Bad trip van truffels?

Hallo,

Afgelopen zaterdag heb ik met 2 mensen voor de 2de keer truffels gedaan. En het ging niet zo best, sterker nog bijna slecht en kon het niet vergelijken met de 1ste keer.

Kort verslag van mijn 1ste keer truffels.
We waren met ongeveer 6 mensen en hadden de truffels gehaald bij een smart-shop, het waren de op 1 na sterkste die ze hadden. Eenmaal bij een vriend thuis aangekomen kon het feestmaal beginnen. 1 persoon voelde zich na 10 minuten al niet lekker, kotste op de vloer, ruimde het op en voelde zich erna weer normaal. We waren rustig Pimp My Ride aan het kijken en kregen extreme lachkicks van Xzibit. Rustig begon het gevoel op te komen en begonnen de gordijnen te golven. We stonden op, pakten een aantal flessen drinken, een dock met een iPod voor wat relaxte muziek en vertrokken voor een leuke wandeling te maken. We hebben ongeveer 4 tot 5 uur spacend rondgelopen met een heerlijk gevoel en waren lekker joints aan het roken. Prachtige avond geweest.

Verslag van eergisteren, 2de keer truffels.
Na een ongeveer kregen we spontaan de zin om nog eens lekker te spacen en besloten weer eens truffels te doen. Ditmaal had ik de sterkste gepakt omdat ik in de tussentijd wel wat sterkere drugs heb gebruikt (o.a. XTC) en dus een wat sterkere trip aan kon.
Rond half 9 heb ik mijn avond eten naar binnen geschrokt en ben tegen kwart voor 9 vertrokken naar een vriend. Eenmaal aangekomen om 9 uur stonden ze al klaar met de bakjes. Na het voorbereiden op de vreselijke smaak begon het feestmaal weer. Halverwege het bakje begon iedereen zich een beetje misselijk te voelen en buikpijn te krijgen. Toen het allemaal op was hebben we wat drinken en snoepjes gepakt en allemaal een jointje gedraaid om wat te kalmeren.
Toen we deze rustig buiten hadden opgerookt gingen we terug naar binnen en begon ik het al een beetje te voelen. Mijn lichaam voelde ligt aan, lichtjes werden super fel en alles werd een beetje wavy.

Vanaf hier is het allemaal een beetje moeilijk te herinneren. Ik weet nog dat we voor de tv gingen zitten en dat een andere vriend die nuchter bleef binnen kwam. Hierna gingen we in de schuur zitten en begon het toch wel echt te werken, maar totaal anders als eerst. Ik begon alles driedubbel te zien in gekke kleuren, zag overal patronen en mijn gedachtes gingen tekeer. Ik heb nooit LSD gebruikt maar ik denk dat het er een beetje mee vergeleken kan worden. Ik was me niet meer goed bewust van mijn eigen aanwezigheid. Ik vond het niet bepaald prettig, terwijl de andere 2 spacers zich goed vermaakte en zich kapot aan het lachen waren. Ik had geen zin om te praten, ik trok helemaal in mezelf en wou alleen maar op de bank gaan liggen en naar de TV staren. Uit het niks kwam nog een jongen binnen die overigens nuchter was, ik dacht dat ik gek werd. Alles wat hij zij kwam bij mij aan alsof het gemeen/negatief richting mij bedoeld was. Dit kreeg ik bij iedereen steeds meer. Gelukkig ging hij naar 10 minuten weer weg, maar kwam vervolgens WEER iemand binnen die niet eens wist dat we truffels op hadden. We gingen weer terug naar binnen en had me op de bank comfortabel geïnstalleerd. Ik had er schijt aan wat andere mensen van me vonden en heb gedurende de avond alleen nog maar daar gelegen en naar de tv gestaard, ik was me totaal niet bewust van wat er allemaal om me heen gebeurde, ik voelde me niet slecht maar ook niet top. Ik heb bijna geen een woord uitgebracht, en iedere keer als iemand iets tegen me zij vond ik dat gewoonweg kut.
Ik kon me niet meer op een punt focussen en werd helemaal draaierig. Met alle moed vroeg ik nog aan een nuchtere maat naast mij of er niks anders op TV was. Als reactie hierop gaf hij mij gewoon de afstandsbediening, maar ik vatte het op als een aanval richting mij. Een beetje als "Hier kijk zelf maa, kneus" terwijl hij helemaal niks zij.

Gelukkig kwam eindelijk een einde aan de avond toen we een bericht kregen dat de ouders naar huis kwamen. Ik was blij dat ik naar huis kon en dat ik eindelijk naar bed kon. Maar dit maakte de situatie niet veel beter. Eenmaal in bed begon ik bang te worden en begon na een poosje serieus te geloven dat ik een handicap had/autistisch was, terwijl ik dat niet eens ben! Er brandde een paar LED lampjes van bijv. de TV en digitale ontvanger. Als ik hier naar keek leek het alsof ik in een tunnel zat. Ik deed alle kleine lichtjes in mijn kamer bedekken zodat het pikkedonker was zodat ik kon slapen. Ik stond naast mijn bed en raakte een beetje in paniek, ik stond als het waren hersenloos naast mijn bed en was nog steeds niet helemaal bij bewustzijn. Ik greep snel mijn deken vast zodat ik wist waar ik was en sprong vervolgens op mijn bed. Na een tijdje rustig liggen gingen de paranoïde gedachtes steeds een beetje weg en kwam mijn bewustzijn weer terug. Ik schrok serieus een beetje "wakker" en dacht: "Waar de fuck ben ik eigenlijk, en wtf heb ik allemaal gedaan?". Ik wist vrijwel niet meer wat ik allemaal gedaan had, ik kon het alleen nog herinneren als ik me heel goed deed concerten. Uiteindelijk viel ik in slaap en stond ik de dag er na op met een beetje koppijn en voelde me een beetje draaierig.

Ik heb geen idee hoe dit in gods naam kon gebeuren. Ik heb dit niet aan de andere 2 spacers verteld maar heb wel gevraagd hoe zij het vonden. Zij vonden het helemaal geweldig en hebben zich met hun 2en gedurende de hele avond goed geamuseerd. Ze waren overigens constant in de schuur in de tuin dus heb ze bijna niet gezien.

Heeft iemand al eens een zelfde ervaring gehad? En was dit nou echt een bad trip?
Ik weet het echt niet, misschien komt het omdat we gewoon binnen zijn gebleven.
Mocht je nog extra informatie wensen dat ben ik bereid om die te geven.

Groetjes,

ThatOneGuy :stoned:

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Trippen kun je beter doen zonder teveel nuchtere mensen, dat kan storend werken zoals je hebt gemerkt. Zelf raak ik meestal ook wat meer in mezelf gekeerd tijdens trips, daarom trip ik meestal liever alleen. Ik denk dat de misselijkheid ervoor zorgde dat de trip niet fijn begon, gevolgd door een sterker effect dan je had verwacht en een setting die niet helemaal juist was. Ik denk dat het handig is om de volgende trip beter voor te bereiden en te zorgen dat je niet zomaar gestoord wordt door nuchtere mensen, de misselijkheid kun je onder andere verminderen door de truffels in soep te doen en met de soep op te eten.

• Like
Waarderingen: N3K0

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Die nuchtere mensen die plots binnenkomen zijn niet echt bevordelijk voor een leuke trip, idd zoals deamon zegt.... beter voorbereiden, deur vastdraaien, gsm uit.

Beter ook 6u voor je de truffels eet niks meer eten, dit is positief gericht naar eventuele misselijkheid.

Tegen de misselijkheid kan pure wiet roken ook effectief zijn.

TV kijken vind ik helemaal niks als ik trip, geen beste ervaringen mee.
Beter de kamer psychedelisch bekleden met wat visuals op tv, ga niet liggen zappen want zo kan je echt nare dingen tegenkomen die je trip een slechte draai kunnen geven.

Peace

• Like
Waarderingen: N3K0

Brabander94

Experimenterende gebruiker
Ja, inderdaad niet te veel nuchtere mensen 1 trip sitter is eigenlijk al genoeg en die hoeft ook niet per se bij je te blijven als die persoon, maar in schreeuw afstand is of vlakbij woont en je kan bellen of langs gaan en ik ben het er ook mee eens tv kijken is saai is misschien leuk voor een paar minuten, maar je moet je zelf eigenlijk meer afleiding geven je doe activiteiten waar je meer immersed in ben, ga lekker naar buiten zoek een rustige plek op in een bos vlak bij of zoek een vertrouwde plek op waar het lekker rustig is buiten zul je ook veel minder snel bad gaan en ik klink als een broken record, maar yep inderdaad ook het eten je moet echt truffels en shrooms vooral niet op een lege maag nemen dan word je geheid misselijk

ik weet verder niet hoe stabiel je normaal gesproken mentaal bent je hoeft het me niet te vertellen. Ik begrijp als je dit liever voor je zelf houdt geen probleem, want ik kan mijzelf als voorbeeld gebruiken ik, ik zelf ben mentaal wel stabiel, maar ik heb veel meegemaakt echt heel heel veel ik weet dus ook dat wanneer ik truffels of shrooms of lsd neem ik weet gewoon dat ik met mezelf in gevecht ga al moet ik ook eerlijk zeggen, ik heb nu zo vaak trip middelen en zoveel ervaring dat ik er grip op heb of ik me demons face of dat ik het universum ga verkennen en gewoon fun heb ik kan je garanderen dat als je wat in je verleden heb of je niet stabiel bent je gaat je zelf tegenkomen en dit gaat blijven gebeuren tot je stopt je te verzetten accepteer het gewoon en je zult zien dat je nu wel kan genieten van je trip

PS ik zelf neem alleen threshold dosis als ik met meerdere en/of nuchtere mensen ben als ik ga spacen met trip middelen, ik ben er geen fan van als je echt diep gaat en je niet alleen bent, maar dit is mij voorkeur

M.v.g.

Brabander94

Experimenterende gebruiker
pps owja en een joint helpt echt je te kalmeren ik zie dat je in je verhaal van de 2de keer niet benoemd dat je een joint op hebt di kan ook een verschil maken je moet niet te gek doen met blowen het kan ook zeker backfiren maar gewoon normaal smoken helpt echt

N3K0

Badass junkie
Die trip zitter begreep denk ik zijn rol ook niet en wat er van hem verwacht werd.

Lijkt mij handig als iedereen het zichtbaar gezellig heeft en de ander (jij) ligt (zielig) opde bank dat er dan ff een inchecken momentje is.
Van hey alles goed heb je iets nodig. Of ff stukje samen lopen. Dat de "negatieve" bubbel even word gebroken en er ruimte komt voor wat anders.

Misschien is het wel goed voor je om tegen je vrienden te zeggen hoe jij je voelde en de trip hebt ervaren en dat mocht je nog een keer gaan trippen je ook met de tripzitter wat dingen afspreekt.

En ook niet dat er zoveel mensen in en uit lopen.

Bovenaan