Bijna 18

Sok

Newbie
Hallo,
Ik ben over ongeveer een maand jarig, dan word ik 18. Ik zou dan graag wat gaan blowen, en wiet natuurlijk uit een shop halen. Alleen ik vroeg me af of dat nog legaal is om op mijn 18 verjaardag mij wiet te verkopen? Is het niet te vroeg? En moet ik noodzakelijk een id (qua paspoort) laten zien, of mag t mijn ov-chipkaart, zorgpas en pinpas zijn? Op de twee staat mijn geboortedatum en op allemaal mijn naam.

Ook vroeg ik me af wat voor soort wiet ik dan het beste zou kunnen halen, zodat ik niet twijfelend en onzeker bij de balie sta niet wetend wat ik wil.
Alvast bedankt voor alle antwoorden.
Groet

Gabbertje

Wijs gebruiker
Vanaf je 18de mag je legaal wiet/hasj kopen op vertoon van een geldig legitimatiebewijs(ID kaart), paspoort, rijbewijs of verblijfsdocument. Dus een zorgpas of ov word niet goed gekeurd.

Ik neem aan dat je voor het eerst gaat blowen dus dat raad ik je een mild wietje of hasj aan. Elke shop verkoopt andere wiet en hasj met allemaal een andere sterkte dus ik kan je niks adviseren.

Vraag het anders aan de koper, ze zijn er om je te helpen en advies te geven. Hun weten meer van hun producten dan wij, en niemand die het erg vind als je advies vraagt. Bijna elke coffeeshop geeft een menu kaart waar alle soorten inclusief de sterkte van de wiet/hasj op staan. Bestudeer deze aandachtig zou ik zeggen :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
En moet ik noodzakelijk een id (qua paspoort) laten zien, of mag t mijn ov-chipkaart, zorgpas en pinpas zijn? Op de twee staat mijn geboortedatum en op allemaal mijn naam.
Je bent verplicht ten alle tijden een officieel legitmatiebewijs, ofwel ID kaart, paspoort of rijbewijs, bij te dragen dus dat is ook het enige wat ze zullen accepteren.

En vraag inderdaad gewoon de verkoper om advies, vinden ze helemaal niet erg. Vertel gewoon eerlijk dat het je eerste keer blowen is en waar je naar op zoek bent, dan kunnen zij je wel een mooi wietje of hasje aanraden.

No worries, komt goed.

Bovenaan