Castle Craig is geen zorg in het buitenland.
Als ze tenminste slim te werk gaan sturen ze de facturen vanuit hun locatie in Nederland. Hierdoor is het "Nederlandse" zorg. En die wordt gewoon vergoed uit het basispakket.
Veel van deze klinieken met locaties in het buitenland hebben géén contracten lopen. Dit houdt over het algemeen in dat je:
1. Toestemming moet vragen aan je zorgverzekeraar. Je zorgverlener zal dat voor je doen of je daar bij helpen.
2. Als je goedkeuring krijgt, maximaal 75% vergoed krijgt van de behandeling.
75%..... Zo'n behandeling kost al snel €40.000 tot €50.000, dus 10 tot 12 duizend voor eigen rekening.
Het mooie is, dat veel klinieken dit voor eigen rekening nemen omdat ze vinden dat iedereen goede zorg verdient.
Of dit bij Castle Craig ook zo werkt en of jouw verzekeraar dit goed gaat keuren, kan ik niet voor je beantwoorden.
Bel ze en stel je vragen! Daar zijn ze voor.
Ik was bij mijn behandeling ook bang voor de kosten en addertjes onder het gras. Ik heb de rekeningen gezien en ze zijn betaald. Niet alles werd vergoed. Maar ik heb het ook niet hoeven betalen.
Alleen reiskosten (vliegen) zal je zelf moeten betalen. Maar deze kan je soms ook nog aftrekken van de belastingaangifte! En sommige zorgverzekeraars vergoeden zelfs dit.
Succes! Castle Craig is een goede!
En mocht deze niet lukken, kan ik je nog wel wat klinieken aanbevelen.
Ooh en ja je eigen risico gaat eraan. Maar dat is met praktisch alle zorg uit het basispakket 🤷♂️