Absinthe

MystiX

Experimenterende gebruiker
:smoke: Beste mensen, ik ben op zoek naar mensen die mij wat info kunnen verschaffen over absinthe, ik ga het binnenkort zelf proberen maar ben op zoek naar mensen die mij handige tips kunnen geven over het gebruik hiervan en hun ervaringen zodat ik wat meer inside informatie heb. Ik hoop zodoende dat ik wat meer weet wat ik verwachten kan, dus wie kan mij helpen a.u.b.? (Ik heb al info van het web afgehaald, maar wil ook wel wat persoonlijke ervaringen en tips horen)

MOD-Edit: ff verplaatst naar alcohol.

J0rrit

Badass junkie
nee dat is een alcoholosch drankje met hallucinerende stoffe drin, is glf k ook verboden in nederland

caatje

Badass junkie
kheb een flesje staan, tis nie te drinken. Je moet t geloof ik met een suikerklontje vermengen (op 1borrel) en dan ff in de fik steken en dan drinken. Geen aanrader brrrrr

Bal0n

Badass junkie
dallandra zei:
alleen zit het hallucinerende stofje er niet meer in..

Jawel, alleen in dusdanig kleine hoeveelheden dat het eigenlijk niet lekker merkbaar is. Oftewel, zelf maken! :grin:

matthijs

Badass junkie
caatje zei:
kheb een flesje staan, tis nie te drinken. Je moet t geloof ik met een suikerklontje vermengen (op 1borrel) en dan ff in de fik steken en dan drinken. Geen aanrader brrrrr
Je moet er gesmolten suiker en een klein scheutje water in vermengen. Dan vind ik het echt heel erg lekker!

Mac...

Badass junkie
Iemand die er echt veel van af weet heeft mij ooit eens het volgende verteld:

Absinthe bevat geen trippende middelen.
Toen absinthe net opkwam in Frankrijk werd deze snel populair. De Franse keizer op dat momentkon het niet aanzien dat zijn geliefde (en in zijn eigen land gemaakte) wijn daardoor minder populair werd. De keizer heeft toendertijd het fabeltje bedacht om te zeggen dat deze absinthe dus hallucinerende middelen bevat, waardoor hij deze kon verbieden. Dit is dus ook overgenomen door andere landen (Ook omdat het Franse rijk toen een stuk groter was dan dat deze nu is. Zodoende is absinthe een tijd lang verboden geweest in veel landen en is het fabeltje achter absinthe ontstaan.

matthijs

Badass junkie
Bal0n zei:
Wat zou het Thujone molecuul dan doen? Volgens mij is het een fabeltje :).
Hmm, het thujon molecuul is volgens mij aan het voetballen. :P :rolleyes:
Maar wat mac zegt is dat er dus helemaal geen thujon inzat.
Dit heb ik ook wel gelezen hoor.

Bal0n

Badass junkie
Nou, er is een stofje in absinthe wat de "trippende" effecten verklaard, namelijk thujone. Dus lijkt me niet dat dat verhaal over die Franse vorst waar is :).

Intoxicated

Wijs gebruiker
ik heb toevallig een jaar geleden in praag, waar absinthe nog veel verkocht wordt maar eens de proef op de som genomen en op een avond 2 flessen van die shit met 55 procent alcohol gezopen, en kwas gewoon zat, amar verder niks hallucinerends ofzo,.... viel btje tegen,,

Enigmatique

Belezen gebruiker
vergeet niet dat Vincent Van Gogh verslaafd was aan absinth en dat hij veel van zijn schilderijen geschildert heeft op absinth..
Dus het zal wel een trippend effect hebben imo

Kevin_

Newbie
zelf nooit gebruikt
maar een vriend van me was na 1 glas al 'onder de indruk' zeg maar
wil het ook wel eens proberen

caatje

Badass junkie
Kevin_ zei:
zelf nooit gebruikt
maar een vriend van me was na 1 glas al 'onder de indruk' zeg maar
wil het ook wel eens proberen
Nou kopen dan maar he. Bij elke slijter op de hoek te verkrijgen :wink:

Mac...

Badass junkie
Enigmatique zei:
vergeet niet dat Vincent Van Gogh verslaafd was aan absinth en dat hij veel van zijn schilderijen geschildert heeft op absinth..
Dus het zal wel een trippend effect hebben imo

Ja, maar vincent van gogh was sowieso niet een al te helder persoon. (denk aan zijn oor bv)

Intoxicated

Wijs gebruiker
In my opinion is het allemaal placebo-effect. Mensen die denken dat je ervan gaat trippen gaan er ook een ander uitwerking van krijgen. Ik was redelijk sceptisch voordat ik het ging gebruiken. En was gewoon strontzat :grin: maarja ieder zn ding

flash kieke

Wijs gebruiker
ne maat van mij,zijn vader heeft 2 flessen absinth,een rood achtige en een geel achtige.mor spijtig genoeg mogen we geen glaasje proeven :(

Benn

Experimenterende gebruiker
Wij hadden pas ook zoiets van .. JAAA Absinth dat moet toch zo'n geweldig drankje zijn.. ( Eurotrip fabeltje )

Ik vond dr niks an .. t ziet er leuk uit .. maar meer dan zat werden we er niet van ..

Himself

Belezen gebruiker
je moet de "goede" absinthe hebbe. Toen ik in Tsjechie was heb ik de goede gedronken.... nou LIJP :P

Mattso

Newbie
En de goede is de goud geelige met 35mg/kg van dat speciaal stofje erbij:)
Ben net vzn gisteren terug uit praag, dus heet allemaal getest en gezien :)

caatje

Badass junkie
Recept
1. Doe de alsembladeren (het groene zakje met de waarschuwing) in de wodka (of een andere drank).
2. Verwijder de bladeren na 12-24 uur.
3. Laat alle andere ingrediënten weken in de wodka gedurende 2-3 dagen.
4. Verwijder de kruiden met behulp van een filter/zeef
5. Doe de waarschuwingsticker van het groene zakje op de fles absint

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Zou je dan ook ipv wodka een fles absithe van de slijterij kunnen gebruiken? dat je gewoon extra sterke absithe krijgt?
Want ik kan nou niet echt zeggen dat ik wodka erg lekker vind.. :P

Fishhead07

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
Is al geruime tijd weer legaal hoor :).

Precies gewoon legaal te verkrijgen in de slijterijen. Heb 1 keer absint gedronken die me ouders uit Spanje hadden gehaald.

Was die echte gifgroene kleur :P 70% vol en dodelijk sterk duhh :P

Was maar 0,5 liter met ze alle aantal slokken gehad mooi te vies en te sterk. Was wel flink ver heen die avond maarja kwam niet alleen door de absint al had ik verreweg het meeste op :)

Tja er gaan hele verhalen te ronte van hallucinaties enzo maarja als je gewoon glaasje drinkt ben je al ver heen maar echt die effecten nog nooit gehoord van iemand.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Absint

:wave:

Bovenaan