cannabis en antibiotica

Ites

Experimenterende gebruiker
hey,

is het af te raden om cannabis te roken wanneer je antibiotica moet pakken?
kweet da alcohol uitgesloten is, ik vroeg mij af voor wiet

honingolie

Bewuste gebruiker
Cannabis heeft een dempende werking op het centrale zenuwstelsel. De gevolgen van cannabisgebruik in combinatie met antibiotica zijn moeilijk te voorspellen. Zij hangen af van het soort antibioticum dat geslikt wordt. Een succesvolle antibioticakuur is afhankelijk van een stabiele bloedspiegel boven een bepaalde waarde. Een stabiele bloedspiegel hangt onder andere af van een constante afbraak van antibiotica door de lever. Cannabis vermindert het functioneren van de lever gedeeltelijk, wat effect kan hebben op een aantal antibiotica. Antibiotica kunnen op hun beurt ook de werking van de lever beïnvloeden.

Het is moeilijk te zeggen wat het effect van cannabis op antibiotica precies is. Wij raden vanwege deze onzekerheid dan ook aan om tijdens de kuur als voorzorgsmaatregel geen cannabis te gebruiken. Bij twijfel kun je je arts raadplegen.

meer informatie:
http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichtin ... &kolomID=2

TrippyShit

Badass junkie
^Al die drugsinfoteam praatjes.. Een keer een jointje roken terwijl je een antibiotica kuurtje hebt kan echt geen kwaad hoor.

Ites

Experimenterende gebruiker
van alcohol te drinken op antibiotica sterf je ook ni.. wilt niks zeggen.
tis er toch ni van gekomen, np dus.
tis voor een infectie aan mijn been, ma die is nu verdwenen.. nog 2 dagen pillen slikken.
toch bedankt voor reactie :)

ilyas

Bewuste gebruiker
Ites zei:
van alcohol te drinken op antibiotica sterf je ook ni.. wilt niks zeggen.
tis er toch ni van gekomen, np dus.
tis voor een infectie aan mijn been, ma die is nu verdwenen.. nog 2 dagen pillen slikken.
toch bedankt voor reactie :)
Maar er zit toch een verschil tussen alcohol en cannabis. Het zijn 2 totaal verschillende stoffen die iedereen vergelijkt. Alcohol op antibiotica kan zeer nare ervaringen opleveren naar mijn weten en ervaringen. terwijl antibiotica en cannabis zeer goed te doen is naar mijn ervaringen.

pawelonius

Belezen gebruiker
Ik zeg:
als je onzeker bent
óf niet doen
óf vragen aan je arts.

hier krijg je toch een stuk subjectievere informatie :wink:

timmaniac

Bewuste gebruiker
honingolie zei:
Cannabis heeft een dempende werking op het centrale zenuwstelsel. De gevolgen van cannabisgebruik in combinatie met antibiotica zijn moeilijk te voorspellen. Zij hangen af van het soort antibioticum dat geslikt wordt. Een succesvolle antibioticakuur is afhankelijk van een stabiele bloedspiegel boven een bepaalde waarde. Een stabiele bloedspiegel hangt onder andere af van een constante afbraak van antibiotica door de lever. Cannabis vermindert het functioneren van de lever gedeeltelijk, wat effect kan hebben op een aantal antibiotica. Antibiotica kunnen op hun beurt ook de werking van de lever beïnvloeden.

Het is moeilijk te zeggen wat het effect van cannabis op antibiotica precies is. Wij raden vanwege deze onzekerheid dan ook aan om tijdens de kuur als voorzorgsmaatregel geen cannabis te gebruiken. Bij twijfel kun je je arts raadplegen.

meer informatie:
http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichtin ... &kolomID=2

hm... zal jellinek zijn bronnen checken of zijn ze gewoon lekker pseudowetenschappelijke onzin aan eht verkondigen?

er zijn zeer veel conflicterende studies wbt de invleod van cannabis op de lever, maar de meeste zeggen dat het geen effect heeft. (en de studies die zegge ndat er wel effect op de lever is, zeggen dat het komt door de carcinogenen in rook in het algemeen en niet van cannabis specifiek.

''een dempende werking op het centrale zenuwstelsel''

leuk.. maar what has that to do with anything?

als je echt zekerheid wil hebben en toch stoned wil worden tijdens je kuurtje, eet dan spacecake :rock:

TrippyShit

Badass junkie
Spacecake? das toch gewoon dezelfde stof :tearsofjoy: De stoffen komen alsnog in je lichaam natuurlijk dus das echt een zinloze opmerking. Maakt echt niet uit of je rookt of eet, dezelfde stoffen komen gewoon in je bloed en komen in aanraking met de stoffen van de antibiotica..

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Eigenlijk is het heel simpel, toch? Je neemt antibiotica om iets dat kapot is te laten genezen, drugs remmen de genezing. Ik zeg; Kuurtje afmaken en dan lekker blowen! (:

timmaniac

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
Spacecake? das toch gewoon dezelfde stof :tearsofjoy: De stoffen komen alsnog in je lichaam natuurlijk dus das echt een zinloze opmerking. Maakt echt niet uit of je rookt of eet, dezelfde stoffen komen gewoon in je bloed en komen in aanraking met de stoffen van de antibiotica..

bullshit, als je iets rookt reageren stoffen met zuurstof (oftewel verbranden) en dan worden eht hele andere (schadelijkere) stoffen... (carcinogenen, als ik me niet vergis)

maakt dus wel uit, en ja je krijgt andere stoffen binnen..

timmaniac

Bewuste gebruiker
en bij spacecake laat je het zo warm worden dat het niet verbrand, maar de thc wel aan vet bindt zodat het kan worden opgenomen door je spijsverering..

Bovenaan