Advies

carlijn11

Newbie
Hoi Allemaal,

Ik ben Carlijn (36) nieuw hier.
Momenteel ben ik verslaafd aan coke, dagelijks ong een 0,5 gram en dit al 3 maanden. En ghb 3ml elke 2 uur.
Ik weeg ondertussen nog maar 47kg en ben 173cm....
Hulpverleners (huisarts, iriszorg (verslavingszorg) zijn al bezig met spoed, maar zoals jullie denk ik ook wel weten... "spoed" in de geestelijke of verslavingszorg... kan nog steeds betekenen dat je weken moet wachten.
Mijn bmi is 15.4, pas bij 14.3 (geloof ik) is spoedopname in ziekenhuis mogelijk.
Ik kán niet nog weken wachten...
Ik ben er klaar mee, mijn neus is helemaal naar z'n grootje, mijn lijf is op, en dan het financiële nog maar even daar gelaten.
Dus, ga ik toch weer (tegen alle adviezen in) zelf stoppen.
Mijn vraag aan jullie is, ik lees dat cold turkey beter is, maar ik heb erg last van ontwenningsverschijnselen, voornamelijk angst, slapeloosheid, en het gevoel niet eens op te kunnen staan.
Heeft er iemand ooit zelf afgebouwd met coke? Of moet het toch écht ineens?
Die ghb lukt me wel alleen, vaker gedaan, daar ligt de noodzaak nu ook niet. Eerst van die stomme C af...

Bedankt alvast, Carlijn

_shikantaza

Badass junkie
Hoi Allemaal,

Momenteel ben ik verslaafd aan coke, dagelijks ong een 0,5 gram en dit al 3 maanden. En ghb 3ml elke 2 uur.
Hulpverleners (huisarts, iriszorg (verslavingszorg) zijn al bezig met spoed, maar zoals jullie denk ik ook wel weten... "spoed" in de geestelijke of verslavingszorg... kan nog steeds betekenen dat je weken moet wachten.
Mijn bmi is 15.4, pas bij 14.3 (geloof ik) is spoedopname in ziekenhuis mogelijk.
Ik ben er klaar mee, mijn neus is helemaal naar z'n grootje, mijn lijf is op, en dan het financiële nog maar even daar gelaten.
Mijn vraag aan jullie is, ik lees dat cold turkey beter is, maar ik heb erg last van ontwenningsverschijnselen, voornamelijk angst, slapeloosheid, en het gevoel niet eens op te kunnen staan.
Die ghb lukt me wel alleen, vaker gedaan, daar ligt de noodzaak nu ook niet. Eerst van die stomme C af...

Bedankt alvast, Carlijn
Ha Carlijn,

Goed dat je gaat stoppen. Cokeverslaving is klote. Ik heb er zelf 10 jaar aan gezeten en ben nu 21 maanden clean.

Coke kun je cold turkey stoppen. Het zal niet leuk zijn maar je loopt geen gevaar. GHB wel langzaam afbouwen.

Ben je al gestopt met Alcohol drinken?

In de tussentijd kun je naar meetings gaan om steun te vinden en hulp te krijgen. Er is er bijna altijd wel 1 in de buurt.
Kijk even op www.ca-holland.nl of www.nanederland.nl dan weet je waar je naartoe kunt. Je hoeft je niet aan te melden. Je
kunt gewoon op de genoemde tijd en dag op het genoemde adres verschijnen, dan word je opgevangen.

Succes, schroom niet om verder te vragen. Een privébericht mag ook altijd.

carlijn11

Newbie
Dankjewel voor je reactie!
Ik heb afgelopen jaren met meerdere Verslavingen te kampen gehad, ambulant afgekickt, 1x in de kliniek. En dat was destijds voor alcohol.
Ben ook al eerder zelfstandig van de G af gekomen. Daar maak ik me nu niet zo druk om, dat komt na de coke wel.
Probleem is alleen, ik ben er lichamelijk zo slecht aan toe, dat stoppen met coke niet alleen geestelijk maar óók lichamelijk ontzettend zwaar is.
Heb het al meerdere keren geprobeerd, maar mijn lijf schakelt volledig uit (laatste keer heb ik zelfs 5 dagen niet eens kunnen douchen 😝)
En ik heb al een angststoornis, die gigantisch de kop op steekt na het stoppen met coke, als in écht paranoia worden.
Ze wilde me eigenlijk naar de MPU hebben in het radboud (medisch psychiatrische unit) dat kan... over 2 weken.
Psychiater heeft er spoed van gemaakt, maar mijn bmi is nog niet laag genoeg voor spoed, en mijn bloed is geprikt, ook geen spoed.
MPU werd het dus niet, nu sta ik weer op de wachtlijst voor een kliniek, kan 2 weken duren.
Ik kan daar niet op wachten 😪
Dus ga ik het tóch maar weer zelf doen.
Maar, cold turkey vorige keer werd ik dus helemaal niet goed van, al had ik toen ook geen benzo's in huis.
Nu heb ik wél benzo's in huis, alleen vraag ik me af of het niet beter is af te bouwen met de C, om de ontwenningsverschijnselen te minimaliseren...
Ik weet het ook niet meer 😓

_shikantaza

Badass junkie
Dankjewel voor je reactie!
Ik heb afgelopen jaren met meerdere Verslavingen te kampen gehad, ambulant afgekickt, 1x in de kliniek. En dat was destijds voor alcohol.
Ben ook al eerder zelfstandig van de G af gekomen. Daar maak ik me nu niet zo druk om, dat komt na de coke wel.
Probleem is alleen, ik ben er lichamelijk zo slecht aan toe, dat stoppen met coke niet alleen geestelijk maar óók lichamelijk ontzettend zwaar is.
Heb het al meerdere keren geprobeerd, maar mijn lijf schakelt volledig uit (laatste keer heb ik zelfs 5 dagen niet eens kunnen douchen 😝)
En ik heb al een angststoornis, die gigantisch de kop op steekt na het stoppen met coke, als in écht paranoia worden.
Ze wilde me eigenlijk naar de MPU hebben in het radboud (medisch psychiatrische unit) dat kan... over 2 weken.
Psychiater heeft er spoed van gemaakt, maar mijn bmi is nog niet laag genoeg voor spoed, en mijn bloed is geprikt, ook geen spoed.
MPU werd het dus niet, nu sta ik weer op de wachtlijst voor een kliniek, kan 2 weken duren.
Ik kan daar niet op wachten 😪
Dus ga ik het tóch maar weer zelf doen.
Maar, cold turkey vorige keer werd ik dus helemaal niet goed van, al had ik toen ook geen benzo's in huis.
Nu heb ik wél benzo's in huis, alleen vraag ik me af of het niet beter is af te bouwen met de C, om de ontwenningsverschijnselen te minimaliseren...
Ik weet het ook niet meer 😓
Afbouwen van Coke heb ik nooit geprobeerd, maar wat ik in huis haalde ging gewoon op tenzij het zo veel was dat dat niet ging. Jij bent verslaafd dus de kans is klein dat het jou wel lukt. Ja, je verslaving gaat altijd op zoek naar iets nieuws. Middelspecifieke verslaving geloof ik niet in. Als je van de Coke af bent zul je moeten waken daarvoor. Drugs, eten, shoppen, gokken, sporten, sex, etc etc. Als je het niet in de gaten houdt wordt dat je nieuwe probleem.

Zo zwaar als jij het beschrijft kan ik het niet goed plaatsen, zeker met maar een half grammetje per dag. Op het hoogtepunt gingen er bij mij minimaal 3 (en max 7) doorheen per gebruikssessie, alleen dan niet dagelijks. Gebruik je nog andere middelen of medicijnen ernaast? Waarom kun je geen 2 weken wachten?

carlijn11

Newbie
Heel goed advies trouwens 🤗.
Zo zou ik een ander ook adviseren 🤭
Ik ben al jaren onder behandeling bij Verslavingszorg, ik krijg wekelijks huisbezoeken, heb een heel team van behandelaren om me heen, en ik ken de meetings dus ook.
Mijn probleem is alleen dat ik nooit om hulp vraag, en áls ik het dan doe, dan is dat meestal al te laat, net als nu.

_shikantaza

Badass junkie
Heel goed advies trouwens 🤗.
Zo zou ik een ander ook adviseren 🤭
Ik ben al jaren onder behandeling bij Verslavingszorg, ik krijg wekelijks huisbezoeken, heb een heel team van behandelaren om me heen, en ik ken de meetings dus ook.
Mijn probleem is alleen dat ik nooit om hulp vraag, en áls ik het dan doe, dan is dat meestal al te laat, net als nu.
Waarom is het te laat? Bij welke instantie loop je voor je verslavingszorg?

carlijn11

Newbie
Afbouwen van Coke heb ik nooit geprobeerd, maar wat ik in huis haalde ging gewoon op tenzij het zo veel was dat dat niet ging. Jij bent verslaafd dus de kans is klein dat het jou wel lukt. Ja, je verslaving gaat altijd op zoek naar iets nieuws. Middelspecifieke verslaving geloof ik niet in. Als je van de Coke af bent zul je moeten waken daarvoor. Drugs, eten, shoppen, gokken, sporten, sex, etc etc. Als je het niet in de gaten houdt wordt dat je nieuwe probleem.

Zo zwaar als jij het beschrijft kan ik het niet goed plaatsen, zeker met maar een half grammetje per dag. Op het hoogtepunt gingen er bij mij minimaal 3 (en max 7) doorheen per gebruikssessie, alleen dan niet dagelijks. Gebruik je nog andere middelen of medicijnen ernaast? Waarom kun je geen 2 weken wachten?
Ja ik weet precies wat je zegt, ik ben geen "nieuwe" verslaafde ☺️.
Ik struggle daar al mee sinds mijn 13e en ben inmiddels 36. (Complexe ptss, opgegroeid met narcistische moeder en alcoholistische vader)
Ik zoek altijd een vervanging, al is het iid sex, zo heb ik alles kunnen "vermijden", Maar welke hulp je dan ook krijgt, je bent nog steeds niet 110% met je behandeling/herstel bezig,
zolang die vervanging er is op wat voor manier dan ook.
Het complexe hier aan is, als je als klein meisje (6 jaar) al beschermingsmechanisme hebt leren inzetten, en dus copingmechanisme. Dan is dát zo in je hersenen vast gaan zitten als "normaal". Het is zo zwaar om dat brein te "resetten".
Jullie weten allemaal, de verslaving is vaak alleen maar een "symptoom" van iets veel diepers onderliggends.
Voor iedereen die ermee struggled... op wat voor manier dan ook... het is zwaar, het is eenzaam, maar weet dat je niet de "enige" bent 😘🤎👊🏽

Bijlagen

• Screenshot_20240302_195112_Facebook.jpg
    Screenshot_20240302_195112_Facebook.jpg
    545,1 KB · Weergaven: 7

_shikantaza

Badass junkie
Bij iriszorg.
Ik trek pas aan de bel, als het eigenlijk al spoed is.
Tsja, Iriszorg... drama.

En als je blijft liegen kom je er ook niet Carlijn. Van een halve gram per dag ga je niet zo naar de klote als wat jij beschrijft.

Of er is een ander probleem dat je verzwijgt. Iets klopt hier niet.

Iriszorg kun je misschien voor de gek houden maar mij niet. Want ik ben zelf ook een coke junk 😘.

Laatst bewerkt:

annihilation

Badass junkie
Liegen over je lengte komt je bmi lager uit als het goed is? Maar hoezo hanteren ze een bmi aan spoedopname.

Damius

Bewuste gebruiker
Wat een vervelende situatie voor je. Heb je iemand in je nabije omgeving die je kunt vertrouwen en die jou kan monitoren tijdens je afkick? Gezien jouw huidige staat van gezondheid lijkt mij dat echt een must.

Wat ik je verder nog wil adviseren is dat je ook op je ghb dosissen moet gaan letten wanneer je ineens stopt met coke. Die ghb komt dan natuurlijk harder / zwaarder binnen omdat coke als upper het effect niet meer dempt. Dus je kunt sneller out gaan.

carlijn11

Newbie
Tsja, Iriszorg... drama.

En als je blijft liegen kom je er ook niet Carlijn. Van een halve gram per dag ga je niet zo naar de klote als wat jij beschrijft.

Iriszorg kun je misschien voor de gek houden maar mij niet. Want ik ben zelf ook een coke junk 😘.
Nee serieus! Waarom liegen? Ik ben aan alles al verslaafd geweest, maar coke? Das een ander verhaal.... pff... en het is echt niet meer dan die halve gram, en ghb dan. Heb inmiddels zelfs een septum perforatie... dus het kán...
En ik kan Héél wat hebben, wat ik al zei, sinds mijn 13e....
Maar ik weeg inmiddels nog maar wisselend tussen de 46á47 kg, door de Coke, ik slaap al maanden niet, door de Coke, ik eet al maanden niet door de Coke. Dat heb ik bij geen enkele verslaving gehad..

carlijn11

Newbie
Tsja, Iriszorg... drama.

Vind dit trouwens best een vervelende reactie, over iemand die je niet kent...

carlijn11

Newbie
Wat een vervelende situatie voor je. Heb je iemand in je nabije omgeving die je kunt vertrouwen en die jou kan monitoren tijdens je afkick? Gezien jouw huidige staat van gezondheid lijkt mij dat echt een must.

Wat ik je verder nog wil adviseren is dat je ook op je ghb dosissen moet gaan letten wanneer je ineens stopt met coke. Die ghb komt dan natuurlijk harder / zwaarder binnen omdat coke als upper het effect niet meer dempt. Dus je kunt sneller out gaan.
Lief 😊 ja ik heb iemand boven me wonen die van alles af weet, en al weken voor me zorgt.
Ook Iriszorg is van alles op de hoogte, van hun mag ik absoluut niet zelfstandig gaan stoppen, daar staan ze niet achter en die verantwoordelijk gaan/mogen ze ook níét dragen.
Wat ik snap... maar qua medicatie oid zal ik dat dus zelf moeten regelen.
ze gaan wel vaker langs komen, en we hebben dagelijks contact.

Ik heb juist als ik stop met coke de eerste dagen 0 effect van de G. Maar goed om daar op te letten, dat ik niet juist méér ga pakken 😘

Untamed

Experimenterende gebruiker
Heb van m’n 20 tot 25 coke gebruikt een omslag in mijn leven deed mij doen stoppen.
Echter nu na al die jaren toch weer begonne. Wat is er gebeurd in mij leven dat ik dit weer ben gaan doen. Dat moet veranderen!!. Ben nu 43 en alweer 6 maand eraan.

carlijn11

Newbie
Heb van m’n 20 tot 25 coke gebruikt een omslag in mijn leven deed mij doen stoppen.
Echter nu na al die jaren toch weer begonne. Wat is er gebeurd in mij leven dat ik dit weer ben gaan doen. Dat moet veranderen!!. Ben nu 43 en alweer 6 maand eraan.
Wat sneu voor je 🙁 en wat heb je het al lang volgehouden zeg, mega knap!
Helaas is "stoppen" 1 ding, maar gestopt blijven levenslang. Zoek op tijd hulp 😘

carlijn11

Newbie
Hoi Allemaal,

Die ghb lukt me wel alleen, vaker gedaan, daar ligt de noodzaak nu ook niet. Eerst van die

Hoi Allemaal,

Bedankt alvast, Carlijn
Update: Morgen ochtend opname MPU! 🥹🥺

Pietlul

Experimenterende gebruiker
Ik zal eens wat posten omtrent het onderwerp maar vanuit ander daglicht
Ga anders leren eten voor aanzienlijk minder craving - amandelen voor pijnappelklier, sla,groentes, tomaten , sinaasappels / goede kwaliteit vlees/vis , genoeg eiwitte..n olijfolie eireren .. knoflook teentjes etc... dagelijks iig een goede basis

En uit het verslaving boekje... '' cravings''
HALT - Hunger-Anger-Lonely-Tired = cravings

Laatst bewerkt:

Manu76

Badass junkie
Ik zal eens wat posten omtrent het onderwerp maar vanuit ander daglicht
Ga anders leren eten voor aanzienlijk minder craving - amandelen voor pijnappelklier, sla,groentes, tomaten , sinaasappels / goede kwaliteit vlees/vis , genoeg eiwitten.. knoflook teentjes etc... dagelijks.

En uit het verslaving boekje... '' cravings''
HALT - Hunger-Anger-Lonely-Tired = cravings
Goed dieet!

Bovenaan