Als je stopt...scheelt dat behoorlijk!

Ik blow omdat...

• ik dan mijn rottige problemen vergeet.

Stemmen: 0 0,0%
  • het inmiddels in mijn systeem gesleten zit.

Stemmen: 1 33,3%
  • ik van het ritueel houd.

• ik misschien toch (geestelijk) verslaafd ben.

• De smaak en/of geur van een joint goddelijk vind.

• ik toch al zo goed shaggies kon rollen.

• anders

• Totaal aantal stemmers
    3

ballie15

Belezen gebruiker
Hola.
Mijn vriend is net een week gestopt met blowen. Hoera.
Maar het heeft wat moeite gekost zeg.

Hij blowde nu al 6 jaar zowat iedere dag.
Hij zei altijd "dit is in plaats van een biertje". ( alsof je een van de twee MOET doen)
Als we op visite waren wist ie niet hoe snel we weer weg moesten zijn.
Als ie een paar dagen niks had werd ie chagrijnig en onrustig.
Als hij uit zijn werk kwam stak ie er een op en was dan de rest van de avond behoorlijk afwezig.
Hij ondernam gewoon veel minder, deed wat hij moest doen en zakte dan onderuit op de bank.

En maar vol blijven houden dat hij niet verslaafd was en dat hij heus wel kon stoppen als ie dat zou willen.
Dat was het vervelendst. Hij was ook zo gewend aan die hele "lifestyle" van hem, dat passieve, dat ie dacht dat het normaal was.

Nu is hij dus een hele week gestopt en wat een verschil maakt dat al zeg!
Hij heeft kleur op zijn kop, doet dingen in huis, buitenshuis, en is gewoon veel frisser. Daarbij hoort hij me weer in 1 keer als ik wat tegen hem zeg, en reageert ie ook nog! Het is gewoon veel gezelliger zo, HET leeft weer!

Nu was hij de eerste dagen wel wat chagrijnig, maar toen hij daar doorheen was, was het geen probleem meer.

Ik heb hem voor een keuze gesteld, we zijn nu bijna negen jaar samen en ik werd dat gehang een beetje zat. Ook deed ik heel veel dingen alleen, omdat hij liever thuis bleef.
Ik wilde hem die keuze eigenlijk niet laten maken, ik ben zijn moeder niet, maar anders had hij gewoon geen motivatie van binnenuit, omdat ie zelf het probleem niet zag.
De keuze was eigenlijk: de wiet eruit, of...jij eruit.
En ik was nog even bang ook, hahaha.
Maar hij zei: "Okee, als jij er last van hebt."

Eigenlijk heb ik geen idee waarom ik dit topic ben gestart.
Ik wil zeker geen moraalridder spelen.
Ik vind blowen best kunnen, zo in het weekend enzo.
Maar ik denk wel dat een hoop mensen zichzelf voor de gek houden, ook omdat in veel vriendenkringen ( ook bij ons) het best geaccepteerd wordt wanneer je vrij vaak blowt, lijkt het al gauw normaal.
En het is weer anders als je bijvoorbeeld van de heroine af bent en iedere dag blowt, dan kan ik snappen dat je hartstikke blij bent.

IK ben gewoon blij dat mijn vriend weer van "pauze" af is en meeleeft.
Je kan dan wel denken dat je normaal functioneert, maar naar mijn mening leef je echt niet tot "the fullest" wanneer je iedere dag blowt, hoe creatief, chill of gelukkig je er ook door denkt te zijn.
Maar doe vooral wat je niet laten kunt.
Punt.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik ben het wel met je eens.
Ik heb hetzelfde idee als jij. Een vriend van mij die blowt elke dag na het eten en zegt dat hij er zo mee kan stoppen, maar volgens mij gaat dat toch meer moeite kosten (hij blowt al 10 jaar ofzo vertelde hij).

Ik denk dat de verslaving aan wiet teveel wordt onderkent, zeker door gebruikers.

Osi`

Bewuste gebruiker
Ik blow gewoon, omdat het zo in m'n systeem is gesleten en ook omdak er geestelijk aan verslaafd ben. Al weet ik dat nog maar een kleine tijd. Omdat ik me niet meer mezelf voel, zelf als ik een dagje niet gerookt heb, ken ik mijn eigen gewoon niet. Bedoel, m'n lichaam voelt heel anders aan en kvind mezelf ook al niet echt te fris (ik stink nie, da nie hé) ma gewoon, me scheren doe ik vrij weinig, kheb heel weinig zin om dingen te doen. kwil niet teveel gestoord worden.

Maarja, ben al een kleine week aan denken, dat ik toch eens ooit een pauze ga nemen, en wat ga minderen met blwoen, een jointje kan af en toe geen kwaad, maar het moet inderdaad geen gewoonte worden. Een jointje mag zeker geen sigaret zijn.

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
ik heb gestemd op: De smaak en/of geur van een joint goddelijk vind
Ik vind het gewoon fijn om een joint te draaien en te roken.
Maar de een gaat er ook anders mee om dan de ander.
Ik ga juist veel opruimen als ik stoned ben.
Maar ga binnekort toch ook even een pauze houden.

Blowen word snel een gewoonte.

xplusif

Experimenterende gebruiker
Eerst blowde ik veel omdat ik dacht dat je alle problemen dan vergeet.
Maar kwam er snel achter dat dat juist niet het geval was.

Natural_Mystic

Belezen gebruiker
Bij mij is het routine geworden. Ik blow nu iedere dag en ik merk wel van mezelf dat ik minder snel stoned word. Of misschien komt dat omdat ik al zo aan het gevoel gewend ben geraakt, dat kan ook.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Ik doe het ongeveer 1 tot 4 keer per maand. Dan ben ik echt gewoon nooit (teveel) gestresd :) En omdat ik het niet tevaak doe blijft het altijd een erg leuke ervaring!

matthijs

Badass junkie
Natural_Mystic zei:
Bij mij is het routine geworden. Ik blow nu iedere dag en ik merk wel van mezelf dat ik minder snel stoned word. Of misschien komt dat omdat ik al zo aan het gevoel gewend ben geraakt, dat kan ook.

Denk het laatste. Op den duur ben je gewoon constant stoned. Heb wel dagen gehad dat ik me raar voelde als ik nuchter was terwijl dat nou niet echt het geval zou moeten zijn :tongueout:

MetaalKonijn

Badass junkie
Same here. Heb dan ook ietwat cynisch de één na laatste optie gestemd, zoveel blowen is eigenlijk niet bijster goed. Maar één keer in de zoveel tijd een pauze inlassen scheelt wel, totzover dat lukt. :smoke:

Lambik

doe mij maar gewoon:

'' de smaak en de geur '' zo :hearteyes: !
elke week wel paar keertjes , maar niet dat ik verslaafd ben!

Jeller

Badass junkie
ik blow omdat ik altijd herval na het stoppen

nu weer 4 maand gestopt en dan weer hervallen.. tijd voor een pauze dus?

kben het verder helemaal met je eens ballie..
blowen belemmert je.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik hou van het ritueel, de smaak, en het effect :stoned:
Maar om te zeggen dat ik verslaafd ben, nee.

Een tijdje terug rookte ik er bijna iedere dag wel minimaal 1, en nu zie ik die mensen wat minder, dus rook ik er nog misschien 1 of 2 in de week als het meezit, en ik moet zeggen dat ik het verder maar heel zelden echt 'mis' of 'moet hebben', maar dat blijft ook bij een 'Ik zou er nu wel eentje lusten' gevoel.

Bengt

Bewuste gebruiker
Het is een gewoonte geworden ik blow wel niet elke dag maar ik weet dat ik ,niet makkelijk nee kan zeggen omdat het is en blijft idd iets magisch

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik ben pas weer begonnen en wilde eigenlijk invullen: "Omdat het weer als vanouds fucking lekker is" de rest van de antwoorden doen me vrij weinig eerlijk gezegd :P
1 's Avonds na het eten, maar: "Omdat ik van het ritueel houd" klinkt me te duister.

Even onnodige informatie; deze wiet! omfg :openmouth:
Stel je voor, een "kutmarokkanen"(sorry)-overspoeld kutstadje onder de rook van rotterdam. 1 coffeeshop, je kunt de man achter de "toonbank" amper zien, je flikkert je geld in een laatje en meneer schuift je (altijd vage prut op takjes dat op) wiet (lijkt) en je wisselgeld terug. Zwervers voor de deur bedelend om geld en wiet and so on and so on. Gangster, niet? Maar deze wiet! :openmouth: De eerste paar hijsen, echt op zo'n overdreven amerikaanse comedy like way hoesen, ik heb nooit moeten hoesten, wtf?
whatever:þ

Biter

Newbie
Ik had ooit eens een meisje die zich kapot ergerde aan het blowen. Ze wilde echt vet graag dat ik stopte enzo. Ik zei dat ik het wel kon en dat ik zou stoppen. Maar achter haar rug om zat ik gewoon weer met mijn maten te smoken, ik weet niet of het was omdat ik verslaafd was aan de wiet of aan het ritueel samen met mijn vrienden. Maar ik voelde me wel schuldig als ik zei dat ik niet geblowed had. Dus uiteindelijk stopte ik er echt mee. Zonder al te veel moeite.. Ik ging wel meer roken.
Toen het uit was met haar ben ik wel gewoon weer begonnen met smoken.

Nu ik wegens gezondheidsredenen echter weer niet mag blowen. Ben ik wel echt gestopt. En het gaat wel zonder al te veel moeite. Toch heb ik er wel vaak ontzettend veel trek in en als m'n vrienden aan het blowen zijn mis ik het wel echt onwijs. Maarja uiteindelijk was ik toch wel gestopt. Ik vond alleen nog niet dat het er tijd voor was :P Ik zat meer te denken aan.

Huisje - Boompje - Beestje... en dan stoppen met smoken :P

mercury.31

Biter zei:
Ik had ooit eens een meisje die zich kapot ergerde aan het blowen. Ze wilde echt vet graag dat ik stopte enzo. Ik zei dat ik het wel kon en dat ik zou stoppen. Maar achter haar rug om zat ik gewoon weer met mijn maten te smoken, ik weet niet of het was omdat ik verslaafd was aan de wiet of aan het ritueel samen met mijn vrienden. Maar ik voelde me wel schuldig als ik zei dat ik niet geblowed had. Dus uiteindelijk stopte ik er echt mee. Zonder al te veel moeite.. Ik ging wel meer roken.
Toen het uit was met haar ben ik wel gewoon weer begonnen met smoken.

Nu ik wegens gezondheidsredenen echter weer niet mag blowen. Ben ik wel echt gestopt. En het gaat wel zonder al te veel moeite. Toch heb ik er wel vaak ontzettend veel trek in en als m'n vrienden aan het blowen zijn mis ik het wel echt onwijs. Maarja uiteindelijk was ik toch wel gestopt. Ik vond alleen nog niet dat het er tijd voor was :P Ik zat meer te denken aan.

Huisje - Boompje - Beestje... en dan stoppen met smoken :P

maa toch goed dat je er echt mee gestopt bent, dat kost toch wel wat wilskracht, nou had jij wel je gezondheidreden, dat werkt vast goed als motivatie, maa ik heb ook last, als ik men maten beizg zie, kan ik ook moeilijk nee zeggen.

email

denk als je echt wil stoppen dat het geen moeite is.
ben zelf eens een half jaar of langer gestopt omdat ik het gewoon beu was.

Delirium

Badass junkie
Gezellig en leuk met je vrienden. We doen het 's weekends altijd op de parkeerplaats achter het Centraal Beheer hier, het is onze eigen plek geworden. Zalig ritueel. :grin:

Bovenaan