Bewijs verzamelen

Mira

Newbie
Beste iedereen,
In verband met een scheiding ben ik bewijs aan het verzamelen van het drugs gebruik (cocaïne) van mijn ex, dit in verband met de omgangsregeling voor ons kind.
Ik heb 2 berichten van mijn ex waarin hij in aangeeft dat hij cocaïne gebruikt, dit zijn echter wel berichten vanuit juni 2019 (misschien al te oud?).
Verder probeer ik een geluidsopname te maken waarin hij toegeeft drugs te gebruiken, maar onopgemerkt is dat niet gemakkelijk en ik weet ook niet of dat wel is toegestaan volgens de wet.
Verder weet ik van wie hij de drugs koopt, maar die persoon gaat natuurlijk niet getuigen want hij is zelf strafbaar bezig.
Kan ik van de drugsdealer op de één of andere manier toch een bruikbare getuigenis krijgen?
Wat kan ik nog meer doen om te bewijzen dat mijn ex drugs gebruikt (overigens niet alleen cocaïne maar ook alle dagen cannabis)?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Ps. voor de mensen die mij een slecht mens vinden dat ik bewijs zoek tegen mijn ex, dit doe ik in het belang van een heel jong kind!

Mira

Newbie
Laag van mij? Zoals ik zei gaat het hier om de regeling over een klein kind. Zie jij dat als shit happens? Dat vind ik dan wel bijzonder laag van jou :wink:

benzzzy

Badass junkie
En het zal me een worst wezen dat je dit doet voor een heel jong kind.
Je kunt ervanuit gaan dat jij als vrouw toch wel de rechten voor het kind kunt krijgen.
Alleen aangeven dat hij iedere dag cannabis gebruikt zal hiervoor voldoende zijn.

Bewijs zoeken dat hij cocaïne gebruikt en dit bij de politie inleveren voegt totaal geen meerwaarde aan jouw situatie en kan mogelijk zijn leven onnodig moeilijker maken.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Kan ik van de drugsdealer op de één of andere manier toch een bruikbare getuigenis krijgen?
Denk niet dat een dealer hier mee instemt.

Verder probeer ik een geluidsopname te maken waarin hij toegeeft drugs te gebruiken, maar onopgemerkt is dat niet gemakkelijk en ik weet ook niet of dat wel is toegestaan volgens de wet.
Bewijsmateriaal op deze manier verkregen is niet toelaatbaar.

Wat kan ik nog meer doen om te bewijzen dat mijn ex drugs gebruikt (overigens niet alleen cocaïne maar ook alle dagen cannabis)?
Gewoon die Whatsapp berichten laten zien.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Je kunt ervanuit gaan dat jij als vrouw toch wel de rechten voor het kind kunt krijgen.
Alleen aangeven dat hij iedere dag cannabis gebruikt zal hiervoor voldoende zijn.

Bewijs zoeken dat hij cocaïne gebruikt en dit bij de politie inleveren voegt totaal geen meerwaarde aan jouw situatie en kan mogelijk zijn leven onnodig moeilijker maken.
Verder sluit ik me hier bij aan.

Mira

Newbie

Was dat nu zo moeilijk om een "normaal" antwoord te geven?
Iedereen doet zijn ding om zijn redenen. Ik heb graag bewijs. En als jij mij daardoor laag vind, dan moet jij dat vinden.
En daarbij, bewijs dat er dagelijks cannabis gebruikt word, zal dan ook nodig moeten zijn niet waar?
Of gaat meneer of mevrouw de rechter dat op mijn woord geloven? Dat zou leuk zijn

FerdFatoehaus

Badass junkie
Was dat nu zo moeilijk om een "normaal" antwoord te geven?
Iedereen doet zijn ding om zijn redenen. Ik heb graag bewijs. En als jij mij daardoor laag vind, dan moet jij dat vinden.
En daarbij, bewijs dat er dagelijks cannabis gebruikt word, zal dan ook nodig moeten zijn niet waar?
Of gaat meneer of mevrouw de rechter dat op mijn woord geloven? Dat zou leuk zijn
Er is geen reden om hier je frustratie te botvieren.
Als je bij de rechter aangeeft dat meneer dagelijks blowt zal hij waarschijnlijk dit vragen of het klopt. Ontkent hij kan er mogelijk een test volgen.

benzzzy

Badass junkie
Verzoek de rechter om een drug test uit te voeren.
Als zijn waardes zeer hoog liggen dan is dagelijks gebruik aannemelijk.
Als jullie een bank acc deelden dan kan je eventueel nog de afschriften laten zien.
Lege zakjes paraphanelia.

Maar mag ik vragen waarom de vader geen deel van het leven van jouw kind mag zijn?
Is hij een slechte invloed?

Of wil jij hem gewoon niet in jouw leven hebben ongeacht de consequenties die dat zou kunnen hebben op het welzijn van van jouw kind?

Mira

Newbie
Verzoek de rechter om een drug test uit te voeren.
Als zijn waardes zeer hoog liggen dan is dagelijks gebruik aannemelijk.
Als jullie een bank acc deelden dan kan je eventueel nog de afschriften laten zien.
Lege zakjes paraphanelia.

Maar mag ik vragen waarom de vader geen deel van het leven van jouw kind mag zijn?
Is hij een slechte invloed?

Of wil jij hem gewoon niet in jouw leven hebben ongeacht de consequenties die dat zou kunnen hebben op het welzijn van van jouw kind?
De vader heeft een slechte invloed. Naast de drugs gebruikt hij ook veel alcohol. Enkel het één of in combinatie, word hij een erg negatieve en onvertrouwbaar individu die niet meer in de gaten heeft waar hij mee bezig is. (tevens de reden van onze relatiebreuk)

Mira

Newbie
Inderdaad ken jij de situatie niet. En daarbij kan ik je nu direct verzekeren dat de vader van het kind niet in staat is om in zijn eentje voor een kind te zorgen. Als je de situatie zou kennen, zou je precies het zelfde zeggen.
Maar hem kennende gaat hij er wel werk van maken, en terecht want het is ook zijn kind.
Ik wil hem het kind ook niet volledig afnemen, maar enkel hij en het kind samen dag en nacht, dat gaat niet. Natuurlijk mag de vader zijn kind gewoon zien en leuke dingen gaan doen!

benzzzy

Badass junkie
Dan is het goed lol.
Zijn kind totaal afnemen zal de situatie van heen alleen benadelen.

Nu heeft hij mogelijk iets waarvoor hij zijn gebruik zou willen kinderen vooral gezien de situatie.

• Like
Waarderingen: Mira

Mira

Newbie
Dat is Idd vrij problematisch.
begrijp je dan nu mijn vraag hoe ik hier bewijs voor kan krijgen?
Ik wil hem zijn zoon niet volledig afnemen. Maar in zijn eentje voor een kind zorgen, daar is hij niet toe in staat en dat gaat ten koste van onze zoon.
Ik ken mijn ex, dat zou echt niet goed komen.
Maar daarvoor wil ik dus wel bewijs hebben. Eigenlijk ook voor mijn ex. Zodat hij misschien zelf ook in gaat zien dat hij verkeerd bezig is en zijn leven gaat beteren zodat hij wel weer meer met zijn eigen kind kan doen snap je?

inner_search

Badass junkie
Cannabis alle dagen, alcohol zeker 4 keer in de week grotere hoeveelheid, cocaïne is verschillend, soms 2 keer in de week, soms 1 keer in de 2 weken, soms 3 dagen achter elkaar
Je kan ook vragen aan de rechter je ex te laten afkicken en dan zen kind te laten zien , en kijken hoe alles verloopt , hervalt hij terug gaat je kind gwn naar jouw.
Alleen al dat je daar al niet aan denkt vind ik al geen goede ingesteldheid, verslaving is niet om met te lachen en die persoon (je ex in dit geval) moet ook geholpen worden.
Je denk alleen een beetje aan je eigen in deze situatie vind ik.
Je kind heeft zen vader nodig.

My 2 cents.

Edit.
Ik typte dit net toen je je laatste post poste..

Mira

Newbie
Je kan ook vragen aan de rechter je ex te laten afkicken en dan zen kind te laten zien , en kijken hoe alles verloopt , hervalt hij terug gaat je kind gwn naar jouw.
Alleen al dat je daar al niet aan denkt vind ik al geen goede ingesteldheid, verslaving is niet om met te lachen en die persoon (je ex in dit geval) moet ook geholpen worden.
Je denk alleen een beetje aan je eigen in deze situatie vind ik.
Je kind heeft zen vader nodig.

My 2 cents.
Denk niet dat wij daar niet aan gedacht hebben. We hebben het meerdere malen gehad over afkicken en misschien zelfs wel een behandeling volgen bij een kliniek. Mijn ex vind dat overbodig. Hij vind dat hij niets verkeerd doet en dat het allemaal niet zo veel uit maakt waar hij mee bezig is.
En ik denk niet aan mijn eigen situatie. Ik denk voor het kind. En jullie kennen de situatie niet.
Er kan een heel verhaal om heen gedraaid worden wat er allemaal wel en niet goed is in deze situatie. Mijn vraag ik simpel. Ik wil gewoon weten hoe ik zijn gebruik kan bewijzen. Is dat echt te veel gevraagd? Denk je echt dat we geen andere mogelijkheden hebben geprobeerd?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mira
Ik denk dat je zo al wel een zeer goede zaak hebt, geforceerd nog meer bewijs zoeken zou ik niet doen als ik jou was en kan je zaak zelfs benadelen.

Uit je zorgen tegen de instanties/de rechter inclusief het bewijs dat je nu hebt en die zullen dan wel zelf op onderzoek uitgaan met waarschijnlijk een drugstest als uitkomst.

inner_search

Badass junkie
Denk niet dat wij daar niet aan gedacht hebben. We hebben het meerdere malen gehad over afkicken en misschien zelfs wel een behandeling volgen bij een kliniek. Mijn ex vind dat overbodig. Hij vind dat hij niets verkeerd doet en dat het allemaal niet zo veel uit maakt waar hij mee bezig is.
En ik denk niet aan mijn eigen situatie. Ik denk voor het kind. En jullie kennen de situatie niet.
Er kan een heel verhaal om heen gedraaid worden wat er allemaal wel en niet goed is in deze situatie. Mijn vraag ik simpel. Ik wil gewoon weten hoe ik zijn gebruik kan bewijzen. Is dat echt te veel gevraagd? Denk je echt dat we geen andere mogelijkheden hebben geprobeerd?
Ik begrijp je situatie , en zoals je hem hier beschrijft vind ik het redelijk goed hoe je er mee omgaat.
Enkel vind ik het er over dat je alles wilt bewijzen via berichten en opgenomen gesprekken (wat niet wettelijk is en waar de rechter geen oor naar zal geven of luisteren) dit moet namelijk via een intern onderzoek gebeuren en niet op eigen houtje.
Dus neen op de vraag hoe je het kan bewijzen geef ik je geen antwoorden.

Men nicht had gefilmd hoe haar ex een muur vol met spuitverf spoot , wou dit aan de rechter laten zien en ze kreeg als antwoord.
Mevrouw, u bent niet van de politie , ik mag/hoef u filmpje zelfs niet te bekijken.

Verder wel nog veel geluk ziet de juridische strijd , neem maar een advocaat.

Mira

Newbie
Ik begrijp je situatie , en zoals je hem hier beschrijft vind ik het redelijk goed hoe je er mee omgaat.
Enkel vind ik het er over dat je alles wilt bewijzen via berichten en opgenomen gesprekken (wat niet wettelijk is en waar de rechter geen oor naar zal geven of luisteren) dit moet namelijk via een intern onderzoek gebeuren en niet op eigen houtje.
Dus neen op de vraag hoe je het kan bewijzen geef ik je geen antwoorden.

Men nicht had gefilmd hoe haar ex een muur vol met spuitverf spoot , wou dit aan de rechter laten zien en ze kreeg als antwoord.
Mevrouw, u bent niet van de politie , ik mag/hoef u filmpje zelfs niet te bekijken.

Verder wel nog veel geluk ziet de juridische strijd , neem maar een advocaat.
Het is dus juist daarom dat ik vraag wat ik zelf kan doen. Ik gaf al aan niet te weten of een geluid record zou mogen, dat weet ik nu dat dat niet mag, prima doen we dat niet.
En een advocaat ben ik aan het zoeken.

benzzzy

Badass junkie
Als het bewijs op een illegale manier verkregen is dan zal dit niet gebruikt worden in een rechtzaak.

Voor zover als ik weet moeten beiden partijen instemmen voor geluid opnames.

inner_search

Badass junkie
Als het bewijs op een illegale manier verkregen is dan zal dit niet gebruikt worden in een rechtzaak.

Voor zover als ik weet moeten beiden partijen instemmen voor geluid opnames.
Niet persee hoor.
De vrouw van men nicht (lesb).
Was toen nog samenwonend met haar maar had zelf de sloten veranderd , waarop men nicht 1 had laten bij maken en op de deur getoken had en haar vrouw niet binnen kon , besloot ze de gevel maar vol te spuiten.
Men nicht recorde het op legale manier terwijl haar vrouw zag en wist dat ze recorde , maar het bewijs werd nietig verklaard door de rechter omdat het niet van een ambt ofzo kwam , hoe en waarom weet ik niet precies meer..

• Like

Mira

Newbie
Ja dit is teveel gevraagd. Wij zijn een drugsforum, geen privé detective forum. Dit soort amateur speurderij leidt vaak tot nog meer ellende.
Sorry hoor, waarom is er dan een rubriek drugs en de wet?
En het is maar een vraag he. Mijn vraag is juist wat wel en niet mag en wat ik dus wel zelf kan en mag doen.
Maar aan jou zal ik het dan in ieder geval niet meer vragen :) Toch bedankt!

Albertospaghetti

Belezen gebruiker
Jup.
Dit is niet de plek om te vragen hoe je drugs gebruik kan aantonen zodat jij een echtzaak kan winnen en je zoon van zijn vader kan scheiden.

IIk ken now situatie niet maar weet dat het maar altevaak voorkomt dat de zoon van zijn vader word gescheiden na een scheiding.

Zelfs al zou de vader jog wel een positieve invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van het kind.

Dit is jullie kind.
Niet alleen van jouw en hij heeft ook het recht om hem groot te brengen.

Als blijkt dat hij in geen staat is om dit te kunnen OK maar ga er niet zelf voor zorgen dat de rechter een besluit neemt dat niet in de realiteit ligt.
Dit is niet de plek om te vragen over rechten en drugs? Maar wel de plek om een vrouw te vertellen (in een situatie waar jij absoluut niks vanaf weet) wat ze moet doen met d'r kind?
Sorry hoor, ik vind je aanpak wat grof, volgens mij heeft ze dit letterlijk geschreven in het kopje "drugs en de wet". Dan vind ik regel maar een advocaat ook wel een beetje kortaf. Je mag heel scheikundig zijn benzy, maar ik weet dat er ook mensen zijn op dit forum die mevrouw misschien wel verder kunnen helpen. Als we alle topics zo gaan behandelen kan ik op elke vraag op het forum hier reageren met "ga maar naar je huisarts die weet er meer vanaf" en alle tripreport met "too long didn't read". jezus zeg

benzzzy

Badass junkie
Als de situatie is zoals jij zecht dan hoef jij absoluut niks te doen.

De desbetreffende instanties zullen dit zelf onderzoeken en tot dezelfde conclusies komen als jij.

• Like

FerdFatoehaus

Badass junkie
Sorry hoor, waarom is er dan een rubriek drugs en de wet?
En het is maar een vraag he. Mijn vraag is juist wat wel en niet mag en wat ik dus wel zelf kan en mag doen.
Maar aan jou zal ik het dan in ieder geval niet meer vragen :) Toch bedankt!
Drugs en de wet inderdaad. Dat is wat anders dan vragen hoe bewijs te verzamelen om iemand in een kwaad daglicht te stellen. Voor hetzelfde geld probeer je iemand te framen en is dit hele verhaal verzonnen.

Als je wil weten wat je wel en niet mag doen moet je een advocaat inschakelen.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Dit is niet de plek om te vragen over rechten en drugs? Maar wel de plek om een vrouw te vertellen (in een situatie waar jij absoluut niks vanaf weet) wat ze moet doen met d'r kind?
Sorry hoor, ik vind je aanpak wat grof, volgens mij heeft ze dit letterlijk geschreven in het kopje "drugs en de wet". Dan vind ik regel maar een advocaat ook wel een beetje kortaf. Je mag heel scheikundig zijn benzy, maar ik weet dat er ook mensen zijn op dit forum die mevrouw misschien wel verder kunnen helpen. Als we alle topics zo gaan behandelen kan ik op elke vraag op het forum hier reageren met "ga maar naar je huisarts die weet er meer vanaf" en alle tripreport met "too long didn't read". jezus zeg
Hier ben ik het niet mee eens. Wij zijn geen rechten forum en geen advocaten of privé detectives. Dit verhaal kan net zo goed verzonnen zijn om iemand te framen.

Mira

Newbie
Drugs en de wet inderdaad. Dat is wat anders dan vragen hoe bewijs te verzamelen om iemand in een kwaad daglicht te stellen. Voor hetzelfde geld probeer je iemand te framen en is dit hele verhaal verzonnen.

Als je wil weten wat je wel en niet mag doen moet je een advocaat inschakelen.
Het is duidelijk dat jij zelf geen kinderen hebt en in zo'n situatie zitten als wij hier.
Wat ik zelf wel en niet mag doen betreft bewijs, heeft ook met de wet te maken. Dus mijn vraag is geloof ik niet zo verkeerd.
Maar nogmaals, ik zal jou er niet meer mee lastig vallen, ga dan jij dan zelf ook door naar een volgend topic als jij mij toch niet wilt helpen met verdere informatie.
Zoals ik zei, toch bedankt

Mira

Newbie
Volgens mij ben je niet een heel aardige ex.... een kind heeft zn vader OOK nodig. Je kan beter je ex hulp aan bieden dan kapot maken. Je kind zal het je altijd kwalijk nemen als contact met de vader kapot gemaakt hebt.
Zoals ik al zei hebben we het er al over gehad om te kijken om af te kicken, samen hier voor te zorgen. Dit wil hij niet.
En ik maak hem niet kapot, ik wil hem laten zien dat hij niet goed bezig is.
En daarbij zal zijn zoon ook bij zijn vader zijn, maar niet dag en nacht. Lees dan aub wel het hele topic even door

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mira
En ik maak hem niet kapot, ik wil hem laten zien dat hij niet goed bezig is.
Volgens mij is je insteek om de instanties/rechter te bewijzen dat je ex een druggebruiker/verslaafde is.
En daarbij zal zijn zoon ook bij zijn vader zijn, maar niet dag en nacht.
Ik vind dit wel een beetje vreemd, je doet nu alsof de uitkomst al vaststaat. Het is niet aan jou om te bepalen OF er een omgangsregeling komt en/of hoe die er uit gaat zien.
(en ja, ik heb het hele topic doorgelezen)

FerdFatoehaus

Badass junkie
Het is duidelijk dat jij zelf geen kinderen hebt en in zo'n situatie zitten als wij hier.
Dat weet jij helemaal niet en is verder ook een compleet irrelevant.
Wat ik zelf wel en niet mag doen betreft bewijs, heeft ook met de wet te maken
Dat klopt, maar niet met drugs. Het gaat nu toevallig om drugs maar je zou drugs ook kunnen vervangen door fraude. Nogmaals, je bent op het verkeerde adres hier met dat soort vragen.
Maar nogmaals, ik zal jou er niet meer mee lastig vallen, ga dan jij dan zelf ook door naar een volgend topic als jij mij toch niet wilt helpen met verdere informatie.
Zoals ik zei, toch bedankt
Geen dank, ik blijf toch nog even hangen. Gotta protect the fellow drug user.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mira
Even een tip waar je niet om gevraagd hebt,

Ik denk dat het uiterst belangrijk is voor jou om zelf heel goed over te komen bij de instanties/rechters, wellicht is het beter om daar op te focussen, ze de waarheid te vertellen en dan zal een en ander vanzelf goed komen. Daar zou ik meer vertrouwen in hebben dan dat zelf geforceerd bewijsmateriaal in elkaar flansen want daarmee zal je zelf ook niet zo sympathiek overkomen, kans dat je dan een beetje je eigen glazen gaat ingooien.

transformated

Badass junkie
Imo moet je niet sneaky doen en het op de legale manier doen. Je kind is misschien nog klein maar denk eens later als ie groot is. Dan zal hij jou nog raar aankijken. Gewoon naar de juiste instanties gaan en met jou verhaal gaan ze je zeker helpen.
Ben zelf opgegroeid met 2 gescheiden ouders door verschillende redenen en het kind zal de vader ook willen zien dat moet je in je achterhoofd houden.

Bovenaan