Astma

yoo ,

Kan iemand me vertelle of mdma gevaarlijk is bij astma & astmamedicatie? (inuvair & montelukast tabletten) :confused:

thx :xtc:

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ik kan er zo geen bron voor je van vinden, maar ik meen ooit eens gelezen te hebben dat als je wat tegen je astma gebruikt (medicijnen) dat het dan een erg gevaarlijke combi kan zijn aangezien je bloeddrug ( let op de woordspeling..:tongueout: ) dan teveel kan gaan stijgen.

Vanadesse

Wijs gebruiker
ganjabenja zei:
bummer .. en als ik nu even stop met die medicatie? niemand ervaring mee?
Stoppen met medicatie is sowieso niet echt goed.. Als je onregelmatig gaat gebruiken heb je bijvoorbeeld sneller kans op COPD.. Ik heb zelf ook astma, en vergat in het verleden mijn medicatie nog wel eens.. Sinds ik regelmatig gebruik heb ik stuk minder last van benauwdheid.

Verder weet ik niet of het de astma zelf is, of het aan de medicatie ofzo ligt hoor!

k00k

Bewuste gebruiker
"MDMA kan wel gevaarlijk zijn voor mensen met astma, hartproblemen, hoge bloeddruk, suikerziekte, of epilepsie."

Denk niet dat het slim is om te gebruiken, buiten dat is op internet alles wel 'n beetje overrated.

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
k00k zei:
"MDMA kan wel gevaarlijk zijn voor mensen met astma, hartproblemen, hoge bloeddruk, suikerziekte, of epilepsie."

Denk niet dat het slim is om te gebruiken, buiten dat is op internet alles wel 'n beetje overrated.

hangt natuurlijk er ook van af hoe erg je astma is. k heb zelf vroeger vaak last gehad van longonstekingen en ook astma medicijnen gebruikt, maar dit al zeker 10 jaar niet meer gehad/gedaan. en nooit enige problemen ondervonden tijdens mdma gebruik. merk dan ook zo goed als niks meer van m'n astma :).

over hooikoorts durf ik niet te zeggen, in het voorjaar en begin zomer slik ik daar medicatie voor maar nooit in die periode mdma gebruikt. geen idee wat daar de gevolgen van kunnen zijn?

luchtigtoetje

Badass junkie
Ik heb er verder geen ervaring of verstand van maar ik gok dat de letterlijke combo, dus het tegelijk innemen van medicatie en mdma het gevaar is.

Elohtibbar

Badass junkie
luchtigtoetje zei:
Ik heb er verder geen ervaring of verstand van maar ik gok dat de letterlijke combo, dus het tegelijk innemen van medicatie en mdma het gevaar is.

MDMA kan wel gevaarlijk zijn voor mensen met astma, hartproblemen, hoge bloeddruk, suikerziekte, of epilepsie.

Denk het niet dus, het is sowieso meer risicovol is voor mensen met astma.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Rabbithole zei:
luchtigtoetje zei:

MDMA kan wel gevaarlijk zijn voor mensen met astma, hartproblemen, hoge bloeddruk, suikerziekte, of epilepsie.

Denk het niet dus, het is sowieso meer risicovol is voor mensen met astma.
Dat denk ik ook.. Als ik zo naar de andere gevaren kijk zoals hartproblemen, gaat het ook niet om de medicatie tegen hart problemen, bij epilepsie gaat het ook niet om de medicatie tegen epilepsie..

Nu begin ik toch te twijfele om het te doen , nu zit ik ook nog is met een bronchitis = antibiotica kuur, zal hetmaar late :cry:

Elohtibbar

Badass junkie
Ja dan zou ik het helemaal niet doen. Het enige moment waarop ik het zou doen (als ik jou was) was als ik in een periode zou zitten waarin ik helemaal geen last zou hebben van mijn astma, en op dat moment geen medicatie nodig heb.

dexdude2

Belezen gebruiker
Ik gebruik zelf altijd ventoline voordat ik een pilletje neem. Dit om meer "lucht" te hebben tijdens het feesten. Ik heb nooit problemen gehad. Ik weet alleen helemaal niks van andere asthma medicijnen dus je moet het zelf maar testen lijkt me, maar ik denk niet dat het veel kwaad kan.

Vanadesse

Wijs gebruiker
dexdude2 zei:
Ik gebruik zelf altijd ventoline voordat ik een pilletje neem. Dit om meer "lucht" te hebben tijdens het feesten. Ik heb nooit problemen gehad. Ik weet alleen helemaal niks van andere asthma medicijnen dus je moet het zelf maar testen lijkt me, maar ik denk niet dat het veel kwaad kan.
Het gaat denk ik niet om de medicatie maar om de astma zelf. Van ventolin krijg je trouwens ook een hogere bloeddruk.

dj87

Experimenterende gebruiker
Heb zelf ook astma, gebruik seretide en ventolin, nog nergens last van gehad. Wel heb ik vernomen dat de kans op hartkloppingen of een astma aanval toeneemt met de combinatie van mdma en astma-medicijnen. Maar tot zover is het goed gegaan.

Groetjes. :wave:

Bovenaan