Advies/ervaring, XTC en kotsen.

dj87

Experimenterende gebruiker
Hoi DF-ers!

Nou zijn er over dit onderwerp voorheen wel topics geopend, maar ik waag het toch nog om het een keer opnieuw te doen. Hoor van meer mensen wel eens dit probleem. De oude topics dateren nogal naar mijn mening.. Ik ben voornamelijk benieuwd naar jullie ervaringen en tips. Misschien komt er iets nieuws uit.

Ik kots vaak bij het gebruik van xtc. Ik weet dat dit erbij kan horen, en zal het voor lief moeten nemen als er geen oplossing voor is. Nou neem ik aan dat er meer mensen zijn die eens goed barfen. Ik vind het nogal eens vervelend om uit een chille situatie te moeten gaan om te kotsen, zeker ook voor de mensen met wie ik ben, en de klerezooi die het kan veroorzaken. Ik voel het meestal kort van tevoren opkomen en kan het dan niet stoppen :kots: . Soms houdt de misselijkheid ook langere tijd aan. :(

Ik doseer normaal halfjes, en laatst hele. Maakt niet veel uit, kotsen doe ik wel. Meestal drink 1, max 2 biertjes van tevoren, eerder geen last gehad van deze combo.

Enig idee waar deze misselijkheid vandaan kan komen??

Wat doen jullie om het tegen te gaan??

Of laat je het gewoon komen??

Zijn er mensen bekend met het middel motilium?? (anti-braak en misselijkheids middel, vrij verkrijgbaar)

Is het aan te raden xtc met water te vermengen, zodat het evt. de maagwand minder belast ofzo?

Lagere doseringen?? (laatste keren gebruik pillen van 130mg schone mdma).

Hoor wel eens zeggen dat je juist actief (dansen/springen) moet gaan doen om het tegen te gaan??

Kortom: werkt er iets voor jou, zo ja, wat???

Groetjes! :wave: :wave: :wave:

dj87

Flameon zei:
Hoe zit het met je eten alvorens je xtc neemt? welke tijdsduur zit daar tussen?

Meestal drie uur ongeveer, soms iets meer. Heb het ook op een nuchtere maag gedaan, maar hou dan geen vocht meer binnen.

Oom Klaas zei:
En drink geen bier van te voren, dat zou ook al iets moeten helpen lijkt me.
Dat ga ik proberen, zouden één of twee biertjes ook al zo'n braak-effect kunnen veroorzaken? Ik ga me er in ieder geval niet meer aan wagen.

Thnx voor jullie reacties al :)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Betekent barfen hetzelfde als kotsen ? :P

OT: Ik moet ook wel vaker kotsen bij het gebruik van MDMA. Op zich heb ik daar niet zo veel problemen mee, ik vindt dat het best wel kan opluchten. Zeker als ik kotsmisselijk bent.

De oorzaak bij mij is denk ik het feit dat ik dan al lang niks meer heb gegeten. Bijvoorbeeld op een festival, de MDMA is dan te zwaar voor mijn maag ofzo, en ik wordt misselijk. Ik kots dan ook alleen maar gal en water op.

Maar goed, ik herken het wel. :)

dj87

Sublimo zei:

Ja daar bedoel ik hetzelfde mee.

Ik vind het opzich ook wel een opluchting, maar zou toch graag zonder willen :wink:

Olijfboompje

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:

OT: Ik moet ook wel vaker kotsen bij het gebruik van MDMA. Op zich heb ik daar niet zo veel problemen mee, ik vindt dat het best wel kan opluchten. Zeker als ik kotsmisselijk bent.

De oorzaak bij mij is denk ik het feit dat ik dan al lang niks meer heb gegeten. Bijvoorbeeld op een festival, de MDMA is dan te zwaar voor mijn maag ofzo, en ik wordt misselijk. Ik kots dan ook alleen maar gal en water op.

Maar goed, ik herken het wel. :)
Bij mij is het juist andersom. Ik moet het op een lege maag nemen, anders krijg ik een stevige knoop in mijn maag waar je u tegen zegt.

Verder heb ik nog geen last gehad van kotsen.
Misschien eerst gaan zitten op je gemakkie?

Flameon

Badass junkie
Ik moet een stevige maaltijd nemen, een paar uur wachten en dan xtc nemen. Teweinig eten krijg ik hetzelfde resultaat als sublimo en teveel eten zoals bovenstaande.
Dus TS .... probeer ff wat met je eten te bekijken en inderdaad vantevoren sowieso geen alcohol

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ik heb nog nooit moeten :kots: met xtc, maar ik raad je aan zowieso niet direct voor aanvang citrusvruchten te eten mocht je dat doen.
Wat al eerder gezegd is, een goede maaltijd aantal uren van te voren kan wonderen doen.

Wel eens een ijsje gegeten tijdens je rush? Ik neem meestal een perenijsje als die er zijn, werkt prima voor de maag en ook nog eens lekker!

dj87

Fresh zei:
Ik heb nog nooit moeten :kots: met xtc, maar ik raad je aan zowieso niet direct voor aanvang citrusvruchten te eten mocht je dat doen.
Wat al eerder gezegd is, een goede maaltijd aantal uren van te voren kan wonderen doen.

Wel eens een ijsje gegeten tijdens je rush? Ik neem meestal een perenijsje als die er zijn, werkt prima voor de maag en ook nog eens lekker!

Citrusvruchten eet ik niet (miss ist spa-fruit?? ook maar ff proberen zonder), en een goede maaltijd aantal uren van tevoren heb ik meestal ook.

Ik zal eens gaan experimenteren hoe het qua maaltijd anders kan.

Perenijsjes, raketjes :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

k00k

Bewuste gebruiker
Ik heb ook nog nooit gekotst met XTC. Laatste feestje had ik wel het kotsgevoel een tijdje (2 uur van te voren patat gegeten). Even gaan zitten, fanta gedronken. Toen ik een boer liet en er een beetje mee naar boven kwam, heb ik dat beetje uitgespuugd en voelde ik me goed.

dj87

Nog ff aanvulling op dit topic! :)

Heb ook maar ff rond gevraagd bij drugsinfoteam.nl, en daar kreeg ik onderstaande reactie op, van een arts van het landelijk spreekuur partydrugs. Leek mij enige waarde te bevatten om met jullie te delen.

Het komt vaker voor, opvallend genoeg, dat mensen het up-effect van XTC niet waarderen in thuissituaties in rust, maar wel in combinatie met dansen. Op deze manier is het ook natuurlijker: het amfetaminengedeelte van de XTC wekt activiteit, alertheid, hartslag etc op, dat je als je stilzit uit evenwicht haalt. Dat op zich kan al misselijkheid opwekken, net zoals sommigen gaan hyperventileren, waarbij braken ook een onderdeel is. Verder heb je waarschijnlijk een gevoelig braakcentrum in je hersenen. Het zit in de hersenstam en wordt door serotonine geregeld. Vandaar dat XTC het overmatig prikkelt.

Je hebt al van alles geprobeerd, alleen alcohol helemaal naar nul is nog niet gelukt. Motilium versnelt de maaglediging en zou theoretisch iets kunnen doen, maar dekt niet de oorzaak af. Vergeet niet dat ook 'schone' MDMA schadelijk kan zijn. Hoe lekker ook, hoe gebruikelijk ook in bepaalde kringen, het is een zeer onnatuurlijke 'boost' van serotonine, maar dat weet je al. 3 maanden tussenposes is heel verstandig en een dosisverlaging wat je al voorstelt is een heel goed idee. Je lichaam spreekt de waarheid. Vergelijk jezelf niet met anderen, want iedereen reageert uniek. "

Groetjes!

it'sme

Belezen gebruiker
Ik had de eerste keren ook altijd na 2 stuks dat ik ging overgeven. Sinds ik de eerste heel en daarna alles halve pak gaat dit beter. Soms is het toch nog zo dat ik moet overgeven of het gevoel heb van...
Bij mij werkt het erg goed als ik misselijk wordt om te proberen er niet meer aan te denken en gewoon ff rustig te liggen en genieten, of juist rustig een wandeling te maken. Al is de temperatuur wisseling nu van binnen naar buiten ook wat gevaarlijk voor de maag.
Bij mij zit het overgeven ook veelal tussen de oren onder invloed. Zo gauw ik ga denken "oeh als ik maar niet weer hoef over te geven als de volgende inslaat...." dan gaat het 9 van de 10 keer ook :kots:

Maar ach moet ook zeggen dat als ik moet overgeven onder invloed, ik dit nog niet eens zo erg vind. Zolang ik me lekker euforisch voel is het ok :hearteyes:

trippelh

Bewuste gebruiker
mijn vrouw heeft er ook last van net als dit weekend op mdma kristallen.
We denken altijd goed aan het eten voor de tijd maar helaas dat werkte ook niet wat de arts zegt zou wel kunnen kloppen.
Drink in iedergeval geen zure dranken .
Heel veel succes

KoxBox

Badass junkie
Ik heb het alleen als ik MDMA kristallen neem, niet als ik pillen neem. En dat is ook alleen maar in het begin, een paar keer kokhalzen en al dan niet een klein beetje kotsen en het is over.

2 min erna slaat het meestal in en heb ik nergens meer last van.

DDeeJay

Belezen gebruiker
ik moeit ook meestal kotsen van een pilletje dit stoort me heel erg
niet om het feit dat je kotst maar omdat je zoveel aandacht trekt

iemand een goede tip voor op de dansvloer te kotsen? :tearsofjoy:

k00k

Bewuste gebruiker
DDeeJay zei:

Door naar de WC te lopen?

DDeeJay

Belezen gebruiker
k00k zei:
DDeeJay zei:

Door naar de WC te lopen?
nee het gevoel komt echt op en ongeveer max een minuut daarna is het zover
dus meestal haal je het niet

Skippy

Wijs gebruiker
Als je moet kotsen heb je gewoon te veel gehad naar mijn mening.
Tenzij je te veel hebt gegeten, te weinig hebt gegeten of te veel drinkt.

Ik word vaak misselijk als ik te veel erbij blow.

Ik heb vaak de drang om kapot hard te gaan schijten, dus dat doe ik nu al van te voren. Misschien dat als je van te voren kotst dat je tijdens de space niet meer hoef te kotsen?

Skippy

Wijs gebruiker
Oftewel, niet te veel nemen, niet te veel eten, niet te weinig eten, niet te veel drinken en niet erbij blowen als je er niet tegen kan :P

proton

Belezen gebruiker
Sinds 2002 ben ik bekend met het fenomeen MDMA. Echter nooit gekotst :kots: tot een paar maand geleden. Samen met een vriendin lekker gewapt bij haar thuis en na een poosje ineens die neiging, kwam niet veel uit trouwens.
Zal ook te maken hebben met de betreffende pil, een originele blauwe mitsu :grin:
Daarvan heb ik nog 1 + 2/3 liggen voor nog een heerlijk avondje :rock: :hearteyes:

taeknic

Belezen gebruiker
Blijft een apart fenomeen,
Het overkomt mij bij mijn comedown,
Ik fiets rustig aan naar huis, voelde mijn space geleidelijk afnemen, en opeens voel ik een misselijkheid opkomen die een paar minuten aanhoudt, vervolgens kots ik praktisch alleen water uit en voel ik me weer prima,
is me nu twee keer overkomen, misschien wat minder water drinken, of eventjes wat licht en zoutigs proberen te snacken tijdens mijn space.

Ik vind het niet vervelend om over te geven, maar ik zit er niet op te wachten dat het mij overkomt als ik lekker sta los te gaan in een zaal o.i.d.

dj87

Ach ja opzich is dat kotsen niet erg, als je bij een outdoor festival bent ofzo, maar binnen is het gewoon een lastig verhaal. Ga het proberen met Motilium en kijken of dat enigzins helpt, al is het een placebo effect :)

it'sme zei:
Soms is het toch nog zo dat ik moet overgeven of het gevoel heb van...
Bij mij werkt het erg goed als ik misselijk wordt om te proberen er niet meer aan te denken en gewoon ff rustig te liggen en genieten, of juist rustig een wandeling te maken. Al is de temperatuur wisseling nu van binnen naar buiten ook wat gevaarlijk voor de maag.
Bij mij zit het overgeven ook veelal tussen de oren onder invloed. Zo gauw ik ga denken "oeh als ik maar niet weer hoef over te geven als de volgende inslaat...." dan gaat het 9 van de 10 keer ook :kots:

Denk dat je gelijk hebt, zelfde als je denkt dat er iets fout gaat, op het gebied van drugs, dan is de kans ook groter dat je fout gaat.

Bovenaan