• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Bad Trip: Cannabis

Jay

Newbie
Hoi allemaal,

Ik schrijf m'n "report" hier gewoon om aan iedereen duidelijk te maken dat je wel degelijk een bad trip kan krijgen van wiet (zware dosis en THC-gehalte).

Het gebeurde allemaal verleden zondag.

Een jaar of 2-3 geleden rookte ik regelmatig een joint met wat vrienden en heb dan heel wat afgelachen maar op een gegeven moment ben ik ermee gestopt door bepaalde omstandigheden. Nu, afgelopen vrijdag heb ik nog eens meegerookt met wat vrienden. Gezellig bij een maat thuis wat lachen, kletsen, drinken, maar vooral lachen, het was zalig ! Ook omdat het american pie om tv was :)

Zondag: Omdat het echt super was die vrijdag, besloot ik om hetzelfde nog es over te doen maar dan op mezelf met niemand anders erbij. Ik rookte een joint (white widow) op m'n kamer, maar had wel wat angst dat m'n ouders dit zouden rieken ofzo, ook omdat m'n ma een verdieping lager slaapt. Anyway, na het roken, kleedde ik me uit om nog wat tv te kijken en te lachen enzo. Tijdens het uitkleden voelde ik dat de joint begon te werken, het duurde precies een eeuw voor ik in m'n bed lag en alle kleren uit had. Maar goed, ik lag dus in m'n bed, naar één of andere film te kijken en ik kreeg het besef dat ik de ondertitels niet meer kon lezen en dat ik wazig beeld zag. Ik besloot dan maar om te gaan slapen, daar ik lekker zou wegdromen, maar nee, alles ging mis. Wanneer ik neerlag begon opeens m'n hart supersnel te kloppen, het was precies een tijdsbom. Ik dacht dat het van de wiet was dus dat het geen kwaad kon. Na 10 min hartkloppingen te hebben geraakte ik echt in paniek, ik kreeg doodsangsten, ik dacht dat ik een hartsaanval ging krijgen en wist echt niet wat te doen. Ik had geen besef meer van plaats en tijd en begon helemaal te flippen. Ik dacht dat mijn laatste minuten geslagen waren ! Uit pure paniek stuurde ik een smsje naar m'n ex vriendin (nog steeds goeie vriendin) met de boodschap HELP MIJ!!!. Zij belde me onmiddellijk maar ik geraakte niet meer bij m'n gsm omdat ik volledig verstijfd op bed lag, voelde m'n armen en benen niet meer. Nadat ze 3x belde zonder ik opnam, stuurde ze een sms dat ze dacht dat het voor te lachen was. Ik had het idee van OH SHIT !
Na verder gepanikeerd te hebben dat zij m'n enige hulp was, ben ik heel luid beginne roepen naar m'n moeder toe. Ik riep heel luid, maar in m'n gedachten dacht ik: "Ben ik nu aan het schreeuwen? Komt er geluid uit m'n mond?" Omdat m'n ma niet reageerde ging ik steeds harder en harder roepen, nog steeds met grote hartkloppingen. Weer kwam er geen reactie en begon ik nog meer te flippen omdat ik niet meer besefte wat ik aan het doen was. Ik riep nog een laatste keer en ging ook op de grond kloppen en bonken om toch enig geluid te produceren. Uiteindelijk werd m'n ma wakker en riep ze terug: "Wat scheelt er ?"
Ik zei niks omdat mijn stembanden kapot waren dacht ik. Toch kwam m'n ma op m'n kamer en trof ze mij trillend en shakend aan op m'n bed. Ze vroeg wat er scheelde maar ik kon nog steeds niet antwoorden. Ze zei tegen me dat het waarschijnlijk een kleine hartaanval was zoals zij ook al 2x gehad heeft (dit is erfelijk). Maar in m'n binnenste wist ik dat het niet daar van was.
M'n moeder probeerde me te kalmeren maar dit lukte uiteraard niet, nog steeds met doodsangsten in m'n hoofd ging ik steeds harder flippen. We reden uiteindelijk naar de spoedgevallen en eenmaal daar aangekomen, lag ik op bed met 6-7 dokters rondom mij, veel draden op m'n lijf met knopjes enzo, infuus in m'n arm, ... Er werd onmiddellijk bloed getrokken, hartslagmeter (m'n hartslag had een piek van 140) naast me enz.
Ook kwam er een soort psycholoog langs bij me die veel vragen stelde zoals, heb je iets gedronke, gegeten, gerookt, ... Ik antwoordde steeds negatief omdat ik geen besef had wie die man was, waar ik was etc.
Na het bloedonderzoek was het duidelijk dat de oorzaak cannabis was maar toch moest ik nog plassen, maar dit ging niet ! Tot driemaal proberen toe, loste ik geen druppel. Wanneer de verpleger dit zag, moest er gesondeerd worden (dan wordt er een dikke buis in je penis gestopt tot in je urineblaas zodat ze toch urine kunnen onderzoeken). Door dit te horen, en die buis gezien te hebben, kreeg ik nog meer paniek en angsten, omdat ik weet dat dit helemaal niet prettig is. Ik vroeg het één glas water achter het ander omdat m'n keel al een uur precies een woestijn was en om toch maar te kunne plassen. Uiteindelijk lukte dit dan toch. Na het plassen ging ik terug op het bed liggen, afwachten naar het definitieve resultaat. Dit onderzoek duurde in totaal 3u dus er was al heel wat uitgewerkt van de trip. M'n hartslag was terug gedaald tot 95, ik was terug bij bewustzijn en mocht terug naar huis. Die nacht heel slecht geslapen, de volgende dag speelde dit hele verhaal zich steeds opnieuw en opnieuw af in m'n hoofd. Slik nu pillen om dit alles te vergeten en terug normaal verder te kunne leven.

Zo, dit was m'n report en ik ben er zeker van dat mensen dit wel kunnen lezen, maar zeker niet begrijpen. Tot je het zelf eens meemaakt, dan ga je kapot. Dus m'n raad die ik geef aan allen: wees voorzichtig maar vooral, ontspan voor je blowt !

Dr. Tommy

Badass junkie
das wel heftig zeg..ik heb ook wel eens geflipt op spacecake maar dat was lang niet zo heftig als wat jij beschrijft.

fungus

Experimenterende gebruiker
Kheb het ook wel een paar keer voorgehad bij een jointje dat ik er heel slecht op reageerde. Hartkloppingen en oncontroleerbaar schudden, alsof je ijskoud hebt terwijl je erg zweet. Panikeren en niet duidelijk weten waarom.
Kdenk dat je nog nooit eerder een paniekaanval gehad hebt, dat je daardoor zo heel erg schrok? Ik ben geen dokter, maar waarschijnlijk was het zonder spoeddienst ook in orde gekomen. Khoop dat je het wat kan relativeren. Theeft blijkbaar een heel grote indruk op je gemaakt, en daar kan ik best inkomen, maar voel je je nu nog bang? K vraag dat gewoon omdat die pillen me geen zo'n goed idee lijken. Tis normaal dat je geschrokken bent, maar dit is zo'n beetje kwaad met kwaad bestrijden, ervan uitgaande dat je kalmeermiddelen gekregen hebt. Geef jezelf gewoon wat tijd inplaats. Dat is mijn mening hé, je doet wat je wil natuurlijk en ik kan jou niet aanvoelen.

Sterkte nog! En als je ooit nog eens wil blowen, doe het dan beter niét als je vooraf al denkt "hopelijk krijg ik weer geen zo'n paniekaanval", want dan is die kans ook heel groot, hoe spijtig ook...

Jay

Newbie
@ fungus:

Ik had inderdaad nog nooit eerder een paniekaanval gehad, en het was bij deze de ergste die ik me kon voorstellen. En het was inderdaad waarschijnlijk wel overgegaan zonder naar de spoed te gaan, ik dacht dat ook toen ik nog thuis in bed lag, dat het maar eventjes ging duren maar elke minuut leek een eeuw te duren dus ik hield het absoluut niet vol. Nu voel ik me niet meer angstig of zo maar loop er toch nog regelmatig op te denken.

Als slot, ik raak geen drugs meer aan :)

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Ik had gisteren ook dat ik heel naar werd van de muziek, alles heel heftig was en zo. In zo'n geval weet ik dat paniek dingen alleen maar erger maakt. Dus toen ben ik onder een warme douce gaan staan, dat werkt prima als tegengif. Soms vallen drugs slechts, en ik zie dat als een test, en dan zeg ik tegen mezelf "fuck, deze test gaat mij niet verslaan, ik ben sterker dan dat". En dan ga ik iets doen waarbij ik mij goed voel, dus iets lekkers eten of doucen.

Dat je zo'n paniekaanval krijgt is wel een gevolg van wiet, maar komt voort uit je eigen persoonlijkheid. Je emoties en waarnemingen worden verdraaid, en daar kun je slecht op reageren. Onderschatten hoe belangrijk een setting, omstandigheden en attributen (lekker eten, muziek etc.) zijn, is een veel gemaakte fout.

Jeller

Badass junkie
wow heftig verhaal, wiet is niet echt te onderschatten.. overlaatst kwam er iets in het nieuws dat wiet slecht is voor je hart en dat je hartslag kan oplopen tot 170, wat bij jou ook ongeveer het geval was.. kbegin hoe langer hoe meer twijfel te krijgen over die te sterke wietsoorten, je kan het al bijna geen softdrugs meer noemen.

maar als je zo'n paniekaanval krijgt dan is het beste om gewoon rustig te blijven en na een uurtje ofzo gaat dat wel over, geestelijk kan je je er bij wiet wel altijd over zetten hoor..

het is natuurlijk wel niet slim om een zware joint als ww op jezelf op te roken zeker als je zo weinig blowt.. moest ik dat doen zou ik al ook al redelijk goe scheef zijn ze en ik blow bijna elke dag , dus als je er dan nog eens gevoelig voor bent dan kan het wel aardig mislopen he

moest ge nog ne keer smoren, doe het dan niet alleen en zeker niet zo veel in 1 keer :wave:

PaasHaas

Newbie
Heftig verhaal, ik kan me heel goed voorstellen hoe het is geweest. Ik zelf ben ook keer helemaal doorgedraaid van een joint. Ik heb mezelf weten te redden met de gedachte, Laat me maar dood gaan

Ik vond de Paniekaanvallen nog het ergst, die gedeelte verantwoordelijk zijn voor de slechte gedachtes. Zoals je weet versterkt cannabis gevoelens. De paniekaanvallen kunnen dus daarom ook heel heftig worden ervaren.

Ik denk dat pillen slikken een prima optie is, omdat ik door de zelfde omstandigheden gedeeltelijk ben blijven hangen in de bad trip.
Dit houd in dat de badtrip terug komt naar het gebruiken van cannabis.

Het duurde pas 2 maand voor ik weer helemaal hersteld was. In die tussentijd liep ik met een heel sterk onwerkelijk gevoel rond, en had ik de gekste ideeen in me hoofd, Waar ik nu 2 jaar later toch wel vreemd van opkijk.

Ik zelf vind de term Badtrip van cannabis kunnen, mensen die dit nog nooit hebben ervaren zullen het mischien niet geloven. Maar geven me gelijk als ze het zelf meemaken.

Solidius

Badass junkie
Je geeft het zelf al aan, ontspan voordat je gaat blowen.
Aangezien je enigszins gespannen was dat je moeder erachter zou komen (wat ironisch genoeg toch gebeurd is), was je niet "helemaal" op je gemak, en dat versterkt de kans op een 'bad trip'. Ik kan me best voorstellen dat je nu geen drugs meer wilt gebruiken, en wens je veel succes met het verwerken van deze onaangename ervaring.

Qocaïne

Badass junkie
herken het wel.. maar dan in lichtere mate.. ook heftige hartkloppingen, transpireren, (kotsen), schudden/stuiptrekkingen.

kan allemaal gebeuren... gelukkig is het gewoon goed afgelopen! :)

Osi`

Bewuste gebruiker
Ik heb ook eens white widow gerookt en waardoor ik alles dubbel en wazig zag, kon amper iets lezen en m'n hart ging zeker 1000 per uur, maar ge moogt neit denken dat je doodgaat hoort, zoiets is normaal, white widow is nu eenmaal sterk, maar een hartaanval zul je zeker niet krijgen.

Gewoon rustig in je bed liggen en positief denken. Spijtig dat het mislukte maarja.

Is geen bad trip :wink: Kun je niet met wiet krijgen

Solidius

Badass junkie
Eigenlijk staat white widow hier bekend als een van de lichtere soorten wiet. Als je dat toch al zwaar vind kun je maar beter van de superskunk en NLX afblijven :P

spacekonijn

Badass junkie
^ al die soorten wiet is toch 1 pot nat hoor , het is maar wat voor leuk naampje de shop het geeft ( tenminste voor 75% ).
zijn allemaal sterke indica's denk ik

Jay

Newbie
Ik zelf vind de term Badtrip van cannabis kunnen, mensen die dit nog nooit hebben ervaren zullen het mischien niet geloven. Maar geven me gelijk als ze het zelf meemaken.

Inderdaad, mensen kunnen wel ervaringen van andere personen lezen enzo verder, maar echt begrijpen of snappen gaan ze dit nooit doen, tot men het zelf ervaart, wat ik natuurlijk niemand toewens !!

@ Jeller: het was inderdaad niet slim om een white whidow joint op m'n eentje op te roken, zeker niet wanneer het zo lang geleden was.

Is geen bad trip Kun je niet met wiet krijgen
Toch wel..

Solidius

Badass junkie
spacekonijn zei:
^ al die soorten wiet is toch 1 pot nat hoor , het is maar wat voor leuk naampje de shop het geeft ( tenminste voor 75% ).
zijn allemaal sterke indica's denk ik

Nou nee, ze verkopen onder dezelfde naam wat er gekweekt is.
Zou een beetje raar zijn als je betaald voor white widow en je krijgt bv skunk vind je niet?

spacekonijn

Badass junkie
^ volgens een coffeeshop eigenaar die ik regelmatig spreek zijn 75% van alle namen maar gewoon verzonnen , krijgen ze gewoon van kwekers een flinke zak wiet ( die kwekers kunnen het ook noemen hoe ze willen)....
bij hasj nog gekker , ketama is in sommige shops de duurste en in andere weer de goedkoopste ( idem voor bijna alle andere soorten hasj )

Solidius

Badass junkie
^

Een paar vrienden van me werken bij "Reefer" in Rotterdam centrum en ik heb er afgelopen zomervakantie zelf gewerkt om jointjes voor te draaien. Je krijgt daar (en overigens in ALLE geregistreerde coffeshops in Rotterdam) absoluut waar je voor betaald. Ik wil wel eens weten waar je wiet haalt dan, zullen we eens ff kijken of de eigenaar corrupt is of niet, kan je trouwens flink aan verdienen d.m.v. de politie tippen :)

spacekonijn

Badass junkie
^ alsnog zegt het heel weinig , omdat zaadjes van bijv : santia maria bij de ene kweker tot veel grotere sterkere planten groeien dan bij de andere kweker.
zo kan de naam per shop alsnog heel anders zijn , verder zijn er zoveel namen voor wiet tegenwoordig ( dat buiten de standaard bekende soorten ) er denk ik toch ook veel gewoon zo genoemd worden.

lot

Badass junkie
wooow heftig!
ik heb ook toen behoorlijk geflipt van die pure joint..
ik kan me nog steeds terugverplaatsen naar hoe het toen was en dat was níet leuk.

PaasHaas

Newbie
Osi` zei:
geen bad trip :wink: Kun je niet met wiet krijgen

Geen badtrip?, als je in verwarde toestand naar de eerste hulp wordt gebracht met het idee te bezwijken aan een hart-aanval.

De minderheid reageert nou één maal sterk op wiet, en als het dan ook nog mis gaat kun je dit dus krijgen.

MetaalKonijn

Badass junkie
PaasHaas zei:
Osi` zei:
geen bad trip :wink: Kun je niet met wiet krijgen

met het idee te bezwijken aan een hart-aanval.

Dat idee kwam van z'n moeke...

Ze zei tegen me dat het waarschijnlijk een kleine hartaanval was zoals zij ook al 2x gehad heeft (dit is erfelijk). Maar in m'n binnenste wist ik dat het niet daar van was.

Maar verder kan ik me niet voorstellen dat je zó hard kunt gaan op een joint :openmouth:

Wel een kutervaring.

Jeller

Badass junkie
een bad trip kan je zeker wel krijgen, ook al zit het in je hoofd..

DENK JE SOMS DAT HET BIJ LSD EN PADDO'S OOK NIET IN JE HOOFD ZIT?

djeezes gasten denk toch eens na voordat je iets post

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
spacekonijn zei:
^ volgens een coffeeshop eigenaar die ik regelmatig spreek zijn 75% van alle namen maar gewoon verzonnen , krijgen ze gewoon van kwekers een flinke zak wiet ( die kwekers kunnen het ook noemen hoe ze willen)....
bij hasj nog gekker , ketama is in sommige shops de duurste en in andere weer de goedkoopste ( idem voor bijna alle andere soorten hasj )

Is gedeeltelijk waar,kwekers weten donders goed wat ze aanbieden,de shop daarintegen noemt het naar wat voor hun uitkomt,krijgen ze een goeie partij k2,dan zullen ze deze aanbieden als een voor hun klanten bekende white widow enz..enz..verschil zal echter minimaal zijn daar alle witte soortjes kwa high en thc gehalte dicht bij elkaar liggen.

Een bad trip van een joint vind ik sterk uitgedrukt daar ik stonedheid ervaar als een gevoel en niet als een diepe psychedelische reis.
Maar het gevoel kan wel heel heftig zijn,ik vind de wiet van tegenwoordig
heel heftig maar meer als bodyload en niet als psychedelische ervaring.

Formshift

Belezen gebruiker
Osi` zei:
Ik heb ook eens white widow gerookt en waardoor ik alles dubbel en wazig zag, kon amper iets lezen en m'n hart ging zeker 1000 per uur, maar ge moogt neit denken dat je doodgaat hoort, zoiets is normaal, white widow is nu eenmaal sterk, maar een hartaanval zul je zeker niet krijgen.

Gewoon rustig in je bed liggen en positief denken. Spijtig dat het mislukte maarja.

1000 slagen per uur is best aan de lage kant :P

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Formshift zei:
Osi` zei:

1000 slagen per uur is best aan de lage kant :P

Lijkt op een schildpad... :mrgreen:

Osi`

Bewuste gebruiker
Lol, tis maar een soort van uitdrukking hoor :tongueout: Zoals em ging honder kilometer per uur :wink:

Mindless1985

Badass junkie
Ik heb hier zelf een tijd geleden een soort gelijk topic gepost, ook een behoorlijk heftige ervaring (lees maar). Ik was er van overtuigt dat het een bad trip was, maar geloof me, zodra je een keer echt getript hebt weet je dat dat toch echt iets heel anders is. Misschien niet veel erger maar wel heel anders. Verder jammer voor je dat die joint zo is afgelopen :)

Osi`

Bewuste gebruiker
Oh, ik was iets vergeten, van Wiet kan je wel ferm eens halicuneren, zo had ik een keer wiet opgesmoord in mijn kamer, zo 1 joint en m'n raam zat open, en plots kwamen er 2 vleermuizen of vogels binnengevlogen, ik ben er nog altijd niet van uit of ik aan het halicuneren was, want ik voelde ze ook duidelijk langs m'n gezicht rondfladderen in m'n kamers en ik hoorde ze ook heel goed.

Ma soit, mss bestaat een badtrip wel of een trip, dan moet ik die nog tegenkomen, maar dat betwijfel ik :wink:

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
badtrip :rolleyes: ik vind het niet helemaal het juiste woord voor. Ik bedoel je tript helemaal niet met wiet. Dus ik zou dan eerder zeggen dat je gewoon onwel word en je een soort van ziekheid voeld.

+ De gene die 'bad' gaan van wiet staan gwoon zwak in hun schoenen :rolleyes: ik bedoel zeker van 1 joint..... Je weet dat het gewoon in je kop zit en hele snelle hartslagen is dood normaal, daar hoef je echt niet bang van te worden want door blowen gaat je hart nou eenmaal sneller kloppen. Ik ben toevallig gistere nog door een vent met een bezem achterna gerend (ik was knetter had net een pure joint op) toen we ze huis onder hadden gekalt (maar dat is een ander verhaal). En eerlijk gezegd ben ik er van overtuigd dat niemand die snelheid van mijn hartkoppingen toen zou kunnen overtreffen. Ik heb nog nooit zo hard gerent. En zelfs met die hartkloppingen en angsten dat ik in elkaar gebeukt zou worden ging ik nog niet 'fout'.

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
PaasHaas zei:
Heftig verhaal, ik kan me heel goed voorstellen hoe het is geweest. Ik zelf ben ook keer helemaal doorgedraaid van een joint. Ik heb mezelf weten te redden met de gedachte, Laat me maar dood gaan.

Dat had ik ook en werkt heel goed.. Dan slaat meteen om in vrolijke stemming.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wha da's cker wel heftig.. de ergste keer dat ik had was toen ik spacecake had gegeten en later bij kennissen op zolder zat, ook met de vrienden waarmee ik de spacecake had gegeten.
Het was snikheet daar en we hadden blikjes heineken die niet in de koelkast hadden gestaan oftewel compleet foute combi :P

In eerste instantie was t vet gezellig, maar naarmate de lauwe biertjes volgden werd het toch een beetje wazig voor me ogen, en toen werd er gevraagd of de vrouw die er ook bij zat mijn hand mocht lezen (beetje spiritueel figuur) dat deed ik dus, maar ik had het beter kunnen laten, ik moest staan en me benen en armen bogonnen na een tijdje als lood aan toe voelen.. en ze bleef maar doorgaan! het viel mij nog mee dat ze niet zei ik lees hier dat als je nog langer blijft staan je een black out krijgt, maar goed ze had niks in de gaten, terwijl ik best wit wegtrok denk ik.

Ik ben maar gaan zitten en zei dat het aan de hitte en het lauwe bier lag (de kennissen wisten niet dat ik cake had genomen). Toen ik een tijdje zat ging het wel weer even.. even! ineens kreeg ik een soort van tunnelvision; ik kon alleen nog maar het punt waar ik naar keek 'helder' zien, en de rest was gewoon wazig. Dit was eerst wel cool maar het werd steeds erger, later werd ik ook nog draaierig en nog even later ging ik toch over me nek! niet normaal! het leek wel zo'n lachfilm :grin: niet gewoon normaal, maar echt een hele STRAAL :P zo over een paar schoenen heen :grin:

Nog nooit zo erg gehad met wiet.

Maar goed daarna was het gelukkig over en ik hoefde niet afgevoerd te worden naar het ziekenhuis gelukkig..

Tommetjah

Belezen gebruiker
Ik heb wel is gehoord dat mensen die vroeger hebben geblowd, en dan een paar jaar niet meer, en als je dan weer flink gaat blowen dat je dan meer stoned word, of dat het juist heel erg sterk gaat werken, omdat je het niet meer gewend bent, misschien is dat bij jou ook gebeurd..

Bovenaan