• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Bad trip xtc?

NielsFR12

Newbie
Ik gebruik regelmatig drugs, op z'n tijd een pilletje of een lijntje coke hou me gelukkig wel aan de 3 maanden regel ivm xtc/pure m.

Ik wou graag een tripreport maken omdat de ervaring heel apart was en werd op sommige moment zelfs bang.

Ik had totaal 2 pillen op gister (allemaal in halfjes) in ongeveer 2 uur tijd (witte domino's) ik ging erg lekker op de eerste 3 halfjes maar na mijn 4de begon ik erg zwaar te hallicuneren.
We zaten in een aardig afgelegen plek aan het nachtvissen en ik zat op een stoeltje buiten.
Op een gegeven moment (toen ik al die 4halfjes op had) keek ik naar een klein fietspaadje langs het water en hoe raar dit ook klinkt stond daar jigsaw vastgebonden aan een lantaarenpaal hij bleef me constant aankijken en toen ik de eerste keer wegkeek en weer terug kijkte stond hij met z'n hoofd in zijn hand tog werd ik er niet zo bang van omdat ik besefte dat het door de xtc komt en alles weer goed zo komen.
En daarna dit is wat mij aardig bang heeft gemaakt op dat stoeltje waar ik zat kon je een klein stukje bos zien dat tegen het water aanlag op een gegeven moment keek ik daar heen en zag een hond staan die mij constant aankeek toen werd ik wel een beetje paranoie het gevoel constanst te worden bekeken drijfde me een beetje gek en het raren is elke keer als ik weg keek en weer terug veranderde z'n gezichtsuitdrukking ik vond de hallicunaties heel erg apart en had om de minuut zo'n WTF moment. Zelfs toen ik ging pissen en keek naar die hond deed hij ook z'n been omhoog. Het raren van alles is toen het licht buiten werd en de lantarenpalen uitgingen was alles weg.

Ik vind het erg moeilijk om alles goed te beschrijven deze ervaring heeft tog wel iets met me gedaan ik was op een gegeven moment ook bang om in een psychose terecht te komen.
Mij de vraag is zou het de xtc zelf kunnen zijn dat er misschien een verkeerd stofje in zat?
Ik heb zoiets namelijk nog nooit meegemaakt ik hallicuneer wel vaker van xtc maar dat zijn meer van die random dingen en niet zulke.
Er zijn nog veel meer dingen gebeurd gister nacht (hallicunaties) die mij tog echt in angst brachten om in een psychose te komen.
Ik wil graag dingen horen die dit kunnen verklaren!
Bij voorbaat dank.

Fool

Badass junkie
Dat krijg je als je MDMA misbruikt, waarschijnlijk zit er niets anders in je pilletje hoor. 400 milligram in 2 uur tijd is gewoon belachelijk veel. Door deze hoeveelheden ga je dingen zien die er niet zijn en als je jezelf een beetje aan het gek maken bent, zullen de dingen die je ziet(denkt te zien) zich hierop aanpassen. Ik zou wat rustiger met je doseringen aan doen. :P

Helenas

Bewuste gebruiker
Ik ben het met Fool eens. Het is echt onwijs veel in een korte tijd wat je hebt gebruikt. Je kan er van hallicuneren maar wat je beschrijft vind ik ook wel creepy hallicunaties. Volgende keer maar wat rustiger aan doen?

NielsFR12

Newbie
Bedankt voor de berichten , het is inderdaad wat veel in een korte tijd maar ik kan het persoonlijk normaal wel hebben. Deze hallicunaties hebben mijn blik op xtc erg verandert en raak het voorlopig niet meer aan.
Ik zou ook proberen meer met 'mate' te slikken, maar vind het gevoel van erg hard gaan wel fijn en dat berijk je meestal met een grote hoeveelheid in een korte tijd.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
NielsFR12 zei:
Bedankt voor de berichten , het is inderdaad wat veel in een korte tijd maar ik kan het persoonlijk normaal wel hebben. Deze hallicunaties hebben mijn blik op xtc erg verandert en raak het voorlopig niet meer aan.
Ik zou ook proberen meer met 'mate' te slikken, maar vind het gevoel van erg hard gaan wel fijn en dat berijk je meestal met een grote hoeveelheid in een korte tijd.

Tja, als je MDMA in zo'n hoeveelheden gebruikt krijg je ook veel MDA binnen. Psychedelische drugs zijn gewoon onvoorspelbaar, dat je het nooit eerder gehad hebt wil niet zeggen dat er een ander stofje in zit. Ook sluit ik mij volledig aan bij bovenstaande reacties, het is gewoon teveel MDMA. Ik zou flink uitkijken, een bad trip kan psychologisch behoorlijk schadelijk zijn.

Het te hard gaan, hoe bedoel je dat? Bedoel je het hallucineren? Of het extreem vage gevoel en gejaagdheid die je hebt als je veel MDMA gebruikt? Neem je pauzes tussen je gebruik? Weet je wat de consequenties zijn van dit soort gebruik?

Fool

Badass junkie
NielsFR12 zei:
Bedankt voor de berichten , het is inderdaad wat veel in een korte tijd maar ik kan het persoonlijk normaal wel hebben.
Het levert alleen nogal heftige hersenschade op, ook al kun je de effecten normaal gesproken wel hebben. :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ongeveer 10% van de MDMA wordt in je lichaam omgezet in MDA. Dus hoe hoger de dosis, des te harder je hallucineert. Daarnaast is zoals Fool ook al zegt de hersenschade veel groter bij deze doses.

NielsFR12

Newbie
Dus het kan niet het geval zijn dat het een psychose getriggerd heeft? Persoonlijk als ik hallucineer is het meestal als ik knipper met me ogen al weg of heb het zelfs geen eens door , maar met die hond die mij constant zat aan te kijken bleef daar gewoon zitten. Ik had ook het gevoel toen ik ging pissen daar en die hond deed mij na dat het een soort replica van mij zelf was ook omdat zijn gezichtsuitdrukking steeds veranderde in bijvoorbeeld blij, verdrietig, angstig enz wanneer ik mij ook zo voelde. Ik vind het ook raar omdat mdma op serotonine werkt en je hoort blij te maken, dus mda dan (lijkt mij) wat leukere hallucinaties op te weken of is mda gewoon niet voorspelbaar en kan dit altijd gebeuren?

Even terug op een psychose daar blijf je dan in hangen ook na de xtc trip gelukkig heb ik daar geen last van, dus denk ook niet dat dat het geval is.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
NielsFR12 zei:
Ik vind het ook raar omdat mdma op serotonine werkt en je hoort blij te maken, dus mda dan (lijkt mij) wat leukere hallucinaties op te weken of is mda gewoon niet voorspelbaar en kan dit altijd gebeuren?

Je kan die assumptie maken inderdaad, omdat je je blij voelt moet je wel leuke hallucinaties hebben. Maar nee, psychedelica zijn nou eenmaal onvoorspelbaar. Dat je veel serotonine in je systeem hebt zitten op dat moment geeft geen garantie dat je een leuke 'trip' hebt. Door serotonine heb je ook nog eens versterkte gevoelens, als er iets slechts gebeurd kan je er heel vatbaar voor zijn op dat moment. Als je bang word, word dat nog eens extra versterkt.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
MDMA kan wel een psychose triggeren hoor, maar dat gebeurt niet zomaar. Deze klachten klinken puur als trippen terwijl je het niet verwacht of er niet juist mee omgaat.

Het kan vrij realistisch zijn inderdaad en hoeft niet perse weg te gaan als je met je ogen knippert. Wat vaak wel helpt bij dit soort situaties is heenlopen en kijken wat het nou echt is. Dan kun je voor jezelf bevestiging zien dat het niet is wat je dacht dat het is, en zul je minder bang zijn.

Verder zoals pandan zegt inderdaad, het versterkt je gevoelens. Als je je naar voelt komt dat dus ook extra hard aan, niet alles valt te verbergen met serotonine :wink:

Fool

Badass junkie
SmartieAndMe zei:
Ongeveer 10% van de MDMA wordt in je lichaam omgezet in MDA. Dus hoe hoger de dosis, des te harder je hallucineert. Daarnaast is zoals Fool ook al zegt de hersenschade veel groter bij deze doses.
Meh, dit zal echt niet al die effecten verklaren. MDA is minder potent dan MDMA en 40milligram MDA doet niet zo bijster veel. Einstein had hier ook een heel verhaal over op de .info gezet dat ik zo niet terug kan vinden, maar het kwam er wel degelijk op neer dat MDMA zelf ook psychedelische effecten heeft (evt in combinatie met een lage dosis MDA) die dit fenomeen veroorzaken.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Lijkt me een interessant verhaal, heb nog nooit eerder gehoord dat MDMA zelf ook psychedelische effecten heeft. Als je het kan terugvinden hoor ik het graag!

Misschien doet een dosis op zich van 40mg MDA niet veel, maar zou het niet harder werken in combi met MDMA en dus ook een groot stuk vermoeidheid van de MDMA trip?

NielsFR12

Newbie
Heb het toch meer weer een keer gedaan, persoonlijk om erover heen tekomen of het nou aan mij lag of aan de xtc.
Ik heb deze keer 1 oranje wifi genuttigd en heb deze met 'mate' genomen.
Ik nam het eerste halfje om 21:30 en het duurde en tijdje voordat dat halfje begon te werken.
Toen dat halve aardig ze werk begon te doen werd ik erg praaterig en ging niet bepaald hard uit me dak.
Nuttigde me 2de halve om 23:00 en daar voelde ik eigenlijk vrij weinig van werdt er alleen maar een beetje vager van.
Ik had weer hallicunatie's op deze snoepjes ik liep samen met een maat door duin heen hadden allebei exact hetzelfde genomen, hij hallicuneerde erook op dit keer geen enge hallicunatie's.
Het was natuurlijk pikdonker in duin en elke boom of struik veranderde in dingen maar als we dichter bij kwamen en goed keken bleek het dus maar een 'boom of een struik' te zijn.
Ik weet dat het slecht is om xtc te gebruiken zonder zo'n lange tussenstop ertussen maar wou het persoonlijk tog doen om te nou te kijken of het aan mij lag met die rare hallicunatie's van de vorige keer.Ik denk ook omdat ik gezellig met een maat liep te praten heel de avond dat mijn gedachte ook niet op nare hallicunatie's gericht zijn die ik dan denk te zien.
Kan met plezier terug kijken op deze avond en heb me nou wat meer over die nare ervaring heen kunnen zetten.
Peace! :stoned:

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Voor mij klinkt dit heel raar in de oren, maar is X tegenwoordig nog wel MDMA?

Vroeger, ik was 16 (iets meer dan tien jaar geleden), had ik het geluk nog net wat ik beschouw als 'het einde van X' mee te mogen maken).

De iets oudere generatie vertelde me toen dat de kwaliteit van de snoepjes in omloop sterk aan het dalen was, toch heb ik een jaar lang heerlijke witte mitsubishi X van 500 mg te pakken kunnen krijgen.

Toen ik iets jonger was had ik al wel eens een aantal keer een onbekend pilletje geprobeerd, en omwille van mijn toen jonge leeftijd en uit voorzichtigheid begon ik ook steeds met een halfje, na drie pogingen of zo nooit iets van gevoeld...

Ik was teleurgesteld: is dat dan X? - is daar zoveel om te doen?

Toen ik uiteindelijk 16 was kreeg ik via vrienden te horen dat ze echt heerlijke snoepjes hadden, ik had interesse.

Uit voorzichtigheid begon ik weer met een halfje. Geen effect. Nog een halfje. Geen effect. Daarna heb ik er twee ineens genomen en ongeveer een uurtje later was ik een jointje aan het roken - boem: het sloeg in als een bom! Wat een euforie. Ik heb er die nacht in totaal vijf genomen.

De iets oudere generatie had mij verteld dat ze met één pilletje een hele nacht konden doorgaan, ik kon dit niet geloven...

Het volgende weekend nam ik om te beginnen eentje, en een uurtje later was ik van eentje aan het koeken tot en met, heerlijk! Die avond is het bij twee gebleven.

In die tijd hield ik mij aan geen enkele regel, en gebruikte ieder weekend - vaak van vrijdag tot zondag door. Het zal best de tolerantie geweest zijn, hoewel ik altijd effect had na eentje, maar na een tijdje werd het toch steeds vijf op een nacht en de volgende dag.

Nooit heb ik er echt sterke hallucinaties van gekregen, wel helemaal weg in je kop, maar echt hallucineren of zo echt nooit... Je bleef ook dansen en je was vol euforie en energie.

Daarna veranderde er veel, de kwaliteit en aanwezige stoffen maakten X - althans waar ik woon - een vergeten snoepje.

Tegenwoordig is het effect helemaal anders, al heb ik nog wel goede X gehad. Maar de MDMA kristallen (zeker de gele) zijn echt niet wat ik als jongeling had ervaren - heel vaak ben ik te weg in mijn hoofd, en uiteindelijk gebruikte ik het eerder om te gaan slapen...

Maar ik vind het vreemd dat het angsten uit heeft gelokt bij jou... Dat heb ik nooit ervaren met X of MD. Als het aan het opkomen is dan voel ik me soms een heel klein beetje nerveus, maar vanaf het inslaat dan is er enkel euforie - angsten kan ik mij daar echt niet bij voorstellen...

Eigenlijk heb ik nog nooit iemand in het echt geweten die 'slecht' ging van X of MD... Misschien knock-out of zo, maar verder...

Als ik dat gevoel krijg dat ik echt té weg ben in mijn hoofd, of te moe of eender wat en ik ben op een party, dan gewoon een goede lijn (of twee) snelle en ik ben vijf minuten later weer kikker-lekker (niet dat ik dit zou aanraden te doen).

Tegenwoordig gebruik echt nog maar heel erg zelden deze dingen, het sloopt je en volgens mij krijg je tegenwoordig veel te veel troep en synthetische afkooksels in je pollen gestopt.

Het beste pilletje dat ik laatst had was een blanco (wit) van 200 mg, twee was best nog wel eens leuk en ik heb me lekker laten gaan op de dansvloer - maar zoals vroeger... Wat een heimwee af en toe!

Nu wil ik wel opmerken dat angsten en sterke hallucinaties misschien ook kunnen wijzen op een gevoeligheid voor psychose of angststoornissen (die je je hele leven bij kunnen blijven), ik zou zeggen: weg met die troep.

(al kan het lekker zijn, ja, sorry hoor :) )

Bovenaan