cbd/thc

decodation

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Ik heb in mijn jeugd (16-1:sunglasses: vrijwel dagelijks geblowd en daarmee veel ontwikkelingen "uitgesteld". Toen ik op een punt kwam dat ik er meer verantwoord mee om wilde gaan, en een stabiel volwassen leven aan het opbouwen was, raakte ik overspoeld door stress, angst en vage herbelevingen van een truffel-trip die ik een beetje eng vond. Een tijdje daarna kreeg ik tijdens de rebound van een xtc (MDMA en MDA) na een normale joint aan het einde van de avond een gevoel alsof ik nauwelijks kon ademen. Nou is dat niet zo uitzonderlijk, thc versterkt angst en ik had geen idee dat het rebound-effect van xtc soms pas na 2 dagen piekt. Dus ik raakte niet in paniek en wachtte gewoon tot de thc uitwerkte... Na een hele nacht hyperventileren raakte ik uiteindelijk wel in paniek en heel snel groeide dit uit tot een heftige paniekstoornis. Om een lang verhaal kort te maken, bij mij was minderen met blowen in combinatie met de rebound en emoties/verantwoordelijkheden een perfecte manier om de ontwikkeling die ik eigenlijk eerder op een normale manier had moeten ondergaan in één keer op mijn bord te krijgen als een soort overbelasting.

Nu mis ik wel het relaxede gevoel van psycho-actieve middelen, als interesse en een manier om mijn geest uit te dagen, en blowen is de beste eerste stap om niet meer bang te worden voor eigen gevoelens en gedachten (niet als gouden oplossing, maar gewoon omdat ik het nog steeds echt lekker vind).

Nu heb ik veel uitgeprobeerd, abnormale hoeveelheden valium bij het blowen en jammer genoeg werd alcohol een te belangrijk onderdeel van mijn leven, terwijl ik dit de meest oninteressante drug vind. Zonder andere middelen erbij heb ik ook buitenlandse hasj geprobeerd en dan echt heel weinig. Nu heb ik veel gegoogled en weet ik dus dat die buitenlandse hasj in verhouding meer CBD bevat dan (neder)wiet. Maar wat ik niet kon vinden is welke hasj-soort welk effect geeft, hoe te doseren en dus CBD/THC gehalte specifieker dan uiteenlopende middelen.

Dus eigenlijk twee vragen:
- weet iemand een overzichtelijke tabel of zo wat ongeveer per hasj-soort de CBD/THC verhouding is?
- weet iemand tips om ondanks mijn gevoeligheid zo veilig mogelijk te experimenteren met wiet/hasj of hoe om te gaan met een slechte high?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat soort tabellen zijn er niet.

Elke hasj soort, komt van de wietsoort.
Vaak verkopen ze in de coffeeshop bijv. afghaan, maar geen afghaan wiet.
Ze plakken er vaak, zeker bij hasj, gewoon een leuke naam aan.

De grote kwekers in Marokko, Afghanistan, Mexico etc. Die geven niets om de wietsoort oid.
Is vaak ook gewoon een grote wildernis met af en toe mannen er tussen en een hoop herma's.

Dan zou je zeggen: Misschien geeft zwarte plakkerige hasj dan nog verschil tot bruine kruimelige hasj. Maar dit heeft vrijwel niets met de hasj/wietsoort te maken. Uiterlijk van de hasj wordt voor 100% bepaald door methode om het van de toppen/knipafval te halen en het uiteindelijk verwerken hiervan (persing, verwarming, toevoegingen etc)

Conclusie: Je weet zonder laboratorium onderzoek nooit wat je verhoudingen zijn. Hoe je hasj ook heet, smaakt, ruikt, proeft of voelt.

SittaMan

Belezen gebruiker
Wat peptalk zegt klopt volledig, elke plant -ook al is het dezelfde soort- heeft vaak nog andere percentages thc, cbd, cbn,...

Wel kan je op www.budgenius.com in grote lijnen zien welke soort in welke categorie van thc/cbd/cbn gehalte zit.
Ook kan je op deze manier eens zoeken naar soortjes met meer cbd etc!

Gr

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SittaMan zei:
elke plant -ook al is het dezelfde soort- heeft vaak nog andere percentages thc, cbd, cbn,...

Precies. Omgevingsfactoren spelen hier een grote rol in, wellicht nog meer dan de genetische informatie die voor de werkzame stoffen zorgt.
Licht, voeding, temperatuur, etc. heeft allemaal invloed op de verhoudingen.

Ik dacht wel eens ergens gelezen te hebben dat vooral planten gekweekt onder kunstlicht vooral THC produceren en minder CBD.
Op zoek naar een buitenkweekje dus.

decodation

Experimenterende gebruiker
Bedankt :). Misschien kan ik dan juist beter op zoek gaan naar de beste wiet, aangezien ik daar meer informatie over kan vinden.

Misschien lekker in het weekend maar eens proberen :stoned:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nee dat denk ik niet.

Over het algemeen kun je stellen dat er in de coffeeshop verkochte wiet minder CBD zit dan in de verkochte hasj.

Met wiet namen zijn er inderdaad wel van die mooie tabellen. Maar wie kan jou garantie geven, of zelfs maar de kleinste vorm van zekerheid, dat de white widow die verkocht wordt ook daadwerkelijk white widow is.

Als ik kweker zou zijn, dan zou ik mijn gekweekte wiet de naam kunnen geven die ik zelf bedenk.
Super gekke crazy wiet bijv.
Die verkoop ik aan de shop, en die maken er Amnesia van (omdatie wel wat naar haze ruikt) of bubblegum (lekker zoet luchtje) of orange bud (veel oranje stampers) enz.

Wat je dus het beste kunt doen is óf zelf gaan kweken vanuit zaad van een betrouwbare zaadbank of medi wiet halen (daarbij zijn de verhoudingen van de cannabisoïden enigsinds getest en worden ook vermeld)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
PepTalk zei:
Nee dat denk ik niet.

Over het algemeen kun je stellen dat er in de coffeeshop verkochte wiet minder CBD zit dan in de verkochte hasj.

Met wiet namen zijn er inderdaad wel van die mooie tabellen. Maar wie kan jou garantie geven, of zelfs maar de kleinste vorm van zekerheid, dat de white widow die verkocht wordt ook daadwerkelijk white widow is.

Als ik kweker zou zijn, dan zou ik mijn gekweekte wiet de naam kunnen geven die ik zelf bedenk.
Super gekke crazy wiet bijv.
Die verkoop ik aan de shop, en die maken er Amnesia van (omdatie wel wat naar haze ruikt) of bubblegum (lekker zoet luchtje) of orange bud (veel oranje stampers) enz.

Wat je dus het beste kunt doen is óf zelf gaan kweken vanuit zaad van een betrouwbare zaadbank of medi wiet halen (daarbij zijn de verhoudingen van de cannabisoïden enigsinds getest en worden ook vermeld)

Misschien een beetje offtopic maar mediwiet kun je toch niet zomaar halen dat moeten ze toch voorschrijven?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat klopt.
Ook is het niet gratis.(wellicht zelfs duurder dan in de shop)

Maar wordt steeds meer voorgeschreven, voor verschillende klachten/ziekten/aandoeningen.
Dit kun je in een gesprek met een arts heus wel beetje sturen....

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hmmz wist niet dat ze in Nederland er ook al mee bezig zijn. Vind zelf het beleid zoals in Amerika wel mooi, als je ziet wat voor hasj hun maken bubblehasj en gewoon ook kwaliteit gegarandeerd. Bij een shop kun je soms vraagtekens bij je wiet zetten. In ieder geval goed om te weten misschien straks maar wat verder in verdiepen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het amerikaanse medi wiet beleid vind ik juist totaal nergens op slaan. Corrupt, en de medi wiet prijzen zijn 400% hoger dan de straatprijs.
Wat wel relaxt is dat in sommige staten het legaal is om als mediwiet pas dragen zelf je eigen medi wiet te kweken (gewoon onder lampen).

Daarnaast wist ik niet dat ze(zelfgemaakte?) hasj verkochten bij de mediwiet apothekers.

De in Nederland verkrijgbare medi wiet is een slap aftreksel van wiet hoor.
Voor recreatieve doeleinden minder effectief. De in de shop verkrijgbare wiet is gefokt om zo snel mogelijk zo sterk en veel mogelijke wiet te kweken. Medi wiet is gefokt om pijnstillende enz. effecten.

Neemt niet weg dat bij beide overlapping zit uiteraard. Van medi wiet wordt je wel stoned.
Het komt overigens niet in gripzakjes als mooie toppen. Ze pakken toppen en knippen die (naar mijn weten) helemaal niet.
Grotere takken worden verwijderd en alles gaat de versnipperaar in. Daarna wordt het geforceerd gedroogd en in potjes gestopt.
Wat je over houdt is bruin spul dat ergens in de verte naar wiet ruikt en smaakt maar meer weg heeft van gras waar je high van wordt.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je moet dan maar eens al die documentaires van erover kijken van National en Discovery. In Amerika is het helemaal niet zo duur als je zegt. Het is zelfs veel goedkoper daar en die maken zelfs groene hasj daar en de gemiddelde blower heeft een blok knalgroene wietboter thuis. American Weed is een goede serie daar maken ze op een gegeven moment ook groene hasjpoeder. Bubblehasj maken ze in Hawaii bij de serie Drugs Inc. Hawaiian Ice. En er is nog een serie volgens mij van Discovery the weedwars en daar zie je hoe goede kwaliteitscontrole hun toepassen. Als er maar 1 ziekte op de wiet is geweest en je ziet dat met een vergrootglas kun je de wiet nergens verkopen. Ik weet zeker dat shops hier schijt eraan hebben als er microscopische beestjes op de wiet zitten. Wat ik in die series heb gezien is dat je daar het beleid beter geregeld is als hier. Echt ik zou die documentaires eens kijken ik stond ervan te kijken hoe ze het daar allemaal doen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb de meeste gezien, maar hoop daarvan zakt m'n broek vanaf hoe nep/geacteerd het is.
Documentaire makers gaan altijd opzoek naar ofwel positieve of negatieve actie (afhankelijk van de intentie van de maker).
Daarom vind ik het geen goed beeld geven over hoe het beleid geregeld is.

Wanneer je de plaatselijke verordeningen leest over wiet apotheken, en je leest verscheidene amerikaanse blowers fora met meningen over het beleid, dan kom je erachter dat toch heel veel mensen het op straat blijven kopen wegens verschillende redenen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind die drugs docu's heel vet. Kijk ook altijd wanneer ik kan, en veel ervan klopt.
Maar groene hasj is hopelijk charas, anders zou ik het toch niet graag roken.
Daarnaast is naar mijn ervaring goede wietboter heus niet groen, dat betekend dat je de boter veel te lang hebt laten trekken en het chlorofyl is meegetrokken. Voor mij zijn de werkzame stoffen genoeg, heb zelf liever alleen een sterk werkende dan een sterk smakende wietboter.
Dat de kwaliteitscontrole beter is, uiteraard. Dat is hier bij de medi wiet ook..Maar daar betaal je zowel daar als hier gewoon voor. Of je hebt een peperdure verzekering.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja zou het zelf verder ook niet weten maar het ziet er redelijk goed uit dat spul. Kijk maar eens de documantaire die ik zei van drugs inc hawaiian ice daar zie je die groene bubblehasj waar ik het over heb. Bij een blower is een klein stukje dus bij youtube kun je het zo terugvinden als je even zoekt. Weet zelf het fijne er niet vanaf het is ook maar wat ik zie. Maar sommige dingen kloppen zeker wel. Dat is niet opgezet en geacteerd waar ik het over heb dat zie ik zelf ook wel wanneer dat is. En dat die wietboter een groenige uitstraling en de poeder die ze met ijsmethode van de wiet afhaalde had ook een groenige uitstraling het was wel vaag groen. Zelf weet ik er niks vanaf dus weet alleen wat ik zie daarbij en zoals het gebracht wordt lijkt het zeker wel te kloppen. En met de prijzen weet ik ook zeker dat was bij meerdere dispensery's dat je kon je gewoon de prijzen zien als je goed keek.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat ze er niet bij vertellen is dat je voor je mediwiet pas ook flink moet betalen (per jaar).
Daarnaast heb je al gewoon een dikke verzekering nodig, om tegen die prijzen wiet te mogen halen.

En dan komen de herhalende verplichte dokterbezoekjes er nog eens af....

De zorg is in de USA totaal anders geregeld dan hier.
Hier wordt iedereen ongeacht conditie, afkomst, huidskleur of portemonnee gewoon geholpen.
Dat is daar absoluut niet het geval.
En ja, als je $200 p/m kwijt bent aan verzekering, $200 p/j aan die pas en ik gok ook zo'n $100 per doktersbezoek dan lijkt de wiet wellicht goedkoop...
Ik zeg niet dat het 1 grote puinzooi is die niet werkt, en het blijft ook steeds beter worden, maar het is toch niet zoals het hoort.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Weet er alles van het zorgstelsel in Amerika mijn tante woont daar en heb het zelf altijd wel een interessant iets gevonden als je geld hebt ligt de medische wereld daar aan je voeten. Medicijn fabrikanten daar bepalen wie welke zorg krijgt en welke medicijnen het meest worden voorgeschreven eerste keus medicijnen. Het is daar heel erg maar het goeie is dat ze er nu met een "Democratie" aan werken of hoe het politieke beleid wat ze daar hebben. Als je het dan allemaal bij elkaar optelt ben je zeker duurder uit.

Doelde eerder op de prijzen die ik voorbij zag komen in de docu's ging om prijzen tussen de 5 tot 15 dollar gemiddeld. Wat wel mooi is dat je daar als je kweekt zegt dat het voor mediwiet is en je hebt een pasje dan mag je een bepaald aantal planten thuis kweken. Volgens mij wordt je ook niet vervolgd als je een grote plantage hebt het is een dubbel beleid daar. Het is landelijk volgens mij nog illegaal daar maar elke staat kan het zelf beslissen wat ze ermee doen. Heel apart en het lijdt daar volgens mij tot grote onduidelijkheden en dan lijkt het weer op Nederland. Denk dat je nergens een bepaalde drugs volledig kunt reguleren of het nu wiet of methadon is er zijn altijd mensen die het anders doen zelfs als het helemaal legaal is dan krijg je wel export of wat anders.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Klopt, elke staat heeft een ander beleid.
Er is wel een erg progressieve lijn te zien wat betreft hoe er tegen wiet aangekeken wordt.

Die prijzen, was dat per gram? Daar willen ze namelijk nogal eens in andere maten rekenen namelijk.

En wanneer de straat prijzen $5-15 zijn, dan is het toch sowieso goedkoper?
Hoewel de kwaliteit nogal eens kan ontbreken daarzo, is dat de laatste jaren toch wel goed omhoog gegaan. Ze hebben het binnen kweken (wat met een pas en bestemd als medi wiet voor jezelf inderdaad gedoogd wordt) ook ontdekt en maken hier gretig gebruik van.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik zou het niet meer precies weten ze gingen met de camera over de prijslijst. Heb even bij google gezocht de prijzen zijn inderdaad wat duurder maar het zijn dollars. Allemaal tussen de 13 a 20 dollar. Hier heb je de link denk zoals ik het daar zie hebben ze standaard prijzen voor alle wiet maar heb niet goed gekeken op de site.

http://legalmarijuanadispensary.com/index.php?option=com_mmjexchange&view=exchange

In Amerika gaat de technologie rondom kweken heel hard. Er wordt daar heel veel geexperimenteerd met kweken en omdat het veel mensen zelf mediwiet gebruikers zijn wordt er hele goede zorg gegeven. In 1 docu had een bepaalde dispencery zoveel aanbod dat ze gewoon de mindere wietsoorten moesten afslaan.

Bovenaan