afkicken van de weed

Hallo,

Via dit forum ben ik op zoek naar mensen die al eens afgekickt zijn van de wiet.. mijn vriend is al zo'n 15 jaar verslaafd er aan.. en hij rookt erg veel per dag zo'n 6 jointjes.. Nu wil ik graag weten hoe je het makkelijkste kunt stoppen, en waar je het beste hulp kunt vinden.. Hoe je om moet gaan met een terug val enz...

Dus ik heb erg veel vragen, ik ben dus ook op zoek naar mensen die mij willen helpen met het beantwoorden van mijn vragen, en vooral naar mensen die gebruikt hebben en nu al een tijd clean zijn.

Groetjes jeany

stuikeuh

Belezen gebruiker
Je zou best eerst te weten komen of je vriend wel WIL stoppen...
Als de wil er is is dit al een eerste stap want als de wil er niet is loopt het meestal niet zo goed af.. verder zou ik je aanraden naargelang hoe zwaar de verslaving is eens naar een professionele praktijk te gaan of er als vriend en vriendin uit te komen

Veel succes

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Hij kan naar de jellinek, daar is een wachtlijst in amsterdam. Ze hebben mij na de intake geweigert te behandelen omdat ik niet terugviel. Ik ben nu al maanden clean van de weed.
Ik heb 10 gr per dag geblowed, 6 x 1 pure joint van 1,3 gr per dag, dat 20 jaar.
Afkicken is eigenlijk een eitje, de eerste week is even zwaar maar dan is het ook voorbij.

Om goed in je ritme te blijven moet hij wat suplementen kopen, Valeriaan en Melatonine, enentueel voor de eerste dag een Valium, das alleen om te kunnen slapen dus alleen voor het slapen gaan.
Maar die Valium mag hij niet zelf beheren, want dan gaat hij daaraan wennen.
Hij moet op tijd opstaan en op tijd naar bed, veel wandelen sporten of werken is altijd beter dan op de bank janken.

En jij moet streng zijn en eventueel ook hulp zoeken hoe je met hem moet omgaan.
Misschien lijdt ie wel aan meerdere gedragsstoornissen die zijn verslaving voeden.
Zoals ik lijd aan ADHD en in de weed de rust zocht die ik zo mis .....

Succes

Bonnie

Flameon

Badass junkie
Inderdaad wil hij stoppen of wil jij dat? Daar moet je ff achter zien te komen.
Staat hij achter het besluit om te stoppen dan is de kans van slagen reeel, en indien nodig kan hij hulp zoeken bij een verslavingsinstanties in jou buurt. Je kan daar via je huisarts het makkelijkste en het snelste terecht komen.

hij wil er heel erg graag van af.. We hebben al een aantal gesprekken gehad bij een kliniek bij ons in de buurt.. Als hij daar naar toe gaat word hij opgenomen, Maar dat wil hij eigenlijk Niet.. Hij heeft ook erg last van vlucht gedrag dus hij blijft daar eigenlijk niet zitten.. Hij zoekt wel een uitweg om daar weg te komen.. Daarbij heeft hij ook last van waaniedeeen en denkt hij dat hij altijd gevolgd word.. Ik denk dat het goed is als ze hem daar een tijdje houden zodat hij aan zijn problemen kan werken, maar ik weet nu al dat hij dat niet gaat redden.. Ik kan hem ook niet in de gaten houden omdat ik ook werk..

Dus eigenlijk een ander iedee??

wel bedankt voor de reaktie's

Wacky

Badass junkie
Ik blow ook ongeveer 15 jaar nu.
De laatste jaren heb ik verschillende pogingen gedaan om te stoppen, de laatste poging duurde 3 maanden. Het volgende is me opgevallen bij al die pogingen:

-Wanneer ik het succes van de poging probeerde af te laten hangen van iets anders dan puur mijn eigen wil, werkte het niet. Ik heb een aantal keren geprobeerd met blowende vrienden af te spreken om samen te stoppen en we gingen beiden de volgende dag als stiekem blowen. Ik heb geprobeerd mijn moeder te vertellen dat ik ging stoppen (gezien ik weet dat die daar veel om geeft dacht ik daar extra motivatie uit te halen) en ook dat werkte totaal niet. De laatste keer dat ik stopte en het wel 3 maanden volhield had ik het er met niemand over had gehad, eigenlijk besloot ik redelijk impulsief dat dit de laatste joint was, en pas een week later verteld tegen mensen dat ik gestopt was.

-Het is maar 1 a 2 weken moeilijk. De eerste week is de craving enorm en heb je echt wilskracht nodig om niet blowen. Je kan niet slapen, je ben een wrak en je denkt alleen aan een joint. Na een week, of anderhalf is het peanuts en kan je jezelf alleen nog afvragen waar je eigenlijk zo moeilijk over gedaan hebt.

-Helemaal stoppen of niet stoppen. Elke keer als ik dan die eerste week was doorgekomen en die craving weg was dacht ik dat ik wel weer af en toe in het weekend ofzo een jointje kon roken. Elke keer ging dat in rap tempo weer naar dagelijks blowen. De laatste keer dat ik stopte duurde het dus 3 maanden en toen was ik ook vergeten hoe verslaafd ik was geweest, en naief dacht ik dat ik wel weer op feestjes kon gaan blowen. Een paar weken later deed ik het weer dagelijks en nu nog steeds.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Jeany_dijk zei:
Dus eigenlijk een ander iedee??
Na 7 jaar begon ik ook last te krijgen van lichte paranoia ed.. Wat voor mij goed werkte was heel simpel: Niet meer blowen! Het is echt niet zo moeilijk als het lijkt hoor. Hoe langer je het volhoudt des te makkelijker wordt het.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
-Het is maar 1 a 2 weken moeilijk. De eerste week is de craving enorm en heb je echt wilskracht nodig om niet blowen. Je kan niet slapen, je ben een wrak en je denkt alleen aan een joint. Na een week, of anderhalf is het peanuts en kan je jezelf alleen nog afvragen waar je eigenlijk zo moeilijk over gedaan hebt.

-Helemaal stoppen of niet stoppen. Elke keer als ik dan die eerste week was doorgekomen en die craving weg was dacht ik dat ik wel weer af en toe in het weekend ofzo een jointje kon roken. Elke keer ging dat in rap tempo weer naar dagelijks blowen. De laatste keer dat ik stopte duurde het dus 3 maanden en toen was ik ook vergeten hoe verslaafd ik was geweest, en naief dacht ik dat ik wel weer op feestjes kon gaan blowen. Een paar weken later deed ik het weer dagelijks en nu nog steeds.
Bij mij echt precies hetzelfde, behalve dat ik minder lang blow (9 jaar).
Na diverse pogingen van enkele dagen tot een maand was ik de laatste keer ook meer dan 3 maanden gestopt. Toen wilde ik een keer lekker gaan trippen en daar wilde ik eigenlijk wel wat wiet bij. Dan hou je na de trip wat over en dat rook je ook weer op en zo viel ik in een paar weken weer helemaal terug.

De eerste week is inderdaad zwaar klote. Aangezien slapen echt ellendig gaat ben ik de eerste dagen om de andere dag gaan slapen. 'S nachts keek ik dan gewoon wat series, dan voel ik me de volgende ochtend minder brak dan dat ik 2 uur heb geslapen en de rest van de nacht heb liggen draaien en tobben in bed. De volgende avond was ik dan heel moe, zodat ik die nacht vrij goed sliep.
Maar buiten dat slecht slapen en dat je een paar dagen wat brak bent, is het meer je dag/avond invulling die je aan moet passen. En dat sommige dingen niet leuk zijn als je niet stoned bent uit je gedachte zetten.

Vandaag is de grote dag, hij gaat stoppen met roken.. We hebben besloten dat hij in een keer gaat stoppen .. dus niet met minderen enz.. we hebben hulp gekregen van de hoop.. is een kliniek hier in de buurt.. Hij gaat daar niet intern, maar hij gaat een dag programma volgen en in de avond is hij gewoon thuis.. Vanaf vandaag mag hij niet meer blowen en volgende week gaat hij het programma volgen.. Ik kan nog best wel wat tips gebruiken, Want als je slecht slaapt gebruiken jullie dan wel eens een slaap pil.. en hoe maak je een leuke dag besteding voor iemand.. Ik kan me prima zelf vermaken maar hij zegt niks leuk te vinden...

Groetjes

Flameon

Badass junkie
Neem hem gewoon eens een dagje ergens naar toe, het strand of een pretpark ofzo.
Slaappillen ... alleen hoog nodig, werken ook verslavend op den duur.

Succes!

kentucky

Experimenterende gebruiker
Ga samen sporten ofzo, fitness, squashen, zwemmen, tennis, whatever.
Als ik afgemat ben met kickboxen slaap ik altijd direct, anders slaap ik pas om 3.00 ofzo, way to much energy.

Nodig in ieder geval geen blowende vrienden uit :P

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Jeany_dijk zei:
Want als je slecht slaapt gebruiken jullie dan wel eens een slaap pil..
Nee, gewoon uitzitten. Het is even vervelend, maar het komt vanzelf wel weer goed.

Jeany_dijk zei:
en hoe maak je een leuke dag besteding voor iemand.. Ik kan me prima zelf vermaken maar hij zegt niks leuk te vinden...
Dat lijkt in het begin inderdaad het moeilijkst, maar ook dit is peanuts. Het lijkt uitzichtloos omdat hij nu het gevoel heeft dat hij al die momenten waarop hij normaal zou blowen nu zou moeten opvullen met iets anders. Ook dit gaat vanzelf wel weg, je hoeft niet iets te gaan doen zoals gelijk overdreven sporten ofzo, daar heeft hij waarschijnlijk in het begin toch geen zin in. Doe gewoon niks. Kijk een filmpje, internet wat, wacht op het moment dat hij blij is dat hij niet meer blowt, want die gaat er echt wel komen.

Succes!

EEEEHHHUUU.. Hij is wel een beetje vervelend tegen me.. Heeft al een paar angst aanvallen gehad.. Ook kan hij niet heel de week terecht bij de hoop, dus zit hij vandaag en morgen heel de dag thuis.. Hij slaapt heel erg slecht, heb hem al naar de bank verbannen omdat hij zo ligt te woelen.. Vanacht is hij heel de nacht wakker geweets, Dus nu hoop ik dat hij vanavond lekker zal slapen en heel de dag een beetje loom is..
Maar hij valt me wel erg tegen.. Het is wel heel erg zwaar om er vanaf te komen voor hem..

verneukeratief

Badass junkie
Afkicken van een wietverslaving is nog niet zo makkelijk. Lichamelijk is nog wel te doen. Na een week of 2 van zweten, onrust, niet slapen, angstdromen is het ergste wel voorbij. Overgevoelige reacties na het stoppen zijn zeker niet vreemd. Alle prikkels die bij hem binnenkomen moet hij nu leren verwerken op een 'niet-stonede' manier. Geestelijk blijf je er doorgaans veel langer aan hangen. Zijn situatie klinkt best ernstig omdat - als ik je goed begrijp - het blowen zijn hele dagstructuur bepaalde. Je hebt al aangeklopt bij verslavingszorg maar een opname in een kliniek lijkt me echt nodig. Een speciaal geval zal hij niet zijn want klinieken zitten vol met mensen die van slechts een 'onschuldige' wietverslaving af willen komen. Dit ga je niet alleen met hem redden en is op deze manier geestelijk ook ontzettend zwaar voor jou.

Wat al eerder gezegd is. Hij moet echt 100% voor zichzelf willen stoppen!! Niet voor jou of zijn omgeving.

Is dit btw zijn 1e stoppoging? En weet hij/jij de reden dat hij zoveel blowt buiten dat het gewoon routine geworden is?

Sterkte ermee!

Boner

Belezen gebruiker
Sinds ik een vriendin heb ben ik gestopt met blowen (na 4 jaar blowen).

Heb het haar beloofd en wil dat niet breken, ik zie ze veel te graag.

Het gaat makkelijk, maar soms heb ik nog goesting in een joint maarja, het leven draait niet alleen om drugs :confused: maar liefde :hearteyes:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Jeany_dijk zei:
EEEEHHHUUU.. Hij is wel een beetje vervelend tegen me.. Heeft al een paar angst aanvallen gehad.. Ook kan hij niet heel de week terecht bij de hoop, dus zit hij vandaag en morgen heel de dag thuis.. Hij slaapt heel erg slecht, heb hem al naar de bank verbannen omdat hij zo ligt te woelen.. Vanacht is hij heel de nacht wakker geweets, Dus nu hoop ik dat hij vanavond lekker zal slapen en heel de dag een beetje loom is..
Maar hij valt me wel erg tegen.. Het is wel heel erg zwaar om er vanaf te komen voor hem..

Je moet niet alles pikken he, woont hij bij jou in ?
Betaal jij alle kosten ?

Je moet ook voor jezelf rechtvaardig zijn, liefdesverdriet is tijdelijk.
Er zijn zat hardwerkende mannen die niet blowen, helaas kijken die veel voetbal en zuipen zij zich klem.

Sterkte

bonnie

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Dat slechte slapen is zoals al gezegd echt maar een week en dan gaat het al veel beter. Hij zal dan ook actiever zijn en minder last hebben van stemmingswisselingen denk ik. Ik zou het gewoon even 2 weken aankijken. Ik snap dat het heel vervelend is als hij klote tegen je doet, terwijl jij er al helemaal niks aan kan doen en alleen wil helpen.

Maar je krijgt er als het lukt sowieso een betere vent voor terug.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
suiker maakt overactief.laat op de avond televisie kijken ook...

als je vriend zo veel last van angsten kan hebben : pompoenpitten+visolie innemen dagelijks bij het ontbijt.
de visolie en magnesium hierin zal op den duur een kalmerend effect hebben.

smorgens geen koffie bij het opstaan, eerst thee.
dat maakt spieren kalmer=minder spanning.

yoga kent houdingen die je kunnen kalmeren: zeker moeite waard!

het blowengeeft balans en rust.als dat ritueel wegvalt kan je baat hebben bij andere rituelen.
zoek naar manieren om de rust in een vaste vorm te gieten.
gewoon elke dag op zelfde tijdstip alles doen werkt prima als je niet zo aan rituelen doet naast blowen.

Rust .Reinheid.Regelmaat.
Dat is van belang voor hem nu.

misschien de slaapkamer oprissen/opknappen.
sauna-abonnement erbij?
en dan ook echt elke week gaan he?

je lichaammaakt zelf ook cannabidoiden.
als je niet high zou worden van wiet zou dat niet gelden.
elke drugs die " werkt" maak je zelf ook aan.
visolie helpt je eigen endo-cannabidoiden opnieuw te maken .

als je genoeg yoghurt eet( bevat precursors van neurotransmitters) is het ook makkelijker happy zijn..

mocht ik meer tips herinneren zet ik ze wel hierbij.

ibra_is_imba

Belezen gebruiker
lysergine25 zei:
Jeany_dijk zei:

Je moet niet alles pikken he, woont hij bij jou in ?
Betaal jij alle kosten ?

Je moet ook voor jezelf rechtvaardig zijn, liefdesverdriet is tijdelijk.
Er zijn zat hardwerkende mannen die niet blowen, helaas kijken die veel voetbal en zuipen zij zich klem.

Sterkte

bonnie
niet alle blowers zijn luierikken..
ik smoke zo een 3 jointjes per dag, en k'werk van maandag tot vrijdag van 6u30 tot 17u :wink:

Afghaan-Gek zei:
suiker maakt overactief.laat op de avond televisie kijken ook...

als je vriend zo veel last van angsten kan hebben : pompoenpitten+visolie innemen dagelijks bij het ontbijt.
de visolie en magnesium hierin zal op den duur een kalmerend effect hebben.

smorgens geen koffie bij het opstaan, eerst thee.
dat maakt spieren kalmer=minder spanning.

yoga kent houdingen die je kunnen kalmeren: zeker moeite waard!

het blowengeeft balans en rust.als dat ritueel wegvalt kan je baat hebben bij andere rituelen.
zoek naar manieren om de rust in een vaste vorm te gieten.
gewoon elke dag op zelfde tijdstip alles doen werkt prima als je niet zo aan rituelen doet naast blowen.

Rust .Reinheid.Regelmaat.
Dat is van belang voor hem nu.

misschien de slaapkamer oprissen/opknappen.
sauna-abonnement erbij?
en dan ook echt elke week gaan he?

je lichaammaakt zelf ook cannabidoiden.
als je niet high zou worden van wiet zou dat niet gelden.
elke drugs die " werkt" maak je zelf ook aan.
visolie helpt je eigen endo-cannabidoiden opnieuw te maken .

als je genoeg yoghurt eet( bevat precursors van neurotransmitters) is het ook makkelijker happy zijn..

mocht ik meer tips herinneren zet ik ze wel hierbij.

Bedankt voor de tips.. Hier hebben we wat aan.. Hij heeft zelfs iets gevonden wat hij echt leuk vind.. Vissen.. Dus hij zit nu vaak aan de water kant.. Word hij ook erg rustig van.. Gelijk maar een pot goede visolie gahaald..

Nogmaals bedankt

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Vist hij alleen?
Ik zeg niet dat je achterdochtig moet worden maar als hij zonder jou een paar uur voor zichzelf heeft en echt verslaafd was/is zou het kunnen dat hij dan toch stiekem z'n blowtje rookt.?

Mocht dit niet zo zijn, wat fijn voor jou en hem dat hij wat gevonden heeft wat hem kalmeert en bezig houd!

hey,

Nee hij gaat niet alleen vissen.. Hij zit bijna elke avond aan de waterkant met zijn broertje.. en die steunt hem ook in zijn poging tot stoppen.. Verder gaat het erg goed, alleen ik ben wel erg aan het controleren merk ik wel.. Kijken of hij toch niet blowd, en of hij wat in zijn zakken heeft.. Is dat erg?? Of is het juist normaal???

groetjes

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
voor veel mediwiet gebruikers is 6 gram wiet een normale dagelijkse hoeveelheid...heeft je vriend last van PTST vraag ik me af..?
of adhd / danwel bipolaire trekjes...dan kan ik me er wel iets bij voorstellen

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
mocht hij weer blowen- maak er vooral geen punt van.
dat is ook iets dat je moet snappen - een terugval is geen drama- eerder een teken dat hij het misschien niet wil - of dat zijn lichaam er wel degelijk baat bij heeft om de paar weken stoned als een konijn te zijn.

geforceerd stoppen is nogal een plotselinge overgang.
dat maakt dat als hij weer zou gaan blowen, dat hij dan in een totaal terugval is.
wat gunstiger is , dat hhet dus op relaxte wijze uit zijn ritme verdwijnt.
een joint af en toe kan dan echt geen kwaad.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
veel blowers hebben wel degelijk nut bij blowen-
cbd rijke wiet lijkt me in zijn geval goed ter afwisseling van standaardwiet - mocht hij weer gaan blowen dan he...

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
voorbeeld- ik werd net erg laat wakker na het eten..en typte een extreem commentaar in.
heb jou eerst van Leiden naar Delft gegeven ( uitgescholden).
vervolgens een steak gegeten , thee gezet , en joint gerookt.

daarna alle tirades verwijderd en een beleefd advies getiept .
de een is de ander niet , maar blowen is op zich positief...in mijn geval

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Lijkt mij dan weer dat je blowt om je gevoelens te onderdrukken, je irritatie/aggresiviteit stapelt zich wel op maar uit zich niet als je stoned bent. Dit komt dan wat erger terug als je nuchter bent.

Alleen in extreme gevallen vind ik het een excuus om jezelf een mediwiet gebruiker te noemen, mensen ( zoals ik) die blowen mede door bijv. pijntjes of adhd te onderdrukken gaan eigenlijk zulke excusen verzinnen aangezien het toch degelijk een behoorlijk verslavend middel is.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Jeany_dijk zei:
Verder gaat het erg goed, alleen ik ben wel erg aan het controleren merk ik wel.. Kijken of hij toch niet blowd, en of hij wat in zijn zakken heeft.. Is dat erg?? Of is het juist normaal???

groetjes

Das heel erg doodnormaal, koop stiekum een test kit ?
Dan test je hem stiekum achter zijn om op THC pep coke heroine etc etc ...

Hoe is het sexleven nu ?
Ik zou behoorlijk pissed off worden als meneer iedere avond het huis vermijd als jij net thuis komt van het werken ?
Wie betaald alle kosten daar ?

:hearteyes:

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
mijn drukte is niet gewone drukte.
gelukkig ben je ook geen arts;en gelukkig boeit je diagnose dus niet zo veel.

niet iedereen hefet het geluk om geen mediwiet te hoeven gebruiken.
het gaat te ver mijn medisch dossier hier te uploaden.
geloof mij nou maar - ik ben medi gebruiker.

het is een utopie aan te nemen dat iedereen die aggressief is daar vanaf komt met een therapietje.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
mensen die pissed off raken omdat ze te weinig geneukt worden..klinkt beetje zielig.
controle drift , en conformatiedrang.
ik zou helemaal mesjogge worden met een vriendin als jij jeany.

gtje

Bewuste gebruiker
hmm al weer een tijdje niet gepost hier maar wat een trash talk is dit !!!

stoppen met blowen doe je door te stoppen met blowen ... helaas zijn er steeds meer mensen die de gekte geloven van de media en de poltiek met het is verslavend ...

ik ga niet zeggen dat het niet helemaal waar is ... geestelijk KAN het verslavend zijn maar dat zie ik het zelfde als het tikken op de tafel dat KAN ook verslavend zijn.

ALLES WAT EEN GEWOONTE BEGINT TE WORDEN KAN!!!! VERSLAVEND ZIJN

ik blow inmiddels weer lekker 4 jaartjes bevalt me prima ... ik blow/blowde de afgelopen tijd wel te veel (dat is per persoon verschillend ) dus ik ben gewoon gaan mindere en zelfs 2 dagen ff niet geblowt ... geen slaap problemen ofso WAT!!!! na de eerste dag was ik gewoon super actief zweten doe je wel maar dat komt omdat ik me normaal niet zoveel in span.

ik blow dagelijks en heb er ook geen problemen mee als ik er 3 per dag rook , helaas zat ik de laatste tijd tussen de 6 -10 joint wat gewoon te gek werd... dit komt omdat ik het altijd in mijn buurt heb en ik niet zo'n druk leventje heb... hier wilde ik wat aan doen ( wilde want het is tot nu toe gelukt dus geslaagd ). ik rook er nu heel bewust weer 3 op een dag.

ik vond het ZOOOOONNNNNN onzin om wiet neer te zetten als geestelijk verslavend middel want alles kan geestelijk verslavend zijn !!! dat is maar net hoe gevoelig een persoon daarvoor is!!!

als zijn leventje ( zijne en niet dat van jouw heah !!!) niet meer lekker functioneren kan door wiet dan is het tijd om de joint neer te leggen en te stoppen of meneer moet dat om een andere reden doen maakt me niet uit !!! maar stoppen is gewoon stoppen niet meer doen etc etc

na 4 jaar elke dag te blowen waarvan de laatste maanden redelijk veel dan 2 -3 dagen helemaal niets zonder ook maar een beetje last te krijgen van slaapeloosheid etc etc is voor mij reden genoeg om te zeggen dat het allemaal wel mee valt !!

ik zal vast een hoop mensen hier over me heen krijgen zo zij het maar, maar wees dan ook zo vriendelijk om wat argumenten neer te zetten !!!

jullie natuurlijk veel suc6 ( al zul je voor het neerleggen van een wietje niet zoveel nodig hebben )

kentucky

Experimenterende gebruiker
lysergine25 zei:
Das heel erg doodnormaal, koop stiekum een test kit ?
Dan test je hem stiekum achter zijn om op THC pep coke heroine etc etc ...
ik zie het al voor me:
- mag ik misschien een druppel urine van je, ik ben net door de brandnetels gelopen
- zodra hij geplast heeft, wanhopig elke urine druppel van de wc bril schrapen :openmouth:

echt no way dat je dat stiekem kan testen :grin:

Zo ff alle reacties gelezen.. Ik hoef hem niet te testen hij heeft me zelf toegegeven dat hij een blowtje gehaald heeft.. Hij kon er niks aan doen zei hij.. De drukte in zijn hooft werd te erg.. Volgend de pshyg kan hij last hebben van add.. Daarom blowde hij ook heel erg veel, om het in zijn hooft rustig te krijgen.. Toen hij thuis kwam zag ik het gelijk aan zijn ogen dat hij weer geblowd had, ik ben er heel bewust niet boos om geworden.. Heb eerst gewacht tot hij me het zelf zou vertellen waarom.. Wat onze plannen betereft is er niet veel veranderd hij wil nog steeds graag stoppen.. Maar ik denk dat we het op een andere manier moeten proberen..
Overgens is ons sex leven er juist beter van geworden!!!!!! Dat stelde de laatste maanden geen ruk voor omdat hij te veel met zichzelf en zijn weed bezig was.. Enne ik vind het niet erg dat hij gaat vissen in de avond, want dan ben ik hem ook even kwijt... Lang leven de VAKANTIE....

Vind het trouwens wel jammer dat en mensen zijn die zeggen dat blowen niet verslavend is, Ik vind dat iedereen een mening over mag hebben maar IK BeN VAN MENING DAT HET SUPER VERSLAVEND IS.. En dat het een gevoelloos mens van iemand maakt.. Maar nogmaals dit is MIJN mening.. en gelieve die te respecteren..

geekos

Bewuste gebruiker
We respecteren je mening wel maar er zijn hier veel mensen die dagelijks blowen of dat toch gedaan hebben, het is echt niet zo simpel om van 6 joints per dag in een keer naar 0 te vallen. Dan zeker niet als die 0 ook effectief 0 is, daarmee bedoel ik dat hij zelfs op vrijdag/zaterdagavond eens niet met een vriend naar de shop kan gaan om eens op het gemak eentje te blowen, dat kan echt wel ongelooflijk veel deugd doen.

verder: bezighouden, bezighouden en nog eens bezighouden
ook opletten met alcohol, bij vele blowers triggert een kleine hoeveelheid alcohol al de nood aan een joint met alle gevolgen vandien

Ik probeer nu ook te stoppen, heb sinds vorige week dinsdag geen wiet meer gekocht maar die zin in een joint blijft echt wel hangen, heb al een paar joints geblowd met maten maar kon me er de dag erna toch vrij goed over zetten om niet direct m'n dealer te bellen om er weer eens 25 euro door te jagen.

Nu begint het echter moeilijk te worden, ik probeer zoveel mogelijk te sporten en me voor de rest ook zoveel mogelijk thuis te houden, bijna al mijn maten blowen dagelijks. Niet dat ik geen joint meer wil blowen, maar als ik nu die eerste paar weken + mijn herexamens overleef door een minimum aantal joints te roken denk ik wel dat een volledige stop in de maak is tegen het begin van het nieuwe academiejaar

WIET IS GOED voor je, maar enkel als je het binnen de perken kan houden
Maar dit is MIJN mening.. en gelieve die te respecteren

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik heb nu bijna drie weken niet gebowed...
Jazeker, de drang klopt aan de deur... enfin "drang"...

Ik ben ook niet bepaald het soort mens dat gemaakt is om meer dan een maand compleet nuchter te teren.
Ik ben gestopt met drinken, en vroeger dronk ik als er geen groen was.

Maarja, we worden wat ouder he :) Dochter intussen één jaartje oud geworden.
Ik ben zeker niet afhankelijk van groen, maar benevel graag de geest.
Zie niet in waarom dat nniet zou kunnen?

Je moet gewoon zorgen dat de "roes" geen probleem begint te vormen.
En afkicken? Bwa heb wat slapeloze nachten gehad, beetje verveeld gelopen dat wel ja...

Nu drie weken absoluut niets, en ik weet: als ik volgende week een jointje rook... die geraakt niet op op één avond lol
(rol ze echter wel in blunt wrappies dan)

'"t moet gewoon gezellig blijven en geen noodzaak he.
Overigens ben ik wel om te balen als ze zeggen dat er geregeld wordt en dan niets verschijnt... dan ben ik MEGA slecht gezind.

Dat er mensen zijn hier de elke dag blowen joh prima.. dat die mensen het zien dat het goed is om te blowen Prima.. Ik heb geen zin een een discussie omtrent het fijt of blowen wel of niet goed is voor je.. Mijn vriend onderneemt een serieuze poging om te stoppen, en ik help hem daar graag bij.. Ik ben op dit forum gekomen voor tips, omdat de meeste van jullie een of meerdere pogingen hebben gedaan om te stoppen.. bij sommige is het gelukt en bij sommige niet.. Aan veel tips hebben we wat aan veel ook niet..
Maar even goed bedankt er voor.. Ik heb besloten om hen iet meer te controleren, omdat dit alleen maar verkeerd gaat werken..
We hebben ondertussen te horen gekregen dat hij opgenomen kan worden in een kliniek, hij staat nu op de wacht lijst.. En eerlijk gezegd ben ik daar heel erg blij om..

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Weed roken is schadelijk voor de longen, en ook gewoon verslavend.
Vroeguhhh zeiden ze van niet, nu zeggen ze wel.

Ik zit al 25 jaar in de weed, op weed, met de weed, het is gewoon verslavend.
Op welke plek de gebruiker hetzelf plaatst verschilt.

Weed wordt niet voorgeschreven voor ADD of ADHD, daarom moest ik ook stoppen.

Succes Jeanny met hem en jezelf.

:hearteyes:

Bovenaan