Alcohol Nee contract

PurpleFlower

Belezen gebruiker
Alvast excuses als dit in het verkeerde topic staat, maar ik zag vanavond een postbus 51 spotje dat verwees naar dit:

http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... n.contract

Contract..

Juist ja! Zijn er nou echt ouders die hun kinderen gaan dwingen om een contract te tekenen waar ze jaren lang aan vast zitten (en het dus gewoon alsnog stiekum gaan doen JUIST dan)? Geez wees een ouder en praat nou eens met je kinderen ipv ze een papiertje onder hun neus te drukken en dmv een beloning ze van de drank af te houden.

Wat een onzin zeg! Mijn dochter is 6 en die vind drank (bier en wijn) smerig zegt ze (en ze heeft dit nog nooit geproeft). <sarcasme>Dus eitje toch ik laat haar nu alvast dat contract ondertekenen want nu gelooft ze er nog in ook! </sarcasme>

Echt hier valt mijn mond van open...

ps. geef mij ook een paddo contract.. kunnen we het tenminste legaal houden

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
K had de reclame laatst ook gezien,,,ik vind het best zwak,,om zo je kinderen van alcohol af te laten blijfen ( terwijl ze het stiekem tog wel doen,,want wat schijt dat contract nou ),,ts net zoiets van als je tot je 18e niet rookt,,betalen wij je rijbewijs,,alleen hoef je dan geen contract te tekenen :P Als je niet wil dat je kind aan de alcohol gaat,,praat met hem of haar erover en kom niet aan kaken met een stuk papier.

:wave:

phy

Bewuste gebruiker
Ach ja ik zeg niet dat het gaat werken zon reclame.
Zeker niet zon duffe als deze.

Maar alcohol is wel een probleem aan het worden tegenwoordig... Met al dat comazuipende grut
Het is echt niet normaal meer. Wat is daar nou leuk aan? zuipen om bezopen te worden, okee, daar deed ik ook vrolijk aan mee. Maar jezelf het ziekenhuis in zuipen.... kom nou!

Maar ja, wat doe je er tegen
verbieden helpt niet, een leeftijdsgrens helemaal niet (kijk naar al die bezopen amerikaanse 15jarigen) en voorlichting helpt bijna niet.

Ah! Volgens mij weet ik iets... misschien moeten we eens met z'n allen 'na gaan denken'...!

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Dit soort dingen werken juist andersom.
Hierdoor krijgen kinderen/pubers juist meer intresse in drank. Een contract belachelijk. Werkt net zoals bij game's en video's. Hoe hoger het leeftijdslimiet hoe meer intresse kinderen erin krijgen. Is nog weteschappelijk aangetoond ook.

Het is een schande dat er zoveel geld wordt besteed aan dit soort dingen. Kreeg laatst nog een foldertje met: Anti Terrorisme Nederland.

Nou ik ga mezelf toch maar niet opblazen want ik heb zo'n foldertje gelezen. Project koste 1 miljard euro inclusief reclame spotjes.

Dingen zoals reclame's van stichting drank werkt net zoals dit contract. Miljarde euro's en ze krijgen juist wat ze niet willen.

De kater komt later en dat soort gezegde's.

Ik drink niet alleen op speciale gelegenheden. Waarom? Omdat ik weet hoe erg je hersenen er door worden gefucked en omdat ik een type ben die snel verslaafd raak aan dingen. En omdat ik drank zo lekker vindt blijf ik er juist vanaf. Laat ze een keertje op een biologie les een film zien met wat het met hun hersenen doet. Veel effectiever.

Wromtrax

Bewuste gebruiker
phy zei:
Ach ja ik zeg niet dat het gaat werken zon reclame.
Zeker niet zon duffe als deze.

Maar alcohol is wel een probleem aan het worden tegenwoordig... Met al dat comazuipende grut
Het is echt niet normaal meer. Wat is daar nou leuk aan? zuipen om bezopen te worden, okee, daar deed ik ook vrolijk aan mee. Maar jezelf het ziekenhuis in zuipen.... kom nou!

Maar ja, wat doe je er tegen
verbieden helpt niet, een leeftijdsgrens helemaal niet (kijk naar al die bezopen amerikaanse 15jarigen) en voorlichting helpt bijna niet.

Ah! Volgens mij weet ik iets... misschien moeten we eens met z'n allen 'na gaan denken'...!
Ach dat comazuipen wordt ook sterk door de media overdreven heb ik het gevoel.

Flameon

Badass junkie
Ook ik ben van mening dat een anti alcohol contract echt niet de oplossing is voor het alcohol gebruik van kinderen. Praten is veel beter, kinderen voorlichten over alcohol etc zal efficienter werken dan een contract. Of het werkt is de vraag, maar met een contract breng je weer iets stiekems in de wereld. Kinderen zullen nu veel minder snel zeggen; "mama ik heb 3 glazen bier gedronken" .

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Ook ik ben van mening dat een anti alcohol contract echt niet de oplossing is voor het alcohol gebruik van kinderen. Praten is veel beter, kinderen voorlichten over alcohol etc zal efficienter werken dan een contract. Of het werkt is de vraag, maar met een contract breng je weer iets stiekems in de wereld. Kinderen zullen nu veel minder snel zeggen; "mama ik heb 3 glazen bier gedronken" .
Wat voor voorlichting speelt natuurlijk ook een rol. Voorlichting over de effecten van hoe je je voelt werkt natuurlijk ook niet. En een kater schrikt ook niet af van het ontdekken van de ''nieuwe wereld''

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Misschien zou het werken als je die kids de mogelijke gevolgen van zwaar alcohol (ge/mis)-bruik laat zien.

Zoiets bijvoorbeeld.

Gezonde lever

Lever na zwaar alcohol gebruik (ongeveer 10 jaar)

phy

Bewuste gebruiker
Toen ik nog op voortgezet onderwijs zat werden dat soort filmpjes over roken getoond.

verkoolde longen, meisjes die asbakken leeglikken enz.

Alle rokers zaten te 'oeh' en te 'aaaaah' -en
maar dezelfde pauze stonden ze weer buiten te paffen.

onder het mom van: 'mja het is gewoon lekker, en ik rook toch niet zoveel'

Dat werkt dus ook niet.

phy

Bewuste gebruiker
We zijn de generatie die verslaafd zijn aan overvloed. Aan het 'te' van 'teveel'.
We kunnen onszelf niet in de hand houden. We zijn verwend. Want 'meer' is 'beter'.

We moeten leren om ook genoegen te nemen met minder.
Dat is het probleem als je het mij vraagt.

Wacky

Badass junkie
Mijn ouders hebben mijn rijbewijs betaald op voorwaarde dat ik niet dronk voor 18 was. Natuurlijk wel eens een glaasje gedronken, maar toch altijd zo weinig dat het niet merkbaar was als ik thuis kwam. Dus wat dat betreft heeft het geholpen.
Tussen mijn 18e en 22e heb ik een hoop ingehaald en was ik elk weekend zat :)

Flameon

Badass junkie
Wromtrax zei:
Wat voor voorlichting speelt natuurlijk ook een rol. Voorlichting over de effecten van hoe je je voelt werkt natuurlijk ook niet. En een kater schrikt ook niet af van het ontdekken van de ''nieuwe wereld''

Daar heb je gelijk in, maar over bijvoorbeeld de gevolgen van langdurig alcohol gebruik (hersenbeschadiging etc). Lang niet alle kinderen zullen er vanaf schrikken, maar al zijn het er maar een paar die het de ogen doet openen.

jasper

Wijs gebruiker
als je over langdurig alcohol gebruik begint zullen ze er ook niet van schrikken want wat is nu een paar pintjes op een weekend. En wat is nu langdurig.
Zo een uitspraken over langdurig alcoholgebruik schrikken mij nog niet eens

Melanie1

Belezen gebruiker
Zie je voor je hoe de coole rokende Denise uit de derde tegen Kitty van twaalf zegt: ‘Ga je vanavond mee indrinken Kitty?’. En hoe Kitty dan vervolgens uit de achterzak van haar strakke spijkerroek haar contract haalt en dit voor Denise haar neus zwaait. Nee, precies, dat bedoel ik.

(bron: www.spunk.nl)

Gemini

Badass junkie
maiskorrel zei:
Ik ga het contract toch maar eens laten tekenen door mezelf en mijn ouders :grin:

Hahaha!

M'n pa gebruikt deze dingen wel eens voor z'n werk. Hij is gezinstherapeut (mst-er).

Flameon

Badass junkie
Op mijn werk worden die bij jongere mensen ook wel eens gebruikt. Maar dat ik nu kan zeggen dat dat ze zo goed helpen, nee lang niet altijd

Immo

Badass junkie
pinheadlarry zei:
ts net zoiets van als je tot je 18e niet rookt,,betalen wij je rijbewijs

Ik ben blij dat me ouders me dat hebben aangeboden hoor. Gratis m'n rijbewijs gehad. Mja zonder die afspraak was ik ook niet gaan roken. :)

tomz0r

Badass junkie
Het idee op deze manier is belachelijk inderdaad. Maar een beloningssysteem kan wel gaan werken bij kinderen. Als je ze bijvoorbeeld belooft hun rijbewijs te betalen als ze tot hun achttiende niet bezopen thuiskomen zal dat wel helpen denk ik :)

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
tomz0r zei:
Het idee op deze manier is belachelijk inderdaad. Maar een beloningssysteem kan wel gaan werken bij kinderen. Als je ze bijvoorbeeld belooft hun rijbewijs te betalen als ze tot hun achttiende niet bezopen thuiskomen zal dat wel helpen denk ik :)
Nou daar moet je blij mee zijn, ze vertikken je rijbewijs te betalen als ze je ooit met 1 biertje zien? Sla je ouders daar help je jezelf mee

phy

Bewuste gebruiker
Welhallodaar zei:
tomz0r zei:
Nou daar moet je blij mee zijn, ze vertikken je rijbewijs te betalen als ze je ooit met 1 biertje zien? Sla je ouders daar help je jezelf mee

Tjaaaa.... wat moet ik hier nou op zeggen. :rolleyes:
Denk even na over wat je zegt, beste vriend.

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Immo zei:
pinheadlarry zei:
ts net zoiets van als je tot je 18e niet rookt,,betalen wij je rijbewijs

Ik ben blij dat me ouders me dat hebben aangeboden hoor. Gratis m'n rijbewijs gehad. Mja zonder die afspraak was ik ook niet gaan roken. :)
Ik krijg m'n rijbewijs en auto zoiezo voor nix, roken of niet, alcohol drinken of niet lekker gemakkelijk :)

Roken nja, dat is echt een slechte gewoonte geworden die ik er echt niet uitkrijg :(
En drinken doe ik eigenlijk nietveel dus ik ben die zeldzame keren ook vrij snel dronken, maar dat is niet zo erg, jammergenoeg heb ik gisteren blijkbaar wat zitten kutten op dit forum :rolleyes: :grin:

Bovenaan