Cathinone

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Een tijdje terug kwam ik in het bezit van een kleine hoeveelheid cathinone, en nu ik tijd en zin heb om het eens te proberen merk ik bij het inlezen dat er eigenlijk geen reet over bekend is. Of niet veel in ieder geval, zelfs op Erowid is nauwelijks iets te vinden, en methcathinone en cathinone worden daar zelfs samengenomen (terwijl het natuurlijk niet hetzelfde is, methamphetamine is toch ook niet exact hetzelfde als amphetamine).

Punt is, ik ben op zoek naar iets milds, ik hou niet van speed of MDMA-potentie, maar meer van ephedra en 4-FMP waar ik al hard genoeg op ga. Kan ik van cathinone ook zoiets verwachten ? Wie weet er iets van ? Alle info is welkom ?

p.s. Dit is een RC, ikweet, maar hier krijg je meer reacties denk ik ?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb er ook nog nooit van gehoord iig, maar misschien kan iemand anders je wel iets over dit middel vertellen. Ik verplaats hem toch wel even naar de research chemicals, omdat daar eigenlijk gewoon wel de meeste (ervarings)deskundigen omtrent zulke middelen rondhangen... :wink:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Angramar Temenos zei:
Het zou vergelijkbaar moeten zijn met speed, een beetje milder hoor ik wel..

Haha sorry, ik vind je cool, maar dat is waardeloze informatie :tongueout:

Maar aangezien er niemand reageerde: TE LAAT !!!
Ik heb net mijn volledige voorraad opgemaakt (2 vrij grote blauwe pillen, van helaas onbekende sterkte) en ik heb een compleet nuchtere meting gedaan van het effect, waarbij ik eerste de eerste pil (bijna helemaal) heb laten uitwerken voordat ik de twee nam.

Ik zit nu in de piek van de tweede, en man wat is dit maf spul. Dus voor de mensen die ook info zoeken en het niet kunnen vinden, hier een uitgebeide maar niet bepaald objectieve beschrijving (ik ben immers nog steeds onder invloed, en snel typen is heerlijk !!):

Het is absoluut de meest kortwerkende stimulant die ik heb gehad (redelijk veel ervaring met ephedra, keer of 7 met 4-FMP, 2x MDMA, nooit speed of iets anders). Half 6 ingenomen in de trein, op een maag die ik daarvoor al een uur of vier niet meer had gevuld. Om 6 uur de eerste tekenen, om kwart over zes (drie kwartier later dus, voor de mensen die net als ik een kuthekel hebben aan wiskunde) sloeg hij goed in. Relaxte energie, totaal niet opgefokt, euforisch, zin om te lullen, veeel te lullen, maar geen onzin. Ik meende alles wat ik zei tegen die mensen die ik belde. Vond het heel jammer dat er niemand thuis was. Twee uur na inname, werkt uit, geen energie meer, crash, chagerijnig (maar niet heel erg, veel minder dan de 'milde depressie' die ik na 4-FMP ervaar). Nu ongeveer een uur geleden tweede pil genomen, Ben weer heel blij, maar heel anders dan de eerste piek. ZIn om op de bank te hangen, het is nu meer een rush, ik verwacht dat ik me zo wel even een uurtje of twee wat minder voel, maar misschien was het het tekort aan eten. Net gewandeld en een fles goede wijn gekocht bij Appie op de Twijnstraat die gelukkig open is op zondag. Weer zin om met mensen te praten.

Dingen die andere mensen kunnen verwachten zijn denk ik, dezelfde korte stimulatie, het is niet overweldigend, maar dat zou heel goed van de dosis kunnen afhangen. Ik weet dus helaas niet hoeveel er in deze zat, dus daar hebben jullie niets aan maar, maar ik denk dat de euforie die je beleeft op die middel wel sterk is. Voor mij een stuk sterker dan op ephedra in ieder geval, bijna (of eigenloijk helemaal) 'mensenknuffelen' achtig.

Als het op is wil je meer, maar dat is denk ik gewoon omdat het zo kort duurt, en voor mij omdat ik dan weet dat ik me dan niet meer leeg voel. Ik verwacht dus zoals ik misschien al eerder typte dat ik me zo een paar uurtjes vervelend voel.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, ik weet dat hoewel dit wel leuk was, en ik waarschijnlijk prima zal slapen vanavond omdat het kort duurt en ik er op tijd mee ben begonnen, in de toekomst liever ephedra gebruik. Daar word ik om een of andere reden ook een beetje empathogeen vrolijk van, en ik zal waarschijnlijk nooit speed gebruiken omdat ik dan te hard uit mijn dak zal gaan. Ik dacht altijd dat psychedelica mijn ding waren (en dat vind ik nog steeds), maar mijn afkeer voor stimulanten was onterecht merk ik nu. Hier kan ik ook mee werken, beter nadenken en hele eerlijke gesprekken met mensen voeren die ik nuchter een stuk moeilijker heb.

Hopelijk vinden jullie dit leuke informatie, ik ga een glas wijn inschenken, druiven eten, metal, roots manuva en shpongle luisteren en mijn leerboek erbij pakken, en hopen dat die crash nog lang op zich laat wachten :)

Cheers !

EDIT: Nou, het was inderdaad niet objectief op die manier. De rush was weer heel snel voorbij, en net zolang dat ik me heerlijk voelde, voelde ik me ook leeg en chagerijnig. Ondanks dat het maar heel kort werkte heb ik toch 2,5 uur in bed wakker gelegen. Gelukkig geen slechte nachtrust gehad, en ik voel me nu prima, maar ik hoef geen cathinone meer. Vind ephedra echt stukken beter.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mijn reply komt ook te laat, maar ik kan me helemaal in je verslag vinden.
Het is een milde upper, die idd zeer kort inwerkt. De crash nadien loont het gebruik eigenlijk niet.

Eigenlijk een vrij oninteressante upper. Er zijn er betere :wink:

Waarom probeer je niet gewoon speed? Als je dat effect te hard vindt, kan je natuurlijk experimenteren met lagere dosissen; net zoals sommige mensen geen full blown LSD trip willen, maar een treshold dose wél interessant vinden.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ErnstJünger zei:
Mijn reply komt ook te laat, maar ik kan me helemaal in je verslag vinden.
Het is een milde upper, die idd zeer kort inwerkt. De crash nadien loont het gebruik eigenlijk niet.

Eigenlijk een vrij oninteressante upper. Er zijn er betere :wink:

Waarom probeer je niet gewoon speed? Als je dat effect te hard vindt, kan je natuurlijk experimenteren met lagere dosissen; net zoals sommige mensen geen full blown LSD trip willen, maar een treshold dose wél interessant vinden.

Hmm, ik denk dat mijn afkeer voor speed voornamelijk bestaat door de reputatie ervan, en hoe het middel ook echt misbruikt word op straat. De dingen die ik nu gebruik komen natuurlijk ook uit criminele circuits, maar ik heb ergens nog het idee dat in de hoek van de psychedelica en de RC's toch een stuk minder bloed vloeit. Om die reden snap ik ook niet hoe mensen met een functionerend ethisch besef coke kunnen gebruiken.

Maar voordat het een ethisch relaas wordt waar niemand iets mee kan, ik ben ook bang voor de crash/kater na amphetamine. Misschien onterecht, maar dan zou ik wel graag willen vragen wat het aanbod is op dit gebied ?

CHIASME

Belezen gebruiker
Hoe weet je zo zeker dat "2 blauwe pillen" cathinone zijn maar je weet de dosering niet? Beetje vaag imo :confused:

Crash van amfetamine valt btw reuze mee, als je niet bij blijft pakken :)

Methylfenidaat(ritalin) / cocaine....dat zijn pas crashes :grin:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nou, ik ken iemand die iemand kent die iemand kent die ze maakt, als je snapt wat ik bedoel :)
Ergens in die keten van 'kennissen' is de informatie over de dosering verloren gegaan, kennelijk vinden de meeste mensen deze stof niet zo boeiend, maar konden nog wel de vorm en het logo van de pillen herkennen als cathinone. Vaag inderdaad, maar ik ben er wel zeker van dat de informatie die ik wel krijg hierover klopt.

Oh, en zelfs als ik amphetamine zou overwegen, ik kan er alsnog niet aankomen. De mensen die zo vriendelijk zijn om mij spulletjes te geven zijn over het algemeen mensen met RC-vendor 'leveranciers'. Over internet verkoopt men, voor zover ik weet, nauwelijk tot geen speed.
Dealer zoeken, liever niet. Ik vind mezelf absoluut niet meer waard dan niemand, maar de meeste verkopers die ik in het verleden ben tegengekomen zijn zo absurd dom. :) Mocht ik ooit een integer persoon tegenkomen die een kleine hoeveelheid zuivere amphetamine kan missen, dan misschien. Versneden straattroep, nooit. Ik hoop dat ik hier niemand mee op de teentjes trap ?

njirem

Belezen gebruiker
Na al drie maanden clean te zijn bedacht ik me opeens dat ik ooit een vraag had gesteld aan een verslavingsarts op drugsinfoteam.nl over cathinone en 4FMP. Dus voor de geinteresseerden hier alsnog het antwoord

Voor zover ik weet is er niets bekend over de lange termijn effecten op mensen. Het lijkt mij wel dat het problemen kan opleveren. Beide middelen zijn namelijk belastend voor het dopaminerge systeem in de hersenen. 4-FMP is dat in ieder geval ook, wel in mindere mate, voor het serotonerge systeem. Uiteindelijk kun je hier problemen door ondervinden. De ene persoon is hier gevoeliger voor dan de ander. Mogelijk ervaar je dus nu niet direct problemen, maar kan dat wel komen als je je gebruik op deze manier voortzet. 4-FMP is verdacht van het geven van hersenschade bij frequent of hevig gebruik. Echter is daar nog niet voldoende onderzoek naar gedaan bij mensen. Dopaminereserves in bepaalde hersengebieden zijn groter dan bijvoorbeeld serotoninereserves. Dat kan verklaren waarom je frequent kan gebruiken en toch effect kan hebben. De dopaminereserves zijn nog niet volledig uitgeput. Dit zegt echter dus niets over de schadelijkheid. Om risico's te beperken, is het handig middelen niet te combineren en je hersenen de tijd te geven de balans te kunnen herstellen, reserves aan te vullen. Zes weken hebben je hersenen ongeveer nodig om reserves aan te vullen. Om de kans op problemen te verminderen is het raadzaam die periode minstens aan te houden tussen het gebruik van oppeppende middelen als speed, 4FMP, xtc of bijvoorbeeld cathinone. Beter is gebruik te beperken tot een aantal keer per jaar. Dus zo'n 2 tot 3 maanden tussen ieder gebruik. Of iets een harddrug is of niet, zegt inderdaad niets over schadelijkheid. Denk maar aan alcohol. Op lijst 1 staan middelen waarvan onze overheid heeft gezegd dat het schade kan toebrengen. Echter zijn er meer middelen die dat kunnen, maar worden ze lang niet allemaal met naam genoemd in de opiumwet. Er staan dus ook middelen op die wellicht minder schadelijk zijn dan andere die niet genoemd worden. Meer info over deze drugs, voor zover die er is, vind je bijvoorbeeld op de engels wikipedia of op erowid.org. Met vriendelijke groet, Eline

Bovenaan