Bloed kotsen

Soma

Bewuste gebruiker
Ik zit hier met enkele vraagjes omdat ik dit weekend toch wel iets raars heb meegemaakt.

Zaterdagavond ben ik met wat vrienden uitgegaan en aangezien er niet veel drugs was heb ik van mijn maat wat valium gekregen. In totaal had in zo'n 30 mg op verspreid over de nacht met redelijk wat alcohol. Meer dan ik normaal drink omdat ik het gevoel had dat ik veel meer alcohol aankon op dat moment. Ik heb me de hele nacht dan ook erg geamuseerd :)

Rond de middag ben ik naar huis gegaan en heb ik onderweg op de trein een panini ofzo gegeten en nog een broodje kip curry. Broodje kip curry vond ik wel wat raar smaken dus heb ik het niet helemaal opgegeten. Daarna ben ik een vriendin van mij naar haar huis gevolgd om daar nog even te crashen voor ik naar huis ging omdat ik nogal wat groggy was van die valium. (Ik heb daarvoor misschien maar 4 uurtjes geslapen bij andere maat thuis). En tijdens het stappen ging het dus fout... Ik werd misselijk, kotste alles eruit en ineens had de stoep een currygeel kleurtje. Ik voelde me wel een stukje beter, maar na een paar stappen kwam er weer iets op. Dit keer was het echter geen curry, maar kwam er bloed uit… Die vriendin van mij had natuurlijk schrik en heeft naar een paar mensen gebeld voor raad. Ik weet niet precies naar wie ze allemaal gebeld heeft, maar uiteindelijk zijn we dan toch naar mijn huis gegaan en hebben mijn ouders mij naar het ziekenhuis gevoerd. Daar bleek dat ik ergens een scheurtje onderaan in mijn slokdarm had dus hebben ze mij daar 2 dagen gehouden…

Nu vraag ik mij af hoe het komt dat er opeens zo’n scheur in mijn slokdarm zit. Ik heb zo zitten denken dat het misschien door de GBL van 2 weken eerder kwam. Ik heb toen de hele nacht GBL genomen met nog wat andere dingen. Maar ik heb ergens gelezen dat GBL blijvende schade kan aanrichten aan slokdarm en maag. En misschien was de alcohol van afgelopen weekend de druppel? (figuurlijk dan :tongueout:)
Het was trouwens nog maar de 2de keer in mijn leven dat ik GBL nam, dus ik zou het raar vinden moest mijn lichaam nu al zo’n schade hebben opgelopen.

En zou er ook iemand mij kunnen vertellen waar ik in de toekomst op moet passen? Ik weet dat ik alleszins niet teveel alcohol meer moet drinken, maar kan ik binnenkort nog GBL nemen? Of is GHB veiliger want ik weet niet welke van de twee je ingewanden het meeste aantast...

Alvast bedankt :wave:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
poeh, wat een verhaal!! :openmouth: Ik zou het niet weten, wel heeft een vriend van mij eens in t ziekenhuis gelegen met een scheurtje in zijn maag, dat kwam door teveel GHB in combinatie met pillen (mdma)...

Verder kan ik je echt geen advies geven... denk wel dat het zeker verstandig is de komende tijd rustig aan te doen.

MetaalKonijn

Badass junkie
Hehe je bent zeer duidelijk, vervelende ervaring voor je. Het lijkt mij ook ietwat vreemd als de GBL dat veroorzaakt zou hebben, denk niet dat 't zo schadelijk is. (weet niet zeker)
Maar, wellicht door algehele lifestyle en vitamine gebrek?

Wat zeiden de dokters d'r verder van, wat voor raad heb je mee gekregen?

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb wel gehoord dat GBL en GHB schadelijk kunnen zijn voor de maag, dus denk dan ook voor de slokdarm... Veel mensen die ik ken hebben maagklachten tijdens/na gebruik...

let come

Belezen gebruiker
ghb is minder slecht voor maag en slokdarm, de pH ervan is beter dan gbl

maar toch maar wat rustiger aan doen mss, en je kan het mss ook aan de dokter vragen wat die scheur heeft veroorzaakt

Hype

Bewuste gebruiker
ik heb begrepen dat gbl wordt gebruikt als industrieel oplosmiddel, bron weet ik even niet zo snel maar dat heeft mij wel duidelijk gemaakt dat gbl wel best een crappy effect zou kunnen hebben.

Ellesdee

Badass junkie
Hype zei:
ik heb begrepen dat gbl wordt gebruikt als industrieel oplosmiddel, bron weet ik even niet zo snel maar dat heeft mij wel duidelijk gemaakt dat gbl wel best een crappy effect zou kunnen hebben.

Bio-afbreekbare multifunctionele cleaner voor industrie en huishoud.

Hype

Bewuste gebruiker
Ellesdee zei:
Hype zei:

als je het zo stelt klinkt het heerlijk, doe mij maar een glaasje :beer:

:wink: :P

Ellesdee

Badass junkie
Hype zei:
Ellesdee zei:
Hype zei:

als je het zo stelt klinkt het heerlijk, doe mij maar een glaasje :beer:

:wink: :P

lol :beer:
*schenkt in*
enjoy

Soma

Bewuste gebruiker
wel heeft een vriend van mij eens in t ziekenhuis gelegen met een scheurtje in zijn maag, dat kwam door teveel GHB in combinatie met pillen (mdma)...

Ik heb 2 weken geleden die GBL dus ook gecombineerd met pillen. De GBL hebben we altijd in een glas cola gedaan en misschien heeft het dat wat schadelijker gemaakt omdat cola ook redelijk zuur is...

Maar, wellicht door algehele lifestyle en vitamine gebrek?

Wat zeiden de dokters d'r verder van, wat voor raad heb je mee gekregen?

Ik leef nog wel redelijk gezond hoor, al zeg ik het zelf :).
De dokters wisten niets van de GBL die ik een tijdje geleden nam omdat ik er niet meteen aan dacht. Maar over de valium en alcohol deed de dokter bij de gastroscopie redelijk chill eigenlijk. Bij zijn ondervraging zei ik dat ik drie valiums had genomen en er redelijk wat op had gedronken. En dan antwoordde hij met een glimlach: "Dan zal je wel goed geslapen hebben zeker" :P. Bij het verlaten van het ziekenhuis hebben ze me enkel een foldertje gegeven: "TIPS om het zuurbranden te verminderen of te voorkomen". Voor de rest geen waarschuwingen, dus zoo ernstig zal het wel niet geweest zijn zeker. Maar de komende tijd ga ik mijn maag en slokdarm toch wat tijd geven om te genezen. Alles zal nu via de neus (of anus) naar binnen moeten gaan zeker :mrgreen:.

Jeller

Badass junkie
TechNora zei:
Ik heb wel gehoord dat GBL en GHB schadelijk kunnen zijn voor de maag, dus denk dan ook voor de slokdarm... Veel mensen die ik ken hebben maagklachten tijdens/na gebruik...
ghb is niet gevaarlijk voor je lichaam, maar gbl wel.. dat komt omdat gbl een hogere ph-graad heeft zodat het 10 keer zo zuur/base is dacht ik

het is toch zoiets in die aard, maar kweet nie juist hoe

gbl is alleszins niet zo slim om te gebruiken aangezien ghb hetzelfde effect geet, maar veiliger voor je lichaam

Soma

Bewuste gebruiker
Ah ok, dat is eigenlijk wat ik wou weten, dan zal ik in het vervolg proberen GHB te gebruiken in plaats van GBL. Maar nu toch maar ff rustiger aan doen :)

Soma

Bewuste gebruiker
Maar eigenlijk, nu ik er zo over nadenk, kan je je GBL dan niet mixen met iets waardoor de zuurtegraad veel lager wordt ofzo?

Shiva1982

Belezen gebruiker
Misschien komt het omdat ik blond ben... maar volgens mij kan je beter gewoon ff een tijdje helemaal geen drugs gebruiken :wink:

buzzy

Badass junkie
^ Wat zij zegt :wink: Ja serieus want straks gaat er nog nog meer stuk vanbinnen en das niet relaxt

m+

Experimenterende gebruiker
heavy, maar ik denk niet dat ge hier veel info gaat vinden die je niet beter bij dokters haalt...
btw, see you at hof ter loo in september, breekkoooor!

Bovenaan