• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Bijna bad door lachkicks...

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Hoi iedereen! Een heel leuk forum is dit zeg. Ik ben van plan om sinds een paar jaar weer paddo’s te nemen, en de trip reports zijn echt heel erg leuk om te lezen. Ik heb de afgelopen week veel gelezen, en heb er weer helemaal zin in. Het lijkt mij leuk om jullie te laten lezen over mijn serieuze wiet “trip”:natuurlijk is het niet zo hard trippen als paddo’s of iets dergelijks, maar toch kwam het in de buurt.

Het zit zo: Ik heb jaren en jaren lang, wel 7 jaar, elke dag geblowd. Excessief, dus echt 5 sticks per dag, ongeveer 0,5 gram wiet in een joint. Het deed mij eigenlijk vrij weinig op deze manier, het was een soort kalm gevoel. Ik was dan ook zeker verslaafd aan blowen. Sinds ik studeer (muziek) lukt het mij niet om dat goed en geconcentreerd te doen met zoveel wiet. Verder heb ik wel een aantal depressieve momenten gehad: Weken binnen zitten, alleen maar gamen, niemand zien etc. :cry:

Welnu, sinds een half jaar heb ik het dagelijks blowen helemaal doorbroken. :sunglasses: Ik woon samen met mijn vriendin, school gaat goed, werk, huis en: Niet blowen. Op een of andere manier had blowen altijd een verkeerd effect op mij, of beter: Ik maakte er helemaal verkeerd gebruik van. Dat heb ik afgelopen zaterdag wel gemerkt!

Zonder een bepaalde reden kwam het in mij op om na al die maanden weer eens een joint te kopen. Géén zakje zoals altijd, maar een voorgedraaide. Dit, omdat ik niets wilde overhouden. Ik zou die avond naar een goede vriend gaan om wat biertjes te drinken en een film te kijken, hij is overigens ook gestopt met blowen, en hij was mijn blowmaat. (hij zit op 2 maanden) Ik voelde geen angst om terug te vallen, bijna alles gaat goed in mijn leven. Ik was heel erg benieuwd, en vond het ook spannend. Ik woon in Amsterdam, ik stap op de fiets, haal bij de supermarkt bier, cola en wat red bull en daarna had ik veel keuze uit coffeeshops. Ik ging naar een oude favoriet en kocht een wiet joint. Ik had wat tijdschriften bij me: Een game magazine, een muziekblad, een donald duck en ook een science fiction boek waar ik mee op de helft was.

Ik ging op het “museumplein” zitten, het was rond 1900, al redelijk donker, had er helemaal zin in. Ik pak die stick en steek hem aan. De smaak was wat scherp, maar heerlijk. (ben ook rookverslaafd) Na een trekje of 5, toen de joint voor 1/5de deel op was kwam het in mij op dat ik nog niets voelde dus pakte ik mijn SF boek. Ik zit in het licht van een lantaarnpaal dat boek te lezen, en te smoken. Opeens kwam ik erachter dat ik al geruime tijd naar één en dezelfde pagina aan het staren was. Ik had allemaal gedachten, ze gingen alle kanten uit, waren er opeens, dan weer weg. Ik kijk naar die bladzijde en ik had er niets van gelezen. Ik dacht: Jongen, je hebt dit boek al een maand en je bent op de HELFT. Je weet waar het over gaat! Ik WIST het even niet! Ik dacht: Ik ga wat lezen dan snap ik het vanzelf weer. Dus ik al die nietszeggende zinnen lezen maar NIETS drong tot me door. De gewaarwording hiervan maakte mij heel erg bewust van het loodzware gevoel wat ik had, en een soort comfortabel tollen. Waarschijnlijk heb ik zo 15 minuten gezeten toen ik opeens zonder reden hardop zei: “Jezus wat ben ik KNETTER”, wat resulteerde in een ongelovelijke lachtrip! :mrgreen: Ik heb op dat bankje gelachen als een dwaas! Telkens als er mensen langs liepen probeerde ik mijn lach weg te drukken zoals je dat vroeger in de klas deed. Dat viel mij heel zwaar! Toen keek ik naar die joint. Hij was nog niet eens voor de HELFT op gheghe. :mrgreen:

Ik ging naar een skateboarder kijken in een half pipe terwijl ik de joint oprookte en cola dronk. Nadat hij 30 keer een bepaald trucje probeerde wat steeds mislukte kreeg ik weer een lach aanval. Ik werd op een gegeven moment duizelig van het heen en weer gaan van die gast in die half pipe. Toen besloot ik wat te gaan fietsen, met in mijn achterhoofd het idee dat ik naar het station moest fietsen om de metro te nemen naar die gozer. Tijdens het fietsen heb ik een zeer vette trip gehad. Ik bleef de hele tijd fietsen en spacen op de verte. Het perspectief van alles boeide me ontzettend. Linksaf? Rechtsaf? WTF maakte het uit. Alles klopte. Alles was traag. Ik dacht heel snel te fietsen maar ik reed gewoon in de eerste versnelling en trapte heel langzaam. Oef wat knetter, dacht ik weer. Al fietsend de grappigste lachkicks gehad. Zag ik een een grote groep mensen dan vluchtte ik snel weg zodat ze mijn lachkick niet zouden merken. Het ging regenen. Dat was heerlijk. Dat water voelde als hemels op mijn gezicht. Toen werd de regen wat heftiger dus besloot ik te schuilen.

Het moet nu 2000 uur geweest zijn.

Toen ik stond te schuilen, merkte ik dat ik al een poos op een groot gebouw stond te spacen. Ik kwam tot mezelf en zag al die mensen keihard en kletsnat door de regen fietsen, auto’s splashte door de plassen. Op dat moment waren er een aantal mensen bij komen staan, onder dat afdakje. Ik kreeg ineens een ONBEDWINGBAAR gevoel om te lachen, en na een aantal keer een hysterisch gehinnik onderdrukt geprobeerd te hebben merkte ik dat dat niet kon: Ik MOEST gewoonweg lachen! :mrgreen: Die mensen om mij heen wilde ik niets laten merken, dus ik stap zo op mijn fiets, hup de regen in! Al fietsend was ik aan het plannen om eerst een andere schuilplek te zoeken om daar een sigaret te roken en die red bull te zuipen, om daarna naar het station te gaan. Terwijl ik dat deed kwam ik erachter dat ik hele straten door reed, met totale gedachten trips. Ik zag OPEENS de weg weer, vaak als een auto langsscheurde. Ik heb nog 5 minuten alleen maar WOAH geroepen met de gedachten wat er wel niet kon gebeuren als ik een ongeluk zou krijgen. :openmouth: Opletten. Mindtrip. WOAH, OPLETTEN MAN. (lachen) ok. Station, daar moet ik heen.

Het was rond half 9 dat ik bij een grote straat kwam. Ik ben geboren in Amsterdam, maar ik ZAG WERKELIJK niet wáár ik was. Ik herkende die straat gewoon niet. Pas toen ik wat verder reed zag ik het weer, en ik reed totaal de verkeerde kant uit! Dit alles maakte mij heel euforisch. Alles wat ik zag was traag, en toch helder. Echt knetter...

Vanaf het station en in de metro ging ik bijna BAD OP LACHEN.

Op het station was ik meer aan het spacen op alles om mij heen, maar toen ik in de metro zat had ik weer hele vette mindtrips. Gewoon diep in gedachten over van alles. Opeens raasde er een andere metro langs, en ik schrok daar echt van, met een soort: “HUH?” geluid. Een paar mensen keken naar me, en ik zag de metrocabine in een ander licht. Al die mensen om mij heen, ik vond het benauwend. En ja hoor: Dat vreselijke lachgevoel kwam weer op. Midden in die metro. Ik wilde weg. Kon niet. Ik heb de hele verdere rit (zo’n 9 haltes) met mijn hoofd in mijn handen gezeten, mijn gezicht bedekkend. Ik moest, en zou, keihard, onverbiddelijk en resoluut LACHEN. KEIHARD LACHEN. :mrgreen: Ik stootte telkens een soort hik, of zucht uit: Het begin van een lach, maar dan onderdrukt, mijn gezicht begraven in mijn handen. Ik wilde wel wegkruipen, en daar moest ik alleen maar harder van lachen. Wat ik nu al zeker een kwartier aan het onderdrukken was.

Opeens dacht ik: dit is niet leuk meer! Ik wil dat gevoel niet meer hebben! Het trok gelukkig weg na een paar angstige momenten dat ik dacht bad te gaan. Zweet, onzekerheid etc. AL DIE MENSEN OM MIJ HEEN. Ik kon ze niet aankijken. Van elk gezicht kreeg ik weer een lachneiging.

Toen ik de metro uitstapte was ik wel kapot. Soort van leeg. Ik dacht nergens aan en liep naar mijn maat zijn huis. De rest van de avond nog een erg trippy gevoel gehad. Roken was vet, dat gaf dat spacey gevoel weer terug. Op een gegeven moment nam de alcohol die ik bij die maat van mij dronk het over van de wiet en ben nog redelijk aangeschoten geraakt.

Dat was het wel ongeveer, een lang verhaal, sorry daarvoor. Het lukte mij niet om een korte samenvatting te maken en ik dacht: Het is mijn eerste post. Ik kijk er al naar uit om weer te “trippen” op wiet. Dit was dus de eerste stick sinds 5 tot 6 maanden. Ik denk dat ik over een paar maanden weer wil trippen. Of ik dat ik met wiet doe, of met wat zwaarder spul, daar peins ik nog over. Dan wil ik het zeker niet alleen doen. Ik vond het een hele leuke, maar ook een zware ervaring. Sinds zaterdag een paar keer weer de wil gevoeld om weer te trippen, en dat niet gedaan. Ik wil nu na al die jaren buitensporig blowen het herontdekken, en echt KNETTER WORDEN.

Het was ongelovelijk LACHEN GNAGNA
:wave:

nutsss

Wijs gebruiker
Prettig om te zien dat we steeds meer leden krijgen die op een leuke manier in goed te lezen stukjes hun ervaringen willen delen.

Mooi verslag.

MAX

Experimenterende gebruiker
Komt me heel bekend voor heb zoiets dus ook meegemaakt afgelopen woensdag dat ik liep te spacen op wiet. Zie topic white widow /coffeeshop.
Was een heerlijk gevoel en wil het zeker nog een keer meemaken.

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Thanx allemaal! Echt heel leuk om te lezen dat jullie het grappig vonden. :beer:

Het is heel tof om die ervaringen op te schrijven. Ik verwerk ze daarmee en op die manier word ik er wijzer van. Ik vind het echt leuk om verhalen te schrijven over drugsgebruik, of het nou goede of minder goede ervaringen zijn...

Dat ik dan daarna leuke reacties krijg, dat is echt heel cool! :smoke:

Ik heb nog veel vragen, en ik zal die hier plaatsen. Over een paar maanden wil ik echt weer eens gaan! (waarschijnlijk dus paddo's)

Oja, MAX, Ik ga nu je topic white widow /coffeeshop even zoeken en lezen...

caatje

Badass junkie
Mulholland Drive zei:
Het is heel tof om die ervaringen op te schrijven. Ik verwerk ze daarmee en op die manier word ik er wijzer van. Ik vind het echt leuk om verhalen te schrijven over drugsgebruik, of het nou goede of minder goede ervaringen zijn...

Laat je vooral niet tegenhouden!! :wave:

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
gheghe zeker niet!

Ik verheug mij nu al op mijn volgende trip. Daar ga ik zeker een verhaaltje over schrijven :P

Maar ik ga het ook filmen!

Jeller

Badass junkie
hehe echt vet verslag!!

dan besef je eigenlijk hoe mooi weed wel niet is zolang je het echt wel als een gelegenheidsdrug gebruikt..

als je elke dag smoort is er gewoon niets aan..

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
hehe echt vet verslag!!

dan besef je eigenlijk hoe mooi weed wel niet is zolang je het echt wel als een gelegenheidsdrug gebruikt..

als je elke dag smoort is er gewoon niets aan..

Thanx Jeller!

Je hebt helemaal gelijk! Geloof me, als je maar één keer per maand smoort ofzo dan kan je echt een mindfuck ermee krijgen. Elke dag is een verleiding, maar ik raad het iedereen aan dat niet te doen, alleen in periodes. Kijk, een week of twee knetter rondlopen is soms wel vet :grin:

fokker

Belezen gebruiker
Leuke ervaring, zelf rook ik ook lang niet meer wat ik rookte, en ik merk dat ik met weinig weed heel lang doe. Ongeveer een week met n grammetje. Rook dan ook niet elke dag... maar 1 ding...

Als ik stoned ben, en ik moet door de regen, dan ben ik echt over de zeik, ook als ik nuchter ben hoor, ik haat regen. Blij dat ik mijn rijbewijs heb! :)

Verder, leuk report man :) En volhouden dat leven dat je nu lijd! Die ommezwaai heb ik jaren geleden gemaakt, en dagelijks ben ik mezelf er nog dankbaar voor dat ik dat vorige leven achter gelaten heb, Wat niet wil zeggen dat ik op zn tijd niet geniet :)

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Ja thanx

Haha ik vond het op dat moment zelf erg grappig dat ik de regen wel chill vond..Maar toen het heel hard ging regenen werd het te erg...

Ik fiets alles in Amsterdam, met de auto door de binnenstad is niet chill, bovendien, als ik zo knetter als toen ben dan kan ik echt niet rijden, dat is echt gevaarlijk...

Ik heb wel eens gehad dat ik op de middelste rijstrook per ongeluk 65km pu reed lol. VET knetter

fokker

Belezen gebruiker
Juh, als je n flinke tijd niet gerookt hebt hakt het er inderdaad stevig in en kun je goed van de wap zijn, zo lukte lopen me na n twee maanden niet roken me niet meer toen ik voor t eerst weer geblowt had.

Verder rook ik niet zo belachelijk veel, dan wordt ik alleen maar extreem loom en dat vind ik niet zo bong. Rijden lukt me nog prima, maar nuchter in Amsterdam rijden vind ik zelfs klote, wat n pokkecentrum hebben jullie wat autorijden betreft. Ben er 1 keer geweest en schoot me in de stress.

Ben daar toen in een engelse pub achtig iets gaan zitten en daar verkochten ze ook weed, heel relaxt, biertje, joint.. dat zie je bij ons in M'tricht niet :( geen weed en bier samen in de verkoop. Terugrijden was n stuk ontspannender (moest in t begin gewoon wennen aan die pokke trams van jullie) :grin:

rocka

Uit het verhaal kun je dus de conclusie trekken:

Blowen is leuk! Maar doe het met mate :stoned:

cordelia

heb nu koopavond en zit de hele dag al te wachten tot ik me stick ken roken maar nu heb ik er helemaal zin in!geweldig zo voel ik me ook bijna altijd hihi

cordelia

nou het was superr hoor binnen 3 uur 12 euro weggerookt en daarna aan de verdamper gehangen :smoke:
nu weer fijn op werk en natuurlijk wel even van te voren... :stoned:

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
cordelia zei:
nou het was superr hoor binnen 3 uur 12 euro weggerookt en daarna aan de verdamper gehangen :smoke:
nu weer fijn op werk en natuurlijk wel even van te voren... :stoned:

Ik ga misschien vanavond weer een keertje smoken...

Eens zien of ik de avond doorkom zonder... :grin:

wicket

ik heb het ook weleens gehad dat ik meer moest lache dan goed voor me was. ik was 14 en blowde 1 x per week altijd op vrijdagmiddag met andere skaters. zoon gast die bij mij op school zat was egt zoon ervare wietjunk die elke dag blowde (net als ik nu :wave: ) hij draaide een jonko en vroeg of ik een neusshotje wou. ik zei gretig ja en nam zoveel mogelijk in. een of andere gast die 8er me stond hield opeens mn hoofd vet stevig vast waardoor ik nie kon ontsnappe aan die rook en automatisch inademde :openmouth: ik stond gelijk naar lucht te happe en heb iets van 30 sec die overigens heel lang duurde niet kunnen ademen. ik sheet 7 kleure bagger en toen ik weer een btje normaal kon ademe voelde ik me opeens zo knetter als nooit tevore.

ik en mn maatje stapte gelijk daarna op de fiets richting huis. na de eerste paar meters begon het al. ik moest lache zo vreemd in een bepaald deuntje dak moest lache om mn eigen lach. ik heb hierdoor gewoon een uur het zelfde deuntje zitte lache op de fiest en mn maat werd er helemaal gestoord van. op een geven moment ging die me zelfs slaan in de hoop dat ik op zou houde :grin: nie dus.

dit wqs egt mijn aller vaagste wiet ervaring. maar je kan het egt geen trippe noemen. het komt nie eens in de buurt :P

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Lachen

God, ik heb wat geblowd in mijn leven, maar een neusshot nog nooit gedaan :grin:

Vergeleken met echte tripmiddelen is het geen trippen, maar als je zo weinig blowt als ik dan kan een joint zwaar aankomen, en best trippy zijn.

azgaza

Badass junkie
Hahaha dat lijkt me vreselijk; geen zin mee rin het lachen. Ik heb ook wel vaa kdat ieder gezicht op straat en fantastisch grappig is, en lelijk, en dat ik er gewoon om móet lachen.
Ik blowde vroeger trouwens zelf veel op het museumplein. Nu eigenlijk nooit meer; de woonkamer is zo veel warmer om te zitten.

Bewild

Bewuste gebruiker
Hey, echt een leuk raportje, het leest heel vlot :mrgreen: .
Zelf ken ik het gevoel dat je beschrijft perfect, als ik blow ben ik ook altijd zo, ik doe het dan ook niet vaak, maar als ik dan blow ineens genoeg. Ik ben van mening da als iemand al drugs wilt doen da ge dan maar ineens genoeg moet doen om het echt op een fatsoenlijke manier te voelen en niet maar een beetje voelen :P .

Echt leuk raportje :stoned: !!!!

Jeller

Badass junkie
Mulholland Drive zei:
Lachen

God, ik heb wat geblowd in mijn leven, maar een neusshot nog nooit gedaan :grin:

Vergeleken met echte tripmiddelen is het geen trippen, maar als je zo weinig blowt als ik dan kan een joint zwaar aankomen, en best trippy zijn.
Idd, kvind het al raar als mensen xtc een tripmiddel noemen :rolleyes:
laat staan weed..

matthijs

Badass junkie
Oeh...op wiet kan je best diep gaan hoor. Zeker als je een tijd niet hebt geblowd. Moet je absoluut niet onderschatten.

Osi`

Bewuste gebruiker
XTC kunt ge wel van trippen hoor, hangt van de dosis af.
Maar wiet zou ik geen trip middel noemen. Eerder, spacend.. dus zweverig. Trippen is iets totaaaaaals anders.

Jeller

Badass junkie
matthijs zei:
Oeh...op wiet kan je best diep gaan hoor. Zeker als je een tijd niet hebt geblowd. Moet je absoluut niet onderschatten.
idd, maar echt trippen noem ik dat niet hoor.. kzou wel weed nog eerder trippen noemen dan xtc

maar xtc is zeker niet trippen.. ook niet in hoge dosis, dan wordt je gewoon nog schever en kan je mss wel hallucineren, maar tis niet omdat je hallucineert dat het trippen is imo, want van heroïne en nog zoveel andere dope kan je ook hallucineren, en das niet trippen :)

matthijs

Badass junkie
Dat van die XTC klopt inderdaad. In ieder geval met mijn ervaring. Heb wel eens mensen gehoord die beweren dat ze daar zelfs op trippen maar moet zeggen dat ik dat nogal ver vind gaan maar ok..
Ben nog steeds van mening dat je van wiet hard kunt trippen. Spacecake en shit... En sowieso..je hoort best vaak mensen die bad gaan van een J.

Bovenaan