Beginnen met blowen

nu3t

Newbie
Hallo,

Ik wil graag weer een keer beginnen met blowen aangezien ik benieuwd ben. Ik heb wel eens jointjes gerookt met wat vrienden, maar heb nooit echt iets gevoeld omdat ik een paar trekjes nam. Ik ga nu niet meer met die gasten om maar zou wel graag willen proberen binnenkort.

Moet ik gewoon naar de coffeeshop gaan en vragen om een voorgedraaide (kan niet zelf rollen)? Of een dealer zoeken, wat me wel een klusje lijkt zonder enige vrienden die momenteel nu drugs gebruiken.

Thanks alvast,
nu3t

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Als je 18+ bent kun je gewoon naar een coffeeshop gaan. Je kunt voorgedraaide kopen idd.
Neem wel je legitimatie mee, soms vragen ze daar om.

Laatst bewerkt:

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik moet bij de shop ook altijd m'n ID laten zien. Wellicht omdat ik niet een vaste klant ben.

Verder heb ik nog als tip om het rustig op te bouwen als je alleen gaat blowen. Neem een paar trekken en laat het een paar minuten inwerken. Vaak voel je het effect pas na een paar minuten. Mag het dan wat meer zijn, kan je weer een paar trekken nemen. En lees je goed in hier.

nu3t

Newbie
Zou de voorgedraaide links laten liggen en lekker zelf draaien in de voorgedraaide ziet meestal niet veel soeps dus om teleurstelling te voorkomen zou ik gaan voor zelf draaien veel plezier
Ik woon nog thuis en mijn ouders vermoorden me als ze ook maar shag, tip of vloei zien.. :cry:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ligt er geheel aan. Als je geen of weinig ervaring hebt met blowen doet een voorgedraaide genoeg. Ook zit er in de voorgedraaide bij onze shop 400mg wiet. Zijn echt heftige hoor. Zelfs ik voel m goed. Zal echt per shop verschillen.
Proberen en als t niks is kun je altijd nog zelf draaien.

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Smaakt vaak niet erg lekker en voor een ervaren blower misschien niet sterk genoeg maar voor een onervaren persoon moet een voorgedraaide voldoende effect geven. Niet direct de halve joint ophijsen.. neem eerst een paar hijsjes, laat het inwerken en doseer daarna gewoon bij met wat extra hijsjes tot het gewenste effect bereikt is. Je kan beter te weinig nemen in het begin dan teveel. Zelfs als ervaren blower ervaarde ik nog regelmatig paranoia/hartkloppingen bij teveel in 1x roken.

nu3t

Newbie
Ik haal wel gewoon een voorgedraaide, misschien kan ik shag, vloei en tip ergens in een kluisje op school stoppen of ergens anders als die voorgedraaide echt zo hard tegenvallen.

Martinus

Wijs gebruiker
Ik haal wel gewoon een voorgedraaide, misschien kan ik shag, vloei en tip ergens in een kluisje op school stoppen of ergens anders als die voorgedraaide echt zo hard tegenvallen.

Ik zou als ik jou was gewoon zelf draaien. Vloei en tip kosten geen drol en je leert het alleen door het gewoon te doen. Als je onzeker ben zijn er 1000 videos op youtube die het voordoen.
Ik vind het altijd wel leuk om jointjes te draaien. En je kan zelf kiezen hoeveel wiet en of je er tabak bij doet. Ik vind tabak nasty dus dan bespaar ik mezelf dat leed.

Blauweaap

Badass junkie
Ik zou als ik jou was gewoon zelf draaien. Vloei en tip kosten geen drol en je leert het alleen door het gewoon te doen. Als je onzeker ben zijn er 1000 videos op youtube die het voordoen.
Ik vind het altijd wel leuk om jointjes te draaien. En je kan zelf kiezen hoeveel wiet en of je er tabak bij doet. Ik vind tabak nasty dus dan bespaar ik mezelf dat leed.
Waarom zou die jongen moeten leren draaie als die nog niet eens weet wat die van het effect gaat vinden ?

Leren draaie is verleidelijker om vaker te gaan smoken. Voor gedraaide kunnen ook prima zijn maar dat is per shop verschillend.

Ik zou gewoon een voor gedraaide halen zoals je al zei ben je bang dat je ouders iets gaan vinden. Lange vloei tip of tabak ga je ooit een x met je slome stoned bakkes ergens laten slingeren.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Nog een optie is naar een shop gaan met ruimte om te blowen (mag dit nog in Nederland?) . Kijk effe rond of er een gezellige pee zit en vraag als die er ene wil rollen voor jou.

Martinus

Wijs gebruiker
Aja, ik zou ondanks dat gewoon zelf draaien. En draai hem puur dan voel je het ook goed. :P
Als je hem draai boven een bord of kom, dan vang je meteen alle troep op. En ruim alles op voor je hem opsteek.
Je kan ook gewoon buiten een rondje lopen en dan rook je hem in een park.

Misschien ben ik te ijverig met hoe ik dingen aanpak.
Mijn eerste wiet ervaring was van een stuk spacecake die ik op de verjaardag van mijn zus gegeten had... En mijn moeder en oma hadden er ook van gesnoept. Dus misschien kom ik uit een andere realiteit. Hahaha

nu3t

Newbie
Ik kan alles stashen in de buddy van mijn scooter.. Maar eerst rustig beginnen met een voorgedraaide 😉

Blauweaap

Badass junkie
Ik kan alles stashen in de buddy van mijn scooter.. Maar eerst rustig beginnen met een voorgedraaide 😉
Misschien vergezocht ik weet ook niet of ze drugs testen bij een scooba controlle als er drugs gevonden word. Maar dat zou een testje kunnen opwekken als je op de rollerbank moet.

Blyatman

Badass junkie
1. Voor gedraaide joints = troep
2. Beginnend blowen langzaam ombouwen
3. Ben je een roker/non-roker?
4. Zoek uit welke shop bij jou in de omgeving goed aangeraden wordt.
5. Ga geen euro’s besparen op kwaliteit (ik zie vaak mensen teveel overigens betalen in een shop voor lage kwaliteit/meuk)
6. Als je echt goede wiet wilt, zorg dat je een connect hebt die thuis kweekt.
7. Veel dealers doen alsof ze goede wiet hebben, maar meesten hebben verkoop babbels
8. Als je eenmaal jezelf meer bekend hiermee gemaakt hebt, jezelf wijs maakt en genoeg info en adviezen op doet is mijn grootste tip:
9. Fuck tabak in je wiet, zo puur mogelijk of draai blunts (als je eenmaal ‘normale’ hebt leren draaien
10. Als het kan, ga zelf kweken, (ook hier is een heel leerprogramma voor nodig maar als je eenmaal weet hoe, heb je hier zowel als kwaliteit en aan prijs voordelen aan.

Blyatman

Badass junkie
Misschien vergezocht ik weet ook niet of ze drugs testen bij een scooba controlle als er drugs gevonden word. Maar dat zou een testje kunnen opwekken als je op de rollerbank moet.

Je mag 5 gram op de man houden, of in de scooter/auto/motor. Dat is het gedoogd beleid. Er zal geen drugs test afgelegd worden bij een simpele controle/rollenbank. Tevens nemen zie alleen af zodra ze een vermoeden hebben dat jij onder invloed bent van andere soorten drugs. Of als je zo stoned bent dat je reactievermogen zo gedaald is dat je een gevaar voor jezelf of anderen kan vormen. En als je op die grens ligt geven ze je een tijdelijk rijverbod wat zelden op wiet opgelegd wordt.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik zou gewoon lekker een voorgedraaide joint halen bij een bekende shop gezien je nog nooit echt geblowd hebt.

Op zoek naar thuiskwekers en zelf kweken lijkt me aardig overdreven op dit moment. Kleeft ook nog wel een aardig risico aan.

inner_search

Badass junkie
Ik weet niet af het al gezegt is.
Maar waarom koop je niet gewoon 1 grammetje van iets en blow je het in de shop op ? Je krijgt namelijk gewoon vloei en tip als je het aan de toonbank vraagt hoor.
Er staat std een kruidenmix inplaats van tabak en , en als je echt tabak wil vraag je gewoon een klein plukje aan de persoon die naast je zit.
De meeste shopzitters zijn vaste klanten en geen toeristen , die nemen namelijk hun spul en smeren hem terug naar eigen land.

Opzich vind ik voorgedraaide ook niet de beste keuze , al deed ik het vroeger ook wel eens.
Maar eens meer ervaring besef je dat je meestal afgeript word (zeker als toerist) of dat je niet kreeg wat je bevraagt hebt , maar een andere strain waar ze niet vanaf raken ofzo.

Blyatman

Badass junkie
Ik zou gewoon lekker een voorgedraaide joint halen bij een bekende shop gezien je nog nooit echt geblowd hebt.

Op zoek naar thuiskwekers en zelf kweken lijkt me aardig overdreven op dit moment. Kleeft ook nog wel een aardig risico aan.

Artikel 3. Opiumwetgeving: het thuis kweken is verboden. klopt, maar als jouw planten eenmaal een bepaalde grootte bereid hebben en ze buiten de “kweek” vallen, valt het onder het gedood beleid van maximaal 5 planten in een huishouden.

Een vriend van mij werd “gepakt” in de kweekfase, enige wat er toen gebeurd is is dat alles in beslag werd genomen. Geen proces verbaal of iets opgelegd omdat je de non-straf vervolgende keuze krijgt: per direct afstand doen.
zodra je daar mee in stemt is het direct afgehandeld.

Het wordt pas een risico als jij een x aantal keer gepakt wordt om het kweken, dan kunnen ze je namelijk de classificatie geven als Teler/Handelaar.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Artikel 3. Opiumwetgeving: het thuis kweken is verboden. klopt, maar als jouw planten eenmaal een bepaalde grootte bereid hebben en ze buiten de “kweek” vallen, valt het onder het gedood beleid van maximaal 5 planten in een huishouden.

Een vriend van mij werd “gepakt” in de kweekfase, enige wat er toen gebeurd is is dat alles in beslag werd genomen. Geen proces verbaal of iets opgelegd omdat je de non-straf vervolgende keuze krijgt: per direct afstand doen.
zodra je daar mee in stemt is het direct afgehandeld.

Het wordt pas een risico als jij een x aantal keer gepakt wordt om het kweken, dan kunnen ze je namelijk de classificatie geven als Teler/Handelaar.
Dat zal allemaal best maar deze guy is al bang dat z'n ouders de vloeitjes vinden. Waar gaat hij dan die planten laten?

Blyatman

Badass junkie
Dat zal allemaal best maar deze guy is al bang dat z'n ouders de vloeitjes vinden. Waar gaat hij dan die planten laten?

Heb toch niet ergens gezegd dat dat NU moet? Als je goed had gekeken is het gewoon een stappenplan. Niet wat hij moet doen ala direct.
Overdreven reactie is soms ook onnodig, heb simpelweg neer gezet wat mijn ondervinding is

als hij wilt beginnen met voorgedraaide stuff, prima. Kan die daar mee kennis maken. Vanuit daar kan hij zijn ervaring uitbreiden als het hem bevalt. Van laag-hoge kwaliteit wiet, naar blunts, naar, als hij zijn eigen toko zou hebben kunnen overwegen om zich te verdiepen in eigen kweek.

Iedereen snapt dat mijn 1-10 iets is waar tijd overheen gaat en niet op kort termijn is..

Laatst bewerkt:

Spyro

DF-koning

Ik zou gewoon lekker niet met een voorgedraaide beginnen. Dat is 9/10 echt niet het effect wat je moet willen. Vieze meuk.

Blyatman

Badass junkie

Slecht advies trouwens, hij wilt kennismaken met wiet. Niet met toeristentroep die verkocht wordt.
Een beter advies zou zijn: haal een gram, daar draai je als beginnend blower zeker 2/3 misschien 4 joints uit. Zodat hij geleidelijk kan wennen aan de effecten en dan zijn hoeveelheid op eigen tempo kan opschalen.

een voorgedraaide joint adviseren is net als iemand cocaïne laten snuiven uit amsterdam en zeggen dat het goede kwaliteit is. :)

FerdFatoehaus

Badass junkie
Bij een goede shop heb je prima voorgedraaide joints hoor. Ook met bijvoorbeeld puur wiet er in.

Als je niet kan draaien en je wil die meuk niet in huis hebben (precies wat de ts wil) dan is een voorgedraaide joint perfect. Tuurlijk is zelf draaien beter maar als je zijn berichten hebt gelezen dan zou je tot dezelfde conclusie moeten komen.

Spyro

DF-koning
En een stappenplan voor iemand die nog nooit goed geblowd heeft wat eindigt met zelf kweken... Wauw 😂
Wat ben jij goed in dingen uit zijn verband trekken zeg. Niemand zegt dat hij zelf moet kweken. Was een net lijstje met tips, niet meer niet minder. Niet altijd die discussie perse willen aangaan.

Bovenaan