decodation
Experimenterende gebruiker
Hallo,
Ik heb in mijn jeugd (16-1
vrijwel dagelijks geblowd en daarmee veel ontwikkelingen "uitgesteld". Toen ik op een punt kwam dat ik er meer verantwoord mee om wilde gaan, en een stabiel volwassen leven aan het opbouwen was, raakte ik overspoeld door stress, angst en vage herbelevingen van een truffel-trip die ik een beetje eng vond. Een tijdje daarna kreeg ik tijdens de rebound van een xtc (MDMA en MDA) na een normale joint aan het einde van de avond een gevoel alsof ik nauwelijks kon ademen. Nou is dat niet zo uitzonderlijk, thc versterkt angst en ik had geen idee dat het rebound-effect van xtc soms pas na 2 dagen piekt. Dus ik raakte niet in paniek en wachtte gewoon tot de thc uitwerkte... Na een hele nacht hyperventileren raakte ik uiteindelijk wel in paniek en heel snel groeide dit uit tot een heftige paniekstoornis. Om een lang verhaal kort te maken, bij mij was minderen met blowen in combinatie met de rebound en emoties/verantwoordelijkheden een perfecte manier om de ontwikkeling die ik eigenlijk eerder op een normale manier had moeten ondergaan in één keer op mijn bord te krijgen als een soort overbelasting.
Nu mis ik wel het relaxede gevoel van psycho-actieve middelen, als interesse en een manier om mijn geest uit te dagen, en blowen is de beste eerste stap om niet meer bang te worden voor eigen gevoelens en gedachten (niet als gouden oplossing, maar gewoon omdat ik het nog steeds echt lekker vind).
Nu heb ik veel uitgeprobeerd, abnormale hoeveelheden valium bij het blowen en jammer genoeg werd alcohol een te belangrijk onderdeel van mijn leven, terwijl ik dit de meest oninteressante drug vind. Zonder andere middelen erbij heb ik ook buitenlandse hasj geprobeerd en dan echt heel weinig. Nu heb ik veel gegoogled en weet ik dus dat die buitenlandse hasj in verhouding meer CBD bevat dan (neder)wiet. Maar wat ik niet kon vinden is welke hasj-soort welk effect geeft, hoe te doseren en dus CBD/THC gehalte specifieker dan uiteenlopende middelen.
Dus eigenlijk twee vragen:
- weet iemand een overzichtelijke tabel of zo wat ongeveer per hasj-soort de CBD/THC verhouding is?
- weet iemand tips om ondanks mijn gevoeligheid zo veilig mogelijk te experimenteren met wiet/hasj of hoe om te gaan met een slechte high?
Ik heb in mijn jeugd (16-1
Nu mis ik wel het relaxede gevoel van psycho-actieve middelen, als interesse en een manier om mijn geest uit te dagen, en blowen is de beste eerste stap om niet meer bang te worden voor eigen gevoelens en gedachten (niet als gouden oplossing, maar gewoon omdat ik het nog steeds echt lekker vind).
Nu heb ik veel uitgeprobeerd, abnormale hoeveelheden valium bij het blowen en jammer genoeg werd alcohol een te belangrijk onderdeel van mijn leven, terwijl ik dit de meest oninteressante drug vind. Zonder andere middelen erbij heb ik ook buitenlandse hasj geprobeerd en dan echt heel weinig. Nu heb ik veel gegoogled en weet ik dus dat die buitenlandse hasj in verhouding meer CBD bevat dan (neder)wiet. Maar wat ik niet kon vinden is welke hasj-soort welk effect geeft, hoe te doseren en dus CBD/THC gehalte specifieker dan uiteenlopende middelen.
Dus eigenlijk twee vragen:
- weet iemand een overzichtelijke tabel of zo wat ongeveer per hasj-soort de CBD/THC verhouding is?
- weet iemand tips om ondanks mijn gevoeligheid zo veilig mogelijk te experimenteren met wiet/hasj of hoe om te gaan met een slechte high?