Afkicken....??

riflexz

Bewuste gebruiker
Ik gebruikte XTC & speed, voor ongeveer 2 jaar lang, elk weekend. Elk weekend 3 - 6 pillen, en meestal 1gr speed. Soms de vrijdag, soms de zaterdag, soms alletwee Altijd zware feestjes. Ik kon gewoon niet meer nuchter uitgaan, en plezier hebben. Nu ben ik sinds een maand genoodzaakt gestopt. Ben in die maand niet uitgeweest, alle plaatsten waar drugs werd gebruikt vermeden. Nu ging ik vanavond met een paar vrienden nog eens een nachtje gaan stappen in een dancing. Meteen dacht ik weer aan pillen, pillen, pillen. Besloot om gewoon maar wat bier te drinken, maar na een paar pintjes, ookal was ik lichtjes dronken. Nee, ik amuseerde mij totaal niet. Het is echt anders nu. De muziek is gewoon pfftt, terwijl ik vroeger altijd tot het einde stond tedansen. Ook praten en contact leggen is precies moeilijker. Want op xtc of speed was ik altijd supersociaal, en heb ik onder invloed heel wat vrienden gemaakt. Nu weet ik begod niet wat te zeggen als ik aan het uitgaan ben. Toen ik daar was toonde een vriend wat witte dolfijntjes, damn, ik wou ze gewoon meteen afkopen en slikken. maar nee, zo stopt het nooit. Ik ben precies alles kwijt.. en hoop dat die zin naar drugs vlug stopt. Ben dan maar naar huis gegaan, om wat te smoren. Als ik wiet smoor, dan heb ik die zin totaal niet om uittegaan + drugs te nemen. Nu smoor ik bijna heel het weekend rond om die gedachte uit mijn kop te zetten.
Wat kan ik het beste nog doen?
:kots: :xtc:

Delirium

Badass junkie
Neem even pauze van het uitgaansleven. Die drang gaat vanzelf weer over.

Het zit allemaal tussen je oren :wink:

Flameon

Badass junkie
Inderdaad, dit zit tussen je oren. Het is heel lastig en helemaal niet prettig, maar het gaat vanzelf over. Uitgaan kan ook leuk zijn zonder drank en drugs, maar omdat jij nog in je gedachte bij de pep en pillen ziet zul je dat momenteel nog niet echt kunnen zien.

milfhunter

Experimenterende gebruiker
Is puur mentaal hoor, als het maar bij weekendgebruik bleef.
Afkicken en verslaving zijn woorden waar jij niks mee te maken hebt.

Zoek een deftige hobby, sport ofzo. Je zal zien dat, als je je daar genoeg op focust, veel minder aan dope zal denken.

Natuurlijk zal het uitgaan wel moeilijker blijven...

Succes!

Angramar Temenos

Badass junkie
milfhunter zei:
Is puur mentaal hoor, als het maar bij weekendgebruik bleef.
Afkicken en verslaving zijn woorden waar jij niks mee te maken hebt.

Zoek een deftige hobby, sport ofzo. Je zal zien dat, als je je daar genoeg op focust, veel minder aan dope zal denken.

Natuurlijk zal het uitgaan wel moeilijker blijven...

Succes!

Geestelijke verslaving.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Been there.
Bij mij ging de drang na een tijdje langzaam weg.
Als ik nu naar een feest ga zit ik gewoon aan de psychedelica, bevalt me prima :hearteyes:
Maar het lastig om het patroon te doorbreken. Blowen heeft mij ook geholpen, maar ideaal voor uitgaan is het vaak niet.
Sterkte

Angramar Temenos

Badass junkie
Mathijs zei:
Been there.
Als ik nu naar een feest ga zit ik gewoon aan de psychedelica, bevalt me prima :hearteyes:
Maar het lastig om het patroon te doorbreken. Blowen heeft mij ook geholpen, maar ideaal voor uitgaan is het vaak niet.
Sterkte

Volgens mij wil hij gewoon nergens "aan" :P.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik herken je gevoelens goed, maar ook ik kan je zeggen dat het vanzelf over gaat. Je bent op de goede weg, want je had ook toch die pillen kunnen slikken, maar je bent juist verstandig naar huis gegaan! Het zal nog even duren voordat je weer kan genieten van uitgaan zonder drugs, maar blijf volhouden zoals je nu doet. Je zal merken dat - naarmate de tijden verstrijken - het uitgaan vanzelf weer leuker voor je gaat worden. Het is alleen even een omschakeling...

L

Lid 6909

Gast
Mathijs zei:
Been there.
Sterkte

ik zie altijd alleen patronen verschijnen :grin:

riflexz

Bewuste gebruiker
Ben zaterdagavondd toch nog eens naar een dancing gegaan. Heb daar een paar uurtjes staan feesten, op bier, ging wel. Terwijl dat iedereen dat ik kende onder invloed was van pillen of pep. Heb veel "kan je aan iets geraken voor me" of "moet je niks hebben?" vragen gehoord. En heb altijd nee gezegd. Wel moest ik er toch ook nogal veel aan denken. Maar met bier is dat wat minder.
Zaterdag voor de eerste keer weggeweest, een hele nacht, ben uiteindelijk nog tot zondagavond wakker gebleven zonder pepmiddelen!! Voor de eerste keer in meer dan een jaar tijd :grin: :grin:

Pikachu

Wijs gebruiker
riflexz zei:
Ben zaterdagavondd toch nog eens naar een dancing gegaan. Heb daar een paar uurtjes staan feesten, op bier, ging wel. Terwijl dat iedereen dat ik kende onder invloed was van pillen of pep. Heb veel "kan je aan iets geraken voor me" of "moet je niks hebben?" vragen gehoord. En heb altijd nee gezegd. Wel moest ik er toch ook nogal veel aan denken. Maar met bier is dat wat minder.
Zaterdag voor de eerste keer weggeweest, een hele nacht, ben uiteindelijk nog tot zondagavond wakker gebleven zonder pepmiddelen!! Voor de eerste keer in meer dan een jaar tijd :grin: :grin:

Gefeliciteerd! Een stap in de goede richting :grin:

riflexz

Bewuste gebruiker
Ik ben van het weekend eens naar een technofeestje geweest, hier heb ik heel wat bier gedronken, en heb ik 1 pil geslikt, ik moet zeggen, ik vond het een heerlijke avond, maar ik wou bewust niet meer slikken, maar toch voel ik me ergens wel schuldig nu, omdat ik toch iets gepakt heb. wel goed dat ik geen speed heb gepakt, want dat moet ik nu echt niet meer hebben, ik wil wel nog eens xtc gebruiken, maar niet elk weeknd, zoals vroeger, maar soms met gelegenheden, zoals bij grote party's of dergelijks. ik -denk- dat ik me nu weer kan amuseren zonder drugs op een party, en het eigenlijk niet meer -moet- gebruiken (zeker niet elk weekend), maar alleen als ik me bv eens extra goed wil amuseren.

wel zit ik nog altijd met het probleem, dat ik vroeger onder invloed een uiterst sociaal persoon was, en een heleboel contacten heb gemaakt, nu heb ik het daar nog steeds wat moeilijk mee. vooral tegen meisjes die ik niet ken, en een gesprek mee will aangaan...
ook tegen sommige vrienden, die ik heb leren kennen heb tijdens het uitgaan, en dus ook onder invloed, als ik die nu zie, terwijl ik nuchter ben, voelt het heel raar aan om hiermee te spreken.. en dan zit de drang voor toch iets tepakken er weer in... man.,,, drugs... leuk... maar toch.... :rolleyes:

enige tips?

Bovenaan