benzo's + alcohol

jasper

Wijs gebruiker
ik had gisteren in een dronken bui 2 lormetazepams 2 mg ingenomen met als gevolg dat ik er alles uitkotste.
mijn vraag is nu of het gevaarlijk is om benzo's en (overmatig veel)alcohol samen te gebruiken.

eckies

Belezen gebruiker
Heb eens gelezen op dit forum dat er een gevaar is dat je kotst in je slaap en daarin stikt. Ben niet een kenner maar lijkt me logisch. Een expert misschien een mening hierover?

joint20

Experimenterende gebruiker
Nou het is zelfs een algemene bekende zelfmoord methode, benzo's en alcohol, dus niet echt verstandig :wink:.

BillyBilo

Badass junkie
Benzo's zijn vrij moeilijk om jezelf mee dood te krijgen, met alcohol is dat niet een ander verhaal, je moet echt wel héél wat pillen slikken en alcohol drinken om jezelf er echt dood mee te krijgen.

Alleen voor de vastberaden zelfmoordenaars.

Ik heb over het algemeen niet veel slechte ervaringen met bijv. xanax en bier, wel word ik wakker vraag ik me af hoe ik in godsnaam op die plek ben beland.

Spor

Wijs gebruiker
Ik raad jullie dit TEN ZEERSTE af !!

Ik drink zelf nooit alcohol, en gebruik regelmatig benzo's, en laatst na een feestje met allerlei andere dingen pakte ik er eentje en vroeg zonder er bij na te denken of de anderen dr' ook een wouden en dat wouden ze wel. En op een gegeven moment viel er eentje van zn stoel af ( in de trein ) en die kregen we voor anderhalf uur niet meer wakker en de andere begon te trippen als n idioot. Praatte tegen zn kat en zn ex, begon aan zn broek te friemelen en allemaal van die soort rare dingen. We zijn tussendoor nog uit de trein geweest om n kaartje te kopen wat ik was vergeten, en beide geloofde dit niet toen ze de dag erna wakker werden...

Gewoon niet doen dus :)

speeseend

Wijs gebruiker
eyebeekaii zei:
En op een gegeven moment viel er eentje van zn stoel af ( in de trein ) en die kregen we voor anderhalf uur niet meer wakker...

Er gaat niets boven de allereerste keer. Dat gevoel alsof je van je stoel valt. Heerlijk.

Spor

Wijs gebruiker
Saivy zei:
eyebeekaii zei:
en laatst na een feestje met allerlei andere dingen

Welke dingen dan?

Nou, zelf ben ik een nogal fanatiek gebruiker en ik rook sowiso de hele dag wiet, en die betreffende avond had ik een paar pilletjes en een halfje sos op... Heerlijk om erna een benzotje te pakken dus ! Gebruik sowiso ook vaak benzo's dus ik "kan ermee overweg" en ik drink normaal nooit alcohol dus zelf hoef ik hier geen rekening mee te houden...

Spor

Wijs gebruiker
speeseend zei:
eyebeekaii zei:
En op een gegeven moment viel er eentje van zn stoel af ( in de trein ) en die kregen we voor anderhalf uur niet meer wakker...

Er gaat niets boven de allereerste keer. Dat gevoel alsof je van je stoel valt. Heerlijk.

Mijn eerste keer was geweeeeeeldig idd :) was toen ik dikke 36 uur wakker was, in london, want daar slaap je natuurlijk niet veel als je er bent, en i wou eigenlijk gaan slapen, pakte me mn eerste oxazepam ( van mijn moeder gekregen om in de bus te slapen :P ) en toen kwamen mijn teamgenoten om te zeggen dat we nog moesten filmen :P toen dus knetterwazig door london gelopen van 1 oxazepam 10mg... vergeet ik nooit meer, heerlijk was dat !

Maar "dat gevoel" herinnerde zei zich niet meer, en ik zag ze ECHT van hun stoel vallen :P ze wouden erna geen "eior" ( dialect voor temazepam capsules, ei vormig, dus dat waren al snel "eior" ) meer :P maar geef mij maar een lekker benzotje ipv alcohol hoor

speeseend

Wijs gebruiker
ot

@eyebeekaii

Dat moet een leuk gezicht zijn geweest in de trein.

Hoe zit dat nu met de sterkte van zo'n temazepam, is dat te vergelijken met een oxazepam of totaal iets anders?

Gr.,

de eend

Spor

Wijs gebruiker
Ja, ik kon er wel mee lachen, want ik wist wat ik moest verwachten maar een andere vriend van ons die eerbij was werd keibang en die schrok helemaal van wat er allemaal was. Ze begonnen ook echt raar te doen, eentje begon tegen zijn kat te praten en aan mn broek te friemelen enzo :P

Ja... dat is moeilijk te zeggen in principe... Een oxazepam is namelijk een anxilotisch ( vergeef me als ik het verkeerd geschreven heb ) een middel wat spanning verminderd dus, en temazpem is een hypnotisch middel, een inslaper dus... Maar, als ik ze in vergelijking trek, zou ik zeggen dat temazepam 20mg ongeveer 3 tot 4x zo sterk is als een oxazepam 10mg... Ikv oel namelijk van een oxazepam 50mg zeker meer als een temazepam 20mg. maar het is ook nog eens dat een temazepam normaalgesproken in een capsule zit en niet in een tablet ( ze bestaan wel... ) en ze worden dus sneller opgenomen... Als je het dus gebruikt om wazig van te worden is een temazepam dus zeker eerder aan te raden, ook omdat het hypnotisch werk en niet anxilotisch... Oxazepam is meer voor overdag als je je zorgen maakt terwijl temazepam is om in te slapen. Dus als je dat niet doet is het "wazige" effect zeker sterker :wink:

Maar tussen de 3 en de 4x sterker zal het meer in de buurt van de 3 zijn :)

westergas

Belezen gebruiker
Ik word van alcohol meestal behoorlijk rusteloos. Ik ken verder niemand op wie alcohol dat effect heeft maarja met een goede dosis diazepam erbij heb ik daar dus totaal geen last van. Eigenlijk ook niet eens dat ik ineens in slaap van ofzo maar wel een heerlijk relaxed gevoel.

Als ik dan uiteindelijk in bed beland is de slaap heerlijk diep en word ik zonder kater wakker. Wel nog in een zachte roes (diazepam werkt lekker lang :mrgreen: )
Als ik zuip zonder diazepam slaap ik voor geen meter en heb ik vaak katers.

Maarja echt goed zal het zeker niet voor je zijn. Een keer een black out gehad waarbij ik vanalles gezecht heb waar ik niets meer van weet. Toen maar even rustig aan gedaan....

speeseend

Wijs gebruiker
stukje o.t. - gewenning alcohol en benzo's

Eyeballie zei:
Ik voel namelijk van een oxazepam 50mg zeker meer...

Die vijftig mg. Oxazepam zijn wel okay. daar heb ik inmiddels ook een flinke stock van aan kunnen leggen. Dat geeft toch een geruststellend gevoel, dat je er nog meer dan drie-honderd hebt. Slapen zal ik dus altijd kunnen, anders nog even een gele rakker naar binnnen tikken. Nortmaal gesproken doet dit alles uit. Zelfs het dromen, wat ik persoonlijk erg jammer vind).

westergas zei:
...Als ik zuip zonder diazepam slaap ik voor geen meter en heb ik vaak katers....

Klinkt als een gewenning.

Wanneer ik weer eens in een pils-periode zit, werken de middelen super op elkaar. Lekker versuffend. Wegdraaiende ogen, lichamelijk totaal (soms iets te) ontspannen.

Het nadeel vind ik dan dat na een dsg of twee in dit ritme te zitten, al gauw een gewenning de kop opsteekt. Het werkt al minder lichamelijk, de negtatieve effecten zijn meer aanwezig.

Nu gebruik ik ook nog een minimale hoeveelheid Buprenorfine, nu, hier krijg ik echt een klap in de bek en een voet in m'n -piep- van, bij gelijktijdig gebruik. Dan krijg ik werkelijk de beginselen van een kille kalkoen.

CONCLUSIE
  1. Alcohol versterkt bij mij de effecten met een factor II.
  • Dit is voor ongeveer één keer in de week leuk. Maar zeker niet voor dagen achtereen. Op die maneer pepe je de verslaving enkel maar hoger op én het effect is steeds minder aanwezig.
  • Het schijnt zo te zijn dat je lever mar één van de giftige stoffen tegelijk kan verwerken, waardoor de dreke langer in je body aanwezg is. Dit lijkt mij ook niet zo goed.
Groeten,

De eend

Spor

Wijs gebruiker
Re: stukje o.t. - gewenning alcohol en benzo's

Eyeballie ? :P

Woow ik heb er ooit met toeval 2 kunnen regelen en die vond ik inderdaad eeeeeeerg relaxed... Kwou dat ik er 300 had. OF 30 zou ik ook al een tijdje mee vooruit kunnen :P

Dat het dromen uit blijft is bij mij eerder een goeie zaak...... Merk nu dat ik gestopt ben met blowen dat ik ook heel intensief droom, en meestal niet erg prettig. Maar goed.

murdock

ik had laatst ook terug benzo en alcohol gemixt.
het was 30mg diazepam en 2.5mg lorazepam en 1 zwaar kasteelbier of zoiets, maar het bizarre was dat ik er bijna niets van voelde :confused:

ik had op die moment wel een enorme agressie, aanval dus misschien daarmee ofzo in ieder geval te bizar...

mss tolerantie ofzo...

speeseend

Wijs gebruiker
murdock zei:
...ik had op die moment wel een enorme agressie, aanval dus misschien daarmee ofzo in ieder geval te bizar...

mss tolerantie ofzo...

Tolerantie is de pest. Probeer dat te voorkomen en gij zult genieten als nooit tevoren.

Maar ja, soms moet je ze wel met regel-en/of-maat innemen. Dan zal de koek anders gesneden worden. Dan is het misschien wel verstandig om het pils / alcohol te beperken tot een minimum.

Gewoon, zo nu dan, dan blijft het lekker.
Gr.,

De eend

Spor

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Tolerantie is de pest. Probeer dat te voorkomen en gij zult genieten als nooit tevoren.

Maar ja, soms moet je ze wel met regel-en/of-maat innemen. Dan zal de koek anders gesneden worden. Dan is het misschien wel verstandig om het pils / alcohol te beperken tot een minimum.

Gewoon, zo nu dan, dan blijft het lekker.
Gr.,

De eend

Kijk deze gebruiker heeft verstand van zaken !

pilsner

google eens

Zo ik kwam toevallig op deze site omdat ik opzoek ben naar meer info over Benzo. Aller eerst een drama om in te loggen.

Zelf ben/was ik een zware gebruiker van cocaine, de dokter schreef me benzo voor, en ik dacht dat mijn probleem was opgelost. NOU mooi niet de combinatie tussen alcohol en benzo is redelijk te doen.

Benzo alleen geeft vermoeidheid en een deprie gevoel, slapen kut je kent het wel

Benzo met een aardige hoeveelheid drank geeft reden tot het gebruik van je dope, bij mij gaf benzo met een aardige hoeveelheid drank een suf gevoel, en zwaar irritant gedrag om te scoren. ( excuses)

Benzo met drank en cocaine gaat buiten jezelf, je gaat fucking helemaal los, aggresief gedrag, pogien tot zelfmoord en je bent helemaal uit je tering knetter, spijt de volgende dag!

Ik wil alleen weten waar mijn gedragsverandering vandaan is gekomen sinds ik benzo gebruik! Kan alleen zeggen dat je er voorzichtig mee om moet gaan en alleen mediciijen helpen niet om je rustig te houden!

Ben blij dat ik even aan het zoeken ben naar mijn gedrags verandering sinds ik aan de de medicijnen zit! :wave:

Spor

Wijs gebruiker
Re: google eens

pilsner zei:
Benzo met een aardige hoeveelheid drank geeft reden tot het gebruik van je dope, bij mij gaf benzo met een aardige hoeveelheid drank een suf gevoel, en zwaar irritant gedrag om te scoren. ( excuses)

Benzo met drank en cocaine gaat buiten jezelf, je gaat fucking helemaal los, aggresief gedrag, pogien tot zelfmoord en je bent helemaal uit je tering knetter, spijt de volgende dag!

Ik wil alleen weten waar mijn gedragsverandering vandaan is gekomen sinds ik benzo gebruik! Kan alleen zeggen dat je er voorzichtig mee om moet gaan en alleen mediciijen helpen niet om je rustig te houden!

Ze zijn ook niet gemaakt zodat je er lekker bij kan gaan drinken en snuiven he... Als je ze voorgeschreven krijgt om wat voor reden dan ook zal dat er wel mee te maken hebben. Je zegt zelf dat je ze krijgt voor je coke verslaving. Benzo's en coke doen PRECIES het tegenovergestelde van elkaar... Van beide heb je dus meer nodig voor het zelfde effect en hoe meer van het een hoe minder je van het ander voelt. Bovendien ga je er nog eens bij dirnken, wat ook n btje dubbel is aangezien benzó's drank versterken en je met coke juist meer kan drinken.

Verder geen kritiek maar je doet een btje alsof het de schuld van de mediceinen is, terwijl je het jezelf aan doet...

Bronnen:
http://www.cocaineinfo.nl/combinaties/c ... -alchohol/
http://www.cocaineinfo.nl/combinaties/c ... iazepinen/
http://www.apotheek.org/informatie_artikel.php?iId=172

pilsner

Het is ook niet de bedoeling dat je de benzo gebruikt met andere geestveruimende middelen!

Ik wilde alleen even vertellen wat de combinaties kunnen opleveren, zeker in de combinatie met drank en drugs!

Benzo alleen gebruiken waar ze voor worden uitgeschreven! Dus excuus wanneer het overkomt dat ik de medicijnen de schuld geef.

De vraag van Barry was toch ......

PS thanks for the links

Psychisch

Newbie
Het is zeker gevaarlijk, vooral omdat het je ademhaling zo ernstig kan remmen dat je in coma raakt. Neem je er 1tje na wat sos ofzo dan valt het allemaal wel mee. Met alcohol wordt het sedatieve effect versterkt, nu zal het niet zo snel fout gaan. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.

eend

Belezen gebruiker
benzodiazepines - respiratory depression

Psychisch zei:
Het is zeker gevaarlijk, vooral omdat het je ademhaling zo ernstig kan remmen dat je in coma raakt. Neem je er 1tje na wat sos ofzo dan valt het allemaal wel mee. Met alcohol wordt het sedatieve effect versterkt, nu zal het niet zo snel fout gaan. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.

Ondanks de belegen staat van dit topic wil ik hier toch graag even op reageren!

Het gevaar zal 'm niet zozeer in een respiratory depression zitten, tenzij je een bepaalde overgevoeligheid hebt. Ik denk dat je eerder in je eigen kots of wat ook zal stikken, dan dat je een ademhalingsdepressie zal krijgen.

Het lijkt mij in deze dat een ongeluk inderdaad in een klein hoekje zit.

Gr., Eend, alias speeseend

Psychisch

Newbie
Re: benzodiazepines - respiratory depression

Dat is idd zo, en de kans is ook heel klein dat je een ademhalingsstoornis krijgt, maar het is wel een risico het kan gebeuren net zoals je kan stikken in je kots nu gebeurt dat ook niet zo snel maar het zijn allemaal extra gevaren die je je op de hals haalt vooral als je veel van alles op hebt. Hoe minder gevaar hoe beter dus beter gewoon niet combineren lijkt me.

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Zonder tolerantie 4 of 5 mg Lormetazepam en een flesje wijn in een halfuurtje en dat liep goed af..wel weet je er niets meer van. Maargoed, let een beetje op en het komt wel goed

Edit: shit ik heb net een topic uit 2008 geschopt :flushed:

Angramar Temenos

Badass junkie
Alcohol na benzo's kan prima, je wordt alleen sneller dronken en het slaat harder aan, en mits je langzaam drinkt en wacht tot de benzo's volledig werken is het niet echt gevaarlijk vind ik zelf. Je voelt zelf wel dat je na 3 biertjes ladderzat bent. Sterke drank of erg snel drinken raad ik dan wel weer sterk af.

Benzo's na alcohol noem ik de suicide combo, omdat de benzo in een klap opkomt en de dronkenschap zo ongeveer verdrievoudigt. De meest genante avond van m'n leven is op benzo's na alcohol gebeurd.

kaasbaas

Badass junkie
Ik begin meestal met 1 biertje, neem daarna...zeg... 40mg oxazepam in, drink nog een biertje en aan 't einde van 't 2e biertje slaat de oxazepam in. Vanuit daar zie ik nog wel of ik meer drink en meer bijneem, meestal doe ik dat wel, nog een biertje of 2 in de avond en wat oxazepam. Ligt er net aan waar ik zin in heb.

Gewoon rustig aan doen en dan moet 't wel goed komen. Natuurlijk zijn er altijd risico's met dit en dat, maarja, van speed kan je ook een bloedprop in je hersenen krijgen. Toch weerhoud dat er veel mensen niet van het te gebruiken. Dat soort risico'tjes zijn er altijd met drugs, ik zou me er niet veel zorgen over maken.

Als je gewoon niet al te lomp begint bij je eerste keer en gewoon rustig de drug verkend komt 't wel goed.

Pammer

Bewuste gebruiker
Het is een goede combo zoals Winehouse zegt, maar enkel als je dat gecontroleerd doet. Gecontroleerd doen doe je door jezelf te kennnen maar ook door eerst je benzo's te slikken en daarna pas aanvullen met alcohol. Vanaf je het gevoel hebt dat je aan je grens zit kap je met alcohol... Als je bv alcohol drinkt en je bent echt zat en dan kap je benzo's erop weet je nooit wat er op je te wachten staat...

Zoals vermeld wordt het vaak als zelfmoordmethode gebruikt; dan stik je namelijk in je slaap van je kots... Niet echt aangenaam dus!

YawningMan

Belezen gebruiker
De LD50 van benzodiazepinen ligt extreem hoog, voor veel benzo's spreek je gauw over 200mg t/m 1000mg per kilo lichaamsgewicht(!), daarom zijn ze een passende vervanger van barbituraten. Wel bij te melden (zoals ik elders op het forum al gesteld heb) dat er wel comateuze toestanden bekend zijn vanaf al 500mg diazepam. Natuurlijk verstrekt alcohol benzo's gigantisch en is de kans op een CNS depressie aanzienlijk groter. Toch is benzo's als met alcohol alleen weggelegd voor de heel erg vastberaden zelfmoordenaars :P moet je aanzienlijk veel stripjes wegsnoepen met een flinke fles ströhrum naar binnenwerken wil je zéker de pijp uitgaan.
Desalniettemin sluit ik me volledig aan bij wat de meesten hier zeggen, het is en blijft riskant en probeer sowieso eerst bekend te raken met benzo's zelf voordat je er bij begint te drinken.
Heb zelf zelden deze combinatie gemaakt en ik heb gigantische last van geheugenverlies de volgende dag, ik drink liever zonder benzo's en neem liever benzo's zonder te drinken :wink:

Flameon

Badass junkie
Winehouse zei:
Ooit eens dronken een Valiumpje genomen. Dat is gevoelloos in lichaam en geest zijn.

Inderdaad .... maar de kans dat je totaal wegzakt, comateus dus, is vrij groot. Om over de klappen die de lever krijgt maar te zwijgen (met als gevolg geen afvalstoffen worden afgebroken etc)

Winehouse

Badass junkie
Ook eens dronken 70mg oxazepam gepakt, dat is hetzelfde gevoel.

Dat het slecht voor je is, zit je op het moment zelf niet zo over in.

Heb wel goed geslapen moet ik zeggen

Pammer

Bewuste gebruiker
Winehouse zei:
YawningMan zei:
De LD50 van benzodiazepinen ligt extreem hoog
Zou je niet de LD100 nemen? (met name bij zelfmoord)
En waarom dat woord gebruiken? ik irriteer me eraan!
Er wordt bijna altijd LD50 gezegd. LD100 wordt zelden gezegd. Maar zit je aan de LD50 dan is er al grote kans.

Welk woord? Benzodiazepine(n/s)

YawningMan

Belezen gebruiker
Winehouse zei:
YawningMan zei:
De LD50 van benzodiazepinen ligt extreem hoog
Zou je niet de LD100 nemen? (met name bij zelfmoord)
En waarom dat woord gebruiken? ik irriteer me eraan!
Zal ik 'fatale dosering voor 50% van de populatie' gebruiken? Of ben ik de enige die dat wat omslachtig vind aangezien LD50 de medische en ook juiste benaming is? :wink:

Michelangelo

Voor ervaren Benzo-gebruikers kan t weinig kwaad weet ik uit ervaring... Na een avond doorhalen gooi ik er altijd wat benzo in voor t slapen gaan, nooit ergens last van!

Een heel ander verhaal is de combo morfine/alcohol, das echt zwaar fout...

Bovenaan