verslavingssmoes om ze te gebruiken maar het is wel vechten tegen het niet misbruiken ervan
Door bijvoorbeeld de drempel steeds lager te leggen en steeds sneller, en vaker te gebruiken
Bijvoorbeeld een ex heroine of andere drug verslaafde die genoodzaakt word om oxycodon of methadon te moeten blijven gebruiken voor medische redenen
Je weet al te goed hoevaak mensen oxy als pijnbestrijding gebruiken, maar wel aan de roes verslaafd raken.... en er dan eigenlijk vanaf willen
En bedankt voor je begrip en dat je het snapt
Wat je zegt over de ontwenning bestrijden klopt ook, als je lichaam gewend is geraakt aan een dosis werkt die niet meer maar geeft het wel ontwenning bij staken
Bij geen gewenning werkt het zoals het hoort en krijg je (nog) geen ontwenning
Er is ook een reden waarom benzo's beter voor mij werken dan anti depressiva of anti psychotica o.a vanwege de bijwerkingen
Het blijft een fuckedup situatie en ik hoop ooit wel clean te worden van alles