Bad Trip?

Wonderland

Belezen gebruiker
Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst mijn zelfgekweekte paddo's uitgetest. 3 gram gedroogde mexikaantjes. Ik had al ervaring met paddo's, en hoorde dat mexicaantjes een van de lichtere soorten waren. 3 gram leek me dan ook niet zo'n probleem.

De eerste twee uur ging het nog vrij prima. Ik was wel aardig van de kaart (kon geen klok meer kijken en wist niet eens hoe ik het licht aan moest doen) maar verder ging het prima, alsof ik terug ging naar de basis zeg maar. Niks was meer logisch, alles moest ik opnieuw uitproberen (zo heb ik geprobeerd of het hoofd van mijn vriend in mijn mond paste, je weet maar nooit :wink: )
Nadat ik even naar de wc was geweest sloeg de sfeer echt compleet om. Niet dat ik enge dingen zag, zoals ik me voorstel bij een bad trip, ik werd gewoon enorm bang (niet voor enge dingen, meer om in de steek gelaten te worden etc.) en verdrietig. Mn hoofd zat echt met zichzelf te fucken. Dit heeft nog een dikke vier uur geduurd voor ik eruit kwam.

Enig idee hoe het kan zijn dat het zo ontzettend hard ging? Zijn zelfgekweekte paddo's altijd zo extreem? En is dit nou een bad trip? (ja misschien een domme vraag, maar ik weet echt niet wat ik me erbij voor moet stellen) En kun je er iets tegen doen, voor het geval ik de volgende keer weer zo ga freaken?

Dit is mijn eerste post trouwens, na maanden meelezen durfde ik het eindelijk aan :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Enig idee hoe het kan zijn dat het zo ontzettend hard ging?
Omdat paddo's onvoorspelbaar zijn. Je flush was waarschijnlijk erg potent. Extreme stemmingswisselingen zijn mij tijdens een paddotrip ook zeker niet onbekend.

Zijn zelfgekweekte paddo's altijd zo extreem?
Daar ligt het niet aan, de sterkte verschilt per soort, maar ook per vlucht.

En is dit nou een bad trip?
Daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Wat jij hier beschrijft noem ik eerder een mindfuck of een gedachten loop (loep) dan een bad trip.

En kun je er iets tegen doen, voor het geval ik de volgende keer weer zo ga freaken?
Nee. De set en setting zijn aan jou, de rest van de reis wordt bepaald door de paddenstoel.

Laat je vooral niet afschrikken, het blijft een interessant spulletje. Het kan extreem duister zijn, maar ook intens vrolijk. Sterkte (:

KoxBox

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:

Ik moet zeggen dat zelfgekweekt toch echt wel behoorlijk sterk zijn in vegelijking met de smartshop paddestoelen. Misschien waren het geen mexicanen... Voor de rest ben ik het volkomen met je eens!

Wonderland

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
ExceptionalInsight zei:

Ik moet zeggen dat zelfgekweekt toch echt wel behoorlijk sterk zijn in vegelijking met de smartshop paddestoelen. Misschien waren het geen mexicanen... Voor de rest ben ik het volkomen met je eens!

Qua trip leken het equadoriaanse, maar de looks hadden toch echt iets van mexikaanse weg. Ik ben in ieder geval wel even van de paddo's af... Zelfs dxm was nog niet zo heftig als deze ervaring...

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Een heftige ervaring op paddo's kan inderdaad heel zwaar wegen, vooral als het negatief is. Ik relativeer achteraf alles heel snel, maar ik kan me goed voorstellen dat je er flink ondersteboven van kunt zijn.

KoxBox

Badass junkie
Lijkt me sterk dat je uit een trip kan opmaken welke soort het was...
Maar als het Equadorianen waren heb minstens een halve gram meer gegeten dan een normale portie.

Wonderland

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
Lijkt me sterk dat je uit een trip kan opmaken welke soort het was...
Maar als het Equadorianen waren heb minstens een halve gram meer gegeten dan een normale portie.

Klopt, ik hou me daarom gewoon vast aan wat mij verkocht is. Mexikaantjes, maar dan extreem heftige :wink:

Riel

Bewuste gebruiker
hey wonderland,

ik raad je aan om de volgende keer te beginnen met een lagere dosis. 30 gram vers (3 gram gedroogd) is een vrij hoge dosis en geeft een sterke trip.. ja ook met mexicaanse vind ik. 15 a 20 gram is beter om mee te beginnen en als het goed gaat kun je tijdens de trip nog bijnemen. zorg altijd dat je goed in je vel zit en gebruik in een rustige vertrouwde omgeving. stel dat je fout gaat tijdens de trip raak dan nooit in paniek, maar blijf rustig tegen jezelf zeggen dat dit over gaat en laat los van die drukke en chaotische gedachtegangen. Het kan handig zijn om voor het trippen in jezelf een basisregel te herhalen zoals: wat ik ook voel, het is niet eeuwig en gaat vanzelf over. Omdat in een trip alle houvast aan de realiteit verdwijnt kan deze zin toch functioneren als enige houvast in de tijd dat je angstig of verdrietig wordt.

mijn definitie van bad trip: wannneer men intense onplezierige emoties ervaart (met name angst), de zintuigelijke indrukken en vervormingen in negatieve zin overweldigend zijn en het denken enorm chaotisch en paniekerig is.

wanneer men zo'n bad trip ervaart en daarbij ook niet meer helder weet hoe de realiteit aanvoelt, denkt nooit meer 'normaal' te worden of zelfs niet meer van de realiteit afweet verkeert in een levensgevaarlijke situatie waarin hij zichzelf of andere wat aan kan doen = het doel van de paddo's naar mijn mening. Alhoewel een bad trip vaak voorkomt gebruiken gelukkig veel mensen nog hun gezond verstand en zullen nooit in levensgevaar komen omdat ze hun gevoel van de realiteit niet kwijt zijn. hoe hoger de dosis -> minder gevoel realiteit -> groter gevaar.

Bovenaan