blokade neuro+dopamine?

GabberFreak17

Belezen gebruiker
k had gelezen de werking van speed..en j sertoine..en dopamine vooraden kunne inkrimpen..en verschrompelen..steeds moeilijker worde naangemaakt..efect je word depresief..

bij hoeveel gebruik kan je verw8ten dat dit gebeurd weet iemand dat?

Bal0n

Badass junkie
Als je weer gebruikt terwijl je serotonine en dopamine receptoren nog moeten herstellen dan doe je jezelf schade aan. Dat duurt ongeveer een week of 4.

pepgirl

Experimenterende gebruiker
Ik ken mensen die door langdurig drugsgebruik zeer depressief zijn geworden , en een hele lange tijd medicijnen hebben moeten slikken omdat hun lichaam zelf niet meer een bepaalde stof aanmaakte (welke weet ik zo niet) je happymaker zeg maar. deze wekken drugs bij je op

e-Thom

speed zorgt voor het vrijkomen van extra dopamine (geeft je energie en een happy gevoel) en in mindere mate serotonine. speed, zoals de meeste euforiserende drugs, stimuleren een soort pleziercentrum in je hersenen dat normaal alleen geprikkeld wordt als je iets leuks meemaakt. als je lang genoeg gebruikt 'verleert' het brein gelukkig te zijn zonder die impuls (drug) van buitenaf en wordt je depri als je niet meer gebruikt.

GabberFreak17

Belezen gebruiker
bij hoeveel matig gebruik moet ik me dan dit voortstellen? hoeveel gram per hoelang?

k gebruik meestal 1 keer in de week.. 1 tot 2 gram.. is dit al erg depresief opwekkend..?

GabberFreak17

Belezen gebruiker
gebruik je zelf ook speed balon of niet? lees dat mac t ook 1 keer in de week doet.. maar 1 keer in de week is dus al heel slecht voor het depresief worde? merk dat ik zelf nogal snel depri ben.. maar dan slaap ik goed en word t al snel veel minder.. en gezond eten??

thx!

Bal0n

Badass junkie
Nope gebruik het zelf niet. Heb geen interesse in (de meeste) amphetaminen, :). Gezond eten en veel vitaminen helpen natuurlijk wel, maar met zulk regelmatig gebruik kan je schade niet voorkomen.

pepgirl

Heeyy gabberfreak17
vergeet niet dat t echt per persoon verschillend is , sommigen gebruiken al jaren en worden amper depressief.
t ligt er ook echt aan of je er gevoelig voor bent of niet. en of je lekker in je vel zit.
en je leefomgeving heeft ook een hele grote invloed.
als je veelvrienden om je heenhebt die negatief zijn of paranoia zijn
zul je t zelf ook sneller worden.

e-Thom

gabberfreak: je moet minstens 6 maanden stoppen. wat je nu doet is erg schadelijk voor je hersenen. je zorgt voor een constante depletie van je dopamine wat leidt tot depressie en mogelijk blijvende schade aan je dopamine receptoren

fokker

Belezen gebruiker
Heb jarenlang flink gebruikt, vanalles door elkaar...

Ik heb dus zonder flauwekul dik een jaar de effecten ervan mogen ervaren, depressief, snel vermoeid (is zelfs nu nog niet helemaal over dat vermoeid zijn), en echt lusteloos geweest ervan... nergens meer zin in enzo... pas na n half jaar is t heel langzaam gaan herstellen, en zal never meer speed snuiven... :openmouth: mn harde les geleerd

Inmiddels 3 jaar speed-vrij

BacingsPen

Badass junkie
Is dat vergrote risico om depressief te worden niet met alle drugs zo? Zelfs met wiet, maar dan in mindere mate?

e-Thom

risico op verslaving is er bij alle psychotrope stoffen hoewel sommige zich er meer toe lenen dan andere. zo worden hallucinogenen bescchouwd als het minst verslavend, speed is verslavender en met crack en bruine begeef je je op een gevaarlijk pad
waarom het ene nu precies verslavender is dan het andere weet ik niet maar m.i. zijn drugs die inwerken op het dopaminerge systeem (speed, coke, ...) verslavender
kortweg gezegd: alles wat je een leuk gevoel geeft (een stuk chocolade, een kop koffie, een sigaret, een lijntje, ...) KAN verslavend zijn en dus ja, eenmaal als er gewenning ontstaat en je stopt met je pleziertje KAN je depri worden (hoewel dat met een stuk chocolade per dag wel minder zijn dan een lijntje per dag)
:wave:

Mac...

Badass junkie
Ken ook mensen die al 20 jaar zwaar pep gebruiken en is niks mee aan het handje, ook als ze ff niks gebruiken, dus het blijft ook nog eens heel persoonsafhankelijk

Bovenaan