Cannabis verslaving

Anno102

Newbie
Beste forum leden,

Op het internet lees ik veel berichtgeving over het stoppen met het roken van cannabis. Het grootste deel gaat vooral over de negatieve effecten van het stoppen, de bijwerkingen zo gezegd.

Ik ben 32 jaar oud en ik rook cannabis. Dit doe ik nu ongeveer 10 jaar. het begon met af en toe een joint in het weekend maar na een paar jaar ging dit langzaam over in een joint per dag. Het gaat om ongeveer o,7 gram in de week. Deze hoeveelheid heb ik aan kunnen houden gedurende periode van het gebruik van cannabis. De koffieshop verkoopt het in zakjes van 0,7 gram en ik kocht deze een keer per week.

Het begon vooral routine te worden. Dagelijks aan het werk (40 uur per week, enkel dagdiensten) en dan in de avond 1 of een halve joint roken. Soms in het weekend een keer 1,5 joint. Voor mij zelf had ik een aantal ''grondregels'' nooit roken voor het werk aan of als ik de auto moest besturen,

Ik wil graag van dit probleem af en ben gemotiveerd om te stoppen. Nu heb ik dit al vaker gedacht maar ik ben bang dat ik sterkere maatregels moet nemen. Ik heb vandaag alles weggegooid waarmee ik mijn joint draaide en heb nu een halve joint liggen. Deze rook ik op.

Ik zie op tegen de afkickverschijnselen zoals het niet goed kunnen slapen of geïrriteerd raken. Het probleem is dan dat op internet en op vele websites de nadruk wordt gelegd op deze verschijnselen. Sporadisch hoor ik mensen over de positieve effecten. Ik merk dat mij dat meer motiveert.

Dus mijn vraag aan jullie, die gestopt zijn met roken van cannabis, wat zijn de positieve effecten van stoppen met blowen?

Alvast dank.

Vr gr.

Bierflesje

Experimenterende gebruiker
Beste,

ik heb zelf een heftige cannabis verslaving van zo’n 5 jaar gehad.
Van mijn 17e tot mijn 22e dagelijks intensief blowen.
Ongeveer zo’n 1-2 gram per dag!
Dit ging dan over 6/7 joints per dag.

Ik zal je de tijdelijke negatieve effecten (afkickverschijnselen) besparen en zoals je vroeg enkel de positieve effecten die ik ervaarde na het stoppen hieronder beschrijven:

- Fitter wakker worden
- Helderder in je hoofd
- Meer energie overdag
- Positievere gedachtegang
- Een gezonder uiterlijk
- Emoties beter verwerken
- Meer tijd voor andere dingen

Veel succes!

- Bierflesje

N3K0

Badass junkie
gaat om ongeveer o,7 gram in de week. Deze hoeveelheid heb ik aan kunnen houden gedurende periode van het gebruik van cannabis. De koffieshop verkoopt het in zakjes van 0,7 gram en ik kocht deze een keer per week.
Ja je gaat wat merken van het stoppen de eerste paar dagen zal je wat onrustiger slapen en zal het langer duren voordat je in slaap valt.

Maar ik denk met zo een kleine hoeveelheid roken per dag dat het allemaal wel mee gaat vallen en dat je vooral jezelf bang/gek aant maken bent.
Vermoeidheid en beetje iritatie kan je wel aan.

Ik ben in 2018 gestopt met roken van tabak en ik rook sinds toen puur. (THC en CBD mix) Ook 1 jointje inde avond. (Soms iets meer int weekend) (ik rook bijna dagelijks nu zo een 20 jaar)
Ga desnoods ff een weekje op vakantie naar buitenland (als je daar tijd/geld voor hebt)
Ik vind het dan zelf altijd bestwel makkelijk om niet te roken en heb er dan 1/2 dagen "last" van. ( "last" is de eerste 2 dagen minder goed slapen) verders nergens "last" van.

En anders rook gewoon eens 1 avond niet, als je de volgende toch vrij bent.
En ga dat gewoon eens aan.
Geloof in jezelf dat alles wat op je pad komt jij gewoon aankan.

Rook je ook tabak? Daar zit naar mijn weten meestal de grootse boosdoener in het willen blijven roken roken roken (Nicotine is verslavend, plus die 70 additives zijn ook omte janken)

Mijn motivatie om te stoppen met roken (tabak) was geld en gezondheid.

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
-(persoonlijke) ik ga eerder naar bed i.p.v. veels te lang stoned youtube te blijven kijken.
-Betere slaap
-Meer energie / fitter zijn
-Geen uitstel gedrag, maar aanpak mentaliteit
-Helderder in je hoofd en je onthoudt dingen beter
-Emoties en gevoelens komen binnen
-Geen vluchtgedrag in een joint
-Meer motivatie, zin in de dag en het leven
-Gezonder uiterlijk
-Je stinkt niet naar die vieze joints
-Je houdt tijd over
-Scheelt je een hoop geld!

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Owja was nog een paar belangrijke vergeten. Maar ik blowde wel wat meer dan alleen savonds:

-Niet jezelf isoleren
-Mensen niet ontwijken als je buiten bent
-Mensen in de ogen durven aankijken als je met ze praat
-Betere gesprekken

Anno102

Newbie
Ja je gaat wat merken van het stoppen de eerste paar dagen zal je wat onrustiger slapen en zal het langer duren voordat je in slaap valt.

Maar ik denk met zo een kleine hoeveelheid roken per dag dat het allemaal wel mee gaat vallen en dat je vooral jezelf bang/gek aant maken bent.
Vermoeidheid en beetje iritatie kan je wel aan.

Ik ben in 2018 gestopt met roken van tabak en ik rook sinds toen puur. (THC en CBD mix) Ook 1 jointje inde avond. (Soms iets meer int weekend) (ik rook bijna dagelijks nu zo een 20 jaar)
Ga desnoods ff een weekje op vakantie naar buitenland (als je daar tijd/geld voor hebt)
Ik vind het dan zelf altijd bestwel makkelijk om niet te roken en heb er dan 1/2 dagen "last" van. ( "last" is de eerste 2 dagen minder goed slapen) verders nergens "last" van.

En anders rook gewoon eens 1 avond niet, als je de volgende toch vrij bent.
En ga dat gewoon eens aan.
Geloof in jezelf dat alles wat op je pad komt jij gewoon aankan.

Rook je ook tabak? Daar zit naar mijn weten meestal de grootse boosdoener in het willen blijven roken roken roken (Nicotine is verslavend, plus die 70 additives zijn ook omte janken)

Mijn motivatie om te stoppen met roken (tabak) was geld en gezondheid.

Bedankt, het stelt megerust wat je zegt over de hoeveelheid en het klopt ik ben soms wat zenuwachtig aangelegd. Tot nu toe gaat het prima.

Ik rook inderdaad ook tabak maar het lukt mij niet om daar van af te blijven. Ook hier ligt een wens om te stoppen, maar wellicht wens ik niet hard genoeg.

Geld en gezondheid zijn tevens ook mijn motivators.

N3K0

Badass junkie
maar wellicht wens ik niet hard genoeg.
Niks gaat vanzelf zoals bij een wens.
Je wilt stoppen de wens is er. Nu nog weten waarom. Ben je het beu? Wat dan? Wat brengt het je? Wat lever je in?

Ik zelf heb altijd willen stoppen met roken
( blowen eigenlijk niet perse)

Ik had zelf niet eerder bedacht om puur te gaan roken. Totdat een maatje van mij zei waarom ga je niet puur roken. (Die enkele joints die je rookt op een dag laat daar de tabak gewoon uit)
Int begin had ik zoiets van ja nee laat maar dat schiet niet op.

Uiteindelijk toch geprobeerd. (Ik doe altijd gewoon een paar hijsjes pakken en leg hem dan weer neer en rook later weer een beetje)
Later ben ik er CBD bij gaan roken. Combi van. Ik gebruik de CBD als Sigaret/shag.

Ik heb sinds 2018 4/5x een Sigaret gerookt want ik had gedronken en had zin omte roken en int cafe mag je niet blowen 🤣
Maar was echt oprecht vies en was na 3 hijsjes er wel weer klaar mee.
Hoe lekker vind jij roken nog?

Mij heeft het ook geholpen om te beseffen in dat ik vrijwillig mijn lichaam vergiftig en daar ook nog eens voor betaal. En het staat ook nog eens super duidelijk op de verpakking doe dit niet 🤣
Nadat ik alles had uitgerekend (hoe lang ik rook en hoeveel kwam het erop neer dat ik al een paar mooie reizen had kunnen maken. (Van stoppen met roken ben ik 3 weken goed ziek geweest)

O.a Japan. Dat was mijn meest ultieme droom om daar ooit heen te gaan.
Dat was mijn grootste motivatie en in 2020 zou ik dan eindelijk gaan 🥳🥳🥳🥳
Naja daar kwam toen iets tussen en toen ben ik in 2023 gegaan 😍😁

Bovenaan