After E en andere supplementen

Marklar

Belezen gebruiker
Ik heb af en toe last van de after dip van XTC, maar nooit heel erg. Ik wil een supplement gaan proberen, maar twijfel nog heel erg over wat precies. In de smartshop bij mij in de buurt hebben ze me Tryptofaan laten zien (capsules zijn in combinatie met vitamine B6). En "After E" (€1,50), wat een combinatie is van 1 tablet en 1 capsule.

In de capsule: L-tryptofaan 400mg, Vitamine B6 10mg, cellulose en gelatine

In tablet: Vitamine C 1000mg, Rozenbottelextract 50mg, Bioflavanoiden 10mg, zetmeel, plantaardige olie, magnesiumstearaat, hydrocellulose, silica

Allereerst vraag ik me af wie er ervaring heeft met deze of soortgelijke supplementen (wel is wat over 5HTP gehoord) en hoe ze deze ervaarde. En of iemand weet waarvoor, buiten de tryptofaan en vitamine, de samenstelling goed is?

Ik heb hier ook wel is eerder gelezen dat b.v. tryptofaan ook voor XTC gebruik kan worden genomen om het MDMA gevoel te versterken. Iemand hier ervaring mee? Vraag me af in wat voor samenstelling en tijdsperiode van te voren.

Ik heb de zoek functie al gebruikt en vond af en toe een vermelding van dit soort supplementen bij andere topics, maar wil er eigenlijk een topic over omdat er veel verschillende soorten zijn. Mocht er al een soort gelijktopic zijn, graag een verwijzing, dan zal ik daarop verder gaan.

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
tryptofaan wordt omgezet in serotonine
de dip van xtc is voor een groot deel te danken aan een tekort aan serotonine, omdat xtc je serotonine dus opmaakt...
met tryptofaan wordt het redelijk traag aangemaakt, dit is meer bedoeld om je serotonine geleidelijk terug aan te vullen, 1 capsule is uiteraard niet genoeg, je kunt best een paar weken lang 1 per dag nemen
als je het wat sneller wilt laten gaan moet je 5-htp nemen
mijn advies: koop een pot met tryptofaan of 5-htp capsules/pillen

je kunt inderdaad voor xtc-gebruik je serotonine snel nog wat aanvullen, om een klein beetje harder te gaan (als je serotoninevoorraad nog niet volledig is), hiervoor kun je best 5-htp gebruiken, een uur voor gebruik

nutsss

Wijs gebruiker
Ik heb gehoord dat chocolade eten en het hebben van sex ook zeer het herstel van je serotitatononine niveau bevorderd. Een combinatie van die twee lijkt me geschikter. Het is alleen wel een smeerboel daarna...

Marklar

Belezen gebruiker
Ik heb After - E gebruikt, en voel me eigenlijk een stuk minder brak dan normaal :sunglasses: Moet maar kijken hoe het de aan komende dagen gaat :) In iedergeval bedankt voor de reacties :wave:

Je lichaam maakt serotonine aan uit het aminozuur tryptofaan. Dat haalt het uit je voeding.
Bronnen van veel tryptofaan (de voorloper van serotonine dus) zijn vooral te vinden in: spirulina (zeewierplantje), sojabonen, tofu, amandelen, bananen, yoghurt, kip en kalkoen en pure chocolade!
Voor een maximaal effect eet je best koolhydraatrijk (suiker, brood, ...) en eiwitarm, omdat anders de opname van andere aminozuren de opname van tryptofaan sterk vermindert. Er is namelijk een soort wedijver tussen de verschillende aminozuren om opgenomen te worden, ten koste van andere... en in eiwitrijk voedsel zitten veel andere aminozuren.
De omzetting van tryptofaan naar serotonine vergt vitamine B6, vitamine C en zink. Je kan dus best ook combineren met voedsel dat daaraan rijk is.
Er bestaan voedingssupplementen die tryptofaan, al dan niet in combinatie met B6 en C bevatten.
Maar een boterham (=koolhydraten + B6) met banaan (=tryptofaan + zink) en een glas fruitsap (=C) is dus eigenlijk prima om je serotoninepeil te helpen op peil krijgen :wink:

flashkop

Bewuste gebruiker
ja, via de smartshop, je moet er maar eens achter horen bij enkelen, ik ben er zeker van dat die je kunnen helpen

zommes

Badass junkie
Die dingen bij de smart-shop kopen is jezelf in het spreekwoordelijke O-tje nemen, op sites met sport en conditie middelen is het ongeveer 20x goedkoper.

zommes

Badass junkie
minn zei:
Solidius zei:
joint20 zei:
Iemand enig idee waar je L-tryptofaanfaan los te krijgen is ?

Legaal bij de betere smartshop.

Vaak is t dan in combinatie met allerlei andere stoffen. Het is moeilijker om het echt ''puur'' te krijgen.

Niet als je dus leest wat ik zei, www.vitaminstore.nl bijvoorbeeld, verkopen ze het puur of icm Vitamine B6 (die ook wel handig zijn)

Nog makkelijker dan naar de 'betere' smart-shop gaan want het wordt thuis afgeleverd.

edit: nog een ontdekt: www.fitnessnet.nl daar hebben ze het ook vloeibaar of in poedervorm.

joint20

Experimenterende gebruiker
Ik moet zoiets vinden in een winkel !

Stel je voor ik ben niet thuis en mn ouders nemen het aan..
Zullen zich gelijk afvragen wat het is, gaan ze ff googlen op L-tryptofaan, en dan zien ze allemaal verbanden met XTC, geen goed plan dus.. :wave:

zommes

Badass junkie
joint20 zei:
Ik moet zoiets vinden in een winkel !

Stel je voor ik ben niet thuis en mn ouders nemen het aan..
Zullen zich gelijk afvragen wat het is, gaan ze ff googlen op L-tryptofaan, en dan zien ze allemaal verbanden met XTC, geen goed plan dus.. :wave:

Wat een gelul, het is een voedingssupplement dat in verband wordt gebracht met sport. Sowieso, maken jouw ouders jouw post open?

Maar winkel: betere sportzaken dus.

@Minn: Doktersrecept?

minn

Badass junkie
Dan kan je het volgens mij gewoon in de apotheek halen als je een verwijzing hebt van je huisarts.
Denk ik zo.
maar op die site van jou had ik al wat moois gevonden.

zommes

Badass junkie
Het is geen geneesmiddel of medicijn lieve schat, je gaat toch ook niet naar huisarts voor vitamine-C.

Wat heb je gevonden?

minn

Badass junkie
zommes zei:
Het is geen geneesmiddel of medicijn lieve schat, je gaat toch ook niet naar huisarts voor vitamine-C.

Wat heb je gevonden?

Waarom hebben ze dan niks bij drogisten enzo?
Kheb dingen gevonden die je dan wel moet bestellen, maar met wel alleeen 5-HTP, of dat L-tryptofaandingblabla.

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Probeer eens 5-HTP in combinatie met een goede, hooggedoseerde multivitamine, dus bv niet die synthetische rommel van kruidvat.

5-HTP is ook een precursor van serotonine het word dus omgezet naar serotonine, waardoor je uit je dip kunt komen.

Verkrijgbaar bij elke fatsoenlijke smartshop.

btw, het word ook door mensen gebruikt omdat het de slaap zou bevorderen, dus zoiets kun je je ouders vertellen als ze het zien.

Zie ook de webshop van Azarius
http://www.azarius.nl/cat_supplements.html

zommes

Badass junkie
minn zei:
zommes zei:

Wat heb je gevonden?

Waarom hebben ze dan niks bij drogisten enzo?
Kheb dingen gevonden die je dan wel moet bestellen, maar met wel alleeen 5-HTP, of dat L-tryptofaandingblabla.

Dat is ook wat je moet hebben.

Bij grote Apotheken moeten ze het hebben, of dus bij sportzaken.

Eyezblack

Belezen gebruiker
ik heb maar eens wat l-tryptofaan gekocht bij de dichstbijzijnde apotheek, is geen enkele moeite :)

Maar wat ik me nou afvraag, kan je een overdosis l-tryptofaan krijgen? Of mischien je serotonine-axon overbelasten door veel van die tryptofaan te nemen?

oh en ik had ook ergens gelezen dat je de week voordat je xtc gaat nemen telkens tryptofaan kan slikken om zo het xtc effect sterker te maken omdat er dan meer serotonine is dat vrij kan komen...zou dat ook echt werken?

alvast bedankt :)

lj_bob

Bewuste gebruiker
Mzz, goeie vraag Eyezblack. Heb het zelf geprobeerd eens en merkte niet echt een superduidelijk verschil. Misschien dat het als placebo effect kan zorgen voor een betere rush?

Ik vind het verder niet te moeite om het te slikken na een kosten-baten afweging :) Maar dat moet iedereen voor zichzelf utivinden..

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ze adviseren niet voor niets om niet meer dan 2 capsules te nemen op een dag. Maar ja dat geldt voor zoveel supplementen en medicijnen.

Ik heb nog niet ervaren dat het slikken van L-tryptofaan het effect van xtc versterkt. Je bent sneller bij getrokken na gebruik, maar dat is alles wat ik er aan merk eigenlijk.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat je het niet slikt als de xtc nog werkzaam is. Dat is het enige.

Eyezblack

Belezen gebruiker
waarom niet? omdat je dan het neuronentransmitter van je serotonine toevoer te veel werk laat verrichten ofzo?

want ik heb wel vaker after e genomen voordat ik ging slapen terwijl de xtc nog actief was...heb er nooit last van gehad ofzo, maarja dat geld natuurlijk pas op een latere fase.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Mij is alleen vertelt dat het niet goed voor je is. Waarom precies weet ik ook niet meer. Maar het heeft wel met de aanmaak van serotonine te maken, aangezien een gedeelte van l-tryptofaan wordt omgezet in serotonine.

nicole1973

Belezen gebruiker
ik neem er dagelijks 2 voor het slapen gaan ..werkt prima verder neem ik nog dagelijks 5000 mg natuurlijke vitamine c ( mede omdat ik ook rook en iedere peuk 25 mg vit C afbreekt en suiker ook) maar ook omdat je niet eet tijdens gebruik en je je aardig brak voelt.. verder veel drinken voor de niertjes te blijven aansporen en mariadistel voor een goede leverfunctie. ( ik krijg bioresonantie en de dame die me behandeld doet steeds testen wat orgaanfuncties beoordeeld... na 10 x te vraag te hebben gehad wat ik in godsnaam uitvreet omdat zij steeds mijn lever functie moest aansporen ben ik dit gaan gebruiken en het werkt dus) .. ehm... visolie tabletten voor de hersentjes ( gaat oxidatie tegen) en nog wat dingen.. probeer dus wel zo goed mogelijk verder te leven ( buiten het te veel roken om dan ) maar ik merk dat het me goed op de been houd en ik weinig last heb... het kost even een paar centen die supplementen maar x ook dus ja ..

grz Nicole

nicole1973

Belezen gebruiker
nou dat neem ik niet aan .. ik weet dat het vit C uit je lichaam onttrekt maar hoeveel geen idee.... maar als dat zo veel zou zijn zouden we allemaal bij voorbaat al een zwaar te kort aan vit. C hebben...

leuk want veel mensen zeggen ik eet mega veel groente de week na gebruik maar als je kijkt wat daar in zit .. geen ene moer meer.. alles is bespoten en daardoor heeft de grond ook te weinig voedingsstoffen enz... dus ja dan maar uit een potje

grz Nicole

fun

Bewuste gebruiker
K heb thuis 5-htp, om de serotonine-voorraad n beetje in balans te houden na een feest.

Heb het voor Qlimax 4 dagen lang 2stuks per dag genomen, en merkte wel dat ik écht lekker ging toen de xtc insloeg.
Waren ook goede pillen, maar deze had ik wel vaker gehad en dit keer was het gelukkig-zijn-gevoel toch sterker.

Ik denk dat het verstandig is enkele dagen vóór en enkele dagen ná gebruik van xtc te nemen, ik doe het niet altijd.
K neem meestal alleen op de day after 2stuks, soms de dag erna ook als ik wat down zou zijn. Het werkt goed, ook bij vrienden van me.

Geen verkeerd spul volgens mij om je lichaam even te verwennen nadat je het eens flink naar de klote hebt geholpen.

Bovenaan