blanco voorschrift

pitbullspikey

Experimenterende gebruiker
Hey hallo ik had graag eens jullie meningen hierover geweten.Stel je bent belg die in belgie woont en die in het bezit is van blanco doktervoorschriften.Wat zou je erop schrijven voor uw eigen gebruik ???

Armani7

Bewuste gebruiker
rilatine (ik niet want ik krijg het al voorgeschreven), benzo's, codeine,... leegkopen die apotheker :tongueout:

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Wel wat je er opschrijft maakt niet uit wel de manier waarop. Vanaf 1 janu dit jaar moet je voorschrijven volgens stof niet het merk. Dus als je Valium schrijft heb je problemen dat moet dus Diazepam zijn. Op je blanco staat R\
komt van het latijnse recipe. Daar schrijf je stofnaam en verpakking. Ook hier weer zit je er naast heb je een prob(mg hoef je er niet aan toe te voegen) daaronder komt nog eens appart de hoeveel/aantal maal dosering.
Ook kan het zijn dat je de exacte wijze van toedienen vermeld bv: sl = sublingaal. Als je aan die puzzel uit bent. Moet je nog de S. script schrijven voor de apo opschrijven, ook hier gebruikt men afkortingen.
1 dd d.d. semel de die / de die 1 x daags, per dag
2 dd b.d.d bis de die 2 x daags
3 dd t.d.d. ter de die 3 x daags
4 dd q.i.d. quater de die 4 x daags
6 dd s.d.d sexies de die 6 x daags
Bij geneesmiddelen die onder een speciaal reglement vallen dienen de hoeveelheden volluit geschreven worden (tweehonder milligram ipv 200mg)
En zo zijn er nog een aantal valkuilen je kan niet zomaar beginnen schrijven. Ook moet je zeker zijn dat het niet ouder is dan 3 maanden.
Stempel met naam nr en riziv heb je nodig en dagtekenen.

Simpel als wat. (dikke kans dat je tegen de lamp loopt, ga ergens waar ze het geschrift van die arts niet herkennen, en kies er een waar je snel kan gaan pleiten, want ze bellen de flikken)

Detroit303

Bewuste gebruiker
Rilatine is wel leuk. Heb er ooit eens 5 tegelijk genomen op een feest! Werd er erg energiek en euforisch van!
:wave:

neti

Badass junkie
mmm deed ik verldenweek, maar werd er niet lekker van... misschien omdat het voor mij medicatie is ofzo

Detroit303

Bewuste gebruiker
Zou goed kunnen; mn maat die rilatine moest nemen (adhd en narcolepsie) vond er ook niks aan.
Het was in ieder geval toch iets te hevig om het een placebo-effect te noemen.

PharmaPhreeK

Belezen gebruiker
kijk even op de farmacotherapeutisch compas op internet. Alle stevige opiaten zijn aan te raden. Maar zorg ervoor dat ze dat wel verkopen in belgie anders komt het raar over.
Oxycodone, Hydrocodone, Morfine, Fentanyl zijn allemaal heel chill.

inferno33

Bewuste gebruiker
Ik zou het gewoon blanco laten... als je benzo's wilt ga je met ernstige slaapklachten naar je huisarts, alle echt verdovende middelen(oxycodon etc.) lijken mij net wat te verslavend voor zo'n geintje. Misschien wat Ritalin idd, dat vond ik zelf altijd wel chill,, maar dan kun je beter naar een maat met ADHD gaan..

DrMed

Da's de droom van elke drugs liefhebber he :wink:
Doe mij maar

- Dexamfetamine om te functioneren
- Diazepam om te slapen
- OxyCodon om te chillen en tegen de katers
- Temgesic tegen de oxycodon afkickverschijnselen

:wave:

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
- Dexamfetamine om te functioneren/ Kans is erg klein, dat je arts dit voorschrijft, zal ook altijd enkel op magistraal recept te krijgen zijn, dwz farmacopee met hart en ziel kennen. m.a.w no way.

- Diazepam om te slapen/prima das realistischer, let wel het is helemaal geen slaapmiddel, betere kans maak je door te zeggen dat je stijve spieren hebt na een ongeluk. Gokken op de spierontspannende werking van Diazepam, de rust die het in je hoofd creeërt weegt niet op tegen het risico op verslaving na voortgezet gebruik.

- OxyCodon om te chillen en tegen de katers/Een opiaat tegen een kater, kijk das knap werk, lijkt een beetje op een mus schieten met een houwitser.
Maar hey ik ben voor.

- Temgesic tegen de oxycodon afkickverschijnselen/bijna juist maar daarvoor zouden eerder dingen als Subuxone worden toegepast.

Ik zou er niet aan beginnen voor je de wetten de stoffen het systeem kent.
En dan nog... <Deze Raaf gaat wss de doos in na huiszoeking, valsheid in geschriften, importeren van psychotropen met het oog op distributie, bezit en intentie tot dealen van psychotrope stoffen, verboden wapendracht.

Daarom dat het allemaal zo verrekte leuk is zolang het goed gaat, deze valsmunter heeft zijn tijd gehad. Niet mee knoeien het loopt verkeerd af.
:wave:[/quote]

DrMed

@quotethemadraven: die redenen zet ik natuurlijk niet op het voorschrift he! :grin:
Dat was voor de lezers hier bedoelt, niet voor de apotheker.

Dexamfetamine wordt steeds meer voorgeschreven in gevallen van AD(H)D waarbij methylfenidaat niet of onvoldoende werkt.
Maar je hebt gelijk, het zal niet zomaar door een arts voorgeschreven worden.

Het woord wat je zoekt is Suboxone en dat zou bij afkicken inderdaad eerder toegepast worden door de toegevoegde Naloxone.
Maar ik heb als recreatiegebruiker genoeg aan 0.2 - 0.4 mg buprenorfine (wat op zichzelf ook al als antagonist werkt), dus Temgesic SL is voor mij voldoende.

Met de kennis van de stoffen zit het wel goed denk ik.
Het apotheken systeem ken ik niet goed, maar daar kom ik ook nooit :wink:

Bovenaan