Alternatief alcohol

ramon56

Newbie
Ik bedoel het nabootsen van het algehele alcohol effect: Verdovende, roes en activerende elementen.

Dus dat je denkt na gebruiken van het alternatief: Dit lijkt net alcohol!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Welke werking?
Dansen op tafel, beter slapen, vergeten van je ex, of de gezonde werking voor je hart bij inname van een glaasje wijn per dag?
Misschien bedoelde je dit als grapje, maar tegenwoordig wordt steeds vaker gezegd dat het kleine beetje goed dat 1 glas wijn per dag doet nooit op kan boksen tegen de schade die de alcohol doet. Ook slechts 1 glas per dag.

Bovendien worden de antioxidanten en polyfenolen (die goed voor je zijn) in wijn in veel grotere mate aangetroffen in veel groenten en fruit.

Het is gewoon een excuus die mensen gebruiken om goed te praten dat ze elke dag alcohol drinken. Als je echt gezond wil zijn eet je groenten (en in mindere mate fruit).

Manu76

Badass junkie
Misschien bedoelde je dit als grapje, maar tegenwoordig wordt steeds vaker gezegd dat het kleine beetje goed dat 1 glas wijn per dag doet nooit op kan boksen tegen de schade die de alcohol doet. Ook slechts 1 glas per dag.
Beetje vreemd bericht van jou. Wil je nu een discussie starten over de voordelen en nadelen van alcohol? Volgens mij klopt het nog steeds, dat tot 1 glas wijn per dag redelijk goed kan zijn voor bloedsomloop en hart. Dat betekent niet, dat de nadelen van 1 glas al groter kunnen zijn dan de voordelen.

Ik denk alleen dat je discussie niet hier past en dat je OT iets anders had kunnen schrijven ipv dat zinnetje verkeerd onder de loep te leggen :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Beetje vreemd bericht van jou. Wil je nu een discussie starten over de voordelen en nadelen van alcohol? Volgens mij klopt het nog steeds, dat tot 1 glas wijn per dag redelijk goed kan zijn voor bloedsomloop en hart. Dat betekent niet dat de nadelen van 1 glas al groter kunnen zijn dan de voordelen.

Ik denk alleen dat je discussie niet hier past en dat je OT iets anders had kunnen schrijven ipv dat zinnetje verkeerd onder de loep te leggen :wink:
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker dat dat dus niet zo is dat elke dag een glas wijn (of bier) gezond is. Ja, het heeft stoffen in zich die goed zijn voor de gezondheid, maar dat bokst dus niet op tegen de schadelijke effecten van alcohol, zelfs in die geringe hoeveelheid.

Daarnaast wordt er nu ook steeds meer op gewezen dat alcohol voor praktisch al je organen slecht is, niet alleen je lever.

Het is toch juist goed om dit te belichten? Maar wellicht niet de goede plek ervoor hier nee.

Manu76

Badass junkie
Daarnaast wordt er nu ook steeds meer op gewezen dat alcohol voor praktisch al je organen slecht is, niet alleen je lever.
Ik noemde alleen het hart en tot 1 glas. Maar iemand die geen alcohol drinkt, zal geen enkele goede arts ooit alcohol voor gaan schrijven. Ik zelf moet er niet aan denken, omdat ik gestrest raak van 1 glas en je zoveel beter voel bij niets aan alcohol.

OT: 10km tot een halve marathon joggen maakt dezelfde stofjes aan, die deels het effect van alcohol nabootsen begreep ik. (Ook niet voor iedereen even gezond), maar misschien een alternatief voor @ramon56 ?

Proxima

Badass junkie
Beetje vreemd bericht van jou. Wil je nu een discussie starten over de voordelen en nadelen van alcohol? Volgens mij klopt het nog steeds, dat tot 1 glas wijn per dag redelijk goed kan zijn voor bloedsomloop en hart. Dat betekent niet, dat de nadelen van 1 glas al groter kunnen zijn dan de voordelen.
1 glas wijn per dag wordt gezien als niet echt slecht vanwege o.a. de flavonoiede in de wijn, echter kan je deze stof op anderen manieren tot je nemen die een stuk gezonder zijn dan alcoholhoudende drank.

Voor je lichaam is alcohol eigenlijk per definitie slecht, de sociaal smerende actie ervan kan echter als iets positiefs voor je leven worden gezien.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Beste leden,

Bestaat er een legaal middel dat im de buurt komt van de werking van alcohol?
Je zou eens kunnen kijken wat een lage dosis truffels voor je doet. Wel belangrijk om dat eerst thuis eens te proberen zodat je weet wat je kunt verwachten.

Dirkdirk

DF-koning
Alcohol is eigenlijk een stofklase.

Een alcohol of ook wel alkanol en vroeger carbinol genoemd, is in de scheikunde een organische verbinding met een hydroxylgroep (-OH) gebonden met organische koolstofketen (een aryl- of alkylgroep). Het woord alcohol is afgeleid van het Arabische woord al-kuḥl (الكحل).[1] Onverzadigde ketens waarbij een hydroxylgroep rechtstreeks op een dubbele binding is gebonden, worden enolen genoemd. Zij tautomeriseren echter snel naar het stabiele keton.

De eenvoudigste alcohol is methanol (CH3OH). De bekendste alcohol is ethanol (C2H5OH). Als in het dagelijks leven van 'alcohol' sprake is, wordt doorgaans ethanol bedoeld. In de vroegere naamgeving krijgt het alkanol de naam van de alkaangroep als achtervoegsel -yl + alcohol. Zo zijn methylalcohol en ethylalcohol verouderde namen voor respectievelijk methanol en ethanol, maar ze worden nog weleens gebruikt.

Alcoholen kunnen een reactie aangaan met carbonzuren of anorganische zuren. Er ontstaat dan een ester. Deze stoffen zijn belangrijke bouwstenen voor de mens.

Maar ja, de meeste alcoholen zijn schadelijk en vergif. Maar genoeg keuze zou ik zeggen. Methanol, isoropylalcohol, propanol, het smaakt naar gif en je lijf gaat kapot aan. Lekker drinken, en dan met die zure blik van je doen alsof je het lekker vindt. Want het werkt wel.

Ik was je voor @Neo-Shulginist :smilingimp:

Dirkdirk

DF-koning
Welke werking?
Dansen op tafel, beter slapen, vergeten van je ex, of de gezonde werking voor je hart bij inname van een glaasje wijn per dag?
Ugh you ignorant blinded sheep 😒

Bovendien worden de antioxidanten en polyfenolen (die goed voor je zijn) in wijn in veel grotere mate aangetroffen in veel groenten en fruit.

Het is gewoon een excuus die mensen gebruiken om goed te praten dat ze elke dag alcohol drinken. Als je echt gezond wil zijn eet je groenten (en in mindere mate fruit).
Ik schrik net omdat ik jou het eerst las en dacht nee niet mindless

please niet hij met die alcohol is goed per dag een glas wijn mumbo jumbo

En yes
Fruit is gezond
Groente is gezonder
Ik zou zeggen 70-30

Dirkdirk

DF-koning
Begin jij nu ook al? Ik dacht dat het afgelopen verhaal was. Blinded sheep, zegt me niet echt veel, maar klinkt toch soort van aanvallend.
Dat was niet een aanval meer een soort medelijden van zo snel iets geloven en oprechte irritatie dat het nog regeert die leugen. We kunnen discussiëren maar ik heb echt niets tegen je, man. 🤝

Manu76

Badass junkie
Dat was niet een aanval meer een soort medelijden van zo snel iets geloven en oprechte irritatie dat het nog regeert die leugen. We kunnen discussiëren maar ik heb echt niets tegen je, man. 🤝
Is goed, ik heb het er niet meer over en ik ben volkomen tegen het 1 glas wijn per dag principe. Maar het is voor de bloedsomloop wel degelijk geen slechte zaak.

Dirkdirk

DF-koning
Maar het is voor de bloedsomloop wel degelijk geen slechte zaak.
Dat is niet waar maar goed, agree to disagree. En zelfs als, waarom zou je puur gif drinken als het een klein voordeel heeft? Als je het niet tot een verslaving brengt. Wel of niet dat gaan we niet ophelderen want ik voel dat ik vervelend wordt, het hele punt ontgaat mij van de logica, wat jij dus niet zou doen, maar waarom mensen complete imbecielen worden om hun overduidelijk stupide gedrag te verantwoorden. Drink wijn, enjoy, ik doe niet mee maar gun je plezier mocht iemand het hebben. Maar ga het niet goedpraten met dit.

Extreme variant was die oude reclame van alcohol, bieren enzovoorts, sigaretten en sigaren, slecht voedsel... in propaganda posters en reclamems van biijvoorbeeld USA.

He never leaves home without camel.
Every day after work, he enjoys Jack Daniels Whiskeys

Ken je die?

Ik vind ook TS zo blind en niet rationeel. Ik snap het niet.

Maar goed ik ga irritant doen ik merk het.
Fijne avond man:handshake:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Verder heeft phenibut wel wat weg van dat effect van 1-2 glazen alcohol: wat losser, energieker, maar weinig belemmeringen in de motoriek. Echt dronken word je er nooit van.

David Nutt heeft ook wat pogingen gedaan om een alcoholvervanger op de markt te krijgen. Ik mag de beste man, maar die actie snap ik niet van hem. Nogal onverantwoorde blaaskakerij als je het mij vraagt.

Dirkdirk

DF-koning
Verder heeft phenibut wel wat weg van dat effect van 1-2 glazen alcohol: wat losser, energieker, maar weinig belemmeringen in de motoriek.
Dat zou de uitgaansjongeren ENORM toespreken. Losser, flirten, maar niet met je hoofd in een straatpizza belande paar uur later. Fiets kwijt. Wond op je hoofd.
Iboteenzuur is nogal giftig dus daarom wil je eerst de paddenstoelen drogen zodat het verandert in muscimol :wink:
Ja misselijkheid kan voorkomen, maar ik zie in het café ook best wat mensen kotsen.
Ah ja, powerful neruotoxic as brain lesioning agent. Ook NMDA agonist. OEIOIEOEI

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Nee sydney was al 6 in zijn lichaam van rond 30

met z'n bolletjes.....oooh aaah eeeuh
Heb zitten te denken aan het opnieuw afleggen van een IQ test afgelopen tijd, maar vrees eerlijk gezegd dat ik er niet gelukkiger van te worden als ik mij even de volle boodschappentassen die ik heb gerookt bedenk.

Dirkdirk

DF-koning
110 is nog steeds beter dan het merendeel van alle mensen, 16.666...% als mijn hersenen kunnen nu kunnen rekenen. Ik zat aan 126 op mijn 16de, maar ga al bijna 2 jaar niet meer naar school dus vrees dat dat ook heeft geholpen om het erger te maken.
Kerel rekenen kan ik niet, maar ik kan wel de meeste structuren van drugs benoemen of tekenen, en ik kan zo'n 30 nummers van 5 paginas onthouden en weet alles over standup comedy en hoe iemand een structuur brengt in formuleren van grappen, ik weet hoe ik iemand kan vertellen wat ik voel zonder dat ik het zelf echt weet en ik kan luisteren met een open en puur hart dat weet ik en dat hoor ik vaak

fuck rekenen met je algebra

Alternatief voor alcohol: algebra éh éh :sweatsmile:

Bovenaan