Blowen op straat

Mag je blowen op straat??

• Ja

Stemmen: 34 64,2%
  • nee

Stemmen: 19 35,8%

• Totaal aantal stemmers
    53

neti

Badass junkie
hangt van de agent af... het kan je afgepakt worden... bovendien zijn er blowverboden, bijvoorbeeld in amsterdam, oplegd via de APV, algemene plaatselijke verordening

-spaceman-

Badass junkie
BuZzRiDeR zei:
Das waar het hangt af vd politie die je tegenkomt, maar wettelijk gezien mag het niet.

Ik stond laatst naast een agent te blowen en hij zei dat het legaal was... Maar dat sommige gemeentes het hebben verboden...

:confused:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
-spaceman- zei:
Ja het mag!

Het verschilt alleen per gemeente, sommige gemeente hebben het verboden!
Drugs gebruiken in het openbaar is volgens mij verboden.

Drinken dus ook ...

Stonie

davie

Wijs gebruiker
Het mag vaak niet en kost geloof ik € 130 als ze je pakken. Ligt er ook maar aan waar enzo. Maar meestal zien ze het gewoon door de vingers.

Een tevreden roker is geen onruststoker. :stoned:

mattskovic

Wijs gebruiker
nope je mag niet blowen op straat als je gepakt word door politie mag je het afgeven of als je voor 'overlast' zorgt krijg je waarschuwing of een boete dacht ik

Suntablet

Bewuste gebruiker
In België mag het zeker niet, wat een verrassing! :rolleyes:

Maar ik doe het bijna altijd op straat, wel een beetje van het volk weg natuurlijk. Extra gezellig: lekker rustig!
Nog nooit gehad dat iemand kwam pijpen dat ik wiet smoorde.
Tip: als er een groepje kerels tussen de leeftijd van 16-20 langskomt houd je je joint best wel wat verstopt. Kans zit er dik in dat ze anders willen meeroken en een te grote groep is niet chill.

Bij mijn thuis zou nog gezelliger zijn maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat mijn ouders dat niet gezellig vinden. :grin:

mattskovic

Wijs gebruiker
Suntablet zei:
In België mag het zeker niet, wat een verrassing! :rolleyes:

Maar ik doe het bijna altijd op straat, wel een beetje van het volk weg natuurlijk. Extra gezellig: lekker rustig!
Tip: als er een groepje kerels tussen de leeftijd van 16-20 langskomt houd je je joint best wel wat verstopt. Kans zit er dik in dat ze anders willen meeroken en een te grote groep is niet chill.

Bij mijn thuis zou nog gezelliger zijn maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat mijn ouders dat niet gezellig vinden. :grin:

mischien willen je ouders dan mee doen :tongueout: dat zou pas gezellig zijn lekker met de familie :stoned:

Northawke

Wijs gebruiker
Het hangt ervan af waar je bent en hoe vriendelijk meneer de agent zich voelt. En ook wel wie je bent. Een vriend van me krijgt altijd waarschuwingen en ikzelf heb wel 'ns buiten het politiebureau geblowt zonder ook maar een opmerking te horen.

hallotje

Bewuste gebruiker
Een aantal gezeur gehad met stadswachten en politie... ze hebben me nog nooit een bekeuring gegeven of me wiet ingenomen. Ze vroegen alleen of ik hem uit maakte... En rook dagelijks wel wiet op straat :wink:

Suntablet

Bewuste gebruiker
mattskovic zei:
mischien willen je ouders dan mee doen :tongueout: dat zou pas gezellig zijn lekker met de familie :stoned:

:grin: LOL
Mijn ouders zijn echt anti-drugs in het kwadraat! Ik mag zelfs niet drinken, een paar pintjes mag natuurlijk wel maar ik bedoel dat ik niet zat of aangeschoten mag zijn. Zelfs als ik ergens kan blijven slapen ofzo.
Maarja: wat niet weet, niet deert! :wink:

-spaceman- zei:
Suntablet zei:

Moet je is proberen joh, harstikke lekker! :P

Ik zal het op mijn "to do" list zetten! :grin:
:stoned:

nicolai

Wijs gebruiker
wettelijk gezien zou je overal op straat mogen blowen tenzij anders wordt aangegeven of tenzij de gemeente anders heeft besloten. in zwolle mag je bijvoorbeeld totaal niet op straat blowen...daar krijg je volgens een 50 of 60 euro boete als je wordt gezien door de politie. dat is daar dan ook algemeen bekend. maar in lelystad bijvoorbeeld kun je overal een joint opsteken. het is wel een straatregel dat je altijd respect moet hebben voor de autoriteiten en als een agent zegt dat ie uit moet, dan gaat ie dus uit.

-spaceman-

Badass junkie
nicolai zei:
wettelijk gezien zou je overal op straat mogen blowen tenzij anders wordt aangegeven of tenzij de gemeente anders heeft besloten. in zwolle mag je bijvoorbeeld totaal niet op straat blowen...daar krijg je volgens een 50 of 60 euro boete als je wordt gezien door de politie. dat is daar dan ook algemeen bekend. maar in lelystad bijvoorbeeld kun je overal een joint opsteken. het is wel een straatregel dat je altijd respect moet hebben voor de autoriteiten en als een agent zegt dat ie uit moet, dan gaat ie dus uit.

Precies! :stoned:

Jaimie

Belezen gebruiker
Maarja, soms weet politie ook wel waar er geblowd wordt, zolang er maar geen overlast is en plaatsen waar weinig mensen passeren, dus ze dogen het min of meer

Natuurlijk hangt dit af van stad tot stad, naar schijnt is het dan weer no-go om te blowen in mechelen

Midway

Wijs gebruiker
ja, in mechelen is het erg, ze geven hier zelfs boete's voor een te luide gsm (for real).

jaimie, waar woon jij?

Osi`

Bewuste gebruiker
Midway zei:
ja, in mechelen is het erg, ze geven hier zelfs boete's voor een te luide gsm (for real).

jaimie, waar woon jij?
Mogen ze best in het hele land toepassen. :) Wat haat ik die gasten die perse hun ringtoontjes moeten laten horen voor heel de bus ..

Paf regelmatig wel is buiten, geen problemen mee. :)
Maar het mag natuurlijk niet in België.

Midway

Wijs gebruiker
Een brave kerel zoals ik (!) die eens rustig een joint wil paffen int park in de natuur wordt behandeld als een crimineel, terwijl er zelfs niemand last van had op dat moment.

Jaimie

Belezen gebruiker
Dichtbij oostende, maar iemand uit me school heeft ene opgestoken toen hij op schooluitstap was in Mechelen en 30 seconden later stopt er plots een gewone wagen(geen combi) met een flik erin voor z'n neus :grin:

kotssmurf

Belezen gebruiker
-spaceman- zei:
Suntablet zei:

Moet je is proberen joh, harstikke lekker! :P

superlekker inderdaad :grin:
Je moet natuurlijk wel een begrijpend vriendinnetje vinden...
En ook tijdig van plaats ruilen zodat zij ook ff kan genieten alvorens hij helemaal op is :)

Heb een keer een waarschuwing gehad, komt gewoon omdat die smeris een eikel was.
Ik liep overstraat en hier in de buurt heb je een redelijk groot bos,
ik ging dat bos in om even een jointje te roken en toen kwam er een agent aan... Hij had me gewoon gevolgd, maarja heb hem toen zo hard uitgeluld dat die alleen een waarschuwing kon geven, omdat er soms ook kleine kinderen spelen, (toen op dat moment niet)
Mooiste stonede quote ooit van mij tegen die smeris:

''Ga yoghi de beer vangen jonge boswachter'' hahahahaha.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Ik rook dagelijks op straat. Hond ff uitlaten, daar hoort een jointje bij =P

Maar ik ben er wel zeker van dat de flikken er problemen van gaan maken. Misschien geen boete, maar toch minstens dat kinderachtige 'afpakken'. Ik woon in een klein dorp, en als de politie hier een joint kan afpakken van iemand, dan hebben ze hun goede daad van de dag ook weer gedaan. Jointen roken is ongeveer het crimineelste wat hier gebeurt. Voor de rest moeten de flikken hier af en toe een ontsnapte koe terug in een wei gaan zetten.

Purple haze

Bewuste gebruiker
Ik blow eigenlijk altijd op straat. En meestal in mn kleine dorpje waar niet zoveel gebeurd. Gelukkig nog nooit problemen gehad. Hoop ik zo ook lekker te houden :stoned:

Vrije Geest

Belezen gebruiker
Hier in gemeente Anna Paulowna (tussen Den Helder en Schagen in), is er een beleid dat er een gebied is aangewezen waar politie erg actief is en waar een wijkagent is en waar je met bier of wiet in je handen meteen boete hebt en 't word ingenomen. Maar daarbuiten kan het ingenomen worden maar gebeurt meestal niet, boetes buiten dat gebied ook nauwelijks... :hearteyes: :stoned:

Bovenaan